2021-12-15 Valstybės sienos apsaugos tarnybai prie LR vidaus reikalų ministerijos
Valstybės sienos apsaugos tarnybai prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos
Žiniai Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai
VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai
|
2021-12-15 Į 2021-12-14 2021-12-15
|
Nr. 4S-1358 Nr. 21-14-3659 El. paštu |
DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS 2021-12-08 VERTINIMO IŠVADOS NR. 4S-1327 TIKSLINIMO
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba) susipažino su Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Perkančioji organizacija) 2021m. gruodžio 14 d. rašte Nr. 21-14-3659 (toliau – Raštas) pateiktais papildomais paaiškinimais ir informacija dėl Tarnybos 2021m. gruodžio 8 d. vertinimo išvadoje Nr. 4S-1327 (toliau – Vertinimo išvada) nustatytų pažeidimų.
Tarnyba, įvertinusi Rašte pateiktus paaiškinimus ir papildomus duomenis dėl tiekėjo IDEMIA Identity & Security France SAS (toliau – Tiekėjas Nr. 1) atitikimo Pirkimo dokumentų 11.6 punkto 2 lentelės 2.3 papunktyje nustatytam kvalifikacijos reikalavimui aplikacijų programuotojui bei sistemų integravimo ekspertui[1] (toliau – Kvalifikacijos reikalavimas), pripažįsta, jog Tiekėjas Nr. 1 atitinka Kvalifikacijos reikalavimą, o pateiktas specialisto I. L. sertifikatas „AWS Certidfied Solutions Architect - Associate“ (toliau – Sertifikatas) atitinka prašomą pateikti Kvalifikacijos reikalavimą patvirtinantį dokumentą – tarptautiniu mastu pripažįstamą programavimo specialisto kvalifikaciją liudijantį sertifikatą, patvirtinantį specialisto kvalifikaciją programuojant su HTML pagal objektiškai orientuotą, įvykiais pagrįstą programavimo modelį bei programuojant esminę verslo procesų logiką įvairiuose aplikacijose, su įvairia programine ir aparatine įranga naudojant JavaScript ar lygiavertę technologiją (toliau – Reikalavimas Nr. 1).
Tarnyba savo sprendimą grindžia tuo, jog:
- Reikalavimu Nr. 1 prašomas sertifikatas nėra standartinis tarptautiniu mastu pripažįstamas sertifikatas, kuris apimtų visą Reikalavimu Nr. 1 nustatytų reikalavimų visumą tokiomis pat formuluotėmis kaip nustatyta Reikalavime Nr. 1, o Perkančioji organizacija Pirkimo dokumentuose nenustatė sąlygų, kokie sertifikatai bus laikomi atitinkančiais Reikalavimą Nr. 1. Pažymėtina, kad nors į Pirkimo vertinimo apimtį nepatenka Pirkimo dokumentų vertinimas, tačiau, Tarnybos vertinimu, nustatyto Reikalavimo Nr. 1 neaiškumas ir netikslumas, bei tokio reikalavimo poreikio tikslingumas apskritai, pasiūlymų vertinimo metu lėmė ginčus dėl sertifikato atitikties Reikalavimui Nr. 1.
- Pirkimo dokumentuose nustatyta, jog Kvalifikacijos reikalavimą pagrindžiantys dokumentai yra gyvenimo aprašymai (CV) bei darbo patirties aprašymai, išsilavinimą patvirtinantys dokumentai, taip pat vienas iš dokumentų yra ir Reikalavime Nr. 1 minimas sertifikatas. Kadangi JavaScript technologija ir programavimas su HTML yra baziniai dalykai, kurių išmanymą patvirtina ir Tiekėjo Nr. 1 specialisto I. L. informatikos magistro laipsnio turėjimas, o šio specialisto gyvenimo aprašyme pateikti duomenys įrodo, jog šis specialistas nuo 2004 metų dirba su programavimo technologijomis Java, HTML ir kt., t. y. turi ilgametę patirtį dirbant su Java programavimo kalba (Java galima laikyti lygiaverte Javascript programavimo kalbai), todėl nekyla abejonių, kad šis specialistas turi reikiamas kompetencijas ir kvalifikaciją, minimas Reikalavime Nr. 1.
- Sertifikatas įrodo aukštesnę asmens kvalifikaciją nei nustatyta pagal Reikalavimą Nr. 1. Nors jame tiesiogiai (pažodžiui) ir neatkartotos Reikalavimo Nr. 1 minimos formuluotės, tačiau neturint Reikalavime Nr. 1 nurodytų programavimo kalbos žinių bei įgūdžių, taip pat išsamių informacinių sistemų integravimo žinių bei patirties, specialistas (programuotojas) negalėtų įvykdyti sertifikavimo reikalavimų ir gauti šio Sertifikato[2].
- Perkančioji organizacija Tiekėjo Nr. 1 2021-10-19 kartu su paaiškinimais pateiktą UAB „Blue Bridge“ patvirtinimą vertino tik kaip papildomą dokumentą (kuris net nebuvo nurodytas tarp reikalaujamų dokumentų, pagrindžiančių Kvalifikacijos reikalavimą), kuriame pateikta tik nuomonė, o ne oficiali Sertifikatą išdavusios organizacijos AWS Pažymėtina, kad nors viešojo pirkimo komisija 2021-10-14 priėmė sprendimą (protokolas Nr. 87-627) prašyti Tiekėjo Nr. 1 pateikti Sertifikatą išdavusios organizacijos raštišką patvirtinimą, kad jų išduodamas sertifikatas apima Reikalavimą Nr. 1, tačiau neįvertino, ar sertifikatą išdavusi AWS, teikia tokio pobūdžio patvirtinimus ir (ar ) galėtų konkrečiai įvertinti Tiekėjo Nr. 1 pasiūlymo atitiktį, t. y. Sertifikato atitiktį Reikalavimui Nr. 1. Tokias aplinkybes patvirtina tiek Tiekėjo Nr. 1, tiek tiekėjo UAB „Fima“ pateikti ne AWS, o būtent AWS partnerių raštai.
Tarnyba, įvertinusi Rašte pateiktus paaiškinimus dėl Tiekėjo Nr. 1 pasiūlymo vertinimo grėsmės nacionalinio saugumo aspektu, kurie nebuvo pateikti Vertinimo išvados rengimo metu ir Tarnybai nebuvo žinomi, sprendžia, jog Perkančioji organizacija pagrįstai nekėlė klausimų dėl grėsmės nacionaliniam saugumui, Tiekėjo Nr. 1 siūlomos ROBARS sistemos atžvilgiu.
Tarnyba, atsižvelgusi į Rašte pateiktus papildomus paaiškinimus, argumentus ir kitą informaciją, kurie nebuvo pateikti Vertinimo išvados rengimo metu ir Tarnybai nebuvo žinomi, priėmė sprendimą patikslinti Vertinimo išvadą, panaikinant II dalies 2 ir 3 punktą, ir patikslinant IV dalį:
„II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
|
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[3], 19 straipsnio 1 dalis[4] ir 5 dalis[5]. |
Pirkimą vykdė Perkančiosios organizacijos 2020 m. spalio 5 d. vado įsakymu[6] Nr. K- 2477 sudaryta viešojo pirkimo komisija (toliau – Komisija). Pirkimo dokumentai patvirtinti 2021 m. gegužės 26 d. Komisijos protokolu Nr. 87-378. Ekspertų darbo grupė[7], atlikusi tiekėjų pasiūlymų vertinimą, 2021-07-16 tarnybiniame pranešime nurodė šešis (6) neatitikimus Pirkimo dokumentų priede Nr. 1 „Techninė specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija) nustatytiems reikalavimams dėl tiekėjo IDEMIA Identity & Security France SAS (toliau – Tiekėjas Nr. 1) pasiūlymo. Komisija 2021-07-16 posėdyje (2021-07-21 protokolo Nr. 87-467) priėmė sprendimą kreiptis į Tiekėją Nr. 1 tik dėl vieno iš ekspertų darbo grupės nurodyto neatitikimo, tačiau protokole nenurodė motyvų ir argumentų nesikreipti į Tiekėją Nr. 1 dėl kitų ekspertų grupės nurodytų pasiūlymo neatitikimų. Ekspertų darbo grupė 2021-08-31 Pirkimo dalyvių demonstracijų / siūlomos ROBARS/RS programinės įrangos atitikimo techninės specifikacijos reikalavimams tikrinimo ir vertinimo protokole Nr. 9-4483 (toliau – Ekspertų protokolas) nurodė, jog Tiekėjo Nr. 1 programinė įranga atitinka Techninėje specifikacijoje nustatytus reikalavimus, nors dviejų ekspertų vertinimo lentelėse „Rezultatas“ dalyje buvo nurodyta „neveikia“. Komisija 2021-08-31 posėdyje (2021-09-01 protokolas Nr. 87-538), įvertinusi Ekspertų protokolą ir tiekėjų pasiūlymus, priėmė sprendimą dėl tiekėjų (taip pat ir Tiekėjo Nr. 1) atitikimo Pirkimo dokumentų reikalavimams, o Tiekėjo Nr. 1 pasiūlymą pripažino ekonomiškai naudingiausiu, tačiau Komisija protokole nepateikė paaiškinimų ir motyvų apie ekspertų vertinimo lentelėse nurodytų funkcionalumo rezultatų neatitikimą – kodėl ji nesutiko su ekspertų vertinimu. Pažymėtina, kad Komisijos protokole tokių sprendimo motyvų ir (ar) paaiškinimų nenurodymas lėmė tai, kad tiek Tarnybai Pirkimo vertinimo metu, tiek įgyvendinančiajai institucijai – CPVA, išankstinės Pirkimo peržiūros metu, kilo klausimų dėl Komisijos sprendimų nesiremti ekspertų išvadomis argumentų ir motyvų, dėl ekspertų darbo grupės kompetentingumo, dėl ko Tarnyba ir CPVA turėjo papildomai kreiptis į Perkančiąją organizaciją paaiškinimų, o tai užvilkino Pirkimo vertinimo atlikimą. Komisija, Pirkimo protokoluose nenurodžiusi motyvų ir (ar) paaiškinimų dėl savo priimamų sprendimų, nesivadovavo Komisijos darbo reglamento[8] 14 punkto[9] nuostatomis ir pažeidė Įstatymo 19 straipsnio 1 ir 5 dalių nuostatas bei 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
|
– |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgiant į nustatytas aplinkybes, Įstatymo 17 straipsnio 1 dalies ir 19 straipsnio 1 bei 5 dalių pažeidimus, vadovaudamasi proporcingumo principu reiškiančiu, kad administracinio sprendimo mastas ir jo įgyvendinimo priemonės turi atitikti būtinus ir pagrįstus administravimo tikslus[10], teisingumo ir protingumo kriterijais, Tarnyba Vertinimo išvados II dalyje nustatytus pažeidimus vertina kaip nedarančius įtakos Pirkimo rezultatams bei neprieštarauja, kad Pirkimo vykdytojas tęstų Pirkimo procedūras (Tarnyba panaikina Perkančiajai organizacijai 2021 m. spalio 29 d. raštu Nr. 4S-1184(7.4Mr) pritaikytą įpareigojimą sustabdyti Pirkimo sutarties sudarymo procedūrą). Perkančioji organizacija, nesutikusi su Tarnybos pateiktu sprendimu, gali apskųsti jį per 1 (vieną) mėnesį nuo jo gavimo dienos. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymu ir Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymu, skundai paduodami Lietuvos administracinių ginčų komisijai (Vilniaus g. 27, 01402 Vilnius) ar Vilniaus apygardos administraciniam teismui (Žygimantų g. 2, 01102 Vilnius). |
Pastabos
Tarnyba negali įvertinti Tiekėjo Nr. 1 pasiūlyme nurodytos Robotizuotos optoelektroninės biometrinės / alfanumerinės registracijos sistemos (programinės ir techninės įrangos) atitikties Techninės specifikacijos reikalavimų visumai, nes neturi specialių ekspertinių žinių, todėl dėl jų šioje išvadoje nepasisako.“ |
[1] „per pastaruosius 5 (penkis) metus turi būti dalyvavęs bent 1 (viename) biometrinės alfanumerinės registracijos sistemos kūrimo/ vystymo/ modernizavimo projekte, kurio vykdymo metu buvo sukurtos integracinės sąsajos su ne mažiau nei 2 (dvejomis) informacinėmis sistemomis, naudojančios duomenų mainų integracines sąsajas, kurios buvo sukurtos naudojant technologijas – WSDL kalba aprašyta žiniatinklio paslauga, teikiama SOAP protokolu ir vykdoma keičiantis XML ar HTTP get formatų pranešimais ar lygiaverčio formato pranešimais); turi turėti ne trumpesnę nei 3 metų patirtį informacinių sistemų ir/arba registrų ir išorinių duomenų bazių integravimo srityje naudojant technologijas – WSDL kalba aprašytos žiniatinklio paslaugos, teikiamos SOAP protokolu ir vykdoma keičiantis XML ar HTTP get formatų pranešimais ar lygiaverčio formato pranešimais); turintis ne žemesnį kaip bakalauro kvalifikacinį laipsnį ar kitą jam prilygstantį aukštąjį išsilavinimą informacinių technologijų srityje bei tarptautiniu mastu pripažįstamą sistemų integravimo/ programavimo specialisto kvalifikaciją“.
[2] https://www.rpsconsulting.in/training/aws/exam-readiness/exam-readiness-aws-certified-solutions-architect-associate/
https://trainocate.com/tw/courses/aws/aws-csaa-b
[3] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[4] „<...> Komisija dirba pagal ją sudariusios perkančiosios organizacijos patvirtintą darbo reglamentą, yra jai atskaitinga ir vykdo tik rašytines jos užduotis ir įpareigojimus“.
[5] „<...> Protokole nurodomi Komisijos sprendimo motyvai, pateikiami paaiškinimai, Komisijos narių atskirosios nuomonės <...>“.
[6] Perkančiosios organizacijos 2020 m. balandžio 3 d. vado įsakymu Nr. K-756 Komisijos sudėtis papildyta dvejais nariais.
[7] Perkančiosios organizacijos 2021-02-02 vado pavaduotojo patvirtinta Pirkimo paraiška Nr. 13-805.
[8] Patvirtintas Perkančiosios organizacijos 2020 m. spalio 5 d. vado įsakymu Nr. K-2477
[9] „Komisijos sprendimai įforminami protokolu. Protokolą pasirašo visi komisijos posėdyje dalyvavę komisijos nariai. Protokolą rašo komisijos narys-sekretorius. Protokole nurodomi komisijos sprendimo motyvai, pateikiami paaiškinimai, kiekvieno komisijos nario atskiroji nuomonė. Komisijos narys turi teisę kiekvienu svarstomu klausimu pareikšti atskirąją motyvuotą nuomonę, kuri, jeigu nesutampa su daugumos nuomone, įrašoma į komisijos posėdžio protokolą. Jei komisijos
narys nesutinka su kitų komisijos narių sprendimu ir balsuoja prieš, jis turi teisę raštu pagrįsti savo nuomonę <…>“.
[10]Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 3 straipsnio 10 punktas.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite