2021-08-04 Vilniaus m. savivaldybė 518103
Vilniaus miesto savivaldybės administracijai Konstitucijos pr. 3 09601 Vilnius El. p.:
|
2021-08-04 Į 2021-05-27
2021-07-07
2021-07-23 2021-07-29
|
Nr. Nr.
Nr.
|
4S-814(7.4Mr) A51-46545/21 (3.10.15-AD10) A51-58912/21 (3.10.15E-AD10) El. l. El. l.
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko 2020 m. lapkričio 25 d. Pirkimo sutarties Nr. A64-467/20, sudarytos tarp Vilniaus miesto savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) ir tiekėjų grupės SLP Arquivio Arquitectura ir UAB „Cloud architektai“, vertinimą (toliau – Vertinimas).
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Nacionalinės koncertų salės „Tautos namai“ projektavimas ir statinio projekto vykdymo priežiūra“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) pirkimo Nr. 518103) (toliau – Pirkimas)/ 2020 m. lapkričio 25 d. Pirkimo sutartis Nr. A64-467/20 (toliau – Sutartis) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01 iki 2021-11-30) (toliau– Įstatymas) |
Pirkimo būdas |
Neskelbiamos derybos |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
5 776 284,00 Eur be PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
Tiekėjų grupė SLP Arquivio Arquitectura ir UAB „Cloud architektai“ (toliau – Projektuotojas) |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Išsamus Sutarties vertinimas/ po sutarties sudarymo procedūros |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
- |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas: - |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[1] |
Vadovaujantis Sutarties 43.1 punktu, Projektuotojui už tinkamai atliktus ir Sutartyje nustatyta tvarka užsakovui perduotus Pirmojo Etapo Darbus[2] yra sumokama Sutarties 38.1 papunktyje[3] nurodyta suma per 30 (trisdešimt) dienų po atitinkamos Projektuotojo sąskaitos faktūros pateikimo dienos ir mokama Sutarties 43.1.1 - 43.1.7 papunkčiuose aprašyta tvarka. Sutarties 43.1.1 papunktyje nustatyta, kad „10 % (dešimt procentų) Pirmojo Etapo Darbų kainos Projektuotojui yra sumokama po to, kai Projektuotojas pateikia parengtus ir suderintus architektūrinės idėjos patikslintus sprendinius“. Sutarties 4 priedo „Grafikas“ Pirmojo Etapo darbų išskaidyme nurodyta, kad architektūrinės projekto idėjos tikslinimas atliekamas per 13 savaičių pradedant skaičiuoti nuo 2020 m. lapkričio 27 d. Projektuotojas 2021 m. vasario 18 d. Perkančiajai organizacijai pagal Sutartį perdavė parengtus ir suderintus architektūrinės idėjos patikslintus sprendinius[4]. Vertinimo metu, iš Perkančiosios organizacijos pateiktų dokumentų[5], nustatyta, kad 2020 m. lapkričio 30 d., praėjus 5 dienoms po Sutarties pasirašymo, Projektuotojas Perkančiajai organizacijai pateikė Atliktų darbų priėmimo perdavimo aktą Nr. 1-ARQ-TN-1 ir Atliktų paslaugų ir išlaidų apmokėjimo pažymą Nr. 1, kurioje nurodytas tarpinis rezultatų aktavimas 190.000,00 Eur su PVM sumai, t. y. 40 % nuo sumos, kuri turi būti sumokėta Projektuotojui parengus ir suderinus architektūrinės idėjos patikslintus sprendinius. Projektuotojo pateikta 2020 m. lapkričio 30 d. PVM sąskaita faktūra Nr. 38/2020 Perkančiosios organizacijos buvo apmokėta 2020 m. gruodžio 18 d.[6]. Tarnyba pastebi, kad Perkančioji organizacija nesivadovavo Sutarties 43.1.1 papunkčio nuostatomis, atliko tarpinį mokėjimą, kuris nebuvo aptartas Sutartyje ir tuo faktiškai pakeitė Sutarties nuostatas. Tačiau, atsižvelgiant į tai, kad Perkančioji organizacija, atlikusi tarpinį mokėjimą, sumokėjo tik 4 % Pirmojo Etapo darbų kainos, šiuo konkrečiu atveju, toks pakeitimas nesuponuoja esminio Sutarties nuostatų pažeidimo. Atsižvelgdama į aukščiau nurodytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija elgėsi nepakankamai rūpestingai, nesilaikė Sutarties nuostatų ir tuo pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
|
- |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgiant į tai, kad kitų Įstatymo pažeidimų nenustatyta, išskyrus Vertinimo išvados II dalyje nurodytą, Tarnyba apsiriboja vertinimu, tačiau nurodo Perkančiajai organizacijai užtikrinti tinkamą tolimesnę Sutarties vykdymo priežiūrą. |
Pastabos
1. |
|
Pirkimas buvo vykdomas neskelbiamų derybų būdu, derantis su projekto konkurso „Architektūrinis projekto konkursas Nacionalinė koncertų salė „Tautos namai“ (2019-02-24 skelbtas CVP IS, pirkimo Nr. 422869) (toliau – Konkursas) laimėtoju. Atkreiptinas dėmesys, kad skelbime apie Konkursą ir Konkurso sąlygose buvo nustatyti Konkurso projektų vertinimo kriterijai, kurių vienas nurodytas „potencialas projektą realizuoti pagal planuojamą biudžetą“. Konkurso sąlygų 3.11 punkte nurodyta, kad „Planuojamas preliminarus koncertų salės biudžetas numatytas ne daugiau kaip 52 mln. Eur įskaitant PVM 21%. Į šią sumą įtrauktos visos su objekto projektavimu, statyba, įrengimu ir sklypo sutvarkymu susijusios išlaidos“. Sutarties 2 priedo „Techninė-projektavimo užduotis“ 25 punkte nurodyta „Preliminari planuojama Nacionalinės koncertų salės „Tautos namai“ projektavimo, statybos, įrengimo ir sklypo sutvarkymo darbų kaina – 74,8 mln. Eur įskaitant PVM“. Perkančioji organizacija dėl padidėjusio koncertų salės biudžeto, nurodyto Sutarties 2 priede, lyginant su Konkurso metu nustatytomis sąlygomis, paaiškino[7], kad „projekto konkursas buvo vykdomas pagal 2018 m. parengtą galimybių studiją „Nacionalinės koncertų salės paslaugų infrastruktūros sukūrimo programinė, akustinė ir urbanistinė galimybių studija“, o konkurso sąlygų 3.11 punkte buvo nurodytas preliminarus koncertų salės biudžetas. Kainos korekcija buvo svarstoma 2020 m. liepos – rugsėjo mėn., dėl to buvo parengtas atnaujintas Investicinis projektas, kur buvo pagrįstas biudžetas. Kainą koreguoti nuspręsta dėl žemiau nurodytų priežasčių: 1. Projekto 52 mln. Eur biudžetas buvo gerokais mažesnis lyginant su Europos rinkoje įgyvendinamų analogiškų projektų biudžetais; 2. Ekspertų nuomone biudžetas netinkamai suformuotas, nepakankamas; 3. Skaičiavimo metodika paremta netinkamais analogais (administraciniai pastatai ir įgarsintos muzikos arenos), neįvertinta komplekso specifika: pasaulinio lygio akustikos sprendimai, repeticijų salė, Mažosios Teatro salės multifunkciškumas ir salės transformacijos, didelis scenos ir salės technologijų poreikis; 4. Tarptautinės įmonės, dalyvaujančios projektavimo procese: projektavimo konkursą laimėjo tarptautinė projektavimo įmonė Arquivio architects, akustikos sprendinius rengs pasaulinio garso akustikos projektavimo įmonė Nagata, scenos ir salės technologijas projektuos tarptautinė technologijų projektavimo įmonė Chemtrol, apšvietimo, fasadų ir inžinerijos sprendinius rengs tarptautinis rangovas ARUP. Šios įmonės buvo pasirinktos dėl tinkamos kvalifikacijos keliamiems uždaviniams pasiekti. Šių rangovų darbų įkainiai didesni nei Lietuvos projektavimo įmonių, todėl tai turėjo įtakos projektavimo darbų kainos padidėjimui“. Perkančioji organizacija taip pat nurodė, kad „Kainos pokytis įvyko dėl šių, pagrindinių, priežasčių: pasikeitusių energinio efektyvumo reikalavimų; repeticijų salės įtraukimo (pradinėje užduotyje nebuvo); padidintų akustikos standartų; padidėjusių, nei prognozuota, projektavimo kainų“. Tarnyba, susipažinusi su Konkurso, Pirkimo ir Sutarties vykdymo informacija bei dokumentais, sprendžia, kad rengiantis Konkursui, nebuvo iki galo išgryninta Nacionalinės koncertų salės vizija, nebuvo apsispręsta kokias funkcijas atliks mažoji salė, ar tikrai ten galės repetuoti reziduojantis orkestras. Tik nustačius Konkurso laimėtoją, prieš sudarant su juo projektavimo sutartį, buvo pradėta aiškintis, kokias funkcijas atliks mažoji salė ir kam ji bus skirta, tuomet paaiškėjo, kad reziduojančiam orkestrui reikalinga atskira repeticijų salė[8]. Apibendrinant aukščiau nurodytą, pastebėtina, kad Konkurse nurodytas projektų vertinimo kriterijus „potencialas projektą realizuoti pagal planuojamą biudžetą“ prarado savo prasmę, tačiau šiuo atveju, bet kuris tiekėjas, laimėjęs Konkursą, būtų susidūręs su tokia situacija, nes Perkančioji organizacija jau po Konkurso pakeitė pastato funkcijų programą, pastato energetinio efektyvumo klasę, rinkosi pasaulinio garso akustikos projektuotojus bei atliko statybos darbų kainos perskaičiavimą. Pažymėtina, kad Konkurso laimėtojo Projektuotojo architektūrinė koncepcija[9] dėl to nesikeitė, tačiau papildomos repeticijų salės su natūralia akustika įtraukimas į projektą ženkliai padidina būsimos koncertų salės statybos kainą. Tarnybos rekomendacija būtų ateityje, prieš pradedant vykdyti projektą, iš anksto išsigryninti projekto viziją, apgalvoti poreikį ir funkcijas, tinkamai susiplanuoti lėšas, realiai įvertinant laikotarpį, kuris truks nuo architektūrinės projekto idėjos konkurso paskelbimo iki būsimo projekto statybų užbaigimo. |
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“;
[2] Pirmojo Etapo darbai apima darbus nurodytus Sutarties 23-25 p. ir Sutarties 2 priedo „Techninė - projektavimo užduotis“ 14.1-14.10 p.;
[3] „38.1. Techninio projekto parengimas ir suderinimas (Pirmasis Etapas) – 3 956 754,54 Eur be PVM“;
[4] 2021-02-18 Atliktų darbų priėmimo perdavimo aktas Nr. 2-ARQ-TN-1, 2021-02-18 Atliktų paslaugų ir išlaidų apmokėjimo pažyma Nr. 1, 2021-02-18 PVM sąskaita faktūra Nr. 1/2021;
[5] 2021-05-27 Perkančiosios organizacijos raštas Nr. A51-46545/21 (3.10.15-AD10);
[6] 2020-12-18 Lėšų pervedimo nurodymas Nr. 21411;
[7] 2021-05-27 Perkančiosios organizacijos raštas Nr. A51-46545/21(3.10.15-AD10);
[8] Perkančioji organizacija nurodė, kad „sprendimas statyti papildomą repeticijų salę atsirado įvairių scenos menų atstovų diskusijos metu, kuri vyko Lietuvos Respublikos Kultūros ministerijoje, jos metu buvo nuspręsta komplekso mažąją salę projektuoti labiau daugiafunkcinę, t. y. pritaikytą šokio, cirko, kino menų atstovams, dirbtiniu būdu įgarsintai muzikai - džiazui, rokui. Tuo būdu reziduojančiam orkestrui prireikė atskiros repeticijų salės su natūralia akustika, savo akustiniais parametrais artimos didžiajai salei“;
[9] Projektuotojo Konkursui pateiktas projektas, išreiškiantis Konkurso pirkimo objekto pagrindinių sprendinių idėją ir parengtas pagal Konkurso sąlygas (1 Sutarties priedas).
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite