2021-08-02 4S-808 UAB „Panevėžio autobusų parkas“,
UAB „Panevėžio autobusų parkas“
|
2021-08-02
|
Nr.
|
4S-808 (7.4 Mr)
|
VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra
|
Į 2021-07-09 2021-07-14 |
Nr.
|
2021/2-4184 el. laišką (reg. Nr. 3S-1930) |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros prašymu ir, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko UAB „Panevėžio autobusų parkas“ (toliau – Perkantysis subjektas) atviro konkurso būdu vykdyto tarptautinės vertės pirkimo „Naujų keleivinių transporto priemonių (autobusų) pirkimas“ dalinį vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Naujų keleivinių transporto priemonių (autobusų) pirkimas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2018 m. lapkričio 23 d., pirkimo Nr. 410500) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymas (redakcija nuo 2017-07-01 iki 2019-06-10) (toliau – Įstatymas). |
Pirkimo būdas |
Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė Eur be PVM |
Sudarytos sutarties vertė – 2 262 996 Eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
„BMC OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A. Ş.“ (j. a. k. 3770439888) ir UAB „BTS VILNIUS“ (j. a. k. 300751441)
|
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Dalinis vertinimas dėl Pirkimo sąlygų 1 priedo „Techninė specifikacija“ pastabų 3 punkte[1] (toliau – Reikalavimas Nr. 3), 4 punkte[2] (toliau – Reikalavimas Nr. 4) ir 5 punkte[3] (toliau – Reikalavimas Nr. 5) nustatytų reikalavimų / vertinimas po sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
„Miesto viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas Panevėžio mieste“, Nr. 04. 5. 1-TID-V-517-01-0004, VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra. |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas |
– |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
|
– |
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
– |
|
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi dalinį vertinimą dėl Reikalavimų Nr. 3, Nr. 4 ir Nr. 5, Įstatymo nuostatų pažeidimų nenustatė. Žemiau nurodomi Tarnybos argumentai ir paaiškinimai teikiami atsižvelgiant į VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros 2021-07-09 rašte 2021/2-4184 ir 2021-07-14 el. laiške pateiktą prašymą: 1) Reikalavimais Nr. 3 ir Nr. 4 (dėl autorizuoto serviso vietos ir konsignacinio sandėlio įsteigimo) nebuvo dirbtinai apribota konkurencija ir diskriminuoti tiekėjai, nes, pagal Pirkimo sąlygas, tiekėjams, negalintiems užtikrinti garantinio remonto bei techninio aptarnavimo paslaugų suteikimo autorizuotame servise Panevėžio mieste, buvo sudaryta galimybė garantinę priežiūrą atlikti Perkančiojo subjekto dirbtuvėse arba suteikti teisę pačiam Perkančiajam subjektui atlikti garantinį įsigytų transporto priemonių remontą[4]. Pastebėtina, kad nei vienas iš Pirkime pasiūlymus teikusių tiekėjų autorizuoto serviso Panevėžio mieste neturėjo; 2) Reikalavimu Nr. 5 (dėl garantinio remonto darbų atlikimo termino) nebuvo dirbtinai apribota konkurencija ir diskriminuoti tiekėjai, nes, pagal Pirkimo sąlygas, garantinio remonto darbų atlikimo terminas pagrįstais atvejais galėjo būti pratęstas[5]. Be to, kaip numatyta Reikalavime Nr. 5, transporto priemonę nusprendus transportuoti į tiekėjo autorizuotą servisą, garantinio remonto darbams atlikti tiekėjas realiai turėtų ne 1, bet beveik 3 darbo dienas (transporto priemonės paėmimo diena ir grąžinimo diena neskaičiuojamos). Papildomai pastebėtina, kad Pirkimo sąlygose nebuvo įtvirtintas reikalavimas per kiek laiko nuo Perkančiojo subjekto pranešimo dienos tiekėjas turi atlikti transporto priemonių garantinį remontą (toks terminas įtvirtintas tik jei transporto priemonės garantiniam remontui būtų paimamos iš Perkančiojo subjekto teritorijos)[6]. Tarnybos vertinimu, nors Perkančiojo subjekto pageidautas garantinio remonto darbų atlikimo terminas itin trumpas, tai, kad šiuo reikalavimu nebuvo dirbtinai apribota konkurencija šiuo atveju patvirtina ir didelis Pirkime pasiūlymus teikusių tiekėjų skaičius – iš viso pasiūlymus Pirkime pateikė 5 skirtingi tiekėjai[7]. |
Pastabos
|
– |
|
[1] „Konkursą laimėjęs tiekėjas turi užtikrinti Transporto priemonių garantinio remonto bei techninio aptarnavimo paslaugų suteikimą autorizuotame servise Panevėžio mieste, arba suteikti Perkančiajam subjektui teisę atlikti garantinį įsigytų Transporto priemonių remontą garantinio laikotarpio metu.“;
[2] „Jei Tiekėjas suteikia Perkančiajam subjektui teisę atlikti garantinį įsigytų Transporto priemonių remontą garantinio laikotarpio metu, turi įsteigti siūlomų Transporto priemonių techniniam aptarnavimui ir priežiūrai, garantiniam remontui reikalingų bei dažniausiai naudojamų atsarginių dalių ir medžiagų konsignacinį sandėlį savo jėgomis ir sąskaita ne vėliau nei iki pirmos Transporto priemonės perdavimo dienos Perkančiojo subjekto sandėlyje (J. Basanavičiaus g. 67 K4, Panevėžys) ir išlaikyti iki paskutinės pristatytos ir Perkančiajam subjektui perduotos Transporto priemonės garantijos laikotarpio pabaigos. Konsignacinio sandėlio vertė nuo pirmos Transporto priemonės perdavimo dienos iki paskutinės pristatytos ir Perkančiajam subjektui perduotos Transporto priemonės garantijos laikotarpio pabaigos turi būti ne mažesnė nei 5 000,00 eurų be PVM visam pristatytam ir perduotam Transporto priemonių kiekiui.“;
[3] „Transporto priemonių techninį aptarnavimą ir priežiūrą, ir garantinį remontą Tiekėjas privalo atlikti per Tiekėjo pateiktoje transporto priemonių techninėje dokumentacijoje nurodytus terminus, bet ne ilgiau nei per 1 (vieną) darbo dieną, Transporto priemonės paėmimo iš Pirkėjo dienos ir Transporto priemonės grąžinimo Pirkėjui dienos neskaičiuojant. Išimtiniais atvejais, kai garantinio remonto vykdymui reikalingas ilgesnis terminas, Šalių sutarimu garantinio remonto terminas gali būti pratęstas protingu terminu, kurį tiekėjas privalo pagrįsti, reikalingu konkretiems garantinio remonto darbams atlikti.“;
[4] Pirkimo sąlygų 1 priedo „Techninė specifikacija“ pastabų 3 ir 4 punktai, Pirkimo sąlygų 3 priedo „<...> sutarties projektas <...>“ 47, 56, 57.57 punktai;
[5] Pirkimo sąlygų 1 priedo „Techninė specifikacija“ pastabų 5 punktas ir Pirkimo sąlygų 3 priedo „<...> sutarties projektas <...>“ 49 punktas;
[6] Pirkimo sąlygų 3 priedo „<...> sutarties projektas <...>“ 51 punktas;
[7] Pirkime pasiūlymus pateikę tiekėjai: UAB „BTS VILNIUS“ kartu su „BMC OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A. Ş.“, UAB „TM Service“ kartu su „Karsan Otomotiv Sanayii ve Tic. A.Ş.“, UAB „Nautega“ kartu su „M.E.Lat-Lux“ SIA, UAB „Adampolis“ kartu su „MAN Truck & Bus”, UAB „Scania Lietuva“;
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite