2021-12-28 4S-1403, VšĮ Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centras
Centrinei projektų valdymo agentūrai
VšĮ Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centrui |
2021-12-28 Į 2021-12-01 |
Nr. 4S-1403 Nr. 2021/2-6846 |
(7.4 Mr) |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centro (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Suvirinimo procesui skirtų matavimo prietaisų pirkimas“ (skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) 2019-12-10, pirkimo Nr. 465579; toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2019 m. lapkričio 1 d. iki 2019 m. gruodžio 30 d.) (toliau – Įstatymas) Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas, patvirtintas Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1S-97 „Dėl Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ (redakcija nuo 2019 m. lapkričio 11 d. iki 2021 m. birželio 30 d.-11-01-2021-06-30 (toliau – Aprašas) |
Pirkimo būdas |
Skelbiama apklausa (mažos vertės pirkimas) |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Pirkimo vertė 11 750,00 Eur be PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
ASELA, UAB, juridinio asmens kodas 302467913 |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Dalinis vertinimas dėl techninės specifikacijos reikalavimo atitikties Įstatymo nuostatoms/ Pirkimo vertinimas po Pirkimo sutarties įvykdymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
„Suvirinimo sektorinio praktinio mokymo centro plėtra“, projekto Nr. 09.1.2-CPVA-V-721-01-00012, VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CVPA) |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas |
– |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[1] |
Pirkimą vykdė Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu[3] sudaryta nuolatinė viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija). Pirkimo sąlygos 2019 m. gruodžio 10 d. patvirtintos Komisijos[4]. Pirkimo objektas apibrėžtas Pirkimo sąlygų 10 punkte, kur nurodyta, kad „Šio pirkimo objektas – Suvirinimo procesui skirtų matavimo prietaisų (toliau - Prekės) pirkimas. Perkamų prekių savybės ir kiekiai nurodyti techninėje specifikacijoje (Pirkimo sąlygų 2 priede)“. Proporcingumo principo turinys bendriausia prasme siejamas su kelių pakopų testu: (i) taikoma priemonė turi būti tinkama tikslui pasiekti; (ii) taikoma priemonė turi būti būtina tikslui pasiekti, kas reiškia, kad negalima jokia kita priemonė, kuri mažiau ribotų tam tikrą laisvę. Tarnyba, atsižvelgdama į tai, kad Pirkimo objektą sudarančių prekių garantinį aptarnavimą galėtų atlikti ne tik pats Pirkime dalyvaujantis tiekėjas, bet ir, pvz., jo pasitelkti tretieji asmenys, sprendžia, kad Reikalavimas yra neproporcingas siekiamam tikslui, o Perkančioji organizacija, Pirkimo techninėje specifikacijoje nustačiusi Reikalavimą, pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytą proporcingumo principą.
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
- |
|
IV dalis. Sprendimas
Perkančioji organizacija, Pirkimo techninėje specifikacijoje nustačiusi Reikalavimą, pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytą proporcingumo principą. |
Pastabos
|
- |
Tarnyba, atlikdama Pirkimo vertinimą, Pirkimo objektą sudarančių prekių rinkos tyrimo neatliko, tačiau pastebi, kad tuo atveju, jei Pirkimo objektą sudarančių prekių Lietuvos rinkoje yra ir ūkio subjektų, turinčių gamintojo įgaliojimus tik parduoti Pirkimo objektą sudarančias prekes, bei ūkio subjektų, turinčių gamintojo įgaliojimus tik atlikti šių prekių garantinį aptarnavimą, vertinant Reikalavimo atitiktį Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimams, galimai būtų konstatuotas ir Įstatymo 17 straipsnio 3 dalies reikalavimų[5] pažeidimas.
|
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi <..> proporcingumo <..> principų.“
[2]2021-12-01 CPVA raštas „Prašymas pateikti išsamų pirkimo vertinimą“ Nr. 2021/2-6846;
[3]2019-08-20 Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymas Nr. V-87;
[4] 2019-12-10 Komisijos posėdžio protokolas Nr. VD-86.
[5] Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama <..> dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite