2021-10-29 Nr. 4S-1182 VšĮ „Keliauk Lietuvoje“,
Viešajai įstaigai „Keliauk Lietuvoje“
Žiniai Ekonomikos ir inovacijų ministerijai |
2021-10- Į 2021-10-06 Į 2021-10-19 |
Nr. 4S-1182 (7.4Mr) el. laišką (reg. Nr. 3S-2712) el. laišką (reg. Nr. 3S-2819)
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko viešosios įstaigos „Keliauk Lietuvoje“ (toliau – Perkančioji organizacija) atviro konkurso būdu vykdyto tarptautinio viešojo pirkimo „Turistų judėjimo tendencijų stebėjimo naudojantis mobiliųjų technologijų sprendimais sistemos diegimas“ vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Turistų judėjimo tendencijų stebėjimo naudojantis mobiliųjų technologijų sprendimais sistemos diegimas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2021 m. liepos 14 d., pirkimo Nr. 555446) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01 iki 2021-11-30) (toliau – Įstatymas). |
Pirkimo būdas |
Atviras konkursas. |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė Eur be PVM |
Planuota Pirkimo vertė – 82 644,63 Eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
– |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Išsamus Pirkimo vertinimas / Pirkimas baigtas nesudarius sutarties (vienintelio tiekėjo pasiūlymas atmestas kaip neatitinkantis Pirkimo dokumentų reikalavimų, nes tiekėjas pasiūlymo techninėje dalyje nurodė pasiūlymo kainą). |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
– |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas |
– |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
|
– |
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
– |
|
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi Pirkimo vertinimą, Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų nuostatų pažeidimų nenustatė. |
Pastabos
|
– |
Pirkimo sąlygų 6 priede nurodyta, kad, vertinant Antrojo kriterijaus Antrąjį[1] ir Trečiąjį[2] parametrus, dalis balų bus skirta vien už tai, kad tiekėjas savo pateiktame projekto metodologijos aprašyme panaudos tam tikras sąvokas[3], ir už tai, kad pateiks patvirtinimus, kad projekto duomenų ir jų analizės vizualinė pateikimo forma atitiks Pirkimo sąlygų 1 priedo „<..> techninė specifikacija“ reikalavimus[4]. Tarnybos nuomone, minėti reikalavimai įtakos Pirkimo rezultatams neturėjo (vienintelio Pirkime dalyvavusio tiekėjo pateikti projekto metodologijos ir vizualinės pateikimo formos aprašymai reikalavimus atitiko[5]), tačiau, rengdama sąlygas kitiems pirkimams, Perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti į tai, kad: (i) skiriant balus vien už tam tikrų nurodytų sąvokų pavartojimą ar pateiktus patvirtinimus, kad siūlomos prekės, paslaugos ar darbai atitiks techninės specifikacijos reikalavimus, nėra sukuriama papildoma pridėtinė vertė pirkimo objektui (ir pats kokybinių aspektų vertinimas tampa betikslis); (ii) prieš vertinant pasiūlymo kokybės aspektus ir pagal pasirinktą formulę skaičiuojant pasiūlymui suteiktinus balus, būtina iš pradžių atlikti pasiūlymo vertinimą, įsitikinti, kad pasiūlymas atitinka techninės specifikacijos reikalavimus. Jei pasiūlymas neatitinka techninėje specifikacijoje nurodytų reikalavimų, negali būti sprendžiama dėl jo ekonominio naudingumo įvertinimo. Tarnyba, atsižvelgdama į Perkančiosios organizacijos pateiktą paaiškinimą[6], kuriame nurodoma, kad Trečias parametras „<...> nenulemia projekto sėkmės (parametro neatitikimas nenulems klaidingų duomenų, neįvykdytų teisinių reikalavimų ar pačios projekto sėkmės, nes tai tik vizualinė išraiška, kuri gali būti koreguojama) <...>“, Perkančiajai organizacijai primena, kad pasiūlymo ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų sąsajumas su viešojo pirkimo objektu reiškia ne tik tinkamų kriterijų įtvirtinimą viešojo pirkimo sąlygose, tačiau ir užtikrinimą, jog tiekėjų pateikti atitikties nustatytiems ekonominio naudingumo kriterijams aprašymai (juose esantys tiekėjų įsipareigojimai ar patvirtinimai), susiję su įvairiais viešojo pirkimo sutarties vykdymo aspektais, būtų įtraukti į viešojo pirkimo sutartį bei vykdomi[7]. |
[1] „Antras parametras (P2) – Projekto metodologijos aprašymas: projekto eiga, naudojamos sąvokos, duomenų surinkimo, apdorojimo ir apskaičiavimo būdai bei naudojamų instrumentų pasirinkimas“.
[2] „Trečias parametras (P3) – Projekto duomenų ir jų analizės vizualinė pateikimo forma“.
[3] Pirkimo sąlygų 6 priedo Antrojo kriterijaus Antro parametro reikšmių aprašymuose nurodyta, kad 1 balas skiriamas, jei: „<...> Metodologijoje naudojamos žemiau išvardintos sąvokos: - Tarptautinis keliautojas; - Turistinė kelionė; - Kilmės šalis; - Įprasta aplinka; - Nakvojantis keliautojas; - Vienos dienos keliautojas. <...>“.
[4] Pvz., Pirkimo sąlygų 6 priedo Antrojo kriterijaus Trečio parametro reikšmių aprašymuose nurodyta, kad 1 balas skiriamas, jei: „<...> Paslaugos teikėjas pateikia <...> aprašymą, bei garantinį patvirtinimą, jog švieslentės veikimas ir palaikymas bus užtikrintas bent vienerius metus nuo jos viešo paleidimo dienos. <...>“. Analogiškas reikalavimas įtvirtintas ir Pirkimo sąlygų 1 priedo „<..> techninė specifikacija“ 2.5.1 punkte.
[5] Remiantis Perkančiosios organizacijos ekspertų atliktu vertinimu.
[6] Perkančiosios organizacijos 2021-10-06 el. laiškas (reg. Nr. 3S-2712).
[7] Žr. Lietuvos Aukščiausiojo Teismo 2018 m. gegužės 3 d. nutartį civilinėje byloje Nr. e3K-3-178-378/2018 ir joje nurodytą praktiką.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite