2021-10-20 UAB Kauno Švara Nr. 557456
Uždarajai akcinei bendrovei „Kauno švara“
Žiniai Kauno miesto savivaldybės administracijai |
2021-10- Į 2021-09-28
|
Nr. 4S- (7.4) Mr raštą
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko uždarosios akcinės bendrovės „Kauno švara“ (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo vertinimą.
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką / pasiūlymą) data / sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Statybinio laužo automobilio pirkimas“, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2021-07-29, pirkimo Nr. 557456 (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01) (toliau – VPĮ). |
Pirkimo būdas |
Atviras konkursas (tarptautinis pirkimas). |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė |
149 500,00 Eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
– |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys / etapas |
Dalinis Pirkimo procedūrų vertinimas dėl Pirkimo dokumentuose nustatyto kvalifikacijos reikalavimo iki susipažinimo su tiekėjų pasiūlymais/ iki Pirkimo sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
– |
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) Teismo procesas nevyksta. |
I dalis. Bendra informacija
*viešasis pirkimas / pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje / pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų / įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas / koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
|
|
- |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
|
- |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi dalinį Pirkimo vertinimą dėl kvalifikacijos reikalavimo nustatymo, VPĮ ar jo įgyvendinamųjų teisės aktų nuostatų pažeidimų nenustatė, todėl UAB „Kauno švara“ gali tęsti Pirkimo procedūras. |
Pastabos
1. |
Nesutampa Pirkimo sąlygų[1] 1.13.5, 9.1 papunkčiuose ir skelbime apie Pirkimą nurodytas susipažinimo su tiekėjų pasiūlymais posėdžio laikas (Pirkimo sąlygų 1.13.5, 9.1 papunkčiuose nurodyta 2021-09-06 10:45 val., skelbimo apie Pirkimą IV.2.7 papunktyje – 2021-09-06 10:00 val.). |
2. |
Skelbime apie Pirkimą nurodyta klaidinga Pirkimo sutarties galiojimo trukmė (skelbimo apie Pirkimą II.2.7 papunktyje nurodyta 47 mėn. sutarties galiojimo trukmė, tuo tarpu, iš Pirkimo sąlygų ir sutarties projekto nuostatų seka, kad perkamo objekto techninė priežiūra bus atliekama 36 mėn., o atsiskaitoma bus per 30 kalendorinių dienų nuo paslaugų perdavimo-priėmimo akto ir sąskaitos-faktūros pateikimo dienos). |
3. |
Pirkimo sąlygų 5.2 papunktyje nurodytas Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatymas neteko galios 2018 m. gegužės 9 d. |
4. |
Būsimuose viešuosiuose pirkimuose siūlome aiškiau nurodyti, kokius konkrečius dokumentus, patvirtinančius prekės atitikimą techninės specifikacijos reikalavimams, turi pateikti tiekėjas. Perkančioji organizacija 2021-09-28 Tarnybai adresuotame rašte nurodė, kad „<...> reikalavimas pateikti atitiktį techninės specifikacijos reikalavimams patvirtinančius dokumentus yra nustatytas Pirkimo sąlygų 10.3 p. ir 5.3 p. nuostatose <...>“. Pažymėtina, kad Pirkimo sąlygų 10.3 papunkčio[2] nuostata reglamentuoja visai kitus, nei prekės atitikimą techniniams reikalavimams įrodančių dokumentų įvardijimas, santykius – tiekėjų pasiūlymų paaiškinimą. Pirkimo sąlygų 5.3 papunktis[3] pirmiausia skirtas reguliuoti tiekėjų pasiūlyme pateikiamų dokumentų formą, duomenų failų formatus. |
5. |
Pirkimo sąlygų 5.16 papunktyje nurodyta, kad „Kol nesibaigė pasiūlymų galiojimo laikas, perkančioji organizacija turi teisę prašyti, kad tiekėjai pratęstų jų galiojimo laiką iki konkrečiai nurodyto laiko. Perkančioji organizacija gali atmesti tokį prašymą <...>“. Atkreiptinas dėmesys, kad ne Perkančioji organizacija, bet tiekėjas gali atmesti minėtą prašymą. |
6. |
Pirkimo sąlygų 8.7 papunktis yra tuščias.
|
7. |
Pirkimo sąlygų 10.8.1 papunktyje[4] vietoje nuorodos į 3.4 papunktį[5] turėjo būti duodama nuoroda į 3.3 papunktį[6], kadangi būtent pastarojoje nuostatoje įvardijami tiekėjų pašalinimo pagrindai, tuo tarpu, 3.4 papunktis – priešingai – reglamentuoja nepašalinimo atvejus tiekėjo pasiūlyme esant neatitikimams. |
8. |
Kadangi Pirkimo sąlygose nustatyti vien kiekybiniai (objektyvūs) tiekėjų pasiūlymų kokybės vertinimo kriterijai (objektyviai apskaičiuojami ir nepriklausantys nuo Pirkimo komisijos narių subjektyvaus vertinimo), vykdant būsimus viešuosius pirkimus kuomet visi pasiūlymų kokybės vertinimo kriterijai objektyvūs, siūlome viešųjų pirkimų sąlygose nenaudoti ir CVP IS neformuoti dviejų vokų procedūros. Tokių pirkimų atveju du vokai jokios papildomos naudos ir reikšmės neturi, tačiau apsunkina tiek pasiūlymų teikimą, tiek jų vertinimą[7]. |
9. |
Dėl Pirkimo sąlygose pasirinktų santykinių pasiūlymų vertinimo balų apskaičiavimo formulių: Tarnyba nerekomenduoja vertinant pasiūlymų ekonominį naudingumą taikyti formulių, kuriose tiekėjų pasiūlymų reikšmės vertinamos tarpusavyje ir vietoje jų rekomenduoja rinktis absoliutines formules[8]. |
10. |
Pirkimo sąlygų 13.3 papunktyje[9] nenurodyta, kad sutarties galiojimas gali pasibaigti ne tik įvykdžius visus sutartinius įsipareigojimus, bet ir sutartį nutraukus (kaip numatyta sutarties projekto 8.8 papunktyje[10]). |
11. |
Panašaus pobūdžio viešųjų pirkimų sąlygose (techninėje specifikacijoje) turėtų būti vengiama reikalavimų pirkimų objektui, nesusijusių su to objekto funkcionalumu (pvz.: automobilio kabinos spalvos; kuro bako talpos, kadangi su perkamo objekto funkcionalumu susijusi charakteristika yra ne pati kuro bako talpa, o automobilio ekonomiškumas, vidutinės kuro sąnaudos; ir pan.), išskyrus atvejus kuomet minėti reikalavimai yra objektyviai pagrįsti ir būtini. |
[2] „10.3. Perkančioji organizacija gali raštu CVP IS priemonėmis prašyti, kad dalyviai paaiškintų savo pasiūlymus, tačiau ji negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pateikto pasiūlymo esmės – pakeisti kainą arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkantis pirkimo dokumentų reikalavimus“.
[3] „5.3. Pasiūlymus gali teikti tik CVP IS registruoti tiekėjai <...>. Visi dokumentai, patvirtinantys tiekėjų kvalifikacijos atitiktį Konkurso sąlygose nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams, kiti pasiūlyme pateikiami dokumentai turi būti pateikti elektronine forma <...> arba pateikiant skaitmenines (skenuotas) dokumentų kopijas (pvz., pažymos, licencijos, jungtinės veiklos sutartis, Prekių atitikties ar kokybės sertifikatai, Prekių bandymų protokolai ir pan.). Pateikiami elektronine forma dokumentai ar skaitmeninės dokumentų kopijos turi būti prieinami naudojant nediskriminuojančius, visuotinai prieinamus duomenų failų formatus (pvz., *.pdf, *.jpg, *,doc ir pan.), t.y. tiesiogiai suformuoti elektroninėmis priemonėmis“.
[4] „10.8. Komisija atmeta pasiūlymą, jeigu:
10.8.1. pasiūlymą pateikęs tiekėjas turi būti pašalinamas iš pirkimo procedūros pagal pirkimo sąlygų 3.4 punktą arba perkančiosios organizacijos prašymu nepateikė ar nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie pašalinimo pagrindų nebuvimą CVP IS priemonėmis; <...>“.
[5] „3.4. Jeigu tiekėjas neatitinka reikalavimų, nustatytų pagal Konkurso dokumentų 3.1.1 ir 3.1.3-3.1.10 punktus, Komisija jo nepašalina iš Konkurso, kai yra abi šios sąlygos kartu: <...>“.
[6] „3.3. Komisija tiekėją pašalina iš Konkurso bet kuriame Konkurso etape, jeigu paaiškėja, kad dėl savo veiksmų ar neveikimo prieš Konkursą ar jo metu jis atitinka bent vieną iš 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5, 3.1.6, 3.1.7, 3.1.8, 3.1.9, 3.1.10 punktuose nustatytų pašalinimo pagrindų“.
[7] Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo gairės: https://vpt.lrv.lt/uploads/vpt/documents/files/mp/ENPV_gaires.pdf.
[8] Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo gairės.
[9] „13.3. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo ir galioja iki visiško šalių įsipareigojimų įvykdymo“.
[10] „8.8. Sutartis gali būti nutraukta anksčiau laiko kurios nors iš Šalių iniciatyva dėl kitos Šalies sutartinių įsipareigojimų nevykdymo ar netinkamo jų vykdymo, pranešus apie tai raštu kitai Šaliai prieš 20 (dvidešimt) kalendorinių dienų iki Sutarties nutraukimo ir esant visiškai finansiškai atsiskaičius abiems Šalims“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite