2021-10-04 Nr. 4S-1049 Alytaus r. sav. Nr. 549192
Alytaus rajono savivaldybės administracijai Pulko g. 21, LT-62135 Alytus |
|
2021-10-04 Į 2021-09-09
|
Nr. 4S-1049 (7.4) Mr Nr. (3.19) K26-3907
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – VPĮ) 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Alytaus rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką / pasiūlymą) data / sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Alytaus rajono kelių, gatvių, takų, šaligatvių remonto darbai“, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2021-05-31, pirkimo Nr. 549192 (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas |
VPĮ (redakcija nuo 2020-08-01). |
Pirkimo būdas |
Skelbiamos derybos (supaprastintas pirkimas). |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė Eur be PVM |
Planuojama pirkimo vertė 4 958 677,69 Eur be PVM. Preliminari sutarties vertė 4 958 677,69 Eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
UAB „Gilmera“, juridinio asmens kodas 304033431 |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys / etapas |
Dalinis Pirkimo procedūrų vertinimas (dėl tiekėjų pasiūlymų įvertinimo) po Pirkimo sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
– |
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) Teismo procesas nevyksta. |
*viešasis pirkimas / pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje / pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų / įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas / koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
|
VPĮ 17 straipsnio 1 ir 3 dalys[1], VPĮ 47 straipsnio 1 ir 7 dalys[2], Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[3] 18 ir 24 punktai[4]. |
1. Pirkimo sąlygų[5] 3.10.6 papunkčio[6] kvalifikaciniame reikalavime įvardijami įrenginiai, techninės priemonės ir jų kiekiai (tam tikrais atvejais ir techniniai parametrai, pvz., svoris tonomis), kuriuos Pirkimo sutarčiai vykdyti turi turėti tiekėjas. Atsižvelgiant į tai, kad tiekėjai yra savo srities profesionalai, Perkančiosios organizacijos keliami reikalavimai dėl technikos rūšių, kiekio, svorio yra pertekliniai ir nepagrįsti. Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos, patvirtintos Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-105 (toliau – Metodika), 24 punkte numatyta, kad „<...> Paprastai pirkimo vykdytojas pirkimo dokumentuose nenurodo konkrečių įrankių, įrenginių, techninių priemonių, kuriuos privalo tiekėjas turėti, tačiau, nurodydamas siekiamą rezultatą, leidžia tiekėjui pasirinkti tokius, kurie yra būtini sėkmingam ir teisėtam pirkimo sutarties įvykdymui. <...> Išimtiniais atvejais, kai yra įsigyjamas ypatingas pirkimo objektas ir kai pirkimo vykdytojo siekiamo pirkimo sutarties rezultato neįmanoma pasiekti naudojant kitokius, nei pirkimo vykdytojo aiškiai ir tiksliai pirkimo dokumentuose nurodytus ir apibrėžtus atitinkamus įrankius, įrenginius, technines priemones, pirkimo vykdytojas pirkimo dokumentuose nurodo, kokius įrankius, įrenginius, technines priemones tiekėjas turi turėti. Šis reikalavimas gali būti taikomas kartu su Metodikos 18 punkte nustatytu reikalavimu – pirkimo vykdytojas paprastai nenustato privalomo turėti įrankių, įrenginių ir (ar) techninių priemonių skaičiaus – tiekėjas turi pagrįsti, kad turės pakankamą jų kiekį ir aprašyti kaip su turimais įrankiais, įrenginiais ir (ar) priemonėmis tinkamai įvykdys sutartį <...>“. Iš Pirkimo sąlygų visumos Tarnyba nenustatė, jog perkami darbai savo pobūdžiu būtų kažkuo ypatingi, išskiriantys juos iš kitų panašaus pobūdžio pirkimų, ir tokiu būdu pateisinantys Pirkimo sąlygų 3.10.6 papunkčio kvalifikacinio reikalavimo nurodymą. Papildomai pažymėtina, jog pirmiau aprašyto kvalifikacinio reikalavimo prieštaringumą sąlygoja ir: 1) Pirkimo sąlygų techninės specifikacijos nuostata, jog „<...> Kelių remonto įrengimo metodų, technologinių procesų sekos nustatymas, mechanizmų parinkimas paliekamas rangovo kompetencijai“; 2) administracinė našta, laiko ir kitokios sąnaudos, kurių pareikalavo atitikties nurodytam kvalifikaciniam reikalavimui įrodinėjimas ir tikrinimas (tiekėjai turėjo ne vieną kartą tikslinti savo pateiktus atitiktį šiam kvalifikaciniam reikalavimui įrodančius dokumentus ir duomenis, o Perkančioji organizacija – analogiškai – šiuos dokumentus ir duomenis tikrinti). |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
|
- |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į šioje vertinimo išvadoje nurodytus pažeidimus ir kartu įvertinusi tai, kad buvo pateikti keturi Pirkimo sąlygų visumą (tame tarpe ir 3.10.6 papunkčio kvalifikacinį reikalavimą) atitinkantys tiekėjų pasiūlymai bei į tai, kad Pirkimo sutartis jau yra sudaryta ir vykdoma, Tarnyba, vadovaudamasi protingumo ir teisingumo kriterijais, neteikia rekomendacijos dėl Pirkimo sutarties nutraukimo, kartu pabrėždama, kad Perkančioji organizacija, ateityje vykdydama kitus analogiškus viešuosius pirkimus, neturėtų pirkimo sąlygose nustatyti kvalifikacinio reikalavimo dėl konkrečių įrenginių ir techninių priemonių, konkretaus jų kiekio, nebent toks reikalavimas būtų būtinas pirkimo tikslams pasiekti (siekiamo pirkimo sutarties rezultato būtų neįmanoma pasiekti naudojant kitokius, nei pirkimo vykdytojo aiškiai ir tiksliai pirkimo dokumentuose nurodytus ir apibrėžtus atitinkamus įrankius, įrenginius, technines priemones), objektyviai reikalingas ir pateisinamas dėl perkamų darbų išskirtinės specifikos. |
Pastabos
1. |
Pirkimo sąlygų 18.3.3 papunktyje įtvirtinta, kad: „Jei Rangovas <...> nesilaiko Sutarties 23 punkte nurodyto reikalavimo, įsipareigoja sumokėti Užsakovui 300 Eur dydžio baudą <...>“. Atkreipiame dėmesį, kad sutarties projekto 23 punkte, į kurį duodama nuoroda, nurodyti ne rangovo, bet užsakovo įsipareigojimai (rangovo įsipareigojimai įtvirtinti sutarties projekto 26 punkte). |
2. |
Pirkimo sąlygų techninės specifikacijos skyriuje „1 Normatyviniai dokumentai“ daugiau kaip pusė iš 18 nurodytų šaltinių yra negaliojantys (pripažinti netekusiais galios). |
3. |
Dėl Pirkimo sąlygų 6 priede nustatytų santykinių pasiūlymo vertinimo balų apskaičiavimo formulių: Tarnyba nerekomenduoja vertinant pasiūlymų ekonominį naudingumą taikyti formulių, kuriose tiekėjų pasiūlymų reikšmės vertinamos tarpusavyje ir vietoje jų rekomenduoja rinktis absoliutines formules[7]. |
[1] „1. Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
- Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama išvengti šiame įstatyme nustatytos tvarkos taikymo ar dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams“.
[2] „1. Perkančioji organizacija privalo išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, todėl ji turi teisę skelbime apie pirkimą ar kituose pirkimo dokumentuose nustatyti būtinus kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimus ir šių reikalavimų atitiktį patvirtinančius dokumentus ar informaciją. Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs <...>.
- Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką“.
[3] Patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-105.
[4] „18. <...> Pirkimo vykdytojas gali įvardyti apibendrintai reikalaujamą įrangą ir (ar priemones, tačiau pagal šį kriterijų paprastai nenustatomas privalomas turėti įrangos ir (ar) priemonių skaičius – tiekėjas turi pagrįsti, kad turės pakankamą jų kiekį ir aprašyti kaip su turima įranga ir (ar) priemonėmis tinkamai įvykdys sutartį <...> Šis kriterijus gali būti taikomas kartu su Metodikos 24 punkte nustatytu kvalifikacijos reikalavimu <...>.
- <...> Šis kvalifikacijos reikalavimas yra taikomas tik atliekant paslaugų arba darbų pirkimus ir tik tais atvejais, kai sėkmingam pirkimo sutarties įvykdymui bus reikalingi atitinkami įrankiai, įrenginiai, techninės priemonės. Paprastai pirkimo vykdytojas pirkimo dokumentuose nenurodo konkrečių įrankių, įrenginių, techninių priemonių, kuriuos privalo tiekėjas turėti, tačiau, nurodydamas siekiamą rezultatą, leidžia tiekėjui pasirinkti tokius, kurie yra būtini sėkmingam ir teisėtam pirkimo sutarties įvykdymui <...> Išimtiniais atvejais, kai yra įsigyjamas ypatingas pirkimo objektas ir kai pirkimo vykdytojo siekiamo pirkimo sutarties rezultato neįmanoma pasiekti naudojant kitokius, nei pirkimo vykdytojo aiškiai ir tiksliai pirkimo dokumentuose nurodytus ir apibrėžtus atitinkamus įrankius, įrenginius, technines priemones, pirkimo vykdytojas pirkimo dokumentuose nurodo, kokius įrankius, įrenginius, technines priemones tiekėjas turi turėti. Šis reikalavimas gali būti taikomas kartu su Metodikos 18 punkte nustatytu reikalavimu – pirkimo vykdytojas paprastai nenustato privalomo turėti įrankių, įrenginių ir (ar) techninių priemonių skaičiaus – tiekėjas turi pagrįstai, kad turės pakankamą jų kiekį ir aprašyti kaip su turimais įrankiais, įrenginiais ir (ar) priemonėmis tinkamai įvykdys sutartį <...>“.
[5] Patvirtintos viešųjų pirkimų komisijos 2021 m. gegužės 27 d. posėdžio protokolu Nr. JV1-56.
[6] „Sutarčiai vykdyti tiekėjas turi turėti šiuos įrenginius ir technines priemones:
- Autogreideris – ne mažiau kaip 4 vnt.
- Pakrovėjas (skaldai, žvyrui, smėliui, sniegui, sąšlavoms pakrauti) – ne mažiau kaip 1 vnt.
- Krovininė savivartė automašina arba su puspriekabe gruntui, smėliui, žvyrui, skaldai, sąšlavoms vežti – ne mažiau kaip 3 vnt. triašės;
- Autotralas technikai pervežti – ne mažiau 1 vnt.
- Ekskavatorius ratinis – ne mažiau kaip 3 vnt.
- Vibrovolas savaeigis ne mažesnis kaip 8 tonų – ne mažiau kaip 2 vnt.
- Kelio freza – ne mažiau kaip 1 vnt.;
- Savaeigis plentvolis – ne mažiau kaip 3 vnt., 1 iš jų iki 3 t.;
- Asfalto klotuvas iki 100 t/h, iki 500 t/h ir pan. – ne mažiau kaip 2 vnt.;
- Buldozeriai – 1 vnt. ;
- Miniekskavatoriai – 1 vnt. <...>“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite