2021-07-28 Jonavos šilumos tinklai
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
UAB „Jonavos šilumos tinklai“ Lietuvos verslo paramos agentūrai Žiniai: Jonavos rajono savivaldybės administracijai | 2021-07-28 Į 2021-07-09 | Nr. | 4S- 790 (7.4) Mr El. paštu | |||
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko UAB „Jonavos šilumos tinklai“ (toliau – Pirkimo vykdytojas) vykdomo viešojo pirkimo „Girelės RK Jonavoje rekonstrukcija, įrengiant 2,5 MW elektros ir 8,5 MW šilumos galios biokuro kogeneracinę elektrinę (projektavimas ir statybos rangos darbai)“ vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką / pasiūlymą) data / sutarties pavadinimas, data, numeris | „Girelės RK Jonavoje rekonstrukcija, įrengiant 2,5 MW elektros ir 8,5 MW šilumos galios biokuro kogeneracinę elektrinę (projektavimas ir statybos rangos darbai)“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2021-05-08, pirkimo Nr. 545577) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01) (toliau – Pirkimų įstatymas). |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė Eur be PVM | Pirkimo vertė 9 700 000,00 Eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | |
Sutarties vertinimo apimtys / etapas | Dalinis Pirkimo vertinimas dėl tiekėjų kvalifikacijos reikalavimų nustatymo / pirkimo procedūrų vykdymas po pasiūlymų pateikimo, bet iki sutarties sudarymo procedūros. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | „Girelės RK Jonavoje rekonstrukcija įrengiant 2,5 MW elektros ir 8,5 MW šilumos galios biokuro kogeneracinę elektrinę“, projekto Nr. 04.1.1-LVPA-K-110-03-0001, Lietuvos verslo paramos agentūra. |
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) – |
*viešasis pirkimas / pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje / pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų / įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas / koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. | Pirkimų įstatymo 29 straipsnio 1 dalis[1]; Pirkimų įstatymo 59 straipsnio 1 dalis[2]; Viešųjų pirkimų įstatymo 47 straipsnio 1 dalis[3]; Viešųjų pirkimų įstatymo 47 straipsnio 7 dalis[4]; Viešųjų pirkimų įstatymo 51 straipsnio 5 dalies 4 punktas[5]. |
Pirkimą vykdo UAB „Jonavos šilumos tinklai“ direktoriaus 2021 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. DĮV-11 „Dėl viešųjų pirkimų Bendrovėje (23)“ sudaryta nuolatinė pirkimų komisija (toliau – Komisija). Pirkimo sąlygos patvirtintos 2021 m. gegužės 6 d. posėdžio metu (toliau – Pirkimo sąlygos). Pirkimų įstatymo 59 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad „Perkantysis subjektas <...> nustato kandidatų ar dalyvių pašalinimo taisykles ir kvalifikacijos (teisės verstis atitinkama veikla, finansinio, ekonominio ir techninio pajėgumo) reikalavimus. Reikalavimai dėl tiekėjų pašalinimo pagrindų nebuvimo ir kvalifikacijos tikrinimo nustatomi ir patvirtinimo priemonės dėl jų teikiamos mutatis mutandis taikant Viešųjų pirkimų įstatymo 46, 47, 50, 51 straipsnių nuostatas <...>“. Dėl Pirkimo sąlygų 3.6.2 papunkčio reikalavimų[6] Tarnyba nustatė, kad šis kvalifikacijos reikalavimas, kuriame reikalaujama vidutinių metinių pajamų per 6 finansinius metus, prieštarauja Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos, patvirtintos Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-105 „Dėl tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodikos) 12 punkto[7] nuostatoms ir pažeidžia Viešųjų pirkimų įstatymo 51 straipsnio 5 dalies 4 punkto nuostatas[8]. Pirkimo vykdytojas nurodo, kad šis reikalavimas skirtas tam, kad būtų įsitikinta, jog potencialus tiekėjas (tiekėjų grupė) turi objektyviai pakankamą patirtį vykdant KE (kogeneracinių jėgainių) statybos/rekonstrukcijos darbus[9]. Tačiau Metodikos 10 punkte nurodyta, kad finansinio ir ekonominio pajėgumo vertinimo tikslas – įsitikinti, jog ūkio subjektas turi būtiną finansinį ir ekonominį pajėgumą, bet ne patirtį, t. y. geba padengti svarbiausias išlaidas (mokėti atlyginimus, įsigyti medžiagas, kt.), kol bus apmokėtos pirkimo vykdytojui pateiktos sąskaitos, bei gebės įvykdyti reikalavimus, galinčius kilti iš netinkamo pirkimo sutarties vykdymo. Reikalavimas turėti atitinkamas pajamas iš kogeneracinių elektrinių statybos ir/ar rekonstrukcijos darbų, bei sprendimas vertinti tik pajamas gautas iš ne mažesnės negu 2 (dviejų) MW elektrinės galios kogeneracinių elektrinių statybos darbų neatitinka Metodikos 12.4 papunkčio reikalavimų[10]. Tarnybos vertinimu, reikalavimas turėti pajamas iš statybos ir/ar rekonstrukcijos veiklos tik atliekant darbus ne mažesnės kaip 2 MW kogeneracinėse elektrinėse, t. y. nurodant ir elektrinės tipą ir jos galią, yra per daug susiaurintas ir riboja konkurenciją. Tokie reikalavimai (taikant juos atskirai) galėtų būti keliami tiekėjo patirčiai (techninio ir profesinio pajėgumo reikalavimuose), tačiau jie negali būti nustatomi prie ekonominių finansinių reikalavimų. Nustatyta, kad, siekiant įrodyti atitiktį Pirkimo dokumentų 3.6.2 papunktyje nustatytam reikalavimui, tiekėjai turi pateikti šiuos dokumentus: „Tiekėjo įmonės pažyma apie gautas pajamas iš KE statybos ir/arba rekonstrukcijos darbų šilumos gamybos objektuose per paskutinius 6 finansinius metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 6 metus), nurodant sutarčių pavadinimus, pateikiant trumpus jų aprašymus, vykdymo laikotarpį, užsakovus, pridedant užsakovų atsiliepimus apie tinkamą sutarčių įvykdymą arba kitų dokumentų, įrodančių tinkamą sutarčių atlikimą, kopijas. (pateikiamos skaitmeninės dokumentų kopijos)“. Tarnyba pažymi, kad toks reikalavimas neatitinka Metodikos 12.4 papunkčio nuostatų, kad tiekėjas, siekdamas įrodyti atitiktį nustatytam reikalavimui, turi pateikti „<...> ūkio subjekto vadovo ir ūkio subjekto vyriausiojo buhalterio (buhalterio) arba kito asmens, galinčio tvarkyti ūkio subjekto buhalterinę apskaitą pagal teisės aktus, pasirašyta deklaracija apie paskutiniais [nurodyti metų skaičių] finansiniais metais, o jeigu ūkio subjektas įregistruotas ar veiklą atitinkamoje srityje pradėjo vėliau, – nuo ūkio subjekto įregistravimo ar veiklos su pirkimu susijusioje srityje pradžios (jeigu ši informacija turima), gautas metines pajamas iš veiklos, su kuria susijęs atliekamas pirkimas; 2) Atitinkamos banko pažymos“. Dėl Pirkimo sąlygų 3.6.3 papunkčio reikalavimų[11] Reikalavimas būti įgyvendinus bent vieną sutartį „iki rakto“, kurios apimtyje buvo parengtas statinio projektas ir pastatyta kogeneracinė elektrinė, pažeidžia Metodikos 16.3 papunkčio reikalavimus, kad „Reikalavimai dėl patirties, kai kartu perkami skirtingų rūšių pirkimo objektai – prekių bei paslaugų pirkimo atveju keliamas reikalavimas turėti patirties per paskutinius 3 metus, darbų pirkimo atveju – per paskutinius 5 metus, todėl, jei vienu pirkimu įsigyjami skirtingų rūšių pirkimo objektai, pavyzdžiui, projektavimo paslaugos bei darbai (neskaidant pirkimo į atskiras dalis) ir norima prašyti tiek paslaugų teikimo, tiek darbų atlikimo patirties, turi būti formuluojami du atskiri reikalavimai“. Atsižvelgiant į tai, Pirkimo vykdytojas turėjo kelti atskirą reikalavimą dėl statinio projekto parengimo ir atskirą reikalavimą dėl statybos darbų. Taip pat nustatyta, kad reikalavimas „<...> būti įgyvendinus bent vieną sutartį <...>“, pažeidžia Metodikos 16 punkto nuostatas, kur nustatyta, kad „<...> Jeigu pirkimo objektas yra nedalomas <...> arba kai pirkimo sutartis bus sudaroma dėl galutinio rezultato sukūrimo, arba kai negalima nustatyti ar tinkamai pristatytos ir sumontuotos, suteiktos paslaugos, ar atlikti darbai, kol nėra galutinio rezultato (toliau – nedalomas pirkimo objektas), gali būti reikalaujama užbaigto galutinio rezultato patirties. Galutinį rezultatą tiekėjas gali būti pasiekęs pagal vieną ar kelias sutartis, sudarytas dėl to pačio objekto. Laikoma, kad galutinis rezultatas pasiektas, kai yra pristatytos pagrindinės prekės, suteiktos pagrindinės paslaugos, atlikti svarbiausi darbai <...>”. Atsižvelgiant į tai, Pirkimo vykdytojas formuluodamas reikalavimą turėtų reikalauti ne įgyvendintos sutarties, tačiau prašyti būti įvykdžius svarbiausius darbus bei būti pasiekus galutinį rezultatą ir negalima reikalauti, kad rezultatas būtų pasiektas viena sutartimi. Tarnybos vertinimu, šis kvalifikacijos reikalavimas, kurio pagrindimui prašoma pateikti bent vieną sutartį, kuri apimtų: statinio projekto parengimą, kogeneracinės elektrinės pastatymą, išdirbimo terminą (ne mažiau nei 8760 darbo valandų) bei tai, kad kogeneracinė elektrinė būtų pritaikyta deginti miško kirtimo atliekas, yra perteklinis ir ribojantis tiekėjų konkurenciją. Pažymėtina, kad, vadovaujantis Metodikos 16 punktu, „<...> pirkimo vykdytojas turi patirtį apibrėžti ne visais galimais, bet tik būtinais kriterijais. <...> kvalifikacijos reikalavimas neturi būti siejamas su visais galimais parametrais <...>, o tik su tokiais, kurie geriausiai įrodo tiekėjo patirtį“. Taip pat nustatyta, kad reikalavimas „<...> iki pirkimo dokumentuose nurodytos pasiūlymų pateikimo dienos pastatyta KE yra išdirbusi ne mažiau nei 8.760 darbo valandų“, yra nepagrįstas, kadangi toks reikalavimas neįrodo tiekėjo patirties ir gebėjimo vykdyti sutartį, todėl negali būti keliamas kaip kvalifikacijos reikalavimas – pastatytos ir jau eksploatuojamos elektrinės darbo laikas niekaip nėra susijęs su tiekėjo patirtimi, kadangi tiekėjas, įvykdęs sutartį perduoda objektą užsakovui, nuo kurio ir priklauso priduoto statinio eksploatavimo ir/ar darbo laikas. Taip pat, reikalavimas būti įgyvendinus sutartį, kurios metu „<...> pastatyta KE yra pritaikyta deginti miško kirtimo atliekas“ yra nepagrįstas ir pernelyg susiaurintas, bei neįrodo tiekėjo patirties ir gebėjimo vykdyti sutartį. Pažymima, kad įrenginio ar statinio techniniai reikalavimai (šiuo atveju – dėl deginamos kuro rūšies) turi būti nustatomi techninėje užduotyje. Be to, techninėje specifikacijoje yra numatyta galimybė deginti ir kitas atliekas[12]. Dėl Pirkimo sąlygų 3.6.4 papunkčio reikalavimų[13] Nustatyta, kad reikalavimas tiekėjo patirčiai būti įrengus ne mažiau kaip vieną analogišką konkurse siūlomam garo katilą su pakura, atsižvelgiant į Metodikos 16 punkto nuostatas[14], dirbtinai riboja konkurenciją ir pažeidžia Metodikos 7.3 papunkčio nuostatas[15], kadangi Pirkimo vykdytojas gali reikalauti tiekėjo patirties tik dėl panašių, bet ne analogiškų paslaugų teikimo, darbų atlikimo, pernelyg nesusiaurinant vertinamo dalyko. Be to, reikalavimas, kad įrengtas garo katilas būtų išdirbęs ne mažiau nei 8760 darbo valandų, neįrodo tiekėjo patirties ir gebėjimo vykdyti sutartį, todėl negali būti keliamas kaip kvalifikacijos reikalavimas, kadangi nuo užsakovo, o ne nuo tiekėjo priklauso priduoto įrenginio / statinio eksploatavimo ir/ar darbo laikas. Dėl Pirkimo sąlygų 3.6.5 papunkčio reikalavimų[16] Tarnybos vertinimu, Pirkimo sąlygų 3.6.5 papunktyje nustatytas kvalifikacijos reikalavimas tiekėjui turėti „<...> bent vieną projekto vadovą <...> kuris turi projekto vadovo patirties bent viename objekte, kuriame buvo suprojektuotas ne mažiau kaip 8 MW šiluminės galios biokuru kūrenamas šilumos gamybos įrenginys ir projektas yra įgyvendintas“, riboja konkurenciją ir yra laikomas nepagrįstu, bei pažeidžiančiu Metodikos 7.3 papunkčio nuostatas[17]. Pažymima, kad projektuotojo gebėjimas tinkamai suprojektuoti Pirkimo vykdytojo poreikį atitinkantį šilumos gamybos įrenginį, nėra susijęs su tokio projekto įgyvendinimu, kadangi projekto įgyvendinimas priklauso nuo rangovų patirties ir užsakovų galimybių, skiriamo finansavimo ar projekto įgyvendinimo termino. Dėl Pirkimo sąlygų 3.6.9 papunkčio reikalavimų[18] Tarnybos vertinimu, Pirkimo sąlygų 3.6.9 papunktyje nustatytas reikalavimas tiekėjui būti gamintoju arba jo įgaliotu atstovu nėra kvalifikacijos reikalavimas, todėl kaip kvalifikacijos reikalavimas nei EBVPD, nei Pirkimo dokumentuose negali būti nurodomas. Be to, toks reikalavimas turėtų būti nustatomas tik tuomet, kai yra būtinas ir proporcingas konkrečiam pirkimo objektui, yra reikalingas užtikrinti tinkamą sutarties vykdymą, bei įvertinus, ar tokio reikalavimo nustatymas neribos tiekėjų konkurencijos. Jei pirkimo vykdytojas gali pasigrįsti šio reikalavimo būtinumą, tuomet jį gali kelti kaip pirkimo dokumentų reikalavimą arba kaip sutarties vykdymo sąlygą, bet ne kaip kvalifikacijos reikalavimą. Be to, kvalifikacijos reikalavime nustatytos sąlygos dėl katilo ir pakuros pritaikymo miško kirtimo atliekų ilgalaikiam kūrenimui taip pat negali būti vertinamas kaip kvalifikacijos reikalavimas ir turi būti nurodytas techninėje užduotyje. Pažymėtina, kad techninės specifikacijos ir kvalifikacijos reikalavimų atskirtis turi svarbią praktinę reikšmę, nes šie reikalavimai žymi skirtingus viešųjų pirkimų procedūros etapus ir yra susiję su skirtingomis galimybėmis tikslinti informaciją dėl atitikties atitinkamiems reikalavimams. Reikalavimai Pirkimo objektui turi būti nustatomi techninėje specifikacijoje, o reikalavimai tiekėjui (kitiems sutartį vykdysiantiems subjektams) – kvalifikacijos reikalavimuose. Pažymėtina, kad kvalifikacijos reikalavimai pagal Metodikos 25 punktą negali būti nustatomi, siekiant įsitikinti siūlomų prekių atitiktimi techninės specifikacijos reikalavimams, o reikalavimai dėl teisės verstis atitinkama veikla turi būti nustatomi vadovaujantis Metodikos 9[19] punkto nuostatomis. Dėl Pirkimo sąlygų 3.6.10 papunkčio reikalavimų[20] Tarnyba atkreipia dėmesį, kad reikalavimai dėl tiekėjų pašalinimo pagrindų nebuvimo ir kvalifikacijos tikrinimo nustatomi ir patvirtinimo priemonės dėl jų teikiamos mutatis mutandis taikant Viešųjų pirkimų įstatymo 46, 47, 50, 51 straipsnių nuostatas <...>“, todėl Viešųjų pirkimų įstatymo 48 straipsnyje nustatyti reikalavimai dėl Kokybės vadybos sistemos ir aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų nepriskirtini prie kvalifikacijos reikalavimų. Tokie reikalavimai turėtų būti nustatomi, kaip kiti reikalavimai tiekėjui. Dėl Pirkimo sąlygų 3.6.11 papunkčio reikalavimų[21] Nustatyta, kad Pirkimo vykdytojas šiuo kvalifikacijos reikalavimu siekia įsitinki ne tiekėjo ar jo siūlomų specialistų patirtimi, o siekia vertinti jau pastatytos identiškos elektrinės pajėgumus, valdytojo (savininko) bei KE eksploatavimo aspektus. Tai iš esmės prieštarauja kvalifikacijos patikrinimo tikslui – įsitikinti tiekėjo (o ne užsakovų, kuriems tiekėjas tiekė prekes, teikė paslaugas ar atliko darbus) gebėjimu įvykdyti sutartį. Taip pat nustatyta, kad Pirkimo sąlygų 3.6.1, 3.6.2, 3.6.3, 3.6.4, 3.6.5, 3.6.6, 3.6.7, 3.6.8, 3.6.9 papunkčiuose nustatyti reikalavimai, kad „Tiekėjo, tiekėjų grupės partnerių kartu (kiekvieno partnerio toje srityje, kurioje vykdys veiklą), subtiekėjų ir kitų ūkio subjektų, kurių pajėgumais remsis tiekėjas (kiekvienas toje srityje, kurioje vykdys veiklą) <...>“, yra dviprasmiškai suprantami ir neaiškūs. Pavyzdžiui, 3.6.2 papunktyje nurodyta, kad partneriai kartu turi atitikti minėtus reikalavimus, tačiau kita nuostata sako, kad kiekvienas partneris, subtiekėjas ir t. t., turi atitikti šį reikalavimą savarankiškai, tai reiškia, kad pajėgumai nesumuojami. Pažymėtina, kad toks reikalavimas neatitinka Metodikos 8 punkto nuostatų[22]. Atsižvelgdama į aukščiau nustatytą ir įvertinusi Pirkimo vykdytojo pateiktus motyvus bei pagrindimus[23], Tarnyba konstatuoja, kad Pirkimo vykdytojas nepagrindė nustatytų tiekėjų kvalifikacijos reikalavimų, o juos nustatydamas netinkamai vadovavosi Metodika; tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai neproporcingi Pirkimo objektui, dirbtinai ribojantys tiekėjų konkurenciją, ir tokiu būdu pažeidžiantys Pirkimų įstatymo 29 straipsnio 1 dalyje nustatytus skaidrumo, proporcingumo, lygiateisiškumo ir nediskriminavimo principus[24], Pirkimų įstatymo 59 straipsnio 1 dalies nuostatas[25], Viešųjų pirkimų įstatymo 47 straipsnio 1 ir 7 dalių nuostatas[26], 51 straipsnio 5 dalies 4 punkto nuostatas[27]. Be to, pažymėtina, kad Pirkimo vykdytojas nurodė, jog Pirkimas susilaukė didelio susidomėjimo – prie Pirkimo prisijungė 11 tiekėjų. Tačiau nustatyta, kad pasiūlymą Pirkimui pateikė tik vienas tiekėjas (UAB „Elektrėnų energetikos remontas“), kas taip pat parodo, kad kvalifikacijos reikalavimai yra ribojantys tiekėjų konkurenciją. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- | - |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į nustatytus pažeidimus, konstatuotus šios Vertinimo išvados II dalyje, vadovaudamasi Pirkimų įstatymo 101 straipsnio 2 dalies 5 punktu, Tarnyba įpareigoja UAB „Jonavos šilumos tinklai“: 1) nutraukti Pirkimo procedūras; 2) per 21 d. d. raštu informuoti Tarnybą apie įpareigojimo įvykdymą, pateikiant tai pagrindžiančius dokumentus. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymu ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymu, nesutikę su šioje išvadoje išdėstytu įpareigojimu Jūs galite jį apskųsti Lietuvos administracinių ginčų komisijai (Vilniaus g. 27, 01402 Vilnius) ar Vilniaus apygardos administraciniam teismui (Žygimantų g. 2, 01102 Vilnius) per 1 (vieną) mėnesį nuo gavimo dienos. |
Pastabos
1. | - |
Nustatyta, kad Komisijos sprendimu[28] ir UAB „Jonavos šilumos tinklai“ direktoriaus 2021 m. birželio 21 d. įsakymu „Dėl eksperto paskyrimo“ Nr. DĮV-76 Pirkimo pasiūlymų vertinimui pasitelktas ekspertas M. B. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai nėra deklaravęs savo kaip eksperto statuso Perkančiajame subjekte. |
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[2] „Perkantysis subjektas skelbime apie pirkimą, skelbime apie kvalifikacijos vertinimo sistemą ar kvietime patvirtinti susidomėjimą nustato kandidatų ar dalyvių pašalinimo taisykles ir kvalifikacijos (teisės verstis atitinkama veikla, finansinio, ekonominio ir techninio pajėgumo) reikalavimus. Reikalavimai dėl tiekėjų pašalinimo pagrindų nebuvimo ir kvalifikacijos tikrinimo nustatomi ir patvirtinimo priemonės dėl jų teikiamos mutatis mutandis taikant Viešųjų pirkimų įstatymo 46, 47, 50, 51 straipsnių nuostatas <...>“
[3] „<...>. Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs. <...>.“
[4] „Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką“.
[5] „Perkančioji organizacija gali reikalauti iš tiekėjų pateikti šiuos dokumentus (vieną ar kelis), patvirtinančius jų finansinį ir ekonominį pajėgumą: <...> 4) daugiausia paskutinių 3 finansinių metų, o jeigu ūkio subjektas įregistruotas ar veiklą atitinkamoje srityje pradėjo vėliau, - nuo ūkio subjekto įregistravimo ar veiklos su pirkimu susijusioje srityje pradžios tiekėjo įmonės pažymą apie gautas pajamas iš veiklos ar iš veiklos, su kuria susijęs atliekamas pirkimas, jeigu ši informacija turima“.
[6] „Tiekėjo, tiekėjų grupės partnerių kartu (kiekvieno partnerio toje srityje, kurioje vykdys veiklą), subtiekėjų ir kitų ūkio subjektų, kurių pajėgumais remsis tiekėjas (kiekvienas toje srityje, kurioje vykdys veiklą) vidutinės metinės veiklos pajamos iš KE statybos ir / arba rekonstrukcijos darbų per paskutinius 6 (šešis) finansinius metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 6 metus) ne mažiau kaip 2 000 000 (du milijonai) Eur be PVM. Kvalifikacijos reikalavimo atitikimui vertinamos ne mažesnės negu 2 (dviejų) MW elektrinės galios KE statybos darbai.“
[7] „<...> Vertinant ūkio subjekto pajamas, galima reikalauti tam tikros ūkio subjekto, daugiausiai 3 (trejų) paskutinių finansinių metų (paprastai – 1 (vienerių) metų, pagrįstais atvejais, kai reikia įsitikinti ilgalaikiu tiekėjo finansiniu ir ekonominiu pajėgumu – 2 (dvejų) arba 3 (trejų) metų), o jeigu ūkio subjektas įregistruotas ar veiklą atitinkamoje srityje pradėjo vėliau – nuo jo įregistravimo ar veiklos su pirkimu susijusioje veiklos srityje pradžios dienos, metinių pajamų sumos iš visos veiklos arba iš veiklos, su kuria susijęs atliekamas pirkimas, jei ši informacija turima. <...>“;
[8] „Perkančioji organizacija gali reikalauti iš tiekėjų pateikti šiuos dokumentus (vieną ar kelis), patvirtinančius jų finansinį ir ekonominį pajėgumą: <...> 4) daugiausia paskutinių 3 finansinių metų, o jeigu ūkio subjektas įregistruotas ar veiklą atitinkamoje srityje pradėjo vėliau, - nuo ūkio subjekto įregistravimo ar veiklos su pirkimu susijusioje srityje pradžios tiekėjo įmonės pažymą apie gautas pajamas iš veiklos ar iš veiklos, su kuria susijęs atliekamas pirkimas, jeigu ši informacija turima“.
[9] 2021 m. birželio 3 d. el. paštu pateikta informacija.
[10] „Pirkimo vykdytojas reikalauja konkrečios vidutinių metinių pajamų iš veiklos, su kuria susijęs atliekamas pirkimas, sumos. Nustatant reikalavimą, turi būti aiškiai įvardijama veikla, su kuria susijęs atliekamas pirkimas, jos pernelyg nesusiaurinant“.
[11] „Tiekėjas, tiekėjų grupės partneriai kartu (kiekvienas partneris toje srityje, kurioje vykdys veiklą), subtiekėjai ir kiti ūkio subjektai, kurių pajėgumais remsis tiekėjas (kiekvienas toje srityje, kurioje vykdys veiklą) per 5 (penkerius) metus iki pirkimo sąlygose nurodytos pasiūlymų pateikimo dienos arba per laiką nuo Tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu Tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 5 (penkerius) metus) yra įgyvendinęs bent vieną sutartį „iki rakto“ (turn-key – angl. k.), kurios apimtyje: (a) parengė statinio projektą ir pastatė kogeneracinę elektrinę (KE), (b) iki pirkimo dokumentuose nurodytos pasiūlymų pateikimo dienos pastatyta KE yra išdirbusi ne mažiau nei 8.760 darbo valandų, (c) pastatyta KE yra pritaikyta deginti miško kirtimo atliekas.“
[12] Pirkimo sąlygų 1 priedo „Techninė specifikacija“ 4.4.2 papunktis: „Numatoma, kad pagrindinis KE kuras bus miško kirtimo atliekos, tačiau KE turi būti pritaikyta ir deginti Biokuro biržoje parduodamą ir BALTPOOL UAB generalinio direktoriaus 2013 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. 13-IS-23 (toliau - Įsakymas) specifikuotą kurą SM1, SM1W, SM2, SM3“.
[13] „Tiekėjas, tiekėjų grupės partneriai kartu (kiekvienas partneris toje srityje, kurioje vykdys veiklą), subtiekėjai ir kiti ūkio subjektai, kurių pajėgumais remsis tiekėjas (kiekvienas toje srityje, kurioje vykdys veiklą) per 5 (penkerius) metus iki pirkimo sąlygose nurodytos pasiūlymų pateikimo dienos arba per laiką nuo Tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu Tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 5 (penkerius) metus) turi patirties įrengiant nemažiau kaip vieną analogišką konkurse siūlomam garo katilą su pakura kuris iki pirkimo sąlygose nurodytos pasiūlymų pateikimo dienos yra išdirbęs ne mažiau nei 8.760 darbo valandų“;
[14] „Vertinama tiekėjo patirtis tiekiant panašias prekes, teikiant panašias paslaugas, atliekant panašius darbus. Panašiomis prekėmis, paslaugomis, darbais laikomos atitinkamai prekės, paslaugos ar darbai, kurių pobūdis, paskirtis, kiekis ar apimtis, įvykdymo (atlikimo) sąlygos ir (ar) vertė yra panašūs į perkamo objekto (toliau – panašus pirkimo objektas). <...> Nustatant, kas konkrečiu atveju laikoma panašiu pirkimo objektu, neleistina pernelyg susiaurinti vertinamą dalyką <...> Kvalifikacijos reikalavimų nustatymo tikslas – leisti pateikti pasiūlymus visiems tiekėjams, kurie galės įvykdyti ketinamą sudaryti pirkimo sutartį, o ne atrinkti tuos, kurie geriausiai galėtų įvykdyti pirkimo sutartį, todėl turi būti nustatomi ne didesni nei minimaliai būtini reikalavimai dėl patirties <...>“;
[15] „perkančiosios organizacijos nustatyti tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu. Tais atvejais, kai tam tikras tiekėjo gebėjimas sėkmingai įvykdyti pirkimo sutartį gali būti patikrinamas skirtingais kvalifikacijos reikalavimais, pirkimo vykdytojas turi siekti, kad pirkimo dokumentuose būtų nustatomi mažiausiai konkurenciją ribojantys kvalifikacijos reikalavimai. Pirkimo vykdytojas turi galėti motyvuotai pagrįsti, kodėl nustatė atitinkamus kvalifikacijos reikalavimus ir jų reikšmes. Įvertindamas, ar pasirinkti kvalifikacijos reikalavimai yra proporcingi pirkimo objektui ir dirbtinai neriboja konkurencijos, pirkimo vykdytojas turi atsižvelgti ne tik į atskirus kvalifikacijos reikalavimus, bet ir į šių reikalavimų visumą;“
[16] „Tiekėjas, tiekėjų grupės partneriai kartu (kiekvienas partneris toje srityje, kurioje vykdys veiklą), subtiekėjai ir kiti ūkio subjektai, kurių pajėgumais remsis tiekėjas (kiekvienas toje srityje, kurioje vykdys veiklą) turi turėti bent vieną projekto vadovą turintį teisę būti ypatingo statinio projekto vadovu ir kuris turi projekto vadovo patirties bent viename objekte, kuriame buvo suprojektuotas ne mažiau kaip 8 MW šiluminės galios biokuru kūrenamas šilumos gamybos įrenginys ir projektas yra įgyvendintas“.
[17] „perkančiosios organizacijos nustatyti tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu. Tais atvejais, kai tam tikras tiekėjo gebėjimas sėkmingai įvykdyti pirkimo sutartį gali būti patikrinamas skirtingais kvalifikacijos reikalavimais, pirkimo vykdytojas turi siekti, kad pirkimo dokumentuose būtų nustatomi mažiausiai konkurenciją ribojantys kvalifikacijos reikalavimai. Pirkimo vykdytojas turi galėti motyvuotai pagrįsti, kodėl nustatė atitinkamus kvalifikacijos reikalavimus ir jų reikšmes. Įvertindamas, ar pasirinkti kvalifikacijos reikalavimai yra proporcingi pirkimo objektui ir dirbtinai neriboja konkurencijos, pirkimo vykdytojas turi atsižvelgti ne tik į atskirus kvalifikacijos reikalavimus, bet ir į šių reikalavimų visumą;“
[18] „Tiekėjas, tiekėjų grupės partneriai kartu (kiekvienas partneris toje srityje, kurioje vykdys veiklą), subtiekėjai ir kiti ūkio subjektai, kurių pajėgumais remsis tiekėjas (kiekvienas toje srityje, kurioje vykdys veiklą) turi būti katilo ir pakuros gamintojas/-ai, arba turėti atstovavimo teisę gamintojui/-ams ar oficialų susitarimą su gamintojo/-jų atstovu/-ais, suteikiančiu teisę tiekti, diegti, montuoti ir teikti garantinį aptarnavimą ir priežiūrą katilui ir pakurai. Turi turėti teisę (būti oficialiai įgaliotas gamintojo/-jų) atlikti siūlomo katilo ir pakuros paleidimo - derinimo darbus. Katilas ir pakura turi būti pritaikytos miško kirtimo atliekų, specifikuotų pirkimo Techninėje specifikacijoje, kaip vienintelio kuro, ilgalaikiam kūrenimui. Pastaba. Jeigu KE katilo ir pakuros gamintojai yra skirtingi subjektai, tai tiekėjas privalo pateikti siūlomų katilo ir pakuros tarpusavio suderinamumo įrodymus“;
[19] „Teisės verstis tam tikra veikla tikrinimo tikslas – įsitikinti, kad tiekėjas turi teisę verstis ta veikla, kuri reikalinga pirkimo sutarčiai įvykdyti. Pirkimo vykdytojas turi teisę pirkimo procedūrų metu tikrinti kvalifikaciją dėl teisės verstis veikla ne visa apimtimi <...> Tokiu atveju, pirkimo vykdytojas pirkimo dokumentuose nustato jo nuomone svarbiausius teisės verstis atitinkama veikla kriterijus, kuriuos tikrins ir pirkimo dokumentuose nurodo, kad tais atvejais, kai pirkimo dokumentuose nenustatyta, kad tiekėjo kvalifikacija dėl teisės verstis atitinkama veikla tikrinama arba pagal pirkimo dokumentuose nustatytus kvalifikacijos reikalavimus tikrinama ne visa apimtimi, tačiau norminiai teisės aktai numato tam tikrus reikalavimus dėl teisės verstis veikla, tiekėjas pirkimo vykdytojui įsipareigoja, kad pirkimo sutartį vykdys tik tokią teisę turintys asmenys (pavyzdžiui, įsigyti verslo liudijimą, registruoti individualią veiklą, gauti tam tikrus leidimus, susijusius su pirkimo sutarties vykdymu ir kt.). Pirkimo vykdytojas privalo nurodyti, kada tiekėjas turės pateikti atitinkamus dokumentus, įrodančius, kad pirkimo sutartį vykdys tik tokią teisę turintys asmenys <...>. Nustatomas nepriklausomai nuo numatomos pirkimo sutarties vertės ar trukmės, kai reikalavimas turėti atitinkamą atestatą, sertifikatą, pažymą, leidimą ar pan. yra numatytas kituose norminiuose teisės aktuose. Teisė verstis veikla, reikalinga sutarčiai įvykdyti, gali būti suteikta remiantis bendraisiais pagrindais, pavyzdžiui, tokia teisė yra įtvirtinta juridinio asmens steigimo ar kituose veiklos dokumentuose arba atitinkamos teisės suteikimui yra nustatyta speciali tvarka, kurioje yra reglamentuojama atitinkamos specifinės teisės įgijimo, suteikimo bei naudojimosi tvarka ir sąlygos. Gali būti laikoma, kad tiekėjas užsiimantis tokia veikla, kuriai yra būtinas specifinės teisės turėjimas, bendraisiais pagrindais suteiktą teisę turi, todėl pirkimo vykdytojas, tikrindamas teisę verstis veikla, kuri reikalinga pirkimo sutarčiai įvykdyti, tik įsitikina, kad pagal galiojančius norminius teisės aktus tiekėjas yra įgijęs atitinkamą specifinę teisę ir turi pagal specialiuosius teisės aktus išduotus teisę verstis atitinkama veikla suteikiančius dokumentus, kurie yra pakankami bei leistini tiekėjo kvalifikacijos atitikčiai įrodyti. Pirkimo vykdytojas pirkimo dokumentuose turi kuo aiškiau nurodyti reikalavimus teisei verstis specifine, sertifikuojama (licencijuojama) veikla <...>“;“;
[20] „Tiekėjas turi užtikrinti, kad atlikdamas Darbus galės taikyti tarptautinius ar Europos Sąjungos standartus atitinkančias aplinkosaugos vadybos priemones veiklos (LST EN ISO 14001 sertifikato arba jam prilyginamo sertifikato), su kuria susijęs atliekamas pirkimas, srityje.“
[21] „Tiekėjas yra įrengęs bent vieną biokuru kūrenamą KE, kurioje buvo deginamos miško kirtimo atliekos, nurodytos pirkimo Techninėje specifikacijoje. Miško kirtimo atliekos turi būti kūrentos ne mažiau kaip 8 200 valandų per 5 metų laikotarpį, skaičiuojamą iki pirkimo dokumentuose nurodytos pasiūlymų pateikimo dienos. Vidutinis KE naudingo veiksmo koeficientas (NVK) deginant miško kirtimo atliekas per nurodytą 8200 valandų laikotarpį yra ne mažesnis nei 80 proc. (be dūmų kondensacinio ekonomaizerio, DKE). NVK, apskaičiuojamas pagal formulę, nurodytą pirkimo Techninės specifikacijos 3.2.2 punkte (be DKE).“
[22] „Pirkimo vykdytojas, nustatęs kvalifikacijos reikalavimus, pirkimo dokumentuose turi: 8.1 paaiškinti kaip tiekėjų grupės turi atitikti keliamus kvalifikacijos reikalavimus. Jeigu tiekėjų grupei keliami kvalifikacijos reikalavimai skiriasi nuo atskiriems tiekėjams keliamų reikalavimų, šie reikalavimai turi būti pagrįsti objektyviomis priežastimis ir proporcingi; 8.2 paaiškinti rėmimosi kitų ūkio subjektų pajėgumais, kad tiekėjas atitiktų kvalifikacijos reikalavimus, sąlygas ir nurodyti, kad tiekėjas gali remtis tik tokiais kitų ūkio subjektų pajėgumais, kuriais jis realiai galės disponuoti pirkimo sutarties vykdymo metu. <...> 8.3. nurodyti, kad tais atvejais, kai tiekėjas naudojasi (naudosis) trečiųjų asmenų, kurie tiesiogiai aktyviai, savo veiksmais neprisidės prie pirkimo vykdytojo poreikio įsigyti pirkimo objektą tenkinimo <...>, priemonėmis <...>, tiekėjas neprivalo teikti jų Europos bendrąjį viešųjų pirkimų dokumento <...> ir pašalinimo pagrindų nebuvimą įrodančių dokumentų <...>. tokiu atveju laikoma, kad tiekėjas pats turi atitinkamą kvalifikaciją, nepriklausomai nuo to kokiais pagrindais (nuosavybės, nuomos ar kitais) naudojasi ar naudosis sutarties vykdymo metu atitinkamas priemones; <...>“.
[23] 2021 m. birželio 3 d. ir liepos 9 d. el. paštu pateikta informacija.
[24] „Perkantysis subjektas užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.“
[25] „Perkantysis subjektas skelbime apie pirkimą, skelbime apie kvalifikacijos vertinimo sistemą ar kvietime patvirtinti susidomėjimą nustato kandidatų ar dalyvių pašalinimo taisykles ir kvalifikacijos (teisės verstis atitinkama veikla, finansinio, ekonominio ir techninio pajėgumo) reikalavimus. Reikalavimai dėl tiekėjų pašalinimo pagrindų nebuvimo ir kvalifikacijos tikrinimo nustatomi ir patvirtinimo priemonės dėl jų teikiamos mutatis mutandis taikant Viešųjų pirkimų įstatymo 46, 47, 50, 51 straipsnių nuostatas <...>“.
[26] Viešųjų pirkimų įstatymo 47 straipsnio 1 dalis: „<...> Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs.“
Viešųjų pirkimų įstatymo 47 straipsnio 7 dalis: „Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką“.
[27] „Perkančioji organizacija gali reikalauti iš tiekėjų pateikti šiuos dokumentus (vieną ar kelis), patvirtinančius jų finansinį ir ekonominį pajėgumą: <...> 4) daugiausia paskutinių 3 finansinių metų, o jeigu ūkio subjektas įregistruotas ar veiklą atitinkamoje srityje pradėjo vėliau, - nuo ūkio subjekto įregistravimo ar veiklos su pirkimu susijusioje srityje pradžios tiekėjo įmonės pažymą apie gautas pajamas iš veiklos ar iš veiklos, su kuria susijęs atliekamas pirkimas, jeigu ši informacija turima“.
[28] 2021 m. birželio 21 d. UAB „Jonavos šilumos tinklai“ viešųjų pirkimų komisijos posėdžio protokolas
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite