2021-11-12 Nr. 4S-1223 Pabėgėlių priėmimo centras 560080
Pabėgėlių priėmimo centrui Karaliaus Mindaugo g. 18 55283 Rukla, Jonavos r.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai |
2021-11-12 Į 2021-10-20
|
Nr. Nr. |
4S-1223 (7.4Mr) J-952
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Pabėgėlių priėmimo centro (toliau – Perkančioji organizacija) neskelbiamų derybų būdu įvykdyto pirkimo „Neteisėtai atvykusių asmenų laikino apgyvendinimo konteinerių miestelio su reikalinga įranga bei paslaugomis nuomos paslaugos“ (pirkimo Nr. 560080) bei jo pagrindu 2021 m. rugpjūčio 17 d. sudarytos Modulinių kilnojamų statinių miestelio nuomos viešojo pirkimo-pardavimo sutarties Nr. 3.24-D-921 vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Neteisėtai atvykusių asmenų laikino apgyvendinimo konteinerių miestelio su reikalinga įranga bei paslaugomis nuomos paslaugos“ (pirkimo Nr. 560080; toliau – Pirkimas) Pirkimo pagrindu 2021 m. rugpjūčio 17 d. sudaryta Modulinių kilnojamų statinių miestelio nuomos viešojo pirkimo-pardavimo sutartis Nr. 3.24-D-921 (toliau – Sutartis) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01 iki 2021-11-30) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas |
Neskelbiamos derybos |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuota Pirkimo vertė – 4 544 000,00 Eur be PVM[1] Pirkimo pagrindu sudarytos Sutarties vertė – |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
UAB „Arijus“ (juridinio asmens kodas – 133336251) |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Išsamus Pirkimo ir Sutarties vertinimas / po Sutarties sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
Projektas „Skubus atsakas į neproporcingą trečiųjų šalių piliečių antplūdį į Lietuvą iš Baltarusijos“ NR. HOME/2021/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0002“ |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas: teismo procesas nevyksta – |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[2] Įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 3 punktas[3] |
|
Vertinimo metu nustatyta, kad Komisija[4] 2021 m. rugpjūčio 12 d. posėdžio metu (protokolo Nr. 1) dėl vis didėjančių nelegalios migracijos srautų (šis skaičius yra daugiau kaip 50 kartų didesnis, nei buvo per visus 2020 metus), dėl to, kad apie 50-60 proc. nelegaliai atvykstančių užsieniečių priklausė pažeidžiamų asmenų[5] grupėms, kurios gyveno bendrose stovyklose su pilnamečiais asmenimis, kuriems nėra poreikio gauti specialiuosius poreikius atitinkančią socialinę pagalbą, taip pat įvertinusi tai, kad socialinės pagalbos teikimas būtų organizuojamas efektyviausiai nukreipiant visą reikiamą pagalbą į aiškiais ir objektyviais kriterijais pagrįstą tikslinę tokių asmenų laikiną stovyklą, atlikusi rinkos analizę[6] bei siekdama užtikrinti Lietuvos Respublikos užsieniečių teisinės padėties įstatymo 71 straipsnio 11 dalyje[7] įtvirtintą nuostatą, sprendė neteisėtai atvykusių asmenų laikino apgyvendinimo konteinerių miestelio su reikalinga įranga bei paslaugomis nuomą Pabėgėlių priėmimo centre, Karaliaus Mindaugo g. 18, Rukloje, Jonavos r. vykdyti itin skubiai, t. y. neskelbiamų derybų būdu, vadovaujantis Įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 3 punkte[8] nustatytais pagrindais, iš vienintelio realaus tiekėjo, galinčio patiekti reikalingą kiekį konteinerių tokiam dideliam kiekiui migrantų[9]. Tarnybai paprašius[10] paaiškinti ir pagrįsti neskelbiamų derybų būdo pasirinkimą, Perkančioji organizacija, teikdama papildomus paaiškinimus, nurodė[11], kad „vasaros periodu užsieniečiai, priskiriami pažeidžiamų asmenų grupėms, gyveno įvairiose savivaldybių vietose, pasienio užkardose pastatytose palapinėse, garažuose, angaruose ir kitose gyvenimui nepritaikytuose objektuose, kuriuose nebuvo nei tinkamų higienos sąlygų (plito užkrečiamos ligos, maisto ruošimas neįmanomas, poilsio sąlygų nebuvimas, prausimosi bei apsiplovimo sąlygų nebuvimas ir t.t.), nei pakankamai saugių sąlygų įvairaus amžiaus vaikams ar patenkinamų sąlygų sergantiems įvairaus amžiaus, lyties ir būklės asmenims“, taip pat pažymėjo, kad „Vienas iš svarbių kriterijų taip pat lėmusių kuo skubesnį viešojo pirkimo vykdymą buvo ir besikeičiančios oro sąlygos (artėjantis ruduo), kai vidutinė temperatūra ėmė nuosekliai kristi žemyn, o nakties metu taip pat oras atvėsdavo iki 5-7 laipsnių temperatūros“ (pasikartojantis lietus, šlapios palapinės, išsidžiovinti drabužių negalintys vaikai, senyvo amžiaus asmenys, nuolat drėgni miegmaišiai gyvenant lauko sąlygomis vėsiomis naktimis). Įvertinus aukščiau nurodytas aplinkybes ir priežastis, buvo nuspręsta kvietimą dalyvauti Pirkime išsiųsti[12] tiekėjui UAB „Arijus“. UAB „Arijus“ pripažintas[13] Pirkimo laimėtoju. 2021 m. rugpjūčio 17 d. su šiuo tiekėju buvo sudaryta Sutartis. Pirkimas neskelbiamų derybų būdu, vadovaujantis Įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 3 punkto nuostatomis, gali būti vykdomas tik tada, „jeigu neišvengiamai būtina pirkimą atlikti ypač skubiai dėl įvykio, kurio perkančioji organizacija negalėjo numatyti, kai tokio pirkimo neįmanoma atlikti atviro, riboto konkurso ar skelbiamų derybų būdais šiame įstatyme nustatytais terminais. Aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, jokiu būdu negali priklausyti nuo perkančiosios organizacijos“. Atsižvelgusi į tai, kad aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, nepriklausė nuo Perkančiosios organizacijos (dėl 2021 m. liepos 2 d. paskelbtos[14] ekstremalios situacijos visoje šalyje dėl masinio užsieniečių antplūdžio, dėl nuolat didėjančio nelegalių migrantų skaičiaus, kurių didžiąją dalį sudarė pažeidžiami asmenys, dėl to, kad nelegaliai atvykstantys užsieniečiai buvo apgyvendinami nepritaikytuose objektuose, kuriuose nebuvo užtikrinamos pakankamai saugios ir tinkamos higienos sąlygos, bei dėl to, kad artėjo ruduo ir nuolat krito vidutinė oro temperatūra), Tarnyba neturi pagrindo Pirkimo vertinti kaip nepagrįsto ir neatitinkančio Įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatytų sąlygų. Atsižvelgiant į tai, jog Perkančioji organizacija nežinojo ir iš anksto negalėjo numatyti nelegalių migrantų, kuriais jai reikės pasirūpinti, suteikiant apgyvendinimą, kitas prekes ir paslaugas, skaičiaus, ir į tai, kad tarptautiniai ir Europos Sąjungos teisės aktai, susiję su žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsauga, įpareigoja Europos Sąjungos valstybes nares užtikrinti žmogaus teises visiems šalies jurisdikcijoje esantiems asmenims, tarp jų – ir neteisėtiems migrantams, taip pat į tai, kad nelegalių migrantų bazinius poreikius reikėjo patenkinti kaip įmanoma greičiau, o Perkančioji organizacija tam neturėjo jokių resursų, pasirinktas Pirkimo įvykdymo būdas – neskelbiamos derybos dėl ypatingos skubos, t. y. vadovaujantis Įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatytais pagrindais, leido Perkančiajai organizacijai kaip galima greičiau spręsti susidariusią problemą siekiant tinkamo būtiniausių neteisėtų migrantų apgyvendinimo sąlygų užtikrinimo.
Vertinimo metu taip pat nustatyta, kad Pirkimo pagrindu sudarytos Sutarties 3.6 punkte nurodyta, kad prekių nuoma ir su prekėmis susijusios paslaugos pradedamos teikti nuo prekių nuomos priėmimo-perdavimo akto pasirašymo ir teikiamos 12 mėnesių, be to, numatyta, kad šių paslaugų teikimas gali būti pratęstas tomis pačiomis sąlygomis 2 kartus po 12 mėnesių. Tarnybai paprašius pagrįsti 3 metų Sutarties galiojimo laikotarpį, Perkančioji organizacija pacitavo[15] Sutarties 3.6 punktą. Pakartotinai teikdama paaiškinimus, Perkančioji organizacija nurodė[16], jog Perkančioji organizacija sutartį pasirašė 12 (dvylikos) mėnesių laikotarpiui, nes neturėjo informacijos ar jau yra rastas nuolatinis sprendimas dėl pažeidžiamoms grupėms priklausančių užsieniečių apgyvendinimo. Tarnybos nuomone, pirkimo įgyvendinimas neskelbiamų derybų būdu esant ypatingai skubai turi būti pasirenkamas tik laikinam iškilusios problemos sprendimui (ne apsirūpinti konteinerių namelių nuoma ilguoju laikotarpiu – kaip šiuo atveju), t. y. tiek, kiek tai yra griežtai būtina būtiniausiam, pradiniam poreikiui patenkinti, iki kol bus galima suorganizuoti konkurencingą pirkimo procedūrą, todėl Sutartyje nustatant sąlygą, jog Sutartis gali būti pratęsta dar 2 kartus po 12 mėnesių, buvo pažeistos Įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 3 punkto nuostatos, Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtinti skaidrumo ir proporcingumo principai. |
||
2. |
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[17] Įstatymo 87 straipsnio 1 dalies 3 punktas[18] Kainodaros taisyklių nustatymo metodikos[19] 4.1 ir 4.5 papunkčiai[20] bei 18 punktas[21] |
|
Pirkimo pagrindu sudaryta fiksuoto įkainio, kuris nurodytas tiekėjo pasiūlyme (prekių nuomos (125 gyvenamųjų konteinerių su kitomis patalpomis ir paslaugomis, nurodytomis techninėje specifikacijoje) įkainis už 1 mėnesį – 150 040,00 Eur su PVM), su peržiūra Sutartis (Sutarties 2.1 punktas). Tiek Pirkimo dokumentų 3 priedo „Sutarties projektas“, tiek Sutarties 3.2 punkte nustatyta, kad „Pirminis Prekių kiekis: 125 gyvenamųjų konteinerių su kitomis patalpomis ir paslaugomis, nurodytomis techninėje specifikacijoje. Atsižvelgiant į neteisėtai atvykusių asmenų skaičių, gyvenamųjų konteinerių kiekis gali būti tiek didinamas, tiek mažinamas, atitinkamai procentine išraiška perskaičiavus nuomos įkainį pagal gyvenamųjų konteinerių skaičių. Skaičiavimo pvz.: 100 gyvenamųjų konteinerių su kitomis patalpomis ir paslaugomis sudaro 100 proc. nuomos įkainio, o sumažinus gyvenamųjų konteinerių skaičių iki 50 vnt., nuomos įkainis sumažinamas 50 proc.“. Vadovaujantis Kainodaros taisyklių nustatymo metodikos[22] 17.1 papunkčiu[23], įsigyjamų prekių ir (ar) paslaugų kiekiai gali būti nustatomi nurodant įsigyjamų prekių ir (ar) paslaugų sąrašą bei numatomų įsigyti prekių ir (ar) paslaugų kiekius, nustatant jų viršutinę ir apatinę ribas, o jeigu neįmanoma nustatyti apatinės ribos, nurodoma viršutinė riba, o pagal Kainodaros taisyklių nustatymo metodikos 18 punktą, sutarties vykdymo metu įsigyjami kiekiai negali viršyti sutartyje pagal Kainodaros taisyklių nustatymo metodikos taisykles nustatytos kiekio viršutinės ribos (nurodytos vienetais arba suma), o išpirkti mažesnį kiekį – galima. Vertinamu atveju, Sutartimi įsigyjamų konteinerių nuomos su kitomis paslaugomis, nurodytomis techninėje specifikacijoje, įkainis yra apskaičiuotas pagal prekių su paslaugomis kiekį (jų nurodytą viršutinę ribą), įtvirtintą Sutarties 3.2 punkte – 125 gyvenamųjų konteinerių su kitomis patalpomis ir paslaugomis, nurodytomis techninėje specifikacijoje, todėl šis kiekis yra maksimalus ir negali būti didinamas, atitinkamai didinant ir 1 mėn. įkainį. Atsižvelgiant į tai, Sutarties 3.2 punkto sąlyga, jog šis kiekis gali būti didinamas, pažeidžia Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą, Įstatymo 87 straipsnio 1 dalies 3 punktą bei Kainodaros taisyklių nustatymo metodikos 4.1 ir 4.5 papunkčių bei 18 punkto nuostatas. Tarnyba pažymi, jog Perkančioji organizacija privalo būti itin atidi atlikdama Sutarties vykdymo kontrolę. |
||
3. |
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[24] Įstatymo 35 straipsnio 4 dalis[25] |
|
Išnagrinėjusi Pirkimo dokumentus, Tarnyba nustatė, kad yra neatitikimų Pirkimo dokumentuose – Neteisėtai atvykusių asmenų, prieglobsčio prašytojų laikino apgyvendinimo konteinerių miestelio techninėje specifikacijoje (Pirkimo dokumentų 1 priedas) (toliau – Techninė specifikacija) nustatyti reikalavimai gyvenamiesiems konteineriams, kitoms patalpoms ir paslaugoms neatitinka reikalavimų, nustatytų pasiūlymo formoje (Pirkimo dokumentų 2 priedas): 1. Techninės specifikacijos 3 punkte Nameliui III nustatyti reikalavimai (palapinės namelis turi būti ne mažesnis kaip 20 m2; šildymo įrenginiai turi gebėti palaikyti 21°C±2°C temperatūrą; viena palapinė aprūpinta sporto inventoriumi; viena palapinė aprūpinta vaikų užimtumui su stalais; viena palapinė tuščia-maldų/meditacijos zona) nesutampa su reikalavimais, nustatytais pasiūlymo formoje (palapinės namelis turi būti ne mažesnis kaip 270 m2; reikalavimo, kad šildymo įrenginiai turi gebėti palaikyti 21°C±2°C temperatūrą nėra; reikalavimo, kad viena palapinė turi būti aprūpinta sporto inventoriumi nėra; yra nustatyti nauji reikalavimai: ne mažiau kaip 10 kraujagyslių ir širdies lavinimo treniruokliai, ne mažiau kaip 10 ištvermės lavinimo treniruokliai, ne mažiau kaip 10 jėgos lavinimo treniruokliai, turi būti pakankamai treniravimosi įrangos ir treniruoklių 60 žmonių treniruotis vienu metu, visa įranga neturi turėti atjungiamų svarmenų ar kitų dalių, kurias būtų galima panaudoti riaušių metu; nustatytas naujas reikalavimas, kad turi būti įrengta atskira zona vaikų užimtumui su įranga ir stalais; nustatytas naujas reikalavimas, kad turi būti įrengta atskyrimo konstrukcija maldos zonai); 2. Techninės specifikacijos 13 punkte nustatytas reikalavimas, kad „Nameliai III turi būti valomi mažiausiai 1 kartą per dieną“, tačiau šio reikalavimo nelieka pasiūlymo formoje. 3. Techninės specifikacijos 16 punkte nurodyta, jog laikinos tvoros skaičius metrais – pagal poreikį visu perimetru, o pasiūlymo formoje šis dydis patikslintas, nurodant, kad laikinos tvoros skaičius metrais – pagal poreikį visu perimetru (ne mažiau kaip 2500). Tarnybai paprašius[26] paaiškinti, kodėl skiriasi Techninėje specifikacijoje nustatyti reikalavimai nuo reikalavimų, nustatytų tiekėjo UAB „Arijus“ 2021 m. rugpjūčio 13 d. pasiūlyme (toliau – Pasiūlymas), Perkančioji organizacija nurodė[27], jog „pradėjus pirkimo procedūras buvo pastebėta, kad pirkimo dokumentuose įsivėlė techninės klaidos“, taip pat pažymėjo, kad pasiūlymo formoje yra nurodyti teisingi reikalavimai. Perkančioji organizacija taip pat nurodė, kad „teikdamas pasiūlymą tiekėjas turėjo užpildyti pasiūlymo formą (2 priedas), kurioje nurodyti teisingi reikalavimai. Manytina, kad tiekėjas įvertino neatitikimus ir pirmenybę teikė pasiūlymo formai (2 priedas), kurią turėjo užpildyti, įrašydamas siūlomos įrangos/paslaugos charakteristikas/parametrus, ir CVP IS priemonėmis pateikti Perkančiajai organizacijai. Perkančioji organizacija negavo iš tiekėjo paklausimų ar pastebėjimų dėl pirkimo dokumentų neatitikimo“. Atsižvelgus į nustatytą, Tarnyba vertina, kad Pirkimo dokumentų nuostatos dėl reikalavimų gyvenamiesiems konteineriams, kitoms patalpoms ir paslaugoms yra neaiškios ir netikslios. Pažymėtina, kad Įstatymo 35 straipsnio 4 dalyje nustatyta, jog „Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus“. Be to, Lietuvos Aukščiausiasis Teismas savo praktikoje aiškiai suformulavo reikalavimą, kad perkančiosios organizacijos pirkimo sąlygos privalo būti aiškios tiek tiekėjams, tiek perkančiosioms organizacijoms (LAT 2018 m. rugsėjo 7 d. nutartis civilinėje byloje Nr. e3K-3-323-969/2018). Atsižvelgdama į nustatytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, parengusi netikslius, neaiškius Pirkimo dokumentus, pažeidė Įstatymo 35 straipsnio 4 dalį bei Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytą skaidrumo principą. |
||
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
|
– |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgiant į Įstatymo pažeidimą, konstatuotą šios vertinimo išvados II dalies 1 punkte, Tarnyba rekomenduoja netaikyti Sutartyje numatyto sutartinių įsipareigojimų vykdymo pratęsimo. Atsižvelgiant į tai, kad Pirkimui pasirinktas pirkimo būdas – neskelbiamos derybos esant ypatingai skubai, yra išimtis ir jo taikymo tikslas ir sąlygos yra pateisinami tik esant konkrečioms ypatingoms aplinkybėmis ir padariniams, nustatyta Sutarties pratęsimo 2 kartus po 12 mėnesių galimybė nesuderinama su Įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytais pagrindais, skaidrumo ir proporcingumo principais. Tarnybos nuomone, iki pasibaigiant 12 mėn. Sutarties galiojimo laikotarpiui, vis dar esant poreikiui užtikrinti nelegalių migrantų apgyvendinimą, kitų paslaugų teikimą, turėtų būti organizuojamas naujas viešasis pirkimas, taikant įprastas (įskaitant pagreitintas) pirkimo procedūras. |
**kiekvieno pirkimo/sutarties vertinimas aprašomas atskirai
Pastabos
1. |
|
|
Tarnybai paprašius[28] Perkančiosios organizacijos detalizuoti, kas sudaro modulinių kilnojamų statinių nuomos 1 mėn. įkainį, Perkančioji organizacija nurodė[29], kad 1 mėn. 150 040,00 Eur su PVM įkainį sudaro: 125 gyvenamųjų konteinerių su inventoriumi, 8 konteinerių su inventoriumi skirtų maistui gaminti, 5 konteinerių tualetų, 5 konteinerių dušo kabinų, 3 kupolo formos palapinių su inventoriumi, 1 kontrolinio praleidimo punkto su inventoriumi, 10 administravimo namelių su inventoriumi, 6 budėtojų konteinerių su inventoriumi, 1 konteinerio-skalbyklos su inventoriumi, pėsčiųjų takų ir privažiavimo kelių segmentų, 50 ugnies gesintuvų, stovyklos vaizdo stebėjimo ir apšvietimo sistemų, laikinos tvoros, rūkymo vietų inventoriaus nuoma bei kiemsargio, valymo (konteinerių ir teritorijos), patalynės skalbimo/keitimo paslaugos. Taip pat svarbi Sutarties 3.3 punkte įtvirtinta sąlyga, kad galimi nuostoliai dėl prekių (įskaitant įrangą, baldus ir kitą turtą konteinerių viduje) nusidėvėjimo ar sugadinimo tenka tiekėjui UAB „Arijus“, kuris Sutarties galiojimo metu turi atstatyti jų funkcionalumą per abiejų šalių suderintą terminą. Taigi, perkamą objektą – neteisėtai atvykusių asmenų laikino apgyvendinimo konteinerių miestelio nuomą, šiuo atveju, sudaro visas prekių ir paslaugų paketas (ne tik konteinerinių namelių nuoma, bet ir kitos, su konteinerinių namelių miestelio pastatymu susijusios patalpos, įranga, infrastruktūra, taip pat tokios paslaugos, kaip: skalbimo, kiemsargio, kt). Atsižvelgiant į tai, jog pasiūlytame 1 mėn. įkainyje nėra išskirta, kokią konkrečiai procentinę dalį sudaro, pvz., gyvenamųjų konteinerių nuoma, o kokią – laikina tvora, skalbimo paslaugos ir kt., Tarnyba pastebi, kad ateityje iškilus poreikiui atsisakyti dalies tam tikrų Sutartyje numatytų, tačiau nebereikalingų prekių ir (ar) paslaugų, būtų sudėtinga įvertinti atsisakomų prekių ir (ar) paslaugų vertę. |
||
2. |
|
|
Pirkimo iniciatorius E.S. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai nėra deklaravęs savo, kaip viešųjų pirkimų iniciatoriaus, statuso Perkančiojoje organizacijoje. Pirkimo komisijos nariai V.T. ir D.P. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai nėra deklaravę savo, kaip viešųjų pirkimų nario, statuso Perkančiojoje organizacijoje, nors vykdė ir priėmė sprendimus dėl Pirkimo. |
||
[1] 2021 m. rugpjūčio 12 d. Paraiška dėl prekių/paslaugų/darbų pirkimo. Pirkimo vertė – 4 544 000,00 Eur be PVM /
5 498 240,00 Eur su PVM.
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[3] „Prekės, paslaugos ar darbai neskelbiamų derybų būdu gali būti perkami, kai yra bent viena iš šių sąlygų: <...> 3) jeigu neišvengiamai būtina pirkimą atlikti ypač skubiai dėl įvykio, kurio perkančioji organizacija negalėjo numatyti, kai tokio pirkimo neįmanoma atlikti atviro, riboto konkurso ar skelbiamų derybų būdais šiame įstatyme nustatytais terminais. Aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, jokiu būdu negali priklausyti nuo perkančiosios organizacijos“.
[4] Viešųjų pirkimų komisija neteisėtai atvykusių asmenų laikino apgyvendinimo konteinerių miestelio su reikalinga įranga bei paslaugomis nuomos paslaugoms pirkti (toliau – Komisija), sudaryta Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2021 m. rugpjūčio 12 d. įsakymu Nr. VK-408.
[5] Lietuvos Respublikos užsieniečių teisinės padėties įstatymo 2 straipsnio 182 dalis: „Pažeidžiamas asmuo – asmuo, turintis specialiųjų poreikių (pavyzdžiui, nepilnametis, neįgalusis, vyresnis negu 75 metų asmuo, nėščia moteris, vieniši tėvas ar motina, auginantys nepilnamečių vaikų, psichikos ir elgesio sutrikimų turintis asmuo, prekybos žmonėmis auka arba asmuo, kuris buvo kankintas, išprievartautas ar patyrė kitokį sunkų psichologinį, fizinį ar seksualinį smurtą)“.
[6] „Buvo gauti du Tiekėjų pasiūlymai: UAB „Arijus“ ir Rieves Module (www.rieves.eu). Įvertinus Stovyklos įrengimo terminus, funkcionalumus, papildomas paslaugas, UAB „Arijus“ pasiūlymo kaina yra mažesnė. Taip pat išnagrinėti Valstybės sienos apsaugos tarnybos pirkimai bei sudarytos sutartys (CVPP sistemoje)“.
[7] „Paskelbus karo padėtį, nepaprastąją padėtį, taip pat ekstremaliąją situaciją ar ekstremalųjį įvykį dėl masinio užsieniečių antplūdžio, gali būti laikinai ir proporcingai ribojamos šio straipsnio 1 dalyje nurodytos prieglobsčio prašytojų teisės, jeigu jų negalima užtikrinti dėl objektyvių ir pagrįstų priežasčių, išskyrus teisę į materialines priėmimo sąlygas, būtinosios medicinos pagalbos teikimą ir valstybės garantuojamą teisinę pagalbą, o pažeidžiamiems asmenims – ir teisė naudotis jų specialiuosius poreikius atitinkančiomis priėmimo sąlygomis“.
[8] „Prekės, paslaugos ar darbai neskelbiamų derybų būdu gali būti perkami, kai yra bent viena iš šių sąlygų: <...> 3) jeigu neišvengiamai būtina pirkimą atlikti ypač skubiai dėl įvykio, kurio perkančioji organizacija negalėjo numatyti, kai tokio pirkimo neįmanoma atlikti atviro, riboto konkurso ar skelbiamų derybų būdais šiame įstatyme nustatytais terminais. Aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, jokiu būdu negali priklausyti nuo perkančiosios organizacijos“.
[9] Perkančioji organizacija 2021 m. spalio 20 d. rašte Nr. J-952 nurodė, kad jai prieinamomis priemonėmis buvo tiriama rinka. Internete buvo studijuoti „konteinerinių namukų nuomos ir pirkimo skelbimai, peržiūrėti viešai prieinami Centriniame viešųjų pirkimų portale paskelbti modulinių konteinerių pirkimai. Buvo gautas firmos UAB „Rieves modul“ pasiūlymas“, kuriame nurodyta, kad jis „per mėnesį galės pateikti nuo 50 iki 100 namelių, jų tiekimą pradedant per 1 mėnesį nuo sąlygų suderinimo ir sutarčių pasirašymo“. Šiame pasiūlyme buvo nurodytos kainos be baldų. Perkančioji organizacija, palyginusi UAB „Rieves modul“ (be baldų) ir UAB „Arijus“ (įrengtų konteinerių) kainas, nustatė, kad UAB „Arijus“ įrengtų namelių kaina yra mažesnė už UAB „Rieves modul“ pasiūlyme nurodytas preliminarias kainas, be to, atsižvelgusi į tai, kad jos poreikis yra ne mažiau kaip 125 pilnai įrengti moduliniai nameliai (konteineriai), kurie turėtų būti pristatyti ir parengti pabėgėlių apgyvendinimui ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo dienos, nustatė, kad tik UAB „Arijus“ gali mėnesio bėgyje nuo pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo dienos pateikti reikiamą įrengtų konteinerių kiekį.
[10] Tarnybos 2021 m. spalio 13 d. raštas Nr. 4S-1103(7.4Mr).
[11] Perkančiosios organizacijos 2021 m. spalio 20 d. raštas Nr. J-952.
[12] 2021 m. rugpjūčio 12 d. CVP IS pranešimas Nr. 9761737.
[13] Komisijos 2021 m. rugpjūčio 13 d. posėdžio protokolas Nr. 3.
[14] Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. liepos 2 d. nutarimas Nr. 517.
[15] Perkančiosios organizacijos 2021 m. spalio 20 d. raštas Nr. J-952.
[16] Perkančiosios organizacijos 2021 m. spalio 28 d. el. laiškas.
[17] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[18] „1. Pirkimo sutartyje, kai ji sudaroma raštu, turi būti nustatyta: <...> 3) kainodaros taisyklės, nustatytos pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą metodiką“.
[19] Kainodaros taisyklių nustatymo metodika, patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2019 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. 1S-13.
[20] „4. Kainodaros taisyklės turi būti: 4.1. aiškiai ir nedviprasmiškai nustatytos pirkimo dokumentuose ir sutartyje; <...> 4.5. užtikrinančios racionalų lėšų panaudojimą ir pirkimų principų laikymąsi“.
[21] „Sutarties vykdymo metu įsigyjami kiekiai, taip pat sutarties kaina, kuri turės būti sumokėta tiekėjui, priklauso nuo faktinių užsakymų, t. y. įsigyjami kiekiai negali viršyti sutartyje pagal Metodikos taisykles nustatytos kiekio viršutinės ribos (nurodytos vienetais arba suma), o išpirkti mažesnį kiekį (tačiau ne mažiau nei nustatyta apatinė riba), pirkimo vykdytojas gali“.
[22] Kainodaros taisyklių nustatymo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2019 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. 1S-13.
[23] „17. Įsigyjamų prekių ir (ar) paslaugų kiekiai gali būti nustatomi šiais būdais: 17.1. nurodant įsigyjamų prekių ir (ar) paslaugų sąrašą bei numatomų įsigyti prekių ir (ar) paslaugų kiekius, nustatant jų viršutinę ir apatinę ribas, pavyzdžiui, „nuo x iki y“; „ne mažiau kaip x, bet ne daugiau kaip y“, „z ± q procentų“, „z ± q vienetų“ ir panašiai. Jeigu yra nurodoma procentinė paklaida „z ± q procentų“ ar „z ± q vienetų“, pirkimo vykdytojas turi aiškiai nurodyti ribą, nuo kurios ji skaičiuojama, pavyzdžiui, kiekvienos perkamos prekės, prekių grupės, paslaugos, paslaugų grupės ir panašiai. Jeigu neįmanoma nustatyti apatinės ribos, nurodoma viršutinė riba <...> Šiuo atveju pradinės sutarties vertė bus lygi laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kainai be PVM, apskaičiuotai sudauginus maksimalų prekių ir (ar) paslaugų kiekį iš laimėjusio tiekėjo pasiūlyto įkainio (-ių) be PVM“.
[24] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[25] „Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus“.
[26] Tarnybos 2021 m. spalio 13 d. raštas Nr. 1103(7.4Mr).
[27] Perkančiosios organizacijos 2021 m. spalio 20 d. raštas Nr. J-952.
[28] Tarnybos 2021 m. spalio 13 d. raštas Nr. 4S-1103(7.4Mr).
[29] Perkančiosios organizacijos 2021 m. spalio 20 d. raštas Nr. J-952.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite