2021-09-27 Nr. 4S-1018 Kretingos ligoninė Nr. 555085
Kretingos rajono savivaldybės viešajai įstaigai Kretingos ligoninei Žemaitės al. 1, LT-97106 Kretinga Žiniai Kretingos rajono savivaldybės administracijai Savanorių g. 29A, LT-97111 Kretinga |
|
2021-09-27 Į 2021-08-26 |
Nr. 4S-1018 (7.4) Mr Nr. V1-94 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Kretingos rajono savivaldybės viešosios įstaigos Kretingos ligoninės (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką / pasiūlymą) data / sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Pacientų dietinio maitinimo paslaugų pirkimas“, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2021-07-08, pirkimo Nr. 555085 (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01) (toliau – VPĮ). |
Pirkimo būdas |
Atviras konkursas (supaprastintas pirkimas). |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė |
Iki 580 000,00 Eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
– |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys / etapas |
Išsamus Pirkimo procedūrų vertinimas iki sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
– |
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) Teismo procesas nevyksta. |
*viešasis pirkimas / pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje / pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų / įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas / koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
|
VPĮ 17 straipsnio 1 dalis[1], 35 straipsnio 4 dalis[2], 47 straipsnio 1 ir 7 dalys[3], 55 straipsnio 5 dalis[4], Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[5] 7.3 papunktis[6], 16 punktas[7] |
Minėtą reikalavimą Pirkimo vykdymo metu realiai išpildyti galėtų tik tas pirkimų dalyvis, kuris Perkančiosios organizacijos nurodytoje paslaugų teikimo vietoje jau anksčiau (ankstesnio (-ių) pirkimo (-ų) pagrindu) teikė (-ia) maitinimo paslaugas, t. y. maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimą buvo gavęs dėl anksčiau įvertinų maisto tvarkymo veiklos sąlygų atitinkamose vietose, o tas, kuris maitinimo paslaugų nurodytose paslaugų teikimo vietose anksčiau nebuvo teikęs, – tokio reikalavimo neatitiks. Pažymėtina, kad pirmiau aprašytą kvalifikacijos reikalavimą atitiktų VšĮ „Bruneros“, kuri pastaruoju metu nuolat laimi[10] Perkančiosios organizacijos pacientų dietinio maitinimo paslaugų pirkimus. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, Tarnybos nuomone, nustačius pirmiau nurodytą kvalifikacijos reikalavimą, VšĮ „Bruneros“ suteiktos išskirtinės galimybės laimėti Pirkimą, tuo pačiu eliminuojant iš dalyvavimo Pirkime kitus potencialius teikėjus. Papildomai pažymėtina, kad iš trijų kvietimą dalyvauti Pirkime priėmusių tiekėjų (VšĮ „Bruneros“, MB „Memelio maistas“ ir UAB „NIKLITA“), tik vienas – VšĮ „Bruneros“ – pateikė pasiūlymą. Perkančiosios organizacijos Pirkimo sąlygų 3.11.2 papunktyje nustatytas reikalavimas Pirkimo vykdymo metu pateikti maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimų, suteikiančių teisę teikti maitinimo paslaugas pirkimo objekte, kopijas yra nepagrįstas, neproporcingas ir dirbtinai ribojantis tiekėjų konkurenciją, kas pažeidžia VPĮ 47 straipsnio 1 dalies nuostatą, 17 straipsnio 1 dalyje nustatytus lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo ir skaidrumo principus, Kvalifikacijos metodikos 7.3 papunktyje įtvirtintą kvalifikacijos reikalavimų nustatymo principą. 3. Pirkimo dokumentų 11.6 papunktyje[11] nurodyta, kad kokybės balai yra skiriami už, be kita ko, ekologiškų patiekalų tiekimo dažnumą. Pažymėtina, kad Pirkimo dokumentuose nėra atskleista, kas yra laikoma ekologišku patiekalu (ar, kad patiekalas būtų ekologiškas, pakanka, jog vienas iš jo ingredientų būtų ekologiškas (nors ir sudarantis labai nežymią viso patiekalo dalį, pvz., vienas iš salotų ingredientų ekologiškas, o visi kiti – ne), ar visi (didžioji dalis) patiekalo ingredientai turi būti ekologiški, kt.). Iš pirmiau aprašyto seka, kad toks sąlygos sukonstravimas iš esmės lemia jos turinio priklausymą tik nuo subjektyvaus pačios Perkančiosios organizacijos šios sąlygos aiškinimo (t. y. pagal tokią sąlygą Perkančioji organizacija turi pernelyg daug laisvės interpretuoti, kaip ši sąlyga turėtų būti taikoma). Pažymėtina, kad Lietuvos Aukščiausiasis Teismas yra konstatavęs, jog ekonominio naudingumo vertinimo kriterijai neatitinka VPĮ įtvirtintų reikalavimų bei viešųjų pirkimų skaidrumo ir vienodo požiūrio principų, jeigu buvo aprašyti vartojant nekonkrečias, neobjektyvias, išskirtinai subjektyvaus vertinamojo pobūdžio sąvokas, todėl detaliau nepaaiškinus jų turinio kyla rizika, kad tiek atskiri tiekėjai, tiek perkančioji organizacija gali juos skirtingai suprasti ir vertinti[12]. Atsižvelgiant į pirmiau aprašytus neaiškumus, Pirkimo sąlygose nenustačius detalaus (aiškaus) kokybės kriterijaus aprašymo, buvo sukurta situacija, kai konkretaus pasiūlymo vertinimas priklausys nuo subjektyvaus vertintojo požiūrio, Perkančiosios organizacijos poreikių ar motyvų, o tai neatitinka VPĮ įtvirtinto skaidrumo imperatyvo. Papildomai pažymėtina, kad pagal Pirkimo dokumentų sąlygas dėl ekologiškų patiekalų (ekologiškų produktų), kaip lygiaverčiai galėtų būtų vertinami kokybiškai skirtingi pasiūlymai (tiek siūlantys vieną ekologišką patiekalo ingredientą, tiek vien ekologiškas patiekalo žaliavas). Tarnybos nuomone, analizuojamas pasiūlymų kokybės vertinimo kriterijus (jo aprašymas) minėta apimtimi yra suformuluotas dviprasmiškai ir neaiškiai, neužtikrina veiksmingos tiekėjų konkurencijos ir pažeidžia VPĮ 35 straipsnio 4 dalies nuostatą, VPĮ 55 straipsnio 5 dalies nuostatą, VPĮ 17 straipsnyje įtvirtintus lygiateisiškumo, nediskriminavimo ir skaidrumo principus.
4. Pirkimo dokumentų techninės specifikacijos 4 punkte nurodyti teisės aktai, rekomendacijos ir kiti šaltiniai, kuriais vadovaujantis turi būti teikiamos pacientų dietinio maitinimo paslaugos (pvz.: Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymas 2019 m. rugpjūčio 20 d. Nr. V-1000; Lietuvos dietologų draugijos Asmens sveikatos priežiūros įstaigose skiriamų dietų aprašas ir dietų skyrimo metodinės rekomendacijos (toliau – Dietų metodinės rekomendacijos). Pacientų maitinimo organizavimo asmens sveikatos priežiūros įstaigose tvarkos aprašo, patvirtinto Sveikatos apsaugos ministro 2019 m. rugpjūčio 20 d. įsakymu Nr. V-1000 (toliau – Pacientų maitinimo organizavimo aprašas), kurio nuostatos yra privalomojo pobūdžio[13], ir kuriuo vadovautis teikiant perkamas paslaugas reikalauja Perkančioji organizacija, 33.5 papunktyje įtvirtintuose dietinių patiekalų gaminimo ir patiekimo reikalavimuose nurodyta, kad „tas pats patiekalas neturi būti tiekiamas dažniau nei kartą per savaitę, išskyrus gėrimus ir garnyrus“. Analogiškas reikalavimas numatytas ir Dietų metodinių rekomendacijų, kuriomis vadovautis teikiant perkamas paslaugas reikalauja Perkančioji organizacija, 5 puslapio 5 punkte[14]. Pažymėtina, kad Pirkimo sąlygų techninės specifikacijos 10 punkto nuostata[15] prieštarauja Pacientų maitinimo organizavimo aprašo 33.5 papunkčio nuostatai ta apimtimi, kuria tie patys patiekalai (išskyrus garnyrą ir gėrimus) gali būti tiekiami daugiau nei vieną kartą per 7 dienas. Perkančioji organizacija, techninėje specifikacijoje nustatydama imperatyvaus pobūdžio teisės normai prieštaraujančią sąlygą, pažeidė VPĮ 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą.
5. Pirkimo dokumentų 11.6 papunktyje penkiabalėje sistemoje dėstoma balų suteikimo tvarka už siūlomą maisto patiekalų įvairumą ir ekologiškų patiekalų tiekimo dažnumą[16]. Pagal Perkančiosios organizacijos nustatytą pasiūlymų vertinimo tvarką, kuo rečiau 7 dienų bėgyje kartojasi maisto patiekalas, tuo daugiau balų gauna pasiūlymas (pvz.: „1 balas – <...> patiekalai kartojasi daugiau kaip 3 kartus per 7 dienas“; „3 balai – <...> tų pačių patiekalų dažnumas ne daugiau nei 2 kartai per 7 dienas; „5 balai - <...> tų pačių patiekalų dažnumas ne daugiau nei 2 kartai per 7 dienas[17]“). Atkreipiame dėmesį, kad Perkančioji organizacija nesuderino ekonominio naudingumo kokybės balų skyrimo tvarkos su Pacientų maitinimo organizavimo aprašo (tame tarpe ir su Dietų metodinių rekomendacijų, į kurias Pirkimo sąlygų techninėje specifikacijoje duodama nuoroda, 5 puslapio 5 punkto nuostata) 33.5 papunkčio nuostata ta apimtimi, kuria ekonominio naudingumo balai būtų skiriami pasiūlymams, kuriuose patiekalai kartojasi daugiau nei 1 kartą per 7 dienas. Kaip buvo nurodyta pirmiau, šiai imperatyviai nuostatai prieštarauja tų pačių patiekalų (išskyrus garnyrą ir gėrimus) tiekimas dažniau nei kartą per savaitę. Taip pat pažymėtina, kad Perkančioji organizacija Pirkimo dokumentuose numatė skirti 1 kokybės balą pasiūlymams, kuriuose nurodyti patiekalai kartojasi daugiau kaip 3 kartus per 7 dienas, tuo tarpu techninės specifikacijos 10 punkte yra įtvirtinta, kad „ <...> patiekalai turi kartotis ne dažniau kaip 3 kartus per 7 dienas <...>”. T. y., pagal minėtą techninės specifikacijos nuostatą, pasiūlymas, kuriame nurodyti patiekalai kartojasi dažniau nei 3 kartus, turėtų būti atmetamas kaip neatitinkantis Pirkimo sąlygų (techninės specifikacijos) reikalavimų, o ne vertinamas jo ekonominis naudingumas. Nustatydama ekonominio naudingumo balų skyrimo tvarką, prieštaraujančią imperatyvioms Pacientų maitinimo organizavimo aprašo nuostatoms, bei nesuderinusi ekonominio naudingumo balų skyrimo tvarkos (dėl 1 kokybės balo skyrimo) su techninės specifikacijos 10 punktu, Perkančioji organizacija suformulavo prieštaringas ir neaiškias Pirkimo sąlygas, taip pažeisdama VPĮ 35 straipsnio 4 dalies reikalavimus, bei pažeidė VPĮ 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą.
6. Techninės specifikacijos 1 priedo standartinių dietų detaliame apibūdinime (eilės Nr. 1.1- 1.4), be kita ko, numatyta, kad „valgymo režimas: ≥ 4 per dieną“. Atkreiptinas dėmesys, kad minėtas reikalavimas ir 2021 m. liepos 14 d. Pirkimo sąlygų paaiškinimu Nr. BP4-234 patikslinto techninės specifikacijos 16 punkto[18] reikalavimas nėra tarpusavyje suderinti. Atsižvelgiant į tai, Pirkimo sąlygos šia apimtimi yra suformuluotos dviprasmiškai, aiškiai neatskleista, kokio mitybos režimo Perkančioji organizacija pageidauja pacientams, kuriems numatyta standartinė dieta (t. y. 3 maitinimai per parą, o atsiradus poreikiui – 4, ar ≥ 4 maitinimai per dieną). Dar daugiau dviprasmiškumo Pirkimo dokumentams suteikia techninės specifikacijos 16 punkto frazė „Maitinimų skaičius per parą gali svyruoti”, kadangi Pirkimo dokumentuose nėra aiškiai atskleista, ar svyravimas yra galimas pirmiau aprašytuose (tarpusavyje nesuderintų mitybos režimo nuostatų) rėmuose, ar gali užeiti už nurodytų rėmų reikšmių ribų. Pirkimo dokumentuose nėra atskleistas šios nuostatos dalies santykis su pirmiau aprašytais mitybos režimais. Viso to pasekoje, Pirkimo dokumentuose nėra tiksliai atskleisti realūs Perkančiosios organizacijos poreikiai (standartinių dietų valgymo režimas), sudaromos kliūtys tiekėjams vienodai suprasti ir aiškinti nurodytas Pirkimo sąlygas, o tai sąlygoja VPĮ 35 straipsnio 4 dalies nuostatos pažeidimą. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
|
- |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į šioje vertinimo išvadoje nurodytus VPĮ, Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos ir Kainodaros taisyklių nustatymo metodikos pažeidimus (jų visumą) bei vadovaudamasi VPĮ 95 straipsnio 2 dalies 5[19] punktu, Tarnyba įpareigoja Perkančiąją organizaciją: 1. nutraukti Pirkimo procedūras; 2. per 21 d. d. nuo šios išvados gavimo dienos informuoti Tarnybą raštu apie įpareigojimo įvykdymą ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus. Perkančioji organizacija, nesutikusi su Tarnybos įpareigojimu, gali apskųsti šį administracinį sprendimą per 1 (vieną) mėnesį nuo jo gavimo dienos. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymu ir Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymu, skundai paduodami Lietuvos administracinių ginčų komisijai (Vilniaus g. 27, 01402 Vilnius) ar Vilniaus apygardos administraciniam teismui (Žygimantų g. 2, 01102 Vilnius). |
Pastabos
1. |
Pirkimo dokumentuose esama: nuorodų į negaliojančius teisės aktus (pvz., 5.3 papunktyje[20] nurodytas Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatymas, kuris neteko galios 2018 m. gegužės 9 d.); netikslių teisės aktų pavadinimų (pvz., Pirkimo techninės specifikacijos 4.4 papunktyje[21]). |
2. |
Pirkimo sąlygų 3.12 punkte[22] teikiama nuoroda į Pirkimo sąlygų 3.6.1 – 3.6.3 papunkčius, nurodant, kokie subjektai turi atitikti šiuose papunkčiuose nustatytą kvalifikacijos reikalavimą. Atkreiptinas dėmesys, kad Pirkimo sąlygų 3.6.1 – 3.6.3 papunkčiai reguliuoja tiekėjų pašalinimo pagrindų ir jų nebuvimą patvirtinančių dokumentų, ne tiekėjų kvalifikacijos reikalavimų, klausimus[23]. |
3. |
Dėl Pirkimo sąlygų 11.5 papunktyje[24] nustatytos santykinės pasiūlymų vertinimo balų apskaičiavimo formulės: Tarnyba nerekomenduoja vertinant pasiūlymų ekonominį naudingumą taikyti formulių, kuriose tiekėjų pasiūlymų reikšmės vertinamos tarpusavyje ir vietoje jų rekomenduoja rinktis absoliutines formules[25]. |
4. |
Pirkimo sutarties projekto 6.5 papunktyje nurodyta, kad pirkėjas turi teisę pasinaudoti sutarties įvykdymo užtikrinimu, kai tiekėjas tinkamai nevykdo arba nevykdo savo įsipareigojimų numatytų sutartyje ar jos dalyje, nustatytais terminais neįvykdo sutarties ar jos dalies arba netinkamai įvykdo sutartį ar jos dalį. Pirkimo sutarties projekto 7.4 papunktyje nurodyta, kad, jei tiekėjas dėl savo kaltės nesuteikia paslaugų sutartyje nustatytu terminu ir (ar) apimtimi, tai pirkėjui moka už kiekvieną atvejį 200,00 (dviejų šimtų) eurų baudą. Atsižvelgiant į tai, jog tam tikrais pirmiau aprašytais atvejais yra galimas tiek netesybų taikymas, tiek pasinaudojimas sutarties įvykdymo užtikrinimu, Pirkimo sutarties projekte būtų tikslinga atskleisti, kaip (pagal kokius kriterijus) Perkančioji organizacija nuspręs, kada pasinaudoti sutarties įvykdymo užtikrinimu, o kada taikyti netesybas. |
5. |
Netiksli sutarties projekto 13.3 papunkčio punktų numeracija. |
6. |
Sutarties projekto 13.4.2 papunktyje[26] ir 13.4.3 papunktyje[27] įtvirtinta Pirkimo sutarties sąlygų dėl kainos (įkainių) koregavimo tvarka, pasikeitus maisto produktų ar gamybos išlaidų (vandens, elektros energijos, šilumos tiekimo, kuro) kainoms. Kaip matyti iš Pirkimo dokumentų – pasiūlymo formoje (Pirkimo sąlygų priedas Nr. 1) nebuvo nustatyti reikalavimai pateikti tiekėjams pacientų maitinimo paslaugų kainos sudėtines dalis, atsižvelgiant į maisto produktų įsigijimo išlaidas ir maisto gaminimo išlaidas, t. y. nebuvo prašyta pasiūlyme išskirti atskirai gaminimo kaštų ir maisto produktų įsigijimo įkainių, tam, kad perskaičiuojant kainos ar įkainio sudedamąsias dalis būtų aiškios jų reikšmės. Atsižvelgiant į tai, egzistuoja neteisingo įkainių perskaičiavimo tikimybė. |
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[2] „Perkančioji organizacija pirkimo dokumentus rengia vadovaudamasi šio įstatymo nuostatomis. Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, o perkančioji organizacija – nupirkti tai, ko reikia“.
[3] „1. Perkančioji organizacija privalo išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, todėl ji turi teisę skelbime apie pirkimą ar kituose pirkimo dokumentuose nustatyti būtinus kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimus ir šių reikalavimų atitiktį patvirtinančius dokumentus ar informaciją. Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs <...>“.
„7. Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką“.
[4] „Pasirinkti pasiūlymų vertinimo kriterijai neturi perkančiajai organizacijai suteikti neribotos pasirinkimo laisvės ir turi užtikrinti veiksmingą tiekėjų konkurenciją. Pasiūlymų vertinimo kriterijai turi būti suformuluoti taip, kad tiekėjų pasiūlymuose pateiktos informacijos atitiktį nustatytiems pasiūlymų vertinimo kriterijams būtų galima patikrinti. Kilus abejonių, perkančioji organizacija turi patikrinti tiekėjo pateiktos informacijos tikslumą ir įrodymus“.
[5] Patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-105.
[6] „perkančiosios organizacijos nustatyti tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu. Tais atvejais, kai tam tikras tiekėjo gebėjimas sėkmingai įvykdyti pirkimo sutartį gali būti patikrinamas skirtingais kvalifikacijos reikalavimais, pirkimo vykdytojas turi siekti, kad pirkimo dokumentuose būtų nustatomi mažiausiai konkurenciją ribojantys kvalifikacijos reikalavimai. Pirkimo vykdytojas turi galėti motyvuotai pagrįsti kodėl nustatė atitinkamus kvalifikacijos reikalavimus ir jų reikšmes. Įvertindamas, ar pasirinkti kvalifikacijos reikalavimai yra proporcingi pirkimo objektui ir dirbtinai neriboja konkurencijos, pirkimo vykdytojas turi atsižvelgti ne tik į atskirus kvalifikacijos reikalavimus, bet ir į šių reikalavimų visumą“.
[7] „Apibrėžiant reikalavimą verte <...>, reikalaujama patirties reikšmė turi būti 0,3-0,7 dydžio (arba mažesnė), lyginant atitinkamai su numatoma pirkimo sutarties verte <...>“.
[8] Patvirtintos viešųjų pirkimų komisijos 2021 m. liepos 7 d. posėdžio protokolu Nr. BP3-40.
[9] „<...> Įvykdytos sutarties/čių kaina ne mažesnė kaip 50 proc. pasiūlyme nurodyto pirkimo objekto vertės. Jei teikėjas teikia informaciją apie vykdomą sutartį/is, vykdomos sutarties/čių įvykdytos dalies vertė turi būti ne mažesnė kaip 50 proc. pasiūlyme nurodyto pirkimo objekto vertės <...>“.
[10] 2016 m. balandžio 8 d. sutartis Nr. BP1-36/781; 2018 m. kovo 5 d. sutartis Nr. BP1-28 (sudaryta su VšĮ „Kretingos maistas“, kurios pavadinimas vienintelio dalininko sprendimu nuo 2018 m. gegužės 3 d. pakeistas į VšĮ „Bruneros“); 2018 m. liepos 3 d. sutartis Nr. BP1-74; 2018 m. liepos 23 d. sutartis Nr. BP1-80; 2021 m. birželio 23 d. sutartis Nr. BP1-53.
[11] „11.6. Skiriami Tp balai už <...> ekologiškų patiekalų tiekimo dažnumą. <...> 4 balai - ne mažiau kaip 1 kartą per savaitę patiekiami ekologiški produktai; <...> 5 balai - ne mažiau kaip 2 kartus per savaitę patiekiami ekologiški produktai“.
[12] Pvz.: Lietuvos Aukščiausiojo Teismo 2018 m. gegužės 3 d. nutartis byloje Nr. e3K-3-178-378/2018, 2018 m. spalio 31 d. nutartis byloje Nr. e3K-3-398-469/2018.
[13] „3. Tvarkos aprašo reikalavimai privalomi įstaigų vadovams, juridiniams ir fiziniams asmenims, teikiantiems pacientų maitinimo ar maisto produktų tiekimo paslaugas įstaigose, bei pagal kompetenciją kontrolę vykdančioms institucijoms“.
[14] „Tas pats patiekalas neturi būti tiekiamas dažniau nei kartą per savaitę, išskyrus gėrimus ir garnyrus“.
[15] „ <...> Patiekalai turi kartotis ne dažniau kaip 3 kartus per 7 dienas <...>“.
[16] „Tp balai už siūlomą maisto patiekalų įvairumą ir ekologiškų patiekalų tiekimo dažnumą
1 balas – maistas ne įvairus (produktai parinkti iš visų maisto grupių, tie patys patiekalai kartojasi daugiau kaip 3 kartus per 7 dienas);
2 balai – maistas ne itin įvairus (produktai parinkti iš visų maisto grupių, tie patys patiekalai kartojasi ne daugiau nei 3 kartus per 7 dienas);
3 balai – maistas pakankamai įvairus (produktai parinkti iš visų maisto grupių, tų pačių patiekalų dažnumas ne daugiau nei 2 kartai per 7 dienas);
4 balai - maistas įvairus (produktai parinkti iš visų maisto grupių, tų pačių patiekalų dažnumas ne daugiau nei 2 kartai per 7 dienas); ne mažiau kaip 1 kartą per savaitę patiekiami ekologiški produktai;
5 balai - maistas labai įvairus (produktai parinkti iš visų maisto grupių, tų pačių patiekalų dažnumas ne daugiau kaip 2 kartai per 7 dienas); ne mažiau kaip 2 kartus per savaitę patiekiami ekologiški produktai“.
[17] Pirminėje pirkimo dokumentų redakcijoje buvo nurodyta: „ <...> tų pačių patiekalų dažnumas ne daugiau nei 4 kartai per 7 dienas) <...>“. Pirkimo sąlygos (įskaitant 5 balų skyrimo tvarką) buvo patikslintos 2021 m. liepos 14 d. Pirkimo komisijos protokolu Nr. BP4-234.
[18] „<…> Pacientai, kurių maitinimui nereikia koreguojančių dietų maitinami 3 kartus per parą, atsiradus poreikiui koreguoti dietą, maitinami iki 4 kartų <...>”.
[19] „<...> nustačiusi šiuos pažeidimus, – įpareigoti perkančiąją organizaciją nutraukti pirkimo procedūras, pakeisti ar panaikinti neteisėtus sprendimus ar veiksmus“.
[20] „Pasiūlymas privalo būti pasirašytas saugiu elektroniniu parašu, atitinkančiu Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatyme nustatytus reikalavimus“.
[21] „Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2016 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. V-836 „Dėl rekomenduojamų paros maistinių medžiagų ir energijos normų patvirtinimo“ ir jo pakeitimais“. Teisės aktas, į kurį duodama nuoroda Pirkimo sąlygose: https://www.infolex.lt/ta/364884.
[22] „Jei bendrą pasiūlymą pateikia ūkio subjektų grupė, šių Konkurso sąlygų 3.6.1. - 3.6.3 punktuose nustatytą kvalifikacijos reikalavimą turi atitikti <...>“.
[23] „3.6. Tiekėjų pašalinimo pagrindai ir jų nebuvimą patvirtinantys dokumentai”.
[24] „Pasiūlymo kainos ( C ) balai apskaičiuojami mažiausios pasiūlytos kainos ( Cmin) ir vertinamo pasiūlymo kainos (Cp) santykį padauginant iš kainos lyginamojo svorio ( X )“.
[25] Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo gairės.
[26] „dėl Paslaugų kainų lygio kitimo, Šalims susitarus, gali būti atliekamas nuo Sutarties įsigaliojimo praėjus ne anksčiau kaip 6 (šešiems) mėnesiams, taikant Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Statistikos departamentas) tinklapyje http://www.stat.gov.lt/ Vartotojų kainų indeksas (VKI) ir kainų pokyčiai paskelbtus mėnesinius „01 Maistas ir nealkoholiniai gėrimai“ kainų indeksus, jeigu kainų pokytis lyginant einamųjų metų paskutinio paskelbto mėnesio kainas su praėjusių metų to paties mėnesio kainomis pakito daugiau kaip 5 procentais. Maisto produktų kainos perskaičiavimo koeficientas apskaičiuojamas einamųjų metų paskutinio paskelbto mėnesio Maisto ir nealkoholinių gėrimų kainų indeksą dalijant iš praėjusių metų to paties mėnesio Maisto tiekimo paslaugų kainų indekso. Sutarties galiojimo laikotarpiu, maisto produktų kainos perskaičiavimo terminas gali būti keičiamas, abiems Šalims susitarus, atsižvelgiant į šalies ekonominę padėtį, paskutinius paskelbtus mėnesinius Maisto ir nealkoholinių gėrimų kainų indeksus, siekiant ekonominio efektyvumo abiems šalims. Kainos perskaičiavimas įforminamas sudarant Šalių susitarimą, kuris įsigaliojęs tampa yra neatsiejama Sutarties dalis. Už paslaugas atliktas iki padarytų pakeitimų atsiskaitoma Sutartyje pateiktais įkainiais“.
[27] „dėl kainų lygio kitimo, jei tiesioginių Tiekėjo gamybos išlaidų (vandens, elektros energijos, šilumos tiekimo, kuro) kainų indeksas pakito daugiau nei 5 procentais. Sutarties kaina gali būti perskaičiuojama remiantis LR Statistikos departamento biuletenyje „Vartotojų ir gamintojų kainų indeksai“ paskelbtu praėjusio Paslaugų tiekimo laikotarpiu ne anksčiau kaip po 6 mėnesių po Sutarties pasirašymo. Sutarties kainos pasikeitimas patvirtinamas protokolu, kurį pasirašo Sutarties Šalys. Kainos perskaičiavimas įforminamas sudarant Šalių susitarimą, kuris įsigaliojęs tampa yra neatsiejama Sutarties dalis“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite