2021-07-14 Valstybinių miškų urėdija
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai Valstybės įmonei Valstybinių miškų urėdijai Žiniai: Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai | 2021-07-14 Į 2021-06-14
Į 2021-06-28 | Nr. 4S-739 (7.4) Mr Nr. (29-2-2)-S-153
Nr. S(E)-21-823
| |||
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdija (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo dalinį vertinimą (Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros (toliau – APVA) prašymu).
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką / pasiūlymą) data / sutarties pavadinimas, data, numeris | „Padidinto pravažumo lengvieji automobiliai, skirti miško gaisrų gesinimui“, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2021-02-21, pirkimo Nr. 532917 (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01 iki 2021-11-30) (toliau – VPĮ). |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė | 675488,00 Eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | - |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys / etapas | Pirkimo dokumentuose nustatytų pasiūlymų pateikimo terminų vertinimas / iki sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | „Priešgaisrinių automobilių ir gaisrų gesinimo įrangos įsigijimas“ projekto Nr. 05.1.1-APVA-V-004-01-0008 (toliau – Projektas), APVA |
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) Teismo procesas nevyksta. |
*viešasis pirkimas / pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje / pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų / įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas / koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
APVA raštu[1] prašo atlikti dalinį Pirkimo vertinimą ir pateikti išvadą, ar Perkančioji organizacija, pasirinkusi atlikti Pirkimą taikant pagreitintą procedūrą, nepažeidė VPĮ 60 straipsnio 3 dalies nuostatų. Tarnybos argumentai dėl Pirkime taikytos pagreitintos procedūros VPĮ 60 straipsnio 3 dalis[2] numato perkančiosioms organizacijoms galimybę, kai neįmanoma pirkimo atlikti laikantis šio straipsnio 1 dalyje nustatytų terminų, atvirą konkursą vykdyti taikant pagreitintą pirkimo procedūrą, skelbime apie pirkimą nurodant pagrindžiančias priežastis. ES direktyvos 2014/24/ES[3] preambulėje nurodoma[4], kad skuba nebūtinai turi būti grindžiama įvykiais, kurie nepriklauso nuo perkančiosios organizacijos. Skelbime apie Pirkimą Perkančioji organizacija pateikė pagrindimą dėl pagreitintos procedūros taikymo. Pagrindime nurodoma, kad Pirkimą reikia atlikti ypač skubiai, nes galima nespėti įsigyti automobilių, kadangi ankstesnis padidinto pravažumo lengvųjų automobilių, skirtų miško gaisrų gesinimui (toliau – Prekės), pirkimas buvo nutrauktas. Atsižvelgiant į skelbime apie Pirkimą nurodytą pagrindimą, į tai, kad Pirkimo bei nutraukto pirkimo Nr. 516774 sąlygos bei techninės specifikacijos iš esmės identiškos, į Projekto veiklų įgyvendinimo terminus (pabaiga 2021-12-31), taip pat į Perkančiosios organizacijos suplanuotus veiksmus bei terminus įsigyjant Prekes (per vieną mėnesį 2021-03-10 susipažinus su Pirkimo pasiūlymais nustatyti Pirkimo laimėtoją), 210 dienų Prekių pristatymo terminą bei į VPĮ nuostatas, reglamentuojančias viešojo pirkimo atlikimo, įskaitant ginčus, procedūras, Tarnybos vertinimu, Perkančioji organizacija pagrįstai traktavo, jog Pirkimo neįmanoma atlikti laikantis VPĮ 60 straipsnio 1 dalyje nustatytų terminų, todėl šiuo konkrečiu atveju, vykdydama Pirkimą turėjo pagrindą taikyti VPĮ 60 straipsnio 3 dalies nuostatas. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi dalinį Pirkimo vertinimą, VPĮ reikalavimų pažeidimų nenustatė. |
Pastabos
- | - |
[1] APVA 2021-06-14 raštas Nr. (29-2-2)-S-153.
[2] ,,3. Skubos atveju, kai neįmanoma pirkimo atlikti laikantis šio straipsnio 1 dalyje nustatytų terminų, perkančioji organizacija turi teisę atvirą konkursą įvykdyti taikydama pagreitintą procedūrą, prieš tai skelbime apie pirkimą nurodžiusi tokį pasirinkimą pagrindžiančias priežastis. <...>“.
[3] EUROPOS PARLAMENTO IR TARYBOS DIREKTYVA 2014/24/ES, 2014 m. vasario 26 d., dėl viešųjų pirkimų, kuria panaikinama Direktyva 2004/18/EB.
[4] ,,46. perkančiosioms organizacijoms turėtų būti leidžiama sutrumpinti tam tikrus terminus, taikomus atviriems ir ribotiems konkursams ir konkurso procedūroms su derybomis, kai konkretūs terminai būtų netinkami dėl skubos, kurią perkančiosios organizacijos turėtų deramai pagrįsti. Reikėtų paaiškinti, kad tai nebūtinai turi būti ypatinga skuba, kilusi dėl įvykių, kurių atitinkama perkančioji organizacija negalėjo numatyti ir kurie nuo jos nepriklauso;“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite