2021-09-29 Nr. 4S-1031 AB LITGRID
AB LITGRID
Žiniai Lietuvos Respublikos energetikos ministerijai
|
Į |
2021-09-29 2021-09-21
|
Nr. Nr. |
4S-1031 (7.4 Mr) 21SD-2698 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko AB LITGRID (toliau – Perkantysis subjektas) vykdyto pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką / pasiūlymą) data / sutarties pavadinimas, data, numeris |
,,Ryšių su visuomene paslaugų ir konsultacijų pirkimas”, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2021-06-29, pirkimo Nr. 553931, (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01 iki 2021-11-30) (toliau – PĮ). |
Pirkimo būdas |
Skelbiamos derybos. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė |
Sutarties vertė 363 000,00 Eur su PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
UAB ,,Fabula ir partneriai“, juridinio asmens kodas 124099127. |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys / etapas |
Dalinis vertinimas / Pirkimo dokumentuose nustatytų pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų ir jų taikymo vertinimas / Po sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
- |
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) Teismo procesas nevyksta. |
*viešasis pirkimas / pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje / pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų / įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas / koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
PĮ 64 straipsnio 1 dalis[1].
|
Pirkimo Specialiųjų sąlygų[2] 9 priede, kaip vienas iš Pirkimo pasiūlymų kokybės vertinimo kriterijų, nustatytas „Tarptautiniai komunikacijos apdovanojimai“ [3]. Maksimalus pagal šį kriterijų skiriamų balų skaičius sudaro 10 proc. visų galimų vertinimo balų lyginamojo svorio. Perkantysis subjektas savo sprendimą paaiškino[4] siekiamybe vertinti Pirkimo dalyvių įgyventinų kampanijų efektyvumą[5]. PĮ 64 straipsnio 1 dalies b punktas numato galimybę vertinti ir pirkimo sutarčiai įvykdyti paskirtų darbuotojų organizavimą, kvalifikaciją ir patirtį, kai tai daro reikšmingą įtaką pirkimo sutarties įvykdymo kokybei. Tačiau, šiuo atveju, vertinama ne Pirkimo sutarties vykdymui numatytų darbuotojų kvalifikacija, o tiekėjo (juridinio asmens) pasiekimai atitinkamoje rinkoje, kas prieštarauja PĮ 64 straipsnio 4 dalies[6] nuostatoms dėl vertinimo kriterijų sąsajų su pirkimo objektu. Apibendrindama Tarnyba konstatuoja, kad Specialiųjų sąlygų 9 priede nustatytas pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo kriterijus „Tarptautiniai komunikacijos apdovanojimai“ yra nesusijęs su Pirkimo objektu. Nustatydamas šį kriterijų Perkantysis subjektas pažeidė PĮ 64 straipsnio 1 dalies reikalavimus.
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
- |
|
IV dalis. Sprendimas
Perkantysis subjektas, Pirkimo Specialiose sąlygose nustatydamas ekonominio pasiūlymo naudingumo vertinimo kriterijų „Tarptautiniai komunikacijos apdovanojimai“, pažeidė PĮ 64 straipsnio 1 dalies reikalavimus. Atsižvelgdama į minimo kriterijaus balų santykinai nedidelę dalį (10 proc.) visų ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų balų sumoje bei vadovaudamasi teisingumo, protingumo ir proporcingumo kriterijais, Tarnyba neteikia rekomendacijos nutraukti Pirkimo sutartį, tačiau pabrėžia, kad Perkantysis subjektas, vykdydamas kitus viešuosius pirkimus, privalo atsižvelgti į nurodytus pastebėjimus.
|
[1],,1. Perkantysis subjektas ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą išrenka pagal:
1) kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį. Vertinant atsižvelgiama į kainą arba sąnaudas ir kriterijus, susijusius su pirkimo objektu, įskaitant kokybinius, aplinkosaugos ir (arba) socialinius kriterijus, pavyzdžiui:
- a) techninius pranašumus, estetines ir funkcines charakteristikas, prieinamumą, tinkamumą visiems vartotojams, socialines, aplinkosaugines ir inovatyvias charakteristikas bei sąžiningos prekybos sąlygas;
- b) pirkimo sutarčiai įvykdyti paskirtų darbuotojų organizavimą, kvalifikaciją ir patirtį, kai tai daro reikšmingą įtaką pirkimo sutarties įvykdymo kokybei;<...>“.
[2],,LITGRID AB SPECIALIOSIOS PIRKIMO SĄLYGOS. Ryšių su visuomene paslaugų ir konsultacijų pirkimas“, patvirtintos AB LITGRD Pirkimo komisijos 2021-06-28 sprendimu.
[3],,Tiekėjas per pastaruosius 5 metus už savo vykdomą veiklą (korporatyvinė komunikacija, krizių komunikacija, vidinė komunikacija, socialinės atsakomybės projekto komunikacija, projekto viešinimas / visuomenės informavimo kampanijos rengimas, integruota komunikacija, skaitmeninė komunikacija, darbdavio komunikacija) yra gavęs tarptautinių arba Lietuvoje teikiamų komunikacijos apdovanojimų ir pateikia tai įrodančius dokumentus“.
[4],,AB LIGRID 2019-09-21 raštas Nr. 21SD-2698.
[5],,<...>Pirkime buvo siekiama ne tik analizuoti potencialių tiekėjų turinio kūrimo kompetenciją, energetikos sektoriaus išmanymą ir gebėjimą konsultuoti strateginiais, rizikų valdymo ir kriziniais klausimais pagal Pirkimo dokumentuose pateiktas užduotis, bet ir vertinamas rinkos dalyvių įgyvendintų komunikacijos projektų, kampanijų ir iniciatyvų efektyvumas, novatoriškumas ir gebėjimas pasiekti kampanijoms keltus rodiklius bei efektyviai valdyti kampanijoms skirtus finansinius resursus. Tam buvo pasitelktas rinkoje egzistuojantis benchmark įrankis – tarptautiniai komunikacijos apdovanojimai tose kategorijose, kuriose Perkantysis subjektas yra suplanavęs savo veiklą 2021-2023 metams (korporatyvinė komunikacija, integruota komunikacija, skaitmeninė komunikacija, socialinės atsakomybės komunikacija, darbdavio įvaizdis ir vidinė komunikacija).<...>“.
[6],,4. Laikoma, kad pasiūlymų vertinimo kriterijai yra susiję su pirkimo objektu, jeigu jie susiję su perkamais darbais, prekėmis ar paslaugomis bet kokiu atžvilgiu ir bet kuriame jų gyvavimo ciklo etape, įskaitant konkretaus gamybos, tiekimo, teikimo, atlikimo ar prekybos proceso arba kito gyvavimo ciklo etapo proceso veiksnius, net jeigu šie veiksniai neapima jų fizinių ypatybių“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite