2021-07-23 4S-781 (patikslinta 2021-08-19 4S-877) UAB Ignitis grupės paslaugų centras
UAB „Ignitis grupės paslaugų centras“
Žiniai Lietuvos Respublikos finansų ministerijai
|
2021-07-23 Į 2021-07-14 2021-07-21 2021-07-22
|
Nr. 4S-781 Nr. SD-111-21 el. paštu el. paštu |
(7.4 Mr)
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko UAB „Ignitis grupės paslaugų centras“ (toliau – Pirkimo vykdytojas) vykdomo viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„(2021-CP-4) Finansinio audito paslaugos“, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2021 balandžio 30 d., pirkimo Nr. 542207) (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01 iki 2021-11-30) (toliau – PĮ) |
Pirkimo būdas |
Skelbiamos derybos (tarptautinis pirkimas) |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
1.049.000,00 Eur be PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
– |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Pirkimo vykdymo išsamus vertinimas (iki sutarties sudarymo) |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
– |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas |
Nevyksta |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
PĮ 59 straipsnio 1 dalis[1], Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – VPĮ) 47 straipsnio 1 dalis[2]. |
Pirkimą vykdė viešojo pirkimo komisija[3] (toliau – Komisija). Pirkimo dokumentai patvirtinti Komisijos 2021 m. balandžio 27 d. posėdžio Pirkimo organizavimo protokolu.
Dėl patirties įmonių grupėje, kurioje dirba ne mažiau kaip 800 (aštuoni šimtai) darbuotojų: Pirkimo dokumentų „Skelbiamų derybų specialiosios pirkimo sąlygos (SPS)“ Priede Nr. 4 „Tiekėjams keliami reikalavimai: pašalinimo pagrindai, kvalifikacijos ir kiti reikalavimai“ pateiktoje lentelėje „II. Reikalavimai kvalifikacijai“ (eil. Nr. 2[4]) nustatytas reikalavimas tiekėjui dėl patirties įmonių grupėje, kurioje dirba ne mažiau kaip 800 (aštuoni šimtai) darbuotojų (toliau – Reikalavimas Nr. 1). Pirkimo vykdytojas Tarnybai pateikė paaiškinimus[5], jog „Ignitis įmonių grupę <...> šiuo metu sudaro 23 įmonės, kurių duomenys yra įtraukiami rengiant konsoliduotąsias finansines ataskaitas. Grupėje dirba virš 3000 darbuotojų“, „iš patirties žinome, jos Lietuvoje veikia įmonių grupės, kurioms priklauso didelis įmonių skaičius, tačiau jose nėra darbuotojų, įmonių veikla yra minimali. Todėl auditoriaus patirtis tokioje įmonių grupėje nesuteiktų reikiamos patirties (kvalifikacijos), reikalingos atliekant Grupės auditą“. Pažymėtina, kad Reikalavimas Nr. 1 yra susijęs būtent su konsoliduotos finansinės atskaitomybės audito paslaugų suteikimo patirtimi, kas reiškia, kad konsoliduota finansinė atskaitomybė parengiama apibendrinus įmonių grupės finansinių metų duomenis pagal jau atliktus finansinių ataskaitų auditus. Konsoliduotos finansinės atskaitomybės įstatymo 4 straipsnyje nustatytos įmonių grupių kategorijos (mažos, vidutinės ir didelės įmonių grupės) pagal balanse nurodyto turto vertę, pardavimo grynąsias pajamas, vidutinį metinį darbuotojų skaičių. Reikalavimu Nr. 1 nustatytas tik įmonių grupės darbuotojų skaičius nesuponuoja įmonių grupės priskyrimo vienai ar kitai kategorijai, įmonių grupės finansinių duomenų apimties. Pavyzdžiui, įmonė su mažiau darbuotojų gali gauti daugiau pajamų ar valdyti didesnį kapitalą, nei įmonė su didesniu darbuotojų skaičiumi, ką patvirtina ir Grupės įmonių duomenys[6]. Atkreiptinas dėmesys, kad iš Grupės įmonių, daugiau negu pusėje įmonių darbuotojų skaičius yra iki 10 darbuotojų arba iki 50 darbuotojų, 2 (dviejose) įmonėse – iki 250 darbuotojų, 4 (keturiose) įmonėse daugiau nei 250 darbuotojų[7]. Pirkimo vykdytojo argumentas, kad 800 darbuotojų skaičius sudaro tik apie 21 % Grupės įmonių darbuotojų skaičiaus, nepagrindžia Reikalavimo Nr. 1 būtinumo Pirkimo objekto atžvilgiu, nes neparodo tiekėjo profesinio pajėgumo. Tarnybos vertinimu, Reikalavimas Nr. 1, įvertinus Pirkimo objekto pobūdį, yra nepagrįstas ir nesusijęs su Pirkimo objektu, nes Pirkimo vykdytojo paaiškinimai nepagrindžia ir neįrodo, kad tiekėjas teikęs konsoliduotos finansinės atskaitomybės audito paslaugas įmonių grupėje, kurioje dirba ne mažiau kaip 800 (aštuoni šimtai) darbuotojų, galėtų tinkamai suteikti metinių konsoliduotų Grupės finansinių ataskaitų audito paslaugas ir tokių paslaugų negalėtų suteikti tiekėjas, turintis patirties, susijusios su Techninėje specifikacijoje nurodytomis paslaugomis. Tokiais veiksmais Pirkimo vykdytojas pažeidė PĮ 59 straipsnio 1 dalies ir VPĮ 47 straipsnio 1 dalies nuostatas. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
|
|
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgiant į nustatytas aplinkybes, PĮ 59 straipsnio 1 dalies bei VPĮ 47 straipsnio 1 dalies pažeidimus, įvertinus tai, kad pagal papildomai pateiktą informaciją rinkoje veikia ne vienas ūkio subjektas, kuris būtų atitikęs Reikalavimą Nr. 1 ir galėjo teikti pasiūlymus, todėl vien tik Pirkimo sąlygų pakeitimas šio išvados II dalyje nurodytu aspektu neleidžia daryti išvados, kad Pirkime dalyvautų daugiau tiekėjų, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytu priimamų sprendimų proporcingumo principu, Tarnyba Vertinimo išvados II dalyje nustatytus pažeidimus vertina kaip nedarančius įtakos Pirkimo rezultatams bei neprieštarauja, kad Pirkimo vykdytojas tęstų Pirkimo procedūras (Tarnyba panaikina Pirkimo vykdytojui 2021 m. birželio 29 d. raštu Nr. 4S-666(7.4Mr) pritaikytą įpareigojimą sustabdyti Pirkimo sutarties sudarymo procedūrą). Pirkimo vykdytojas, nesutikęs su Tarnybos sprendimu, gali apskųsti šį administracinį sprendimą per 1 (vieną) mėnesį nuo jo gavimo dienos. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymu ir Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymu, skundai paduodami Lietuvos administracinių ginčų komisijai (Vilniaus g. 27, 01402 Vilnius) ar Vilniaus apygardos administraciniam teismui (Žygimantų g. 2, 01102 Vilnius). |
Pastabos
Pirkimo dokumentų „Skelbiamų derybų specialiosios pirkimo sąlygos (SPS)“ Priede Nr. 4 „Tiekėjams keliami reikalavimai: pašalinimo pagrindai, kvalifikacijos ir kiti reikalavimai“ pateiktoje lentelėje „II. Reikalavimai kvalifikacijai“ (eil. Nr. 3[8]) nustatytas reikalavimas tiekėjui dėl patirties įmonių grupėje, kurios vertybiniais popieriais prekiaujama reguliuojamose rinkose (vertybiniai popieriai listinguojami) (toliau – Reikalavimas Nr. 2). Tarnybos nuomone, Pirkimo vykdytojo pateikti argumentai[9] dėl nustatyto Reikalavimo Nr. 2 yra grindžiami Techninėje specifikacijoje nustatytais paslaugų atlikimo terminais ir kokybės užtikrinimu. Siekiant įsitikinti, kad pirkimo sutarties vykdymas bus pavestas kvalifikuotam tiekėjui, kuris gebėtų tinkamai suteikti perkamas paslaugas, Tarnyba, vadovaudamasi Tiekėjo kvalifikacijos nustatymo metodikos, patvirtintos Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-105 21 punkto nuostatomis, rekomenduoja ateityje tokio pobūdžio (kaip Reikalavimas Nr. 2) kvalifikacijos reikalavimus nustatyti ne pačiam paslaugų teikėjui, o paslaugų teikėjo darbuotojams, nuo kurių turimos kompetencijos iš esmės ir priklauso tinkamas paslaugų suteikimas, arba paslaugų teikėjo darbuotojų išsilavinimo ir profesinės kvalifikacijos reikalavimus nustatyti kaip pasiūlymų vertinimo kriterijus.
|
[1] „<...> Reikalavimai dėl tiekėjų pašalinimo pagrindų nebuvimo ir kvalifikacijos tikrinimo nustatomi ir patvirtinimo priemonės dėl jų teikiamos mutatis mutandis taikant Viešųjų pirkimų įstatymo 46, 47, 50, 51 straipsnių nuostatas <...>“.
[2] „<...> Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu <...>“.
[3] sudaryta Pirkimo vykdytojo 2021-01-27 pirkimų koordinavimo vadovo sprendimu Nr. IS-10-21.
[4] „Tiekėjas per paskutinius 3 (tris) metus iki paraiškos pateikimo termino pabaigos yra tinkamai suteikęs konsoliduotos finansinės atskaitomybės, parengtos pagal tarptautinius finansinės atskaitomybės standartus, apimančios konsoliduotą metinį pranešimą, audito paslaugas ne mažiau kaip 1 (vienoje) įmonių grupėje (įmonių grupę turi sudaryti ne mažiau kaip 5 (penkios) įmonės) ir toje įmonių grupėje dirba ne mažiau kaip 800 (aštuoni šimtai) darbuotojų), ir buvo konsoliduojamos ne mažiau kaip 5 (penkios) įmonių finansinės ataskaitos“.
[5] 2021-07-14 raštu Nr. SD-111-21; 2021-07-21 el. paštu.
[6] https://ignitisgrupe.lt/lt/grupes-imones.
[7] Žr. išnašą Nr. 6.
[8] „Tiekėjas per paskutinius 3 (tris) metus iki paraiškos pateikimo termino pabaigos turi būti atlikęs finansinį auditą įmonių grupėje (įmonių grupę turi sudaryti ne mažiau kaip 5 (penkios) įmonės), kurios vertybiniais popieriais prekiaujama reguliuojamose rinkose (vertybiniai popieriai listinguojami)“.
[9] Žr. išnašą Nr. 5.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite