2021-07-21 Širvintų rajono savivaldybės administracijai
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Širvintų rajono savivaldybės administracijai | 2021-07-21 Į 2021-06-14 2021-06-16 2021-06-28
| Nr. Nr. | 4S- 771 (7.4Mr) 13-2049 el. paštu el. paštu |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko 2020-03-31 pirkimo sutarties Nr. S-138 (toliau – Sutartis), sudarytos tarp Širvintų rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) ir tiekėjo UAB „Akvesta“ (toliau – Tiekėjas), vykdymo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris. | „Sporto komplekso Širvintų mieste I statybos etapo darbų užbaigimas ir II statybos etapo darbai pagal parengtą techninį darbo projektą“, 2020-01-23 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo numeris 469906, (toliau – Pirkimas). 2020-03-31 Darbų pirkimo-pardavimo sutartis Nr. S-138 (toliau – Sutartis). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas. | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2019-12-31 iki 2020-03-18) (toliau – Įstatymas). |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM. | Pirkimo vertė 2.060.000,00 Eur be PVM. Sutarties vertė – 1.877.188,29 Eur be PVM / 2.271.397,83 Eur su PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis). | UAB „Akvesta“ (kodas 300854587). |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Išsamus Sutarties vykdymo vertinimas / po Sutarties įvykdymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. – |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
– |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
– |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, įvertinusi Sutarties vykdymą, Įstatymo pažeidimų nenustatė. |
Pastabos
1. Įvertinusi papildomų susitarimų prie Sutarties sudarymo aplinkybes ir priežastis, Tarnyba neturi pagrindo vertinti jų kaip neteisėtų, tačiau pastebi, kad Perkančioji organizacija netinkamai pasiruošė Pirkimui ir neįsivertino Pirkimo objekto dėl paskiau išvardintų priežasčių: 1.1. vykdant Pirkimo procedūras, tiekėjai net du kartus kreipėsi su paklausimais dėl konstrukcijų priešgaisrinio dažymo. Perkančioji organizacija (2020-02-20 raštas Nr. 13-748) atsakė, kad „visi I statybos etapo darbai, kuriuos reikia atlikti, yra nurodyti Konkurso sąlygų 3 priede „Techninė specifikacija“. Techninėje specifikacijoje darbai, susiję su konstrukcijų priešgaisriniu dažymu, nebuvo numatyti. Tiekėjas UAB „Akvesta“, pradėjęs vykdyti Sutartį, nustatė (Gaisrinių tyrimų centro ataskaita 2020-05-15 Nr. 59-16.2020.18), kad „konstrukcijų priešgaisrinis dažymas“, prieš tai darbus vykdžiusio rangovo, atliktas nekokybiškai („nepakankamo storio, kai kurios konstrukcijos nudažytos tik apdailiniais dažais“). Šiuo pagrindu 2020-06-12 sudarytas Papildomas susitarimas Nr. 1 prie Sutarties. Pažymėtina, kad Pirkimo dokumentuose pateikta dviprasmiška, prieštaringa informacija, o Perkančioji organizacija rengdamasi Pirkimui, elgėsi nepakankamai rūpestingai ir netinkamai įvertino Pirkimo objekto apimtį;
Atsižvelgiant į tai, kad Techninis darbo projektas parengtas 2017 m., pasikeitus Perkančiosios organizacijos poreikiui (nusprendus statomame pastate įrengti maitinimo paslaugų teikimo zoną, vietoje treniruoklių salės, lauko terasą, užsiėmimų patalpą, vietoje dalies holo patalpų) 2020-11-30 sudarytas Papildomas susitarimas Nr. 4 prie Sutarties, 2020-12-29 sudarytas Papildomas susitarimas Nr. 5 prie Sutarties ir 2021-01-21 sudarytas Papildomas susitarimas Nr. 6 prie Sutarties. Tarnyba atkreipia dėmesį, kad Perkančioji organizacija, planuodama darbų pirkimą turi atsižvelgti į turimą techninį darbo projektą ir įsivertinti: (i) kada buvo rengtas projektas (būtina įsivertinti projekto parengimo laikotarpį, t. y. ar projektas buvo parengtas prieš 1 metus, ar prieš 5 metus ar dar anksčiau), (ii) ar statinio statybos skaičiuojamoji kaina atitinka rinkos kainas, galiojančias pirkimo vykdymo metu; (iii) ar parengto projekto sprendiniai yra aktualūs (ar nepasikeitė pirkimo vykdytojo poreikis, ar nepasikeitė teisės aktų reikalavimai, turintys įtakos projekto sprendiniams ir pan.), (iv) ar efektyvūs ir nepasenę technologiniai sprendiniai ir pan. Paaiškėjus, kad reikia keisti (taisyti) projektą, Perkančioji organizacija projekto korektūrą turi atlikti iki darbų pirkimo pradžios[1];
|
[1] Statybos darbų pirkimo gairės (https://vpt.lrv.lt/uploads/vpt/documents/files/mp/darbu_gaires.pdf).
[2] „Pirkimo sutartis ar preliminarioji sutartis jos galiojimo laikotarpiu gali būti keičiama neatliekant naujos pirkimo procedūros pagal šį įstatymą, kai yra bent vienas iš šių atvejų: <...> kai būtina iš to paties tiekėjo pirkti papildomų darbų, paslaugų ar prekių, kurie nebuvo įtraukti į pirminį pirkimą, kai yra visos šios sąlygos kartu:
a) tiekėjo pakeitimas negalimas dėl ekonominių ar techninių priežasčių, tokių kaip pagal pirminį pirkimą įsigytos įrangos, paslaugų ar įrenginių pakeičiamumo ir sąveikumo reikalavimų užtikrinimas, ir dėl to, kad perkančiajai organizacijai sukeltų didelių nepatogumų ar nemažą išlaidų dubliavimą;
b) atskiro pakeitimo vertė neviršija 50 procentų, o bendra atskirų pakeitimų pagal šį punktą vertė – 100 procentų pradinės pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties vertės. Tokiais pakeitimais negali būti siekiama išvengti šiame įstatyme pirkimui nustatytos tvarkos taikymo“.
[3] 2018-02-18 raštas Nr. 13-710.
[4] Perkančioji organizacija nutraukė ankstesnę sutartį su UAB „Irdaiva“ dėl Sporto komplekso Širvintų mieste darbų įsigijimo.
[5] „Pirkimo sutartis ar preliminarioji sutartis jos galiojimo laikotarpiu gali būti keičiama neatliekant naujos pirkimo procedūros pagal šį įstatymą, kai yra bent vienas iš šių atvejų: <...> kai būtina iš to paties tiekėjo pirkti papildomų darbų, paslaugų ar prekių, kurie nebuvo įtraukti į pirminį pirkimą, kai yra visos šios sąlygos kartu:
a) tiekėjo pakeitimas negalimas dėl ekonominių ar techninių priežasčių, tokių kaip pagal pirminį pirkimą įsigytos įrangos, paslaugų ar įrenginių pakeičiamumo ir sąveikumo reikalavimų užtikrinimas, ir dėl to, kad perkančiajai organizacijai sukeltų didelių nepatogumų ar nemažą išlaidų dubliavimą;
b) atskiro pakeitimo vertė neviršija 50 procentų, o bendra atskirų pakeitimų pagal šį punktą vertė – 100 procentų pradinės pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties vertės. Tokiais pakeitimais negali būti siekiama išvengti šiame įstatyme pirkimui nustatytos tvarkos taikymo“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite