2021-07-20 VĮ Regitra
.
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Valstybės įmonei „Regitra“ Žiniai Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai | 2021-07-20 Į 2021-06-25 | Nr. 4S-757 (7.4Mr) Nr. S-7697 (gautą 2021-07-02, reg. Nr. 3S-1857) |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Valstybės įmonės „Regitra“ (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo tarptautinio viešojo pirkimo „Įrangos, skirtos veido atvaizdo skaitmeninės fotonuotraukos ir parašo vaizdo pagaminimui ir perdavimui į kompiuterinę sistemą nuomos ir jos garantinės priežiūros pirkimas“ vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Įrangos, skirtos veido atvaizdo skaitmeninės fotonuotraukos ir parašo vaizdo pagaminimui ir perdavimui į kompiuterinę sistemą nuomos ir jos garantinės priežiūros pirkimas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2021 m. balandžio 29 d., pirkimo Nr. 543892) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01 iki 2021-11-30) (toliau – VPĮ). |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė Eur be PVM | Planuojama Pirkimo vertė – 580 000 Eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | – |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Išsamus vertinimas / Pirkimo procedūrų vertinimas iki sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas | – |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. | VPĮ 47 straipsnio 1 dalis[1] |
Pirkimą vykdo Perkančiosios organizacijos generalinio direktoriaus 2020-11-16 įsakymu Nr. (1.1E)-V-474 sudaryta Perkančiosios organizacijos informacinių technologijų įrangos ir su ja susijusių paslaugų viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija). Pirkimo sąlygos patvirtintos Komisijos 2021-04-27 posėdžio protokolu (EcoCost Nr. 180). Pirkimo sąlygų 3.10.1.2 punkte nustatytas kvalifikacinis reikalavimas: „Tiekėjas per pastaruosius 3 (trejus) metus <...> turi būti įvykdęs ir ar šiuo metu vykdo bent 1 (vieną) sutartį, kurios objektas įranga, kurios pagalba buvo atlikta ne mažiau kaip 90 000 operacijų* <...>“. Minėtame Pirkimo sąlygų punkte paaiškinta, kad operacija – vieno asmens duomenų komplekto, sudaryto iš veido atvaizdo skaitmeninės fotonuotraukos ir parašo vaizdo pagaminimas ir perdavimas į kompiuterinę sistemą. Perkančioji organizacija 2021-05-28 el. laiške Tarnybai nurodė, kad reikalaujama patirtis apibrėžta kiekiu (ne mažiau kaip 90 000 operacijų), nes: „<..>Pirkimo objektą sudaro ne tik įrangos pristatymas, sumontavimas ir paruošimas darbui, bet ir jos garantinė priežiūra visą sutarties galiojimo laikotarpį. T. y. tiekėjo įsipareigojimai nesibaigia įrangos pristatymu ir sumontavimu, jis turi užtikrinti, kad nuomojama įranga tinkamai funkcionuotų visą sutarties galiojimo laikotarpį. <...> atliktų operacijų skaičius (kiekis) parodo, kad tiekėjo įranga buvo realiai naudojama, prižiūrima ir tinkamai funkcionuojanti <...>“. Tarnybos vertinimu, Pirkimo sąlygų 3.10.1.2 punktu reikalaujamas atliktų operacijų kiekis yra nepagrįstas ir dirbtinai ribojantis tiekėjų konkurenciją. Tokia išvada grindžiama tuo, kad: (i) atliktų analogiškų operacijų skaičius prieš tai vykdytose sutartyse nėra tiesiogiai susijęs su tiekėjo kvalifikacija – įgyta/neįgyta patirtimi, nes tokių operacijų atlikimas sutarties vykdymo metu priklauso nuo užsakovo poreikių (veiklos specifikos), o ne nuo tiekėjo ar įrangos pajėgumų; (ii) Perkančiosios organizacijos teiginiai, kad atliktų operacijų skaičius esą parodo, kad įranga buvo realiai naudojama, prižiūrima ir tinkamai funkcionuojanti, yra nepagrįsti, kadangi naudojant tinkamai prižiūrimą ir funkcionuojančią įrangą galima atlikti tiek žymiai mažiau, tiek ir daugiau operacijų (kas bus laikoma tinkama priežiūra tėra tik sutarties šalių susitarimo dalykas). Atliktų operacijų skaičius priklauso nuo užsakovo veiklos specifikos ir nereiškia, kad garantinė priežiūra buvo atliekama skubiai ir tinkamai; (iii) Perkančioji organizacija neįrodė, kad Pirkimu perkamų paslaugų (operacijų) kiekio negalėtų suteikti tiekėjas, tinkamai vykdęs sutartis, kurių metu atliktas žymiai mažesnis operacijų kiekis. Atsižvelgdama į tai, kas pirmiau išdėstyta, Tarnyba konstatuoja, kad nustatydama minėtą kvalifikacinį reikalavimą, Perkančioji organizacija pažeidė VPĮ 47 straipsnio 1 dalies reikalavimus. | |
2. | VPĮ 47 straipsnio 7 dalis[2], 51 straipsnio 7 dalies 7 punktas[3] |
Remiantis Pirkimo sąlygomis, ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą numatyta išrinkti pagal šiuos kriterijus: 1) kainą ir 2) Asmens duomenų nuskaitymo įrangos specialisto patirtį – vykdytų projektų / sutarčių skaičių (Pirkimo sąlygų 14 punktas). Pagal Pirkimo sąlygų 14.3.2 punktą[4], antrojo kriterijaus vertinimui siūlomas Asmens duomenų nuskaitymo įrangos specialistas turi atitikti tuos pačius reikalavimus, kokie keliami ir Pirkimo sąlygų 3.10.1.3.6 punkte[5] nurodyto specialisto kvalifikacijai. T. y., antrasis pasiūlymų vertinimo kriterijus sutampa su Pirkimo sąlygų 3.10.1.3.6 punkte nustatytu kvalifikacijos reikalavimu. Tarnyba pažymi, kad, vadovaujantis Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[6] 21 punktu[7] ir VPĮ 51 straipsnio 7 dalies 7 punktu, reikalavimai teikėjo personalo išsilavinimui ir profesinei kvalifikacijai negali būti keliami, jeigu jie nustatomi kaip pasiūlymų vertinimo kriterijai. Atsižvelgiant į tai, kas pirmiau išdėstyta, Tarnyba konstatuoja, kad nustatydama kvalifikacijos reikalavimą, sutampantį su pasiūlymų vertinimo kriterijumi, Perkančioji organizacija nesivadovavo Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos 21 punktu, pažeidė VPĮ 47 straipsnio 7 dalies ir 51 straipsnio 7 dalies 7 punkto reikalavimus. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
– | |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atsižvelgdama į nustatytus Įstatymo nuostatų pažeidimus, nurodytus šioje Vertinimo išvadoje, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu[8], įpareigoja Perkančiąją organizaciją: 1. Nutraukti Pirkimo procedūras. 2. Per 21 d. d. nuo šios išvados gavimo dienos informuoti Tarnybą raštu apie įpareigojimo įvykdymą ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus. Perkančioji organizacija, nesutikusi su Vertinimo išvadoje Tarnybos pateiktu sprendimu, gali apskųsti šį administracinį sprendimą per 1 (vieną) mėnesį nuo jo gavimo dienos. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymu ir Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymu, skundai paduodami Lietuvos administracinių ginčų komisijai (Vilniaus g. 27, 01402 Vilnius) ar Vilniaus apygardos administraciniam teismui (Žygimantų g. 2, 01102 Vilnius). |
Pastabos
– | |
Vadovaujantis Pirkimo sąlygų 14.7.1 punktu[9], atliekant pasiūlymų vertinimą pagal antrąjį kriterijų, vien už atitiktį Pirkimo sąlygų 3.10.1.3.6 punkte nustatytam kvalifikacijos reikalavimui numatyta skirti po 1 balą. Kadangi, maksimali vertinama reikšmė vertinant antrąjį kriterijų yra 5 (net jei specialistas vykdė daugiau nei 5 projektus ar sutartis, įvertinimas būtų 5) (Pirkimo sąlygų 14.7.1 punktas[10]), kiekvienam tiekėjui skyrus po 1 balą vien už atitiktį minėtam kvalifikacijos reikalavimui, sumažinamas tiekėjų, kurių pasitelkti specialistai yra vykdę daugiau nei po vieną projektą / sutartį, pranašumas, lyginant su tiekėjais, siūlančiais specialistus, vykdžiusius tik po vieną projektą ar sutartį. |
[1] „Perkančioji organizacija privalo išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, todėl ji turi teisę skelbime apie pirkimą ar kituose pirkimo dokumentuose nustatyti būtinus kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimus ir šių reikalavimų atitiktį patvirtinančius dokumentus ar informaciją. Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs. <...>“.
[2] „Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką“.
[3] „Perkančioji organizacija, atsižvelgdama į perkamų prekių, paslaugų ar darbų pobūdį, kiekį, svarbą ir paskirtį, gali reikalauti iš tiekėjų pateikti šiuos dokumentus (vieną ar kelis), patvirtinančius jų techninį ir profesinį pajėgumą: 7) paslaugų teikėjo ar rangovo, ar jų vadovaujančio personalo išsilavinimo ir profesinės kvalifikacijos apibūdinimą, jeigu šie veiksniai nėra pasiūlymų vertinimo kriterijai“.
[4] Pirkimo sąlygų 14.3.2 punkte nurodyta, kad: „<...> siūlomo Asmens duomenų nuskaitymo įrangos specialisto kvalifikacija turi atitikti pirkimo sąlygų III dalies 2 lentelėje (Tiekėjo kvalifikaciniai reikalavimai) nustatytus reikalavimus. <...>“.
[5] Pirkimo sąlygų 3.10.1.3.6 punkte nustatytas kvalifikacijos reikalavimas: „Asmens duomenų nuskaitymo įrangos specialistas:
1) dalyvavo vykdant bent 1 (vieną) sutartį, kurios metu palaikė ir (ar) prižiūrėjo veido atvaizdo ir parašo nuskaitymo įrangą;
2) turi siūlomos įrangos (siūlomo asmens duomenų techninės įrangos gamintojo) gamintojo suteiktą diegimo, konfigūravimo ir priežiūros kvalifikaciją. <...>“.
[6] Patvirtintos Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-105 (taikoma pirkimams, pradėtiems po 2021-03-01).
[7] Paslaugų teikėjo ar rangovo, ar jų personalo, ar jų vadovaujančio personalo (toliau – personalas) išsilavinimas ir profesinė kvalifikacija. <...> Šie reikalavimai keliami, kai tai nėra pasiūlymų vertinimo kriterijai. <...>“.
[8] „Viešųjų pirkimų tarnyba turi teisę: <...> įtarusi šio įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus ir vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, įpareigoti perkančiąją organizaciją sustabdyti pirkimo procedūras iki perkančiosios organizacijos pateiktų dokumentų ir sprendimų įvertinimo, o nustačiusi šiuos pažeidimus, – įpareigoti perkančiąją organizaciją nutraukti pirkimo procedūras, pakeisti ar panaikinti neteisėtus sprendimus ar veiksmus“.
[9] „<...> Minimali reikalaujama reikšmė yra 1. <...>“.
[10] „<...> Maksimali vertinama reikšmė yra 5. Jei tiekėjo pasiūlymo reikšmė yra didesnė nei maksimali vertinama reikšmė, T balo apskaičiavimui imama maksimali vertinama reikšmė.“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite