2021-07-19 Agurkiškio melioracijos statinių naudotojų asociacija
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Agurkiškio melioracijos statinių naudotojų asociacijai Žiniai Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos | 2021-07-19 Į 2021-06-30
| Nr. 4S-753 (7.4) Mr Nr. 33
| |||
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Agurkiškio melioracijos statinių naudotojų asociacijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką / pasiūlymą) data / sutarties pavadinimas, data, numeris | „Projekto „Rokiškio rajono Agurkiškio melioracijos statinių naudotojų asociacijos narių dalies žemės sklypų melioracijos statinių rekonstravimas“ rekonstrukcijos darbai“, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2021-05-19, pirkimo Nr. 547164 (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01 iki 2021-11-30) (toliau – VPĮ). |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas (supaprastintas pirkimas). |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė | 394.953,40 Eur su PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | AB ,,Anykščių melioracija“, juridinio asmens kodas – 154110362 (toliau – Rangovas) |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys / etapas | Dalinis – Pirkimo dokumentuose nustatytų ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų vertinimas / po sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projektas „Rokiškio rajono Agurkiškio melioracijos statinių naudotojų asociacijos narių dalies žemės sklypų melioracijos statinių rekonstravimas“. |
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) Teismo procesas nevyksta. |
*viešasis pirkimas / pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje / pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų / įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas / koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
VPĮ 55 straipsnio 1 dalies 1 punktas[1], VPĮ 17 straipsnio 1 dalis[2] | |
Pirkimo sąlygose[3].nurodoma[4]., kad pasiūlymai bus vertinami pagal kainos ir kokybės santykį. Nustatydama pasiūlymų vertinimo kriterijus, Perkančioji organizacija Pirkimo sąlygų 95 punkte, kaip penktą[5] ir šeštą[6] [7] kriterijus, nurodė sąlygas, susijusias su Pirkimo sutarties įvykdymo ir pasiūlymo Pirkimui galiojimo užtikrinimo būdu bei dydžiu. Už tam tikro būdo ar didesnes siūlomas prievolių įvykdymo užtikrinimų sumas suteikiamas didesnis balų skaičius (maksimalus galimas balų skaičius pagal kiekvieną – 5). VPĮ 55 straipsnio 1 dalies 1 punktas[8] nustato, kad vertinant pasiūlymą, atsižvelgiama į kriterijus, susijusius su pirkimo objektu. Pasiūlymo galiojimo ir sutarties įvykdymo užtikrinimai nėra sietini su pirkimo objektu. Jų taikymą viešuosiuose pirkimuose reglamentuoja VPĮ 42 straipsnis[9], o pasiūlymo bei sutarties įvykdymo užtikrinimo priemonės yra skirtos tam, kad būtų užtikrintas viešo pirkimo sutarties (į)vykdymas ir kompensuoti galimi nuostoliai (ar jų dalis) dėl netinkamo sutarties vykdymo bei pasiūlymo galiojimas, tačiau ne siekiant didesnės ekonominės naudos ar aukštesnės pirkimo objekto kokybės. Taigi, tiekėjo prievolių užtikrinimų būdai ar dydžiai negali būti pasirenkami kaip pirkimo objekto kokybės vertinimo kriterijai. Apibendrindama Tarnyba konstatuoja, kad Pirkimo sąlygų 95 punkte nustatyti penktas ir šeštas pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo kriterijai yra nesusiję su Pirkimo objektu, taip pat neproporcingi VPĮ nustatytam pirkimo objekto kokybinių kriterijų taikymo tikslui. Nustatydama tokias Pirkimo sąlygas Perkančioji organizacija pažeidė VPĮ 55 straipsnio 1 dalies 1 punkto reikalavimus bei VPĮ 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą proporcingumo principą. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
VPĮ 86 straipsnio 9 dalis nustato, kad perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą ir sudarytą pirkimo sutartį ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo nustatyta tvarka turi paskelbti CVP IS. Perkančioji organizacija paskelbė Pirkimo 2021-06-09 sutartį Nr. 1 (toliau – Sutartis) CVP IS, tačiau nepaskelbė Pirkimo laimėtojo pasiūlymo. Tokiu būdu Perkančioji organizacija pažeidė VPĮ 86 straipsnio 9 dalies reikalavimus bei VPĮ 17 straipsnio 1 dalyje nustatytą skaidrumo principą. |
IV dalis. Sprendimas
Perkančioji organizacija pažeidė VPĮ 55 straipsnio 1 dalies 1 punkto reikalavimus bei VPĮ 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą proporcingumo principą. Atsižvelgdama į nustatytų VPĮ pažeidimų pobūdį, į Pirkimo sąlygų 95 punkto penkto ir šešto kriterijų balų santykinai nedidelę dalį (10 proc.) visų ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų balų sumoje, taip pat į tai, kad yra praėję daugiau nei pusė Rangovo įsipareigoto rangos darbų atlikimo termino bei vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, Tarnyba neteikia rekomendacijos nutraukti Sutartį, tačiau pabrėžia, kad Perkančioji organizacija, vykdydama kitus viešuosius pirkimus, privalo atsižvelgti į nurodytus pastebėjimus. Atsižvelgdama į nustatytus VPĮ 86 straipsnio 9 dalies bei VPĮ 17 straipsnio 1 dalyje nustatyto skaidrumo principo pažeidimus bei vadovaudamasi VPĮ 95 straipsnio Perkančioji organizacija, nesutikusi su Tarnybos įpareigojimu, gali apskųsti šį administracinį sprendimą per 1 (vieną) mėnesį nuo jo gavimo dienos. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymu ir Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymu, skundai paduodami Lietuvos administracinių ginčų komisijai (Vilniaus g. 27, 01402 Vilnius) ar Vilniaus apygardos administraciniam teismui (Žygimantų g. 2, 01102 Vilnius). |
Pastabos
1. | Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu[13] sudarytos Viešojo pirkimo komisijos nariai Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai nedeklaravo savo, kaip pirkimų komisijos narių, statuso, nors dalyvavo Komisijos posėdžiuose priimant sprendimus dėl Pirkimo. |
2. | Tarnyba nerekomenduoja vertinant pasiūlymų ekonominį naudingumą taikyti formulių, kuriose tiekėjų pasiūlymų reikšmės vertinamos tarpusavyje ir vietoje jų rekomenduoja rinktis absoliutines formules, taip pat rekomenduojame, nustatant ekonominio naudingumo kriterijus, jų lyginamuosius svorius, pasinaudoti Tarnybos parengtose gairėse esančiais patarimais. [14] |
[1] „1. Perkančioji organizacija ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą išrenka pagal:
1) kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį. Vertinant atsižvelgiama į kainą arba sąnaudas ir kriterijus, susijusius su pirkimo objektu <...>“.
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų„.
[3] SUPAPRASTINTO ATVIRO KONKURSO SĄLYGOS. PROJEKTO „ROKIŠKIO RAJONO AGURKIŠKIO MELIORACIJOS STATINIŲ NAUDOTOJŲ ASOCIACIJOS NARIŲ DALIES ŽEMĖS SKLYPŲ MELIORACIJOS STATINIŲ REKONSTRAVIMAS“ REKONSTRUKCIJOS DARBŲ PIRKIMAS. Patvirtintos Agurkiškio melioracijos statinių naudotojų asociacijos valdybos pirmininko 2021-05-13 įsakymu Nr.14.
[4] ,,94. Komisija ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą išrenka pagal kainos ir kokybės santykį.“
[5] ,,Penktas kriterijus – Sutarties salygų užtikrinimo užstatu, numatytų sąlygų 36 punkte, užstato sumos didinimas. Jei užstatas numatytas 36 punkte didinamas 10000, tai pridedamas 1 balas(10000-1 balas, 20000- 2 balai, 30000-3 balai ir t.t. 1 balas = 10000 eur.). Maksimali suma 5 balai. Jei užstatas kaip numatyta 36 punkte skiriama 0 balų.“
[6] ,,Šeštas kriterijus – pateikiamo pasiūlymo galiojimas (12000,00 eur), sutarties sąlygų užtikrinimo (40000EUR) ir penktu vertinimo kriterijumi Tiekėjo siūloma Sutarties sąlygų užtikrinimo užstato didinima suma, užstatą pervedant į Perkančiosios organizacijos sąskaitą <...>”.
[7] ,,Šeštas kriterijus – pateikiamo pasiūlymo galiojimas (12000,00 eur), sutarties sąlygų užtikrinimo (40 000 eur) ir penktame vertinimo kriterijuje numatytas didesnis sutarties sąlygų užtikrinimo užstatas (jei toks siūlomas), (užstatą pervedant į Perkančiosios organizacijos sąskaitą <...>) – 5 balai skiriami, jei pateikiamo pasiūlymo galiojimas (12000,00 eur), sutarties sąlygų užtikrinimo (40000 EUR) ir penktu vertinimo kriterijumi Tiekėjo siūloma Sutarties sąlygų užtikrinimo užstato didinima suma, užstatą pervedant į Perkančiosios organizacijos sąskaitą <..>) ir 0 balų, jei pateikiamo pasiūlymo galiojimas (12000,00 eur), sutarties sąlygų užtikrinimo užstatas (40 000 eur) ir penktame vertinimo kriterijuje numatytas didesnis sutarties sąlygų užtikrinimo užtatas (jei toks siūlomas) užtikrinami Lietuvos Respublikoje ar užsienyje registruoto banko ar kredito unijos garantija, ar draudimo kompanijos garantija.”.
[8] ,,55 straipsnis. Pasiūlymų vertinimas ir palyginimas 1. Perkančioji organizacija ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą išrenka pagal:
1) kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį. Vertinant atsižvelgiama į kainą arba sąnaudas ir kriterijus, susijusius su pirkimo objektu, įskaitant kokybinius, aplinkosaugos ir (arba) socialinius kriterijus, pavyzdžiui:
a) techninius pranašumus,<...> funkcines charakteristikas,<...>b) pirkimo sutarčiai įvykdyti paskirtų darbuotojų organizavimą, kvalifikaciją ir patirtį, kai tai daro reikšmingą įtaką pirkimo sutarties įvykdymo kokybei;
c) garantinę priežiūrą <...>“.
[9] ,,42 straipsnis. Pasiūlymo galiojimo ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimas 1. Perkančioji organizacija darbų tarptautinių pirkimų atvejais privalo, o kitų pirkimų atveju gali pareikalauti, kad pasiūlymų galiojimas būtų užtikrinamas, ir privalo pareikalauti, kad pirkimo sutarties įvykdymas būtų užtikrinamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais prievolių įvykdymo užtikrinimo būdais.<...>“.
[10] „9. Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams arba visuomenės interesams, pažeistų teisėtus konkretaus tiekėjo komercinius interesus arba turėtų neigiamą poveikį tiekėjų konkurencijai, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo ar jų pakeitimo <...>“
[11] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų„.
[12] „<...> o nustačiusi šiuos pažeidimus, – įpareigoti perkančiąją organizaciją nutraukti pirkimo procedūras, pakeisti ar panaikinti neteisėtus sprendimus ar veiksmus“.
[13] 2019-06-27 įsakymas Nr. 2.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite