2021-10-13 Nr. 4S-1101 VšĮ Respublikinė Klaipėdos ligoninė
VšĮ Respublikinei Klaipėdos ligoninei
Žiniai Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai
|
|
2021-10-13 Į 2021-09-29
|
Nr. 4S-1101 (7.4) Mr Nr. (3.39)-42-S1-463
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Respublikinės Klaipėdos ligoninės vykdomo viešojo pirkimo dalinį vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką / pasiūlymą) data / sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Branduolinių magnetinių rezonansų bei šalčio mašinų po garantinio aptarnavimo paslaugos“, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2021 m. liepos 29 d., pirkimo Nr. 557788 (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01) (toliau – Įstatymas). |
Pirkimo būdas |
Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė |
360 000,00 Eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
- |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys / etapas |
Dalinis vertinimas dėl kvalifikacijos reikalavimų ir kvalifikacijos reikalavimų atitiktį patvirtinančių dokumentų / Pirkimo vertinimas iki sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
|
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) Teismo procesas nevyksta. |
*viešasis pirkimas / pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje / pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų / įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas / koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
- |
- |
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- |
- |
|
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi Pirkimo dalinį vertinimą dėl nustatytų kvalifikacijos reikalavimų ir kvalifikacijos atitiktį patvirtinančių dokumentų, Įstatymo ar jo įgyvendinamųjų teisės aktų nuostatų pažeidimų, turinčių įtakos Pirkimo rezultatams, nenustatė, todėl VšĮ Respublikinė Klaipėdos ligoninė gali tęsti Pirkimo procedūras. |
|
Pastabos
|
Pirkimo sąlygų[1] 3.7 punkto lentelės 3.7.1. papunktyje[2] nustatytas kvalifikacijos reikalavimas (toliau – Kvalifikacijos reikalavimas), kad paslaugos teikėjas turi teisę verstis veikla, reikalinga sutarčiai vykdyti – atlikti medicinos prietaisų techninę priežiūrą ir remontą, o kaip Kvalifikacijos reikalavimą įrodančius dokumentus pateikti: 1. dokumentą, patvirtinantį, kad tiekėjas yra techninėje specifikacijoje nurodytos medicinos priemonės gamintojas, ar įgaliotas medicinos priemonės gamintojo atstovas, ar yra sudaręs atitinkamą bendradarbiavimo sutartį su kitu ūkio subjektu; 2. VĮ Registro centro išduotą Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro centro išplėstinį išrašą ir/ar įstatų (nuostatų) dalį ar kitus dokumentus, patvirtinančius tiekėjo teisę verstis atitinkama veikla. Tarnyba paaiškina, kad vadovaujantis Įstatymo 47 straipsnio 2 dalimi Perkančioji organizacija turi teisę pirkimo dokumentuose pareikalauti, kad tiekėjas turėtų teisę verstis ta veikla, kuri reikalinga pirkimo sutarčiai įvykdyti. Paslaugų pirkimo atveju ji gali pareikalauti, kad tiekėjai turėtų specialų leidimą arba būtų tam tikrų organizacijų nariai, jeigu tai privaloma norint teikti atitinkamas paslaugas savo kilmės šalyje. Įstatymo 47 straipsnio 7 dalyje reglamentuota, kad tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką. Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos, patvirtintos Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-105 (2020 m. gruodžio 31 d. įsakymo Nr. 1S-177 redakcija), 9 punkte nurodytas teisės verstis tam tikra veikla tikrinimo tikslas – įsitikinti, kad tiekėjas turi teisę verstis ta veikla, kuri reikalinga pirkimo sutarčiai įvykdyti, pavyzdžiui, tam tikrų leidimų, sertifikatų, licencijų išdavimas siejamas su pirkimo sutarties vykdymo metų įgyjamomis teisėmis, t. y. toks reikalavimas yra numatytas kituose norminiuose teisės aktuose. Tokiu būdu, reikalavimas pateikti dokumentus, patvirtinančius, kad tiekėjas yra medicinos priemonės gamintojas arba jo įgaliotas atstovas, ar yra sudaręs atitinkamą bendradarbiavimo sutartį su kitu ūkio subjektu nėra priskirtinas prie dokumentų, pagrindžiančių tiekėjo teisę verstis atitinkama veikla, t. y. nepagrindžia reikalaujamos tiekėjo kvalifikacijos. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (toliau – LAT) savo praktikoje suformulavo teisės verstis veikla aiškinimo taisykles – „<...> 1. viešojo pirkimo nuostatų proporcingumas ir bendroji perkančiųjų organizacijų pareiga nustatyti minimalias dalyvių kvalifikacijos sąlygas (VPĮ 32 straipsnio 1 dalis) reiškia, kad tiekėjų teisės verstis veikla, reikalinga viešojo pirkimo sutarčiai įvykdyti (VPĮ 34 straipsnis)[3], reikalavimai turi būti nustatomi ir atitiktis jiems vertinama tik pagal specialiuosius teisės aktus, kuriuose reglamentuojama tam tikros specifinės teisės įgijimo, suteikimo ir naudojimosi tvarka ir sąlygos; 2. reikalavimų tiekėjų teisei verstis veikla nustatymui ir atitikties jiems vertinimui negali daryti įtakos perkančiosios organizacijos poreikiai, pirkimo objekto specifika ir kitos panašios priežastys; perkančiosios organizacijos privalo patikrinti, ar tiekėjų pagal specialiuosius teisės aktus įgyti atestatai (jei jie reikalingi) ar kiti teisę veikti suteikiantys dokumentai pakankami ir leistini tiekėjo kvalifikacijos atitikčiai įrodyti <...>“ (LAT 2017 m. vasario 14 d. nutartis civilinėje byloje Nr. e3K-7-23-248/2017). Pažymėtina, kad reikalavimas turėti atstovavimo teisę gamintojui, turėtų būti nustatomas tik tuomet, kai yra būtinas ir proporcingas konkrečiam pirkimo objektui, yra reikalingas užtikrinti tinkamą sutarties vykdymą ir įvertinus ar tokio reikalavimo nustatymas neribos tiekėjų konkurencijos. Jei pirkimo vykdytojas gali pasigrįsti šio reikalavimo būtinumą, tuomet jį gali kelti kaip pirkimo dokumentų reikalavimą arba kaip sutarties vykdymo sąlygą. Vertinimo metu, Perkančioji organizacija raštu[4] pagrindė nustatyto reikalavimo tiekėjui būti medicinos priemonės gamintoju arba jo įgaliotu atstovu, ar turėti atitinkamą bendradarbiavimo sutartį su kitu ūkio subjektu, pagrįstumą, atsižvelgiant į prižiūrimos medicinos įrangos specifiką ir į jos svarbą visuomenės interesui sveikatos apsaugos sistemoje užtikrinti, bei į tai, kad Medicinos priemonių naudojimo aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. gegužės 3 d. įsakymu Nr. V-383 „Dėl medicinos priemonių naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (aktuali redakcija nuo 2021 m. gegužės 26 d. iki 2023 m. gegužės 25 d.), 23 punkte nustatyta, kad techninę priežiūrą gali atlikti medicinos priemonės gamintojas, medicinos priemonės gamintojo įgaliotas asmuo arba įstaigos vadovo paskirtas asmuo, atitinkantys reikalavimus, nurodytus šio aprašo 24 punkte“. Tarnyba atkreipia Perkančiosios organizacijos dėmesį, kad perkant prekių po garantinės priežiūros (aptarnavimo) paslaugas, siekiant užtikrinti tiekėjų konkurenciją, neturi būti taikomas reikalavimas tiekėjui būti gamintoju, jo įgaliotu atstovu, nebent tai reikalauja kiti teisės aktai. Toks reikalavimas yra neproporcingas bei sudaro išskirtines sąlygas tam tikram tiekėjui (-ams), todėl jo kėlimas, prisirišant prie gamintojo ar jo įgaliojimų, kuomet jau nesieja garantiniai įsipareigojimai, nėra pateisinamas ir vertintinas kaip perteklinis. |
[1] Pirkimo sąlygos 2021 m. liepos 27 d. patvirtintos VšĮ Respublikinės Klaipėdos ligoninės direktoriaus įsakymu „Dėl atviro (tarptautinio) konkurso „Branduolinių magnetinių rezonansų bei šalčio mašinų po garantinio aptarnavimo paslaugos“ sąlygų patvirtinimo ir eksperto skyrimo“ Nr. (1.41)-ĮV-54.
[2] „Dokumentas, patvirtinantis, kad tiekėjas yra techninėje specifikacijoje nurodytos medicinos priemonės gamintojo atstovas (pateikiami oficialų atstovavimą patvirtinantys dokumentai), ar yra sudaręs atitinkamą bendradarbiavimo sutartį su kitu ūkio subjektu, turinčiu gamintojo suteiktą teisę (pateikia patvirtinančios sutarties su kita įmone, turinčia teisę atstovauti įrangos gamintoją, skaitmeninė kopija bei ūkio subjektui, su kuriuo sudaryta bendradarbiavimo sutartis, gamintojo išduotas įgaliojimas) atlikti medicinos priemonės techninę priežiūrą. reikalavimas tiekėjui būti gamintoju arba jo įgaliotu atstovu, ar būti sudarius atitinkamą bendradarbiavimo sutartį su kitu ūkio subjektu“.
[3] Įstatymo suvestinė redakcija nuo 2016 m. sausio 1 d., šiuo metu galiojančios Įstatymo redakcijos 47 straipsnio 1 ir 2 dalys, 51 straipsnio 4 dalis.
[4] Perkančiosios organizacijos 2021 m. rugsėjo 29 d. raštas Nr. (3.39)-42-S1-463 „Dėl informacijos ir dokumentų susijusių su pirkimu (CVP IS Nr. 557788) pateikimo“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite