2021-12-30 Nr. 4S-1408, VšĮ Klaipėdos universitetinė ligoninė
VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai
VšĮ Klaipėdos universitetinei ligoninei Žiniai Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai
|
2021-12-30 Į 2021-12-08 2021-12-20 |
Nr. Nr. Nr. |
4S-1408 (7.4Mr) 2021/2-7022 16-3849 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Įstatymas) 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Klaipėdos universitetinės ligoninės (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto pirkimo dalinį vertinimą pagal VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) prašymą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris. |
„Ultragarsinių aparatų pirkimas“, 2020-03-27 ir 2020-03-30 kvietimai pateikti pasiūlymus patalpinti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 479566 (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas. |
Įstatymas (redakcija nuo 2020-03-19 iki 2020-06-30). |
Pirkimo būdas |
Neskelbiamos derybos. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM. |
Planuojama Pirkimo vertė 463 388,44 Eur be PVM (560 700,00 Eur su PVM). Pirkimo sutarties vertė 463 340,00 Eur be PVM (560 641,40 Eur su PVM). |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis). |
UAB „Hospitex Diagnostics Kaunas“ (juridinio asmens kodas 110747425).
|
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Pirkimo dokumentų dalinis vertinimas dėl: (1) Pirkimo būdo parinkimo; (2) techninės specifikacijos reikalavimo „<...> pateikti gamintojo įgaliojimą ir inžinieriaus apsimokymo sertifikatą atlikti techninį garantinį ir pogarantinį aptarnavimą Lietuvoje“. Po Pirkimo sutarties įvykdymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
Projektas „Priemonių, gerinančių ūmių infekcinių ir lėtinių kvėpavimo takų ligų gydymo paslaugų prieinamumą ir saugą, įgyvendinimas KUL“, projekto Nr. J02-CPVA-V-11-0006. Įgyvendinančioji institucija – CPVA. |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. – |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
|
|
– |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
|
– |
IV dalis. Sprendimas
CPVA paprašė Tarnybą įvertinti: (2) techninės specifikacijos reikalavimą „<...> pateikti gamintojo įgaliojimą ir inžinieriaus apsimokymo sertifikatą atlikti techninį garantinį ir pogarantinį aptarnavimą Lietuvoje“ (toliau – Reikalavimas). Tarnyba, atlikusi Pirkimo dalinį vertinimą, Įstatymo reikalavimų pažeidimų nenustatė. Tarnybos argumentai ir paaiškinimai: 1. Pagal CVP IS duomenis, Pirkimas buvo pradėtas 2020-03-27. Vertinant to meto situaciją Lietuvoje, nustatytos aplinkybės, kad: (i) Lietuvos Respublikos Vyriausybė (toliau – LRV) 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 paskelbė valstybės lygio ekstremalią situaciją visoje šalyje dėl naujojo koronaviruso (COVID 19) plitimo grėsmės, (ii) LRV 2020 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 207 paskelbė trečią (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygį bei Lietuvos Respublikos visoje teritorijoje karantiną, (iii) sveikatos apsaugos ministro 2020 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. V-281 VšĮ Klaipėdos universitetinė ligoninė priskirta pagrindines stacionarines paslaugas teikiančioms ir paslaugų teikimą organizuojančioms asmens sveikatos priežiūros įstaigoms. Pirkimo paraiškoje (2020 m. kovo mėn.) nurodytas poreikis – „ultragarsiniai aparatai 10 vnt.“ ir aplinkybės, kad esant COVID 19 pandeminei situacijai Lietuvos Respublikoje (karantinas) pirkimą vykdyti skubiai. Sutarties projekto 5.1 papunktyje nustatyta, kad „Pardavėjas“ pristato „Pirkėjui“ nurodytas prekes į jo buveinę laike 40 (keturiasdešimt) dienų nuo užsakymo parteikimo dienos“. Kitų reikalavimų, susijusių su prekių pristatymu, Pirkimo dokumentuose nebuvo nustatyta, tiekėjams nebuvo žinoma, kad visų prekių iš karto pristatyti nereikės. Perkančiosios organizacijos užsakymų teikimas nepriklausė nuo tiekėjų galimybių pristatyti prekių visą kiekį ar dalį. Atsižvelgiant į išdėstytą, Pirkimo būdo parinkimo metu egzistavo prekių poreikis (10 vnt.) ir aplinkybės, nepriklausančios nuo Perkančiosios organizacijos. Vykdant Pirkimo sutartį, prekių poreikis nedingo. Tačiau aplinkybės, susijusios su prekių poreikio finansavimu, lėmė, kad prekių poreikis būtų patenkintas ne iš karto. Tai patvirtina Perkančiosios organizacijos paaiškinimas (2021-12-20 raštas Nr. 16-3849)[2]. Finansavimo trūkumas sutarties vykdymo metu, nepaneigia prekių poreikio ir ypatingos skubos aplinkybių. Atsižvelgdama į išdėstytą, Tarnyba nenustatė Įstatymo pažeidimų Perkančiajai organizacijai pasirenkant neskelbiamų derybų būdu įsigyti 10 vnt. ultragarsinių aparatų.
2. Pagal Pirkimo dokumentų reikalavimus, Tarnyba sprendžia, kad Pirkimu įsigyjamos prekės ir jų garantinis techninis aptarnavimas. „Pogarantinis techninis aptarnavimas“ nėra Pirkimo objekto sudėtinė dalis, jam nenustatyti jokie reikalavimai Sutarties projekte, nenurodytas aptarnavimo terminas ir kt., o jo nurodymas tik Techninės specifikacijos 26 punkte yra techninė klaida, kuri Pirkimo rezultatams įtakos neturėjo. Tarnyba Reikalavimo nuostatą – „atlikti techninį garantinį ir pogarantinį aptarnavimą Lietuvoje“ sieja su Sutarties projekto 4.2 papunkčio sąlygomis[3] – su prekių eksploatavimo vieta (Lietuva). Pirkimo dokumentuose nekeliamas reikalavimas „turėti techninio aptarnavimo centrą Lietuvoje“. Šį Reikalavimą galėtų atitikti tiekėjas, pvz., turintis techninio aptarnavimo centrą Lenkijoje, bet garantinį aptarnavimą atlikdamas įrangos eksploatacijos vietoje – Klaipėdoje. Tai, kad Reikalavimas nustatytas kaip Techninės specifikacijos reikalavimas, tiekėjams neužkertama galimybės jo atitiktį pagrįsti pvz., subtiekėjų, sutarties vykdymo metu atliksiančių techninį aptarnavimą, pateiktais dokumentais, subtiekėjus tinkamai išviešinus pasiūlyme. Atsižvelgiant į išdėstytą, Reikalavimas nepažeidžia Įstatymo nuostatų. |
Pastabos
Dėl Sutarties projekto 7.1 papunkčio nuostatos, kad „sutartis įsigalioja nuo Sutarties pasirašymo dienos ir galioja 12 mėnesių“. Nors vertinat faktines Pirkimo sutarties vykdymo aplinkybes, nenustatyta, kad buvo vilkinama pateikti užsakymus prekių pristatymui (tai tiesiogiai priklausė nuo finansavimo galimybių), tačiau ateityje, vykdant pirkimus neskelbiamų derybų būdu (dėl skubos), sutarties galiojimo terminas turėtų būti proporcingas ir nustatytas, atsižvelgiant į prekių pristatymo bei atsiskaitymo terminus. |
[1] „ Prekės, paslaugos ar darbai neskelbiamų derybų būdu gali būti perkami, kai yra bent viena iš šių sąlygų: <...> jeigu neišvengiamai būtina pirkimą atlikti ypač skubiai dėl įvykio, kurio perkančioji organizacija negalėjo numatyti, kai tokio pirkimo neįmanoma atlikti atviro, riboto konkurso ar skelbiamų derybų būdais šiame įstatyme nustatytais terminais. Aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, jokiu būdu negali priklausyti nuo perkančiosios organizacijos.“
[2] „<...> Užsakymų teikimas priklausė nuo finansavimo patvirtinimo iš ES fondų investicijų.
Pirmas užsakymas buvo pateiktas 2 vnt. ultragarsinių aparatų, nes ligoninė tuo metu dėl kilusios pandemijos, turėjo įsigyti ir kitos įrangos bei priemonių, kurioms nebuvo suplanuota lėšų. 2 vienetai buvo maksimalus kiekis, kurį ligoninė būtų galėjusi apmokėti nuosavomis lėšomis, jeigu nebūtų gautas finansavimas iš ES investicinių programų. <...> Poreikis užsakyti daugiau vnt. buvo, tačiau perkančioji organizacija dar neturėjo patvirtinimo, kad gaus lėšų iš ES. <...> pateikiame finansavimo patvirtinimo eigą, kuri nulėmė įrangos užsakymo terminus:
2020-03-17 LR SAM raštu Nr.(10.1.1.20-422)10-1793 nurodė užtikrinti tinkamą COVID-19 liga sergantiems pacientams asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą bei inicijuoti dirbtinės plaučių ventiliacijos prietaisų, pacientų monitorių, rentgeno ir kitų prietaisų, reikalingų minėtų pacientų gydymui, pirkimo procedūras pagal įsivertintą poreikį. Rašte informuojama, kad šių prietaisų įsigijimo išlaidas numatoma kompensuoti iš ES fondų investicijų, taip pat valstybės biudžeto lėšų.
VšĮ KUL įsivertino reikalingos įrangos poreikius ir nedelsdama pradėjo įrangos pirkimo procedūras. Visa įranga įstaigai buvo skubiai reikalinga siekiant tinkamai organizuoti COVID-19 liga sergančių pacientų gydymą <...>.
2020-04-15 LR SAM raštu Nr.(11.1.3-20)10-2661 nurodyta, jog VšĮ KUL gali būti projekto vykdytojas ir teikti projektinį pasiūlymą pagal jungtinę priemonę Nr.J02-CPVA-V.
2020-04-23 VšĮ KUL pateikė projektinį pasiūlymą pagal jungtinę priemonę Nr.J02-CPVA-V.
2020-05-06 LR SAM raštu Nr.(11.1.3-20)10-3290 nurodyta, KUL iki 2020-05-11 pateikti patikslintą projektinį pasiūlymą su jos veikimo teritorijoje esančių įstaigų išlaidomis <...>.
2020-05-19 VšĮ KUL pateikė patikslintą projektinį pasiūlymą.
2020-05-22 LR SAM rašte Nr.(11.1.3-20)10-3774 buvo pateiktas prašymas patikslinti 2020-05-19 pateiktą projektinį pasiūlymą, kad finansavimo poreikis neviršytų 5 855 055 eurų.
2020-05-26 2020-05-19 VšĮ KUL pateikė patikslintą projektinį pasiūlymą.
2020-06-09 LR SAM įsakyme Nr.V-1415 patvirtintas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų siūlomų bendrai finansuoti valstybės projektų sąrašas, į kurį įtraukta VšĮ KUL, numatytas finansavimas iš ES struktūrinių fondų bei valstybės biudžeto. Nustatytas galutinis paraiškų pateikimo terminas – 2020-06-30.
2020-06-12 Centrinė projektų valdymo agentūra pateikė kvietimą teikti paraišką.
2020-06-30 VšĮ KUL pateikė paraišką finansuoti iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą.
2020-08-10 įsigaliojo iš ES struktūrinių fondų lėšų finansuojamo projekto Nr. J02-CPVA-V-11-0006 „Priemonių, gerinančių ūmių infekcinių ir lėtinių kvėpavimo takų ligų gydymo paslaugų prieinamumą ir saugą, įgyvendinimas KUL“ sutartis Nr.J02-CVPA-V-11-0006 <...>.“
[3] „Pardavėjas” įsipareigoja pataisyti ar pakeisti defektines prekes (ar jų dalis) per 1 mėnesį, garantinio remonto trukmė iki 1 mėnesio nuo defekto nustatymo. „Pardavėjas“, jei tas būtina, atsiunčia savo specialistus pas „Pirkėją“, kad išsiaiškintų sutrikimo priežastis, ar pataisytų defektą <...>“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite