2021-08-25 Nr. 4S-899 Panevėžio miesto savivaldybės administracija. AB Panevėžio specialus autotransportas
Panevėžio miesto savivaldybės administracijai
AB „Panevėžio specialus autotransportas“
|
2021-08-25 Į 2021-06-15
2021-07-01 2021-07-02 2021-07-14 2021-07-16 2021-07-23
|
Nr. 4S-899 Nr. 19-1564(4.45E) el. laiškas el. laiškas el. laiškas el. laiškas el. laiškas |
(7.4 Mr)
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko AB „Panevėžio specialus autotransportas“ (toliau – PSA) ir UAB „Panevėžio regiono atliekų tvarkymo centras“ (toliau – PRATC) sudarytos 2020 m. liepos 27 d. sutarties „Mišrių komunalinių atliekų surinkimo Pasvalio rajono savivaldybės teritorijoje ir jų transportavimo į apdorojimo vietas (įrenginius) paslaugų teikimo sutartis“ Nr. 498/2020 (toliau – Sutartis) įtakos Panevėžio miesto savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybė) ir PSA sudarytų vidaus sandorių teisėtumui vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
- |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Viešųjų pirkimų įstatymas (aktuali suvestinė redakcija nuo 2017-07-01) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas |
- |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
- |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
- |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Dalinis vertinimas pagal Lietuvos Aukščiausiojo Teismo (toliau – LAT) 2021 m. gegužės 12 d. atskirosios nutarties civilinėje byloje Nr. e3K-3-94-969/2021 (toliau – Nutartis) 11.1[1] ir 11.2[2] punktuose pateiktus klausimus |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
- |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas |
- |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
|
- |
Vertinimo apimtyje pažeidimų nustatyta nebuvo. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
1. |
- |
- |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, įvertinusi Panevėžio miesto savivaldybės administracijos ir PSA pateiktus dokumentus bei atsižvelgdama į Nutarties 11.1 ir 11.2 punktuose nurodytus klausimus, atliko Sutarties įtakos Savivaldybės ir PSA sudarytų vidaus sandorių teisėtumui vertinimą: 1) dėl Nutarties 11.1 punkte išdėstyto klausimo: Tarnyba, įvertinusi PSA 2017 m. – 2020 m. I pusmetį gautas pajamas ir jų šaltinius, nustatė, kad PSA ir PRATC 2020 m. liepos 27 d. pasirašant Sutartį buvo išlaikytas vidaus sandorių ir kitų sutarčių santykis (80/20)[3], t. y. buvo laikomasi Įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytų reikalavimų. 2) dėl Nutarties 11.2 punkte išdėstyto klausimo: Tarnyba nustatė, kad 2020 m. vasario 14 d. PSA ir Savivaldybės sudaryto vidaus sandorio Nr. 22-431 „Komunalinių atliekų tvarkymo Panevėžio mieste paslaugos“ (toliau – Vidaus sandoris) vertė – 50 mln. EUR per 10 metų arba apie 5 mln. EUR pajamų per 1 metus. PSA ir PRATC 2020 m. liepos 27 d. Sutarties vertė – 1 389 829,96 EUR per 3 metus arba apie 463 276,65 EUR per 1 metus. Pastarosios Sutarties vertė sudaro apie 9 procentus metinės Vidaus sandorio vertės. Tai reiškia, kad jeigu pajamos pagal Vidaus sandorį ir Sutartį bus gaunamos gana stabiliai, 80/20 proporcija bus išlaikyta. Taip pat Sutartyje numatyta galimybė ją pratęsti du kartus po 12 mėnesių nekeičiant galutinės Sutarties kainos, todėl galima daryti prielaidą, kad pagal Sutartį gautos pajamos 80/20 proporcijoje sudarys dar mažesnę, nei prieš tai minėta 9 proc., dalį. Taip pat pažymėtina, kad Savivaldybė su PSA yra sudariusi ir kitų didelės vertės vidaus sandorių[4], todėl padidėja tikimybė, kad Įstatymo reikalaujamas vidaus sandorių ir kitų sutarčių pajamų santykis bus išlaikytas.
|
Pastabos
Tarnyba pažymi, kad PSA ir Savivaldybė turėtų stebėti sudarytų vidaus sandorių ir kitų sutarčių vykdymą, kad būtų nuolat išlaikoma Įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodyta proporcija. Tokia pareiga minėtiems subjektams kyla vadovaujantis Įstatymo 10 straipsnio 4 dalimi, kur nurodyta, kad „<...> šiame straipsnyje nustatyti reikalavimai taikomi visu vidaus sandorio galiojimo laikotarpiu“.
|
[1] „11.1. Ar AB „Panevėžio specialus autotransportas“ pasirašant Sutartį su UAB Panevėžio regiono atliekų tvarkymo centru nebuvo pažeistas VPĮ įtvirtintas vidaus sandorių ir kitų sutarčių santykis (80/20)?“
[2] „11.2. „Ar AB „Panevėžio specialus autotransportas“ pasirašius Sutartį su UAB Panevėžio regiono atliekų tvarkymo centru nesukuriamos prielaidos sutarties vykdymo metu pažeisti VPĮ įtvirtintą vidaus sandorių ir kitų sutarčių santykį (80/20)?“
[3] 2017 m. - 75 proc., 2018 m. - 86 proc., 2019 m. - 87 proc., 2020 m. I pusmetis - 88 proc., bendras vidurkis - 84 proc.
[4] Pvz., 2020 m. gruodžio 18 d. vidaus sandoris „Panevėžio miesto teritorijų ir gatvių priežiūros ir tvarkymo paslaugų teikimo sutartis“, vertė - 30 mln. EUR, trukmė - iki 2030 m.gruodžio 31 d.; 2020 m. gruodžio 28 d. vidaus sandoris „Panevėžio miesto kapinių teritorijų priežiūros paslaugos“, vertė - 3 mln. EUR, trukmė - iki 2030 m.gruodžio 31 d..
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite