2021-12-28 4S-1402 Nacionalinė teismų administracija
Nacionalinei teismų administracijai L. Sapiegos g. 15 10312 Vilnius |
2021-12-28 Į 2021-12- 01 |
Nr. 4S-1402 (7.4Mr) Nr. 4R-1549 (1.13) |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Nacionalinės teismų administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomų viešųjų pirkimų vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Nešiojamų kompiuterių komplektai“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2021 m. spalio 2 d., pirkimo Nr. 567070) (toliau – 1 Pirkimas); „Nešiojamų kompiuterių komplektai“ (CVP IS skelbtas 2021 m. spalio 13 d., pirkimo Nr. 568402) (toliau – 2 Pirkimas), (toliau – Pirkimai). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020 m. rugpjūčio 1 d. iki 2021 m. lapkričio 30 d.) (toliau – Įstatymas). |
Pirkimo būdas |
Atviri konkursai |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė Eur be PVM |
Planuota 1 Pirkimo vertė – 300 000,00 Eur su PVM; Planuota 2 Pirkimo vertė – 65 000,00 Eur su PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
– |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Dalinis vertinimas – Pirkimų dokumentų techninių specifikacijų vertinimas/Pirkimų vertinimas iki sutarčių sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
– |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. Teismo procesas nevyksta. |
– |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[1]; Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punktas[2] Įstatymo 17 straipsnio 3 dalis[3]; Įstatymo 37 straipsnio 3 dalis[4] |
Pirkimus vykdo Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2021 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 6P-81-(1.1.) sudaryta viešojo pirkimo komisija. 1 Pirkimo sąlygos patvirtintos 2021 m. rugsėjo 30 d. 1 Pirkimo komisijos posėdyje. 2 Pirkimo sąlygos patvirtintos 2021 m. spalio 8 d. 2 Pirkimo komisijos posėdyje. Išanalizavus CVP IS duomenis matyti, kad 11 potencialių tiekėjų susidomėjo 1 Pirkimu ir 7 potencialūs tiekėjai susidomėjo 2 Pirkimu. Pasiūlymus Pirkimams pateikė tik vienas tiekėjas – UAB „Novian Technologies“. Pirkimų techninių specifikacijų 16 punktuose nustatyta, kad „Kompiuterio svoris ne daugiau nei 1,55 kg su baterija/baterijomis“ ir 17 punktuose nustatyta, kad „Kompiuterio storis ne daugiau nei 18 mm“ (toliau – Reikalavimai). Tiekėjai CVP IS priemonėmis kreipėsi[5] į Perkančiąją organizaciją su prašymais pakeisti Reikalavimus, t. y. nešiojamo kompiuterio svorį suapvalinti iki vieno skaičiaus po kablelio, t. y. 1,6 kg arba įvesti +/- 5 proc. paklaidą, bei 2 mm padidinti kompiuterio svorį iki ne daugiau 20 mm, bei pateikė pretenziją[6]. Perkančioji organizacija, atsakydama į tiekėjo paklausimus[7], nurodė, kad nešiojamo kompiuterio svoris svarbus atsižvelgiant į darbo specifiką, transportuojant, keičiant darbo vietą ir pažymėjo, kad siūlomi keitimai būtų laikomi esminiais, todėl jų Perkančioji organizacija atlikti negali. Taip pat Perkančioji organizacija teigia, jog Pirkimų techninėse specifikacijose nustatomi reikalavimai pirkimo objektams yra pagrįsti ir užtikrinantys realią gamintojų ir tiekėjų konkurenciją ir Perkančioji organizacija įsitikino, kad įsigyjamiems pirkimų objektams nustatytų reikalavimų visuma atitinka bent trijų skirtingų gamintojų/tiekėjų siūlomas prekes. Pažymėtina, kad Perkančiųjų organizacijų pirkimų objektams nustatyti reikalavimai turi būti pagrįsti realia būtinybe, taip pat reikia įvertinti, ar formuojamos pirkimo sąlygos būtinos ir tikslingos, pernelyg nesuvaržys tiekėjų. Pernelyg aukšti arba specifiniai, neadekvatūs pirkimo pobūdžiui ar neproporcingi jo sąlygoms reikalavimai, kurie atima galimybę pirkimo procedūrose dalyvauti sutartį gebantiems įvykdyti kandidatams ar dalyviams, nepagrįstai riboja jų konkurenciją. Perkančiosios organizacijos nustatyti aukšti arba pernelyg specifiniai reikalavimai pateisinami tik tada, jeigu pateikiamas patikimas ir įtikinamas tokių reikalavimų nustatymo pagrindimas. Paminėtina, kad vien tai, kad Pirkimų techninių specifikacijų sąlygų keitimai yra laikomi esminiais Pirkimų dokumentų keitimais, nesudaro pagrindo Perkančiajai organizacijai atsisakyti pakeisti konkurenciją ribojančius reikalavimus ir, pakoregavus Pirkimų dokumentus, skelbti naujus viešuosius pirkimus, taip užtikrinant pagrindinių viešųjų pirkimų principų įgyvendinimą bei racionalų lėšų naudojimą. Tarnyba[8] kreipėsi į Perkančiąją organizaciją, prašydama pagrįsti, kokiais objektyviais duomenimis remiantis, nustatyti Pirkimų techninių specifikacijų 16 ir 17 punktų reikalavimai, t. y. kodėl, pvz. 50 g. sunkesnis ir (ar) 2 mm storesnis nešiojamas kompiuteris netenkintų Perkančiosios organizacijos poreikių. Perkančioji organizacija[9] nurodė, kad didžiąją dalį Pirkimų techninių specifikacijų reikalavimų nustatė vadovaujantis CPO kataloge nurodytais reikalavimais (įskaitant kompiuterio svorį ir storį), kad neįsigyti prastesnės kompiuterinės įrangos nei per CPO katalogą. Perkančioji organizacija taip pat nurodė, jog Pirkimų techninių specifikacijų visumą tenkina trijų gamintojų kompiuterių modeliai: t.y. Fujitsu Lifebook U7411, Lenovo ThinkPad T14 Gen2 bei HP Elite Book 840 G8. Tarnyba pastebi, kad Perkančiosios organizacijos pateikta informacija apie kompiuterių modelių atitiktį Pirkimų techninių specifikacijų reikalavimams yra netiksli, kadangi Lenovo ThinkPad T14 Gen2 sveria šiek tiek daugiau nei reikalaujama Pirkimų techninių specifikacijų 16 punktuose – 1.58 kg. Be to, rinkoje nėra galimybės HP Elite Book serijos bei Lenovo ThinkPad kompiuterių modelius pristatyti per Perkančiosios organizacijos nustatytą 60 dienų terminą su galimybe šalių susitarimu šį terminą pratęsti dar 30 dienų (Pirkimų sąlygų 3 priedų „Sutarties projektas“ 3 punktai), ką patvirtina kartu su tiekėjo pretenzijomis[10] pateikti distributorių atsakymai[11], kuriuose nurodyta, jog dėl daugumos komponentų trūkumo gamyboje ir logistikos problemų, HP Elite Book serijos kompiuterių tiekimas šiuo metu trunka 3 - 4 mėn., o Lenovo T, L ir X1 serijos nešiojamų kompiuterių tiekimas gali užtrukti 6 - 7 mėn. Tarnyba nustatė, kad Perkančioji organizacija Pirkimų techninėse specifikacijose nekėlė itin aukštų reikalavimų tokiems pagrindiniams kompiuterių parametrams, kaip, pvz. procesorius, operatyvinė atmintis, kas realiai yra svarbu darbui su kompiuteriais, tačiau nustatė itin specifinius reikalavimus kompiuterių svoriui – ne daugiau nei 1,55 kg (pastebėtina, kad CPO kataloge tokio pasirinkimo nėra) ir storiui – ne daugiau nei 18 mm, kas, akivaizdu, jog jokios reikšmingos ir (ar) esminės įtakos jų darbui neturi, taip pat – ir transportuojant bei keičiant darbo vietą, kaip teigia Perkančioji organizacija. Perkančioji organizacija nepagrindė Pirkimų techninių specifikacijų 16 ir 17 punktuose nustatytų reikalavimų būtinybės, tuo nepagrįstai apribojo galimybes pasiūlymus pateikti daugiau potencialių tiekėjų. Atsižvelgdama į tai, kas pirmiau išdėstyta, Tarnyba konstatuoja, kad Pirkimų techninių specifikacijų reikalavimai nešiojamo kompiuterio svoriui ir storiui yra nepagrįsti, neproporcingi Pirkimų tikslams, jais Perkančioji organizacija dirbtinai apribojo tiekėjų konkurenciją ir tuo pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo, principus, 17 straipsnio 2 dalies 1 punkto, 17 straipsnio 3 dalies, 37 straipsnio 3 dalies reikalavimus. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 82 punkto 2 dalis[12] |
1 Pirkimo sąlygų 2.2 punkte apibrėžtas 1 Pirkimo objektas – 200 vnt. nešiojamų kompiuterių, kurių techninės savybės nurodytos 1 Pirkimo sąlygų 2 priede „Techninė specifikacija“. 2 Pirkimo sąlygų 2.2 punkte apibrėžtas 1 Pirkimo objektas – 44 vnt. nešiojamų kompiuterių, kurių techninės savybės nurodytos 2 Pirkimo sąlygų 2 priede „Techninė specifikacija“. Perkančiosios organizacijos privalo įsigyti prekių naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos paslaugomis (toliau – CPO), o nusprendę neįsigyti prekių per CPO katalogą, privalo motyvuoti savo sprendimą. Perkančioji organizacija sprendimą nepirkti iš CPO motyvuoja tuo, kad: „Nėra galimybės pasirinkti ar nurodyti tiksliai reikalingo garantinio aptarnavimo lygio, t. y reakcijos į gedimą, ar sugedęs įrenginys turėtų būti pristatomas į servisą ar atvažiuotų inžinierius į darbo vietą ir paimtų. Taip pat CVP galima įtraukti tokį reikalavimą, kad jei per 5 d. d. nepašalina gedimo, turi būti pakeičiamas ne prastesnių parametrų preke ar pan.“. CPO kataloge yra nustatyta sąlyga, jog garantinis remontas atliekamas perkančiosios organizacijos darbo vietoje Lietuvos teritorijoje (jei perkančioji organizacija ir tiekėjas nesusitaria kitaip). Paaiškėjus, kad garantinio laikotarpio metu sugedusios prekės darbingumo atkūrimo trukmė bus ilgesnė nei 5 darbo dienos nuo pranešimo apie gedimą, darbingumo atkūrimo laikotarpiu tiekėjas turi pakeisti sugedusią prekę kita, ne prastesnių parametrų preke. Tai reiškia, jog šalims susitarti dėl gedimų šalinimo tvarkos yra leidžiama ir prievolė ilgesnio nei 5 d. d. taisymo atveju keisti prekę, yra. Šį teiginį patvirtina ir Tarnybos patirtis, kai kompiuterių, pirktų per CPO katalogą, gedimo atveju kurjeris pasiėmė ir pristatė prekę. „Nėra reikalavimo, kad kompiuteriai turi būti su integruota internetine kamera. Tiksliau, naujame CPO kataloge tokį reikalavimą įtraukė, bet teoriškai nėra užtikrinimo, kad kompiuteriai atvažiuos su integruota internetine kamera“. CPO kataloge visose nešiojamų kompiuterių specifikacijose yra nustatytas reikalavimas turėti integruotą filmavimo kamerą. Tvirtinimas, kad „nėra užtikrinimo, kad kompiuteriai atvažiuos su integruota internetine kamera“ nėra teisingas, kadangi kataloge siūlomos prekės privalo atitikti nustatytus reikalavimus. „Nėra reikalavimo, kad kompiuteriai turi būti paruošti naudojimui su naujausiais saugos sertifikatais, tvarkyklėmis, kuriose yra užtaisytos visos saugomo skylės iš senesnių versijų“. Tarnyba nustatė, kad tokio reikalavimo 1 Pirkimo techninėje specifikacijoje taip pat nėra. 2 Pirkimo sąlygų techninės specifikacijos 26 punkte nurodyta, kad „<..> Kompiuteriai turi būti paruošti naudojimui su naujausiais saugos sertifikatais, tvarkyklėmis, kuriose yra užtaisytos visos saugumo spragos iš senesnių versijų“. Pažymėtina, kad šis reikalavimas būna realizuotas daugumos gamintojų ir CPO kataloge esantys kompiuteriai nėra išskirtiniai (konkuruoja tie patys gamintojai kaip Lenovo, Dell, HP ir kiti), todėl visi katalogo kompiuteriai pristatomi su naujausia operacinės sistemos programinės įrangos versija, pvz. Microsoft Windows 10 ar 11 su 2021 m. atnaujinimais. Be to, įprastais atvejais, Perkančiosios organizacijos turi paruošti naujai gautus kompiuterius pagal Perkančiosios organizacijos patvirtintas IT saugos politikas ir papildomai sutikrinama, ar nėra dar naujesnės naudojamos programinės įrangos versijos. Pažymėtina, kad tvarkyklėse spragų atsiranda nuolat, todėl realiai užtikrinti, kad nebus atnaujinimų iki to momento kol Perkančioji organizacija gaus prekes nėra įmanoma. „Nėra galimybės įtraukti vPro arba AMD DASH (pažangios technologijos leidžiančios valdyti nuotoliniu būdu įrenginius, nepriklausomai nuo OS, BIOS lygmenyje)“. Tarnyba nustatė, kad tokio reikalavimo 1 Pirkimo techninėje specifikacijoje taip pat nėra. Tarnyba kreipėsi į Perkančiąją organizaciją, prašydama pagrįsti šį reikalavimą bei pateikti patvirtintą IT architektūros dokumentą, kuriame šis technologinis sprendimas įvardintas kaip pagrindinė priemonė nuotoliniam kompiuterių valdymui ir be jo kitaip sustotų teismų veikla. Perkančioji organizacija pateikė atsakymą, nurodydama, kad negali pateikti IT architektūros dokumento, kuriame šis technologinis sprendimas įvardijamas kaip pagrindinė priemonė nuotolinių kompiuterių valdymui, nes nėra prievolės dokumentuoti visų IT sprendimų. Taip pat nurodė, kad šiuo metu pereina prie nuotolinio kompiuterių valdymo, diegia naujas IT technologijas ir naują darbo kultūrą IT skyriuje, stengiasi automatizuoti IT procesus, ypač susijusius su kasdienine kompiuterinių darbo vietų priežiūra, darbu per nuotolį bei atsisakyti bereikalingų kelionių į nutolusius padalinius, o siekiant neriboti konkurencijos, yra pasirengusi dirbti tiek su Intel, tiek su AMD procesorių gamintojų siūlomomis technologijomis. Pažymėtina, kad dėka pirmiau minėtos technologijos kompiuterių administratorius įstaigoje tiesiogiai gali valdyti kompiuterius nuotoliu BIOS lygmenyje, iki operacinės sistemos (pvz. Windows) paleidimo, pvz., jų įkrovimą ir pan. (ne tik remote control), ir tai galėtų būti reikalinga, jei administratorius nuotoliu norėtų paruošti kompiuterį naujam darbuotojui, techniškai suinstaliuoti, būdamas savo darbo vietoje, bet svarbu tai, kad tiek administratoriaus kompiuteris, tiek tas valdomas kompiuteris būtų įjungti į įstaigos tinklą, t. y., turėtų būti darbo vietoje, padalinyje, o ne darbuotojui dirbant nuotoliu. Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad pagal gerąsias pasaulines praktikas (pvz. COBIT standartas), pirmiausia apibrėžiama organizacijos IT politika bei IT architektūra ir tik ja vadovaujantis yra diegiamos naujos IT technologijos, nauja darbo kultūra IT skyriuje, automatizuoti IT procesai ir įrankiai siekiant optimizuoti IT priežiūros darbą, kad būtų dirbama kryptingai ir neatsirastų vienas kitam prieštaraujančių bei beprasmių ir brangių sprendimų. Neturint aiškios IT strategijos, iš pateikto Perkančiosios organizacijos atsakymo nėra aišku, kaip bus pereinama prie nuotolinio kompiuterių valdymo turimų senesnės kartos kompiuterių (neturinčių šių technologijų) (Perkančioji organizacija 2021 m. rugpjūčio 24 d. sutartimi su UAB „Novian Technologies“ bei 2021 m. rugpjūčio 30 d. papildomu susitarimu prie šios sutarties įsigijo 204 vnt. nešiojamų kompiuterių, nekeliant šio papildomo reikalavimo) pritaikymo šioms permainoms ir ar buvo vertinta lygiavertė kitų gamintojų programinė įranga, dažniausiai turinti daug daugiau reikiamų funkcijų (ne tik įrangos valdymas BIOS lygmenyje)bei leisianti greičiau pasiekti Perkančiosios organizacijos deklaruojamus tikslus bei racionaliai naudoti pirkimams skirtas lėšas. Taip pat pastebėtina, kad Perkančioji organizacija nepateikė įrodymų, jog Pirkimų objektus sudarančių prekių gali įsigyti efektyvesniu būdu racionaliai naudodama tam skirtas lėšas. Tarnyba pastebi, kad Perkančioji organizacija 2020 m. – 2021 m. yra įsigijusi nešiojamus kompiuterius per CPO katalogą žymiai pigiau[13], nei siūlo vienintelis Pirkimų dalyvis. Apibendrinant išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija nepagrindė sprendimo nepirkti prekių per CPO katalogą. Tokiu būdu Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 82 straipsnio 2 dalies reikalavimus. |
|
2. |
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[14] |
Pirkimų sąlygų 3 priedų „Sutarties projektas“ 3 punktuose nustatytas prekių pristatymo terminas yra 60 kalendorinių dienų nuo Pirkimų sutarčių įsigaliojimo dienos su galimybe šalių susitarimu šį terminą pratęsti dar 30 dienų. Tarnyba kreipėsi į Perkančiąją organizaciją[15], prašydama pagrįsti, kad rinkoje yra pakankamai tiekėjų, kurie per Pirkimų sąlygose nustatytą laiką gebėtų pateikti visą prekių kiekį bei pateikti dokumentus, įrodančius, jog Pirkimų dokumentuose nustatytas prekių pristatymo terminas yra kritiškai svarbus Perkančiajai organizacijai, kaip ji nurodo 2021 m. spalio 18 d. ir 2021 m. spalio 22 d. atsakymuose į tiekėjo paklausimus[16]. Perkančioji organizacija, atsakydama[17] nurodė, kad atliko rinkos tyrimą, pagal CVPP viešai skelbiamą pirkimo sutarčių viešinimo informaciją, kurio metu buvo nustatyta, kad yra pakankamas skaičius tiekėjų gebančių pristatyti didelį kiekį kompiuterių per 45-60 darbo dienų laikotarpį. Pažymėtina, kad Perkančiosios organizacijos nurodytos sutartys[18] yra sudarytos neseniai ir jų galiojimo trukmė yra ilga (daugiau nei 17 mėn.), todėl neaišku, kokiu metu ir kokį kiekį kompiuterių vienu metu įsigys perkančiosios organizacijos, o 2021 m. rugpjūčio 13 d. Valstybinės mokesčių inspekcijos ir UAB „IT paslaugų centas“ sudarytos sutarties Nr. (1.10-04-2 E) 22-113 prekių pristatymo terminas yra 60 d. d. Be to, šiuo metu, nėra galimybės įsitikinti, ar tiekėjams nekils sunkumų tinkamai įvykdyti sutartinius įsipareigojimus. Taip pat, Perkančioji organizacija nurodė, kad Pirkimų dokumentuose nustatytas prekių pristatymo terminas yra kritiškai svarbus, motyvuodama, jog Perkančiosios organizacijos turima kompiuterinė įranga yra sena ir neatitinka šių dienų našumo ir mobilumo poreikių, sukelia stabilumo ir nepertraukiamo kasdieninio darbo problemų, nebeturi garantinės priežiūros, todėl bet koks techninis gedimas reikalauja papildomų resursų ir trikdo darbą. Tarnybos vertinimu, Perkančiosios organizacijos poreikis iš esmės yra noras seną kompiuterinę techniką pakeisti nauja, tačiau nėra pagrįstų aplinkybių, kad šis poreikis yra kritinis. Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad šiuo metu nešiojamųjų kompiuterių tiekimo terminas yra ženkliai ilgesnis nei buvo iki pandemijos dėl elektronikos komponentų trūkumo pasauliniu mastu. Šį teiginį patvirtina Perkančiajai organizacijai pateikta pretenzija, kur kartu su pretenzija buvo pateikti kompiuterinės įrangos distributorių patvirtinimai dėl realių prekių pristatymo terminų, kurie šiai dienai yra ne mažiau nei 3 – 4 mėn. Atsižvelgdama į tai, kas pirmiau išdėstyta, Tarnyba konstatuoja, kad Pirkimų sąlygose nustatyti prekių pristatymo terminai, atsižvelgiant į šiuo metu rinkoje esančią situaciją, yra neproporcingi siekiamiems Pirkimų tikslams. Tokiu būdu Perkančioji organizacija, pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytą proporcingumo principą. Paminėtina, kad Tarnyba savo tinklalapyje yra paskelbusi informacinį pranešimą[19] dėl prekių pristatymo terminų nustatymo, į kurį rekomenduotina atsižvelgti. Perkančioji organizacija turi nustatyti protingus ir pagrįstus sutartinių įsipareigojimų vykdymo terminus. Taip pat būtina atsižvelgti į tai, kad dėl susidariusios padėties pasaulinėje rinkoje prekių gamyba bei tiekimas gali užtrukti ilgiau negu iki pandemijos. Svarbu atkreipti dėmesį, kad pernelyg trumpi terminai lemia mažesnį tiekėjų suinteresuotumą pirkimu, mažesnę konkurenciją bei didesnes pasiūlymų kainas. Atkreiptinas dėmesys, kad prieš skelbdamas pirkimą, realų prekių tiekimo terminą privalo išsiaiškinti pirkimo vykdytojas. Šiam sprendimui priimti būtiną informaciją pirkimo vykdytojas gali surinkti rinkos tyrimo arba rinkos konsultacijos metu, kadangi tik rinkos dalyviai (tiekėjai) turi geriausią ir naujausią informaciją apie nuolat kintančią situaciją rinkoje. Pirkimo vykdytojas turi atsižvelgti į pirkimo objekto sudėtingumą, įsigyjamos prekės specifiškumą, papildomus reikalavimus (pvz. komplektacijai, pritaikymui), perkamų prekių kiekius bei kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos ilgesniems nei įprasta pristatymo terminams. Tarnyba papildomai rekomenduoja tiksliau apsibrėžti galimą pristatymo termino pratęsimą, pvz. vietoj „šalių susitarimu“, nustatant „dėl objektyvių, ne nuo tiekėjo priklausančių aplinkybių“.
|
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į šioje vertinimo išvadoje nurodytus Įstatymo pažeidimus, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu[20] bei teisingumo ir protingumo kriterijais, Tarnyba įpareigoja Perkančiąją organizaciją: 1. nutraukti Pirkimų procedūras; 2. per 21 d. d. nuo šios išvados gavimo dienos informuoti Tarnybą raštu apie įpareigojimo įvykdymą ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus. Perkančioji organizacija, nesutikusi su Tarnybos įpareigojimu, gali apskųsti šį administracinį sprendimą per 1 (vieną) mėnesį nuo jo gavimo dienos. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymu ir Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymu, skundai paduodami Lietuvos administracinių ginčų komisijai (Vilniaus g. 27, 01402 Vilnius) ar Vilniaus apygardos administraciniam teismui (Žygimantų g. 2, 01102 Vilnius). |
Pastabos
1 Pirkimo Techninėje specifikacijoje nurodyta, kad Perkančioji organizacija ketina įsigyti 200 vnt. nešiojamų kompiuterių bei nurodytos prekių pristatymo vietos. Tarnyba pastebi, kad Perkančioji organizacija 1 Pirkimo techninėje specifikacijoje nurodė, kad prekės turi būti pristatytos į Lietuvos teismus pagal sąrašą (toliau – Sąrašas). Suskaičiavus visą prekių kiekį pagal Sąrašą gaunama 150 vnt. nešiojamų kompiuterių, kas neatitinka 1 Pirkimo techninėje specifikacijoje nurodyto kiekio – 200 vnt. nešiojamų kompiuterių.
|
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[2] „Perkančioji organizacija turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai“.
[3] „Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama <..> dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams“.
[4] „Techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų“.
[5] 1 Pirkime - 2021 m. spalio 12 d. tiekėjo paklausimas (pranešimas Nr. 9935286), 2021 m. spalio 18 d. tiekėjo paklausimas (pranešimas Nr. 9946698); 2 Pirkime - 2021 m. spalio 19 d. tiekėjo paklausimas (pranešimas Nr. 9953301).
[6] 1 Pirkime - 2021 m. spalio 25 d. tiekėjo pretenzija (pranešimas Nr. 9972737); 2 Pirkime - 2021 m. spalio 25 d. tiekėjo pretenzija (pranešimas Nr. 9972745).
[7] 1 Pirkime - 2021 m. spalio 18 d. Perkančiosios organizacijos atsakymas į tiekėjų paklausimus (pranešimas Nr. 9952959); 2 Pirkime - 2021 m. spalio 22 d. Perkančiosios organizacijos atsakymas į tiekėjo paklausimą (pranešimas Nr. 9967610).
[8] 2021 m. lapkričio 29 d. Tarnybos raštas Nr. 4S-1291.
[9] 2021 m. gruodžio1 d. Perkančiosios organizacijos raštas Nr. 4R-1549(1.13).
[10] Žr. išnašą Nr. 5.
[11] 2021 m. spalio 22 d. el. paštu pateikti distributorių atsakymai.
[12] „Perkančiosios organizacijos <..> privalo įsigyti prekių <..> šio straipsnio 1 dalyje nurodytu būdu, jeigu <..> galimos įsigyti prekės <..> atitinka perkančiosios organizacijos poreikius ir perkančioji organizacija negali prekių <..> įsigyti efektyvesniu būdu racionaliai naudodama tam skirtas lėšas <..>“.
[13] 2020-12-28 Perkančiosios organizacijos ir UAB „Inida“ sutartis Nr. CPO152947; 2021 m. rugpjūčio 24 d. Perkančiosios organizacijos ir UAB „Novian Technologies“ sutartis Nr. CPO177232 bei 2021 m. rugpjūčio 30 d. sudarytas papildomas susitarimas Nr. 41P-105-(4.11).
[14] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi <..> proporcingumo <..> principų“.
[15] Žr. išnašą Nr. 8.
[16] Žr. išnašą Nr. 7.
[17] Žr. išnašą Nr. 9.
[18] 2021 m. liepos 7 d. Kauno technologijos universiteto ir UAB „Atea“ sudaryta sutartis Nr. SV11-2255; 2021 m. lapkričio 10 d. UAB „Ignitis grupės paslaugų centras“ ir UAB „Novian technologies“ sudaryta sutartis Nr. SUT-273-21.
[19] https://vpt.lrv.lt/lt/naujienos/prekiu-pristatymo-terminai.
[20] „<...> nustačiusi šiuos pažeidimus, – įpareigoti perkančiąją organizaciją nutraukti pirkimo procedūras, pakeisti ar panaikinti neteisėtus sprendimus ar veiksmus“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite