2021-03-05 Viešojo saugumo tarnyba Nr. 484066 ir 430643
Viešojo saugumo tarnyba prie VRM Žiniai Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai |
2021-03-05 Nr. 4S-228 (7.4Mr) Į 2021-02-17 Nr. 47SD-210 |
I VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Viešojo saugumo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo ir jo pagrindu sudarytos sutarties vykdymo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris. |
„Žieminės striukės“ (2019-04-14 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CPV IS), pirkimo Nr. 430643) (toliau – Pirkimas_1). Žieminių striukių viešojo pirkimo-pardavimo sutartis 2019-06-25 Nr. 47ST-101 (toliau – Pirkimo_1 sutartis). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas. |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2019-01-01) (toliau – Įstatymas). |
Pirkimo būdas |
Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM. |
Planuojama Pirkimo_1 vertė 296 000,00 Eur be PVM. Pirkimo_1 sutarties vertė 358 039,00 Eur su PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis). |
UAB „Tuma“ (121414571). |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Išsamus Pirkimo_1 vertinimas; Išsamus Pirkimo_1 sutarties vykdymo vertinimas; / po Pirkimo_1 sutarties įvykdymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
|
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. – |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
|
Pirkimas_1 vykdomas pagal Pirkimo_1 sąlygas, kurioms pritarta Pirkimo_1 komisijos (sudaryta Perkančiosios organizacijos vado 2018-02-14 įsakymu Nr. 47V-174) 2019-04-11 posėdyje (protokolas Nr. 47PR-74) (toliau – Pirkimo_1 sąlygos).
Pirkimo_1 sąlygų 1 priede „Žieminės striukės techninė specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija) nustatyti reikalavimai žieminės striukėms audiniams ir kitoms komplektuojančioms medžiagoms bei detalėms, pvz:
Pirkimo_1 sąlygų 5.13 punkte nustatyta, kad „Tiekėjo pasiūlymą sudaro CVP IS priemonėmis pateiktos informacijos ir dokumentų visuma bei tiekėjo prekių pavyzdžiai, pateikti vadovaujantis pirkimo sąlygų reikalavimais: <...> prekės technines charakteristikas patvirtinantys išsamūs aprašymai, siūlomų prekių gamintojas, modelis, techninės charakteristikos, aprašymai, dokumentai, įrodantys atitikimą techninės specifikacijos reikalavimams (atitinkami gamintojo dokumentai, prekės aprašai, sertifikatai ir pan.)“. Tarnyba, išnagrinėjusi „žieminių striukių“ gamybos proceso eigą ir gamybos procese dalyvaujančius subjektus, atkreipia dėmesį, kad pirmiausia tai yra audinių/užtrauktukų/tekstilinių užsegimų/kt. (toliau – medžiagų) gamintojai, antra – medžiagų tiekėjai/pardavėjai ir trečia – žieminių striukių gamintojai/siuvimo įmonės. Šioje procesų grandinėje gali nebūti antro subjekto ir siuvimo įmonė medžiagas galėtų įsigyti tiesiogiai iš medžiagos gamintojo. Taip pat galėtų būti, kad audinių gamybos įmonė kartu būtų ir siuvimo įmonė. Todėl prekių įsigijimo procese svarbu išsiaiškinti, kas gali patvirtinti ir pateikti „medžiagų“ atitiktį techninės specifikacijos reikalavimams pagrindžiančius dokumentus, o ne „perrašytas technines specifikacijas“ ar deklaracijas. Pažymėtina, kad dėl tiekėjo perkančiajai organizacijai pateiktinų atitiktį techniniams reikalavimams patvirtinančių duomenų kasacinio teismo yra pažymėta, kad paprastai tiekėjai, įrodydami, jog jų siūlomos prekės atitinka perkančiosios organizacijos paskelbtos techninės specifikacijos reikalavimus, jos prašomi (tai turi būti nurodyta pirkimo dokumentuose) pateikia arba kompetentingos institucijos oficialų dokumentą (bandymo protokolą, sertifikatą, pažymą, liudijimą ir pan.), arba gamintojo techninius dokumentus[3]. O viešojo pirkimo dalyvio parengti techniniai dokumentai ir jo paaiškinimai dėl jo pasiūlymo atitikties pirkimo dokumentuose nustatytiems reikalavimams, nepripažinti pakankamais reikalaujamai atitikčiai įrodyti[4]. Kasacinio teismo taip pat yra konstatuota, kad tuo atveju, kai pirkimo sąlygose perkamų daiktų savybės apibūdintos tiksliais duomenimis, tokie techninės specifikacijos reikalavimai yra įvykdomi pateikiant konkrečius duomenis, o ne abstraktaus turinio įsipareigojimus, jog reikalavimai bus įvykdyti[5]. Atsižvelgiant į teismų praktiką, svarbu, kad Perkančioji organizacija pareikalautų iš tiekėjų pasiūlymuose nurodyti ne tik prekių gamintojus, bet ir informaciją apie „medžiagų“ gamintojus, pagal kurių dokumentus būtų galima įvertinti „medžiagų“ atitiktį techninės specifikacijos reikalavimams. Įstatymo 35 straipsnio 4 dalyje įtvirtinta perkančiųjų organizacijų pareiga dėl pirkimo dokumentų tikslumo ir aiškumo kyla iš bendrosios perkančiųjų organizacijų pareigos objektyviai ir kruopščiai vykdyti viešojo pirkimo procedūras, užtikrinti viešųjų pirkimų principų laikymąsi ir tikslo pasiekimą (LAT 2013 m. gruodžio 11 d. nutartis civilinėje byloje Nr. 3K-3-656/2013). Į Tarnybos paklausimą (atsižvelgiant į tai, kad pagal Pirkimo_1 dokumentus reikalaujami gamintojo dokumentai) – „ką reiškia „gamintojas“, ar tai prekės (striukės) gamintojas, ar pvz., audinio/ užtrauktuko gamintojas?“, Perkančioji organizacija nurodė, kad „sąvoka „gamintojas“ suprantama kaip prekės (striukės) gamintojas“. Tarnyba, atsižvelgdama į tai, jog Perkančioji organizacija nereikalavo pasiūlyme pateikti informacijos apie „medžiagų“ gamintojus, o apsiribojo tik „žieminių striukių“ gamintojo ar prekių tiekėjo nurodymu pasiūlyme, sprendžia, kad reikalaujami dokumentai, įrodantys atitikimą techninės specifikacijos reikalavimams (atitinkami gamintojo dokumentai, prekės aprašai) yra nepakankami, netikslūs, tik deklaratyvaus pobūdžio dokumentai. Nors yra nurodyti ir „sertifikatai“, tačiau nenurodyta – kokie tai dokumentai (kas juos išduoda, kas yra sertifikuojama ir kt.), o pateikiama kaip alternatyva aprašymams ar gamintojo dokumentams. Tai reiškia, kad, pavyzdžiui, jog pagal Pirkimo_1 dokumentus, viena siuvimo įmonė dalyvaujanti Pirkime_1 Techninės specifikacijos reikalavimams įrodyti gali pateikti savo aprašymus, deklaracijas, o kita siuvimo įmonė – akredituotų laboratorijų audinio bandymų sertifikatus ir abi jos bus įvertintos vienodai, kaip atitinkančios Pirkimo_1 dokumentuose nustatytus reikalavimus. Taip pat atkreiptinas dėmesys į tai, kad tiek „pagrindinio audinio“, tiek „pamušalo“ atitikčiai įrodyti nustatyti tie patys reikalavimai, nors jie nevienodai svarbūs gamybos ir eksploatacijos procesuose. Atsižvelgdama į išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Pirkimo_1 sąlygų 5.13 punkte nustatyti netikslūs, neproporcingi reikalavimai siekiamam tikslui, patikrinti tam tikrų objekto sudedamųjų dalių atitiktį Techninės specifikacijos reikalavimams. Tuo Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 35 straipsnio 4 dalį ir Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą proporcingumo principą.
|
|
2. |
|
Pirkimo komisija 2019-04-17 posėdyje (protokolas Nr. 47PR-81), atsižvelgdama į tiekėjo paklausimą, pakeitė Pirkimo_1 sąlygų 2.7, 16.5 punktų ir 3 priedo 2.2 punkto nuostatas – vietoje reikalavimo, kad „prekės po ne mažiau kaip 100 vienetų turi būti pristatytos per 60 kalendorinių dienų nuo užsakymo pateikimo dienos <...>“ nustatydama reikalavimą, kad „Pirmo po sutarties pasirašymo užsakymo prekės turi būti pristatytos per 5 mėnesius nuo užsakymo pateikimo dienos, kitos prekės po ne mažiau kaip 100 vienetų turi būti pristatytos per 60 kalendorinių dienų nuo užsakymo pateikimo dienos<...>“ (2,5 karto pailgino prekių pristatymo terminą). Tarnyba nustatė, kad Perkančioji organizacija nepatikslino skelbime apie Pirkimą_1 nurodytos informacijos apie prekių pristatymo terminus ir nepratęsė pasiūlymų pateikimo termino. Tarnyba pažymi, kad keičiant pirkimo sąlygas, nepakanka informuoti tik prie pirkimo prisijungusius tiekėjus. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas, formuodamas teisės aiškinimo ir taikymo praktiką, nurodo, kad paskelbto viešojo pirkimo dokumentai negali būti aiškinami ar tikslinami taip, kad keistųsi pagrindinių pirkimo sąlygų esmė; kai perkančiosios organizacijos apibrėžia pirkimo sąlygų turinį (jam suteikia tikslią reikšmę), jos negali vėliau keisti pirkimo dokumentų turinio ar jų aiškinti taip, kad būtų iš esmės pakeistos pirkimo sąlygos, nes tokiu atveju būtų pažeisti skaidrumo ir tiekėjų teisėtų lūkesčių principai; patikslinimais nelaikomi tokie perkančiųjų organizacijų paaiškinimai, kuriais iš esmės keičiamas pirkimo sąlygų turinys, dėl ko keičiasi arba prieš paaiškinimą galėjo būti kitokia tiekėjų ir dalyvių padėtis ir galimybės konkuruoti viešojo pirkimo konkurse; tai galioja ir tuo atveju, kai besiskundžiančiam tiekėjui perkančiųjų organizacijų sąlygų paaiškinimas (patikslinimas) suteikia galimybę konkuruoti su kitais dalyviais, nors prieš tai jis tokios galimybės neturėjo[7]. Įvertinus prekių pristatymo terminų pakeitimus, darytina išvada, kad Perkančiosios organizacijos padaryti pakeitimai yra esminiai, kurie galėjo turėti įtakos potencialių tiekėjų susidomėjimu Pirkimu (galėjo pritraukti potencialių dalyvių, kurie, jei tų pakeitimų nebūtų padaryta, negalėtų pateikti pasiūlymo). Tarnyba, atsižvelgdama į Teismų suformuotą praktiką, konstatuoja, kad Perkančioji organizacija negalėjo atlikti tokio Pirkimo dokumentų tikslinimo, o turėjo Pirkimą nutraukti bei pradėti naują. Tokiu būdu Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo bei lygiateisiškumo principus. Tai galėjo turėti įtakos, kad Pirkimui _1 buvo gautas vienintelis pasiūlymas, nes pakeitimas nebuvo tinkamai išviešintas.
|
|
3. |
|
Pirkimo_1 komisija 2019-06-13 posėdyje (protokolas Nr. 47PR-131) pripažino UAB „Tuma“ Pirkimo laimėtoja. Tarnyba, CVP IS susipažinusi su UAB „Tuma“ pasiūlymų nustatė, kad[10]:
Atsižvelgdama į išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Pirkimo_1 komisija UAB „Tuma nepagrįstai pripažino Pirkimo_1 laimėtoja, nes netinkamai įvertino tiekėjo UAB „Tuma“ pasiūlymą (ne pagal Pirkimo_1 dokumentų reikalavimus) ir tuo pažeidė Įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 1 punkto reikalavimus ir Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo principą.
|
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi Pirkimo_1 vertinimą, I Išvados II dalyje konstatavo, kad Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo, lygiateisiškumo bei proporcingumo principus, Įstatymo 35 straipsnio 4 dalį ir Įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 1 punktą. Atlikusi išsamų Pirkimo_1 sutarties vykdymo vertinimą, Tarnyba pažeidimų nenustatė. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
|
Pastabos
II VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Viešojo saugumo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo ir jo pagrindu sudarytos sutarties vykdymo vertinimą
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris. |
„Specialiosios uniformos kombinezonų, kelnių ir kostiumų pirkimas“ (2020-05-07 skelbtas CPV IS, pirkimo Nr. 484066) (toliau – Pirkimas_2). Specialiosios uniformos kelnių ir kostiumų (bliuzonų ir kelnių) pirkimo-pardavimo sutartis 2020-09-09 Nr. 47ST-137 (toliau – Pirkimo_2 sutartis). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas. |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-03-19) (toliau – Įstatymas). |
Pirkimo būdas |
Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM. |
Planuojama Pirkimo_2 vertė 159 800,00 Eur be PVM: 1 dalies – 72 000,00 Eur be PVM; 2 dalies – 63 800,00 Eur be PVM; 3 dalies – 24 000,00 Eur be PVM.
Pirkimo_2 sutarties vertė 101 156,00 Eur su PVM: (2 dalies – 73 205,00 Eur su PVM, 3 dalies – 27 951,00 Eur su PVM). |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis). |
UAB „Tuma“ (121414571) – dėl Pirkimo_2 objekto 2 ir 3 dalių. |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Išsamus Pirkimo_2 vertinimas; Išsamus Pirkimo_2 sutarties vykdymo vertinimas / po Pirkimo_2 sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
- |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. – |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi Pirkimo_2 vertinimą, II Išvados II dalyje konstatavo, kad Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo, lygiateisiškumo bei proporcingumo principus ir Įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 1 punktą. Atlikusi išsamų Pirkimo_2 sutarties vykdymo vertinimą, Tarnyba pažeidimų nenustatė. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
|
Pastabos
Pirkimo_2 atveju yra aktuali I Išvados dalyje „Pastabos“ pateikta 2 pastaba (dėl gaminių pavyzdžių). Taip pat rekomenduojame Perkančiajai organizacijai, įsigyjant aprangos prekes, nusistatyti su prekių pavyzdžiais, susijusias taisykles/tvarką. Apsvarstyti, ar visais atvejais tikslinga reikalauti iš tiekėjų, kad pavyzdžiai pilnai atitiktų techninės specifikacijos reikalavimus (pvz., spalva, kuri su laimėtoju papildomai derinama, ar audinio sudėtis, kai audiniui pagaminti reikia laiko), gal užtektų įvertinti modelio ypatumams, siūlių kokybę ir pan. Reikėtų aiškiai įvardyti, kas yra „gaminio pavyzdys“, „prekės etalonas“, „darbinis etalonas“, kokia jų paskirtis, kur „etalonai“ saugomi (paaiškinimas, kad prekių pavyzdžiai saugomi pas pirkimo iniciatorių, neatitinka jų paskirties – sutarties vykdymo metu).
|
[1] „Perkančioji organizacija pirkimo dokumentus rengia vadovaudamasi šio įstatymo nuostatomis. Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, o perkančioji organizacija nupirkti tai ko reikia“.
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.“
[3] Lietuvos Aukščiausiojo teismo 2011 m. kovo 21 d. nutartis civilinėje byloje Nr. 3K-3-119/2011.
[4] Lietuvos Aukščiausiojo teismo 2018 m. sausio 4 d. nutarties civilinėje byloje Nr. e3K-3-16-378/2018.
[5] Lietuvos Aukščiausiojo Teismo 2018 m. birželio 18 d. nutarties civilinėje byloje Nr. e3K-3-234-469/2018 36 punktas ir jame nurodyta kasacinio teismo praktika.
[6] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[7] Lietuvos Aukščiausiojo Teismo Civilinių bylų skyriaus 2017 m. birželio 22 d. nutartis civilinėje byloje Nr. e3K-3-279-690/2017.
[8] Perkančioji organizacija, vadovaudamasi šio įstatymo 55, 56 ir 57 straipsnių nuostatomis, laimėjusį nustato ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, jeigu tenkinamos visos šios sąlygos:
1) pasiūlymas atitinka skelbime apie pirkimą, kvietime patvirtinti susidomėjimą ir pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus, sąlygas ir kriterijus, atsižvelgiant ir į šio įstatymo 43 straipsnio, jeigu jis taikomas, nuostatas.
[9] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[10] Atsižvelgiant į tai, kad tiekėjo pasiūlyme Techninės specifikacijos atitiktį pagrindžiantys dokumentai nurodyti, kaip konfidenciali informacija, Tarnyba Išvadoje nenurodo konkrečių įmonių pavadinimų (vartojami užšifruoti pavadinimai, pvz, UAB A, UAB C, įmonė D ir kt.).
[11] Pirkimo sąlygų 2.1 punkte nustatyta, kad „pirkimo objektas yra žieminės striukės (toliau – prekės) ir jų lekalai“.
[12] 11.4. Pateiktus pasiūlymus nagrinėja, vertina ir palygina Komisija šia tvarka:
- tikrina ar tiekėjo pasiūlymas atitinka pirkimo sąlygų techninės specifikacijos reikalavimus (įskaitant prekių pavyzdžius);
- įvertina Europos bendrajame viešųjų pirkimų dokumente pateiktą informaciją ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu praneša apie šio patikrinimo rezultatus;
- nagrinėja ar pasiūlymas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus, nesusijusius su pirkimo objektu;
[13] Perkančioji organizacija atvirą konkursą vykdo šiais etapais:
1) skelbia apie pirkimą, šio įstatymo 31, 34 straipsniuose nustatyta tvarka kviesdama tiekėjus pateikti pasiūlymus;
2) patikrina, ar nėra pirkimo dokumentuose nustatytų dalyvių pašalinimo pagrindų, ar dalyviai atitinka keliamus kvalifikacijos reikalavimus ir, jeigu taikytina, reikalaujamus kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartus;
3) nagrinėja, vertina ir palygina dalyvių pateiktus pasiūlymus, vadovaudamasi pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis.
[14] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[15] Lietuvos Aukščiausiojo Teismo Civilinių bylų skyriaus 2017 m. birželio 22 d. nutartis civilinėje byloje Nr. e3K-3-279-690/2017.
[16] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[17] Perkančioji organizacija, vadovaudamasi šio įstatymo 55, 56 ir 57 straipsnių nuostatomis, laimėjusį nustato ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, jeigu tenkinamos visos šios sąlygos:
1) pasiūlymas atitinka skelbime apie pirkimą, kvietime patvirtinti susidomėjimą ir pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus, sąlygas ir kriterijus, atsižvelgiant ir į šio įstatymo 43 straipsnio, jeigu jis taikomas, nuostatas.
[18] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[19] Atsižvelgiant į tai, kad tiekėjo pasiūlyme Techninės specifikacijos atitiktį pagrindžiantys dokumentai nurodyti, kaip konfidenciali informacija, Tarnyba Išvadoje nenurodo konkrečių įmonių pavadinimų (vartojami užšifruoti pavadinimai, pvz, UAB A, UAB C, įmonė D ir kt.).
[20] Pirkimo_2 sąlygų 5 priedo (pasiūlymo forma Pirkimo_2 objekto 2 daliai) 7 punkto „Pastaboje“ ir 6 priedo (pasiūlymo forma Pirkimo_2 objekto 3 daliai) 7 punkto „Pastaboje“ nustatyta, kad „Tiekėjas kartu su pasiūlymu turi pateikti pačių gamintojų parengtą ir patvirtintą techninę dokumentaciją (bandymų protokolus arba lygiaverčius dokumentus ir pan.) arba gamintojų atstovų, turinčių atitinkamas teises, parengtą techninę dokumentaciją. Jeigu tiekėjas (kuris nėra gamintojas) pateikia gamintojų atstovų, turinčių atitinkamas teises, parengtą techninę dokumentaciją, tai kartu su pasiūlymu šis tiekėjas turi pateikti ir gamintojo atstovo atitinkamas teises įrodančius dokumentus. Techninėje dokumentacijoje gamintojas turi nurodyti tiekėją (konkurso dalyvį), kuriam išduota techninė dokumentacija (netaikoma, jei tiekėjas yra gamintojas). Bandymo protokoluose ar kituose lygiaverčiuose dokumentuose turi būti nurodoma laboratorijos pavadinimas, bandomo objekto identifikavimas, nustatomų rodiklių pavadinimai, bandymo metodai, nustatytų rodiklių vertės, bandymų atlikimo data, laboratorijos vadovo pavardė, parašas, antspaudas. Bandymo metodai turi atitikti techniniuose reikalavimuose nurodytus bandymo metodus arba būti jų atitikmenys, o medžiagų savybių ar struktūros parametrų vertės turi būti ne blogesnės nei reikalaujamos. Visi bandymai turi būti atlikti jų gamintojo laboratorijoje arba akredituotoje laboratorijoje“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite