2021-12-09 Nr. 4S-1334 Kertinis valstybės telekomunikacijų centras
Kertiniam valstybės telekomunikacijų centrui
Žiniai Lietuvos Respublikos karšto apsaugos ministerijai
|
2021-12-09 Į 2021-11-25 |
Nr. Nr. |
4S-1334 (7.4Mr) SDI-605 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Įstatymas) 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Kertinio valstybės telekomunikacijų centro (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris. |
„Rezervinio kopijavimo įranga“, 2021-09-25 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 565951 (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas. |
Įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01 iki 2021-11-30). |
Pirkimo būdas |
Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM. |
Planuojama Pirkimo vertė 100 000,00 Eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis). |
– |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Pirkimo dokumentų ir procedūrų dalinis vertinimas dėl techninės specifikacijos reikalavimų bei jos keitimo / po vokų su pasiūlymais atvėrimo, bet iki Pirkimo sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
– |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. – |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 37 straipsnio 3 dalis[1]. Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[2] |
Perkančiosios organizacijos Pirkimo sąlygos patvirtintos Pirkimo komisijos (sudarytos Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2020-09-22 įsakymu Nr. V-7, toliau – Pirkimo komisija) 2021-09-22 posėdyje, protokolas Nr. 1 (toliau –Pirkimo sąlygos). Pirkimo sąlygų priede Nr. 1 „Rezervinio kopijavimo įrangos techninė specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija) 2.10 ir 3.3 papunkčiuose nustatyta, kad rezervinio kopijavimo įrangai ir rezervinio kopijavimo įrangos talpos plėtiniui „gamintojas turi turėti autorizuotą remonto centrą Lietuvoje“ (toliau – Reikalavimai). Taip pat Techninėje specifikacijoje nustatyti ir kiti reikalavimai susiję su remontu, pvz., „reakcijos laikas – ne vėliau kaip 4 valandos po pranešimo apie gedimą, techniko bei atsarginės detalės atvykimas į vietą ne vėliau kaip kitą darbo dieną“, kuriuos galėtų išpildyti ne tik tiekėjas, turintis autorizuotą remonto centrą Lietuvoje, bet ir, pvz., tiekėjai, turintys tokius remonto centrus Latvijoje ar Lenkijoje. Atsižvelgiant į tai, darytina išvada, kad Reikalavimai yra nepagrįsti, dirtinai ribojantys konkurenciją. Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 37 straipsnio 3 dalį ir Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytus lygiateisiškumo ir nediskriminavimo principus.
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
|
– |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi Pirkimo dokumentų ir procedūrų dalinį vertinimą dėl techninės specifikacijos reikalavimų bei jos keitimo, atsižvelgdama į tai, kad išvados II dalyje konstatuotas pažeidimas neturi įtakos Pirkimo rezultatams, nes autorizuotą remonto centrą Lietuvoje turi ne vienas gamintojas, vadovaudamasi protingumo ir teisingumo kriterijais, neprieštarauja, kad Perkančioji organizacija tęstų Pirkimo procedūras. |
Pastabos
Pirkimo komisija 2021-10-12 posėdyje, protokolas Nr. 2, išnagrinėjusi tiekėjo paklausimą, priėmė sprendimą patikslinti Techninės specifikacijos 2.4 papunktį „Duomenų saugyklos talpa ir greitaveika“ ir panaikinti reikalavimą „gamintojo deklaruojama loginė talpa iki 18 PB“. Tarnyba, įvertinusi Perkančiosios organizacijos paaiškinimą[3], šio patikslinimo nelaiko esminiu Pirkimo sąlygų keitimu, kadangi šios sąlygos egzistavimas neužkerta kelio visiems suinteresuotiems tiekėjas pateikti pasiūlymus. Pažymėtina, kad gamintojai skirtingai deklaruoja informaciją apie loginę talpą, tačiau realiai tai priklauso nuo konkrečių duomenų ir jų „pasidavimo kompresijai“, pvz., tiekėjo deklaruotas 1 PB gali būti efektyvesnis, su tam tikrais duomenimis, už deklaruojamą 18 PB. Perkančioji organizacija neturi informacijos apie naudojamų duomenų savybes, aktualias suspaudimui, ir todėl atitiktis reikalavimui niekaip negali būti sutikrinta bei prognozuojama praktikoje. Todėl laikytina, jog minėto reikalavimo atsisakymas palengvino tik Perkančiosios organizacijos realias galimybes įvertinti įrangos atitiktį Techninės specifikacijos reikalavimams, tačiau savaime nesudarė sąlygų Pirkime sudalyvauti didesniam tiekėjų kiekiui. |
[1] „Techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų“.
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[3] „<...> svarbu atkreipti dėmesį, kad panaikinus šį reikalavimą situacija nesikeičia, šis reikalavimas yra daugiau teorinis, o ne praktinis t. y. dalis duomenų bet kokiu atveju bus sudėtingai suspaudžiami ir jų loginė talpa nesieks 1 PB, o kiti gali būti lengviau suspaudžiami ir perkančioji organizacija gali tik spėti, kad kuo didesnę loginę talpą gamintojas deklaruoja, tuo jo siūlomas produktas taiko pažangesnius suspaudimo ir/ar dedublikacijos algoritmus <...>“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite