2021-09-08 Nr. 4S-951 Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos,
Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
Žiniai Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai
|
|
2021-09-08 Į 2021-08-06 2021-08-23
|
Nr. 4S-951 (7.4) Mr Nr. (7.98E) I-5447 Nr. (7.98E) I-5863
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomų viešųjų pirkimų vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką / pasiūlymą) data / sutarties pavadinimas, data, numeris |
,,Lokalinių tinklų tinklo komutatorių pirkimas“, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2021 m. birželio 12 d., pirkimo Nr. 551017; ,,Tarnybinių stočių duomenų centrams pirkimas“, CVP IS skelbtas 2021 m. birželio 12 d., pirkimo Nr. 551132, (toliau – Pirkimai). |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01 iki 2021-11-30) (toliau – VPĮ). |
Pirkimo būdas |
Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė |
- 190 000,00 Eur (su PVM); - 150 000,00 Eur (su PVM). |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
- |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys / etapas |
Dalinis vertinimas / Pirkimų dokumentuose nustatytų kvalifikacijos reikalavimų vertinimas / Pirkimų procedūrų vertinimas iki sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
- |
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) Teismo procesas nevyksta. |
*viešasis pirkimas / pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje / pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų / įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas / koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
|
- |
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
1. |
VPĮ 28 straipsnio 2 dalis[1]. |
VPĮ 28 straipsnio 1 dalimi perkančiajai organizacijai, vykdančiai tarptautinį pirkimą, nustatyta pareiga pastarąjį skaidyti į dalis. Pagal VPĮ 28 straipsnio 2 dalies nuostatas, ši pareiga netaikoma, jeigu perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose pagrindžia, kad dėl to sumažėtų tiekėjų konkurencija, pirkimo sutarties vykdymas taptų per daug brangus ar sudėtingas techniniu požiūriu, skirtingų pirkimo objekto dalių įgyvendinimas būtų glaudžiai susijęs ir dėl to perkančiajai organizacijai atsirastų būtinybė koordinuoti šių dalių tiekėjus ir tai keltų riziką netinkamai įvykdyti pirkimo sutartį, ar nurodo kitas pagrįstas aplinkybes, dėl kurių netikslinga pirkimo objektą skaidyti į dalis. Perkančiosios organizacijos viešojo pirkimo komisijos priėmė sprendimus[2] [3] Pirkimus vykdyti atviro tarptautinio konkurso būdu, patvirtino Pirkimų dokumentus. Pažymėtina, kad tvirtinant Pirkimų dokumentus, pareiga skaidyti Pirkimus svarstyta nebuvo. Pirkimo Nr. 551017 dokumentų[4] 2.2. punkte nurodoma, kad ,,Pirkimo objektas į dalis neskirstomas. Įsigyjama vieno tipo / paskirties aktyvioji tinklo įranga“. Tačiau, šiuo atveju, Pirkimo objektas yra 5-ių tipų komutatoriai (įskaitant ir minimos įrangos atnaujinimą/įdiegimą). Pirkimo dokumentuose nurodomi[5] 36 pristatymo ir įdiegimo adresai. Pirkimo Nr. 551132 dokumentų[6] 2.2. punkte nurodoma, kad ,, Pirkimas neskaidomas į atskiras dalis, nes perkama vieno tipo / paskirties prekė“. Tačiau, šiuo atveju, vieno tipo prekės yra perkamos Fondo valdybos duomenų centrams Vilniuje ir Kupiškyje. Atsižvelgdama į tai Tarnyba konstatuoja, kad Pirkimų dokumentų 2.2. punktuose pateikta informacija neatitinka VPĮ 28 straipsnio 2 dalies reikalavimų, t. y. nepagrindžia , kad dėl Pirkimų objektų skaidymo į dalis sumažėtų tiekėjų konkurencija, pirkimo sutarties vykdymas taptų per daug brangus ar sudėtingas techniniu požiūriu, skirtingų pirkimo objekto dalių įgyvendinimas būtų glaudžiai susijęs ir dėl to perkančiajai organizacijai atsirastų būtinybė koordinuoti šių dalių tiekėjus ir tai keltų riziką netinkamai įvykdyti pirkimo sutartį, tai pat ši informacija nelaikytina ir kitomis pagrįstomis aplinkybėmis, dėl kurių netikslinga pirkimo objektą skaidyti į dalis. Apibendrinant išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, Pirkimų dokumentuose nepagrindusi sprendimo neskaidyti Pirkimų objektų į dalis, pažeidė VPĮ 28 straipsnio 2 dalies reikalavimus. |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgiant į Perkančiosios organizacijos pateiktus[7] paaiškinimus dėl Pirkimų neskaidymo ir į tai, kad Tarnyba neturi neginčijamų įrodymų, jog skaidyti Pirkimų objektus šiais konkrečiai atvejais būtų racionaliau, Tarnybos nuomone, III dalyje nustatyti VPĮ pažeidimai laikytini neturinčiais įtakos Pirkimų rezultatams, todėl Perkančioji organizacija gali tęsti Pirkimų procedūras.
|
Pastabos
1. |
Pirkimų dokumentų 4.1.1.1 punktuose[8] nustatytas kvalifikacijos reikalavimas turėti įvykdytą ar vykdomą vieną panašią sutartį, kurios vertė yra ne mažesnė kaip 0,5 pasiūlymo vertės. Tarnybos parengtoje kvalifikacinių reikalavimų nustatymo metodikoje[9] nurodyta, jog, nustatant tiekėjo finansinį ir ekonominį bei techninį ir profesinį pajėgumus, kvalifikacijos reikalavimų reikšmės nurodomos vertine išraiška, ir siejamos ne su pasiūlymo, o numatomos sudaryti sutarties verte. Atsižvelgiant į tai, Tarnyba rekomenduoja tais atvejais, kai pirkimų sąlygose nurodomi kvalifikaciniai rodikliai pateikiami vertine išraiška, jų reikšmes sieti ne su tiekėjo pasiūlymo, bet su numatomos sudaryti sutarties verte. |
[1] ,,Tarptautinio pirkimo atveju šio straipsnio 1 dalyje nurodyta pareiga skaidyti pirkimo objektą į dalis netaikoma, jeigu perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose pagrindžia, kad dėl to sumažėtų tiekėjų konkurencija, pirkimo sutarties vykdymas taptų per daug brangus ar sudėtingas techniniu požiūriu, skirtingų pirkimo objekto dalių įgyvendinimas būtų glaudžiai susijęs ir dėl to perkančiajai organizacijai atsirastų būtinybė koordinuoti šių dalių tiekėjus ir tai keltų riziką netinkamai įvykdyti pirkimo sutartį, ar nurodo kitas pagrįstas aplinkybes, dėl kurių netikslinga pirkimo objektą skaidyti į dalis“.
[2] Viešųjų pirkimų komisijos 2021-06-10 posėdžio protokolas Nr. ŪV-10-103.
[3]. Viešųjų pirkimų komisijos 2021-06-09 posėdžio protokolas Nr. ŪV-10-102.
[4] VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ATVIRO KONKURSO DOKUMENTAI Lokalinių tinklų tinklo komutatorių pirkimas. Patvirtinta Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešojo pirkimo komisijos 2021 m. birželio 10 d. protokolo Nr. ŪV-10-103 nutarimu Nr. 2.1.
[5] Pirkimo dokumentų 5 priedas KOMUTATORIŲ PASKIRSTYMAS – ADRESAI IR KIEKIAI.
[6] VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ATVIRO KONKURSO DOKUMENTAI TARNYBINIŲ STOČIŲ DUOMENŲ CENTRAMS PIRKIMAS. Patvirtinta Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešojo pirkimo komisijos 2021 m. birželio 09 d. protokolo Nr. ŪV-10-102 nutarimu Nr. 2.2.
[7] VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS 2021-08-23 raštas Nr. (7.98E) I-5863 ,,DĖL PAPILDOMOS INFORMACIJOS, SUSIJUSIOS SU PIRKIMAIS NR. 551017 ir NR. 551132, PATEIKIMO ĮVERTINTI“.
[8] ,,Tiekėjas per paskutinius 3 metus arba nuo tiekėjo įregistravimo dienos <...>turi turėti įvykdytą ar vykdomą vieną panašią sutartį, kurios vertė yra ne mažesnė kaip 0,5 pasiūlymo vertės. <...>“.
[9] TIEKĖJO KVALIFIKACIJOS REIKALAVIMŲ NUSTATYMO METODIKA. Patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-105 (2020 m. gruodžio 31 d. įsakymo Nr. 1S-177 redakcija).
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite