2021-03-25 Pirkimas Nr 527233 Viekšnalių bendruomenė
Viekšnalių bendruomenei „Šatrijos vingis“
Nacionalinė mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos |
2021-03-25 Į 2020-03-12 |
Nr. 4S-301 Nr. 1 |
(7.4 Mr) |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Viekšnalių bendruomenės „Šatrijos vingis“ (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Viekšnalių bendruomenės „Šatrijos vingis“ namų energetinio efektyvumo didinimo darbų su projekto parengimu viešasis pirkimas“ (skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) 2021-01-11, pirkimo Nr. 527233; toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01) (toliau – Įstatymas) Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas, patvirtintas Tarnybos direktoriaus 2017-06-28 įsakymu Nr. 1S-97 „Dėl Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau -Aprašas) |
Pirkimo būdas |
Mažos vertės pirkimas (skelbiama apklausa) |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Pirkimo vertė 38 333,16 Eur be PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
- |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Išsamus vertinimas / Pirkimo vertinimas iki Pirkimo sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
,,Viekšnalių bendruomenės ,,Šatrijos vingis“ namų energetinio efektyvumo didinimas‘‘ Nr. TELŠ-LEADER-5C-I-10-06-2019 Įgyvendinamas pagal priemonę VPS prioriteto Nr. 3 „Kaimo vietovių patrauklumo didinimas“ „Parama atsinaujinančių energijos išteklių panaudojimui ir (arba) energijos efektyvinimo didinimui“ (kodas LEADER – 19.2-SAVA-6) Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas |
– |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
IV dalis. Sprendimas
Viekšnalių bendruomenės „Šatrijos vingis“ vykdydama pirkimą „Viekšnalių bendruomenės „Šatrijos vingis“ namų energetinio efektyvumo didinimo darbų su projekto parengimu viešasis pirkimas“ (pirkimo Nr. 527233) pažeidė Įstatymo 25 straipsnio 2 dalies reikalavimus, tačiau, atsižvelgiant į ekonominio naudingumo vertinimo kriterijus (vertinamas darbų atlikimo terminas) ir pirkimo procedūrų eigą, Tarnybos vertinimu, nustatyti pažeidimai įtakos Pirkimo rezultatams neturi, todėl Tarnyba neprieštarauja, kad būtų tęsiamos Pirkimo procedūros. Taip pat Tarnyba panaikina Perkančiajai organizacijai 2021-02-15 raštu Nr. 4S-153 (7.4 Mr.) pritaikytą įpareigojimą sustabdyti Pirkimo sutarties sudarymo procedūrą. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
1. |
|
Pirkimo sąlygų 3.3. punkto 3 lentelės „Techninio ir profesinio pajėgumo reikalavimai“ 3.3.3 papunktyje reikalaujamas kvalifikacijos reikalavimas, jog „Tiekėjas turi turėti atestuotą darbuotoją - STDG statinio statybos saugos ir sveikatos darbe koordinatorių“. Dėl šio kvalifikacinio reikalavimo nustatymo pagrįstumo Perkančioji organizacija argumentavo[6], kad “reikalavimas nustatytas remiantis Europos sąjungos direktyva 92/57/ EEB dėl būtiniausių saugos ir sveikatos reikalavimų laikinose arba kilnojamose statybvietėse. Specialistas reikalingas įgyvendinti priemones, susijusias su nelaimingu atsitikimu darbe ir profesinių ligų prevencija; nustatyti ir koreguoti darbuotojų saugos ir sveikatos priemones; vykdyti nelaimingų atsitikimų ir profesinių ligų prevenciją; kontroliuoja statybvietėse nustatytų darbo tvarkos taisyklių laikymąsi; imtis priemonių, kad statybvietėje būti tokie asmenys, kurie turi tokią teisę.“ Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos statybos įstatymo[7] 14 straipsnio 1 dalies 11 punktas nustato, kad „tuo atveju kai statinį projektuojant arba statant dalyvauja daugiau negu vienas rangovas, paskirti vieną ar kelis sveikatos koordinatorius, kurie turi užtikrinti, kad statinio projekte būtų numatyti darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimai“. Analogiškai Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo[8] 15 straipsnio 1 dalyje įtvirtinta, kad „kai statinį projektuojant arba statant dalyvauja daugiau negu vienas rangovas, Darboviečių įrengimo statybvietėse nuostatuose nustatyta tvarka privalo būti paskirtas vienas ar keli saugos ir sveikatos koordinatoriai, kurių pareigos ir teisės nustatomos Darboviečių įrengimo statybvietėse nuostatuose“. Įvertinus Pirkimo sąlygų 2 priedo „Techninė specifikacija“ apibrėžtą pirkimo objektą ir jo apimtys, darytina išvada, kad pirkimo objektas neypatingas statinys, paprastas, nėra sudėtingas, darbų apimtys nėra didelės, kad darbus vykdytų daugiau nei vienas rangovas, išskyrus asbesto surinkimą ir išvežimą, tačiau tai iš esmės nėra statybos darbai. Tam, kad utilizuoti atliekas, koordinuoti statybininkų veiklos statybvietėje nereikalinga. Pasirūpinti nelaimingų atsitikimų ir profesinių ligų prevencija darbų metu gali kitas, nei reikalaujama pirkimo dokumentuose, darbų saugos ir sveikatos darbe specialistas. |
|
2. |
|
Pirkimo sąlygų 3.3 punkto 4 lentelės „Specialieji ekonominės ir finansinės būklės, techninės kompetencijos reikalavimai“ 3.3.4 papunktyje nustatytas kvalifikacinis reikalavimas, kad rangovas būtų „kokybiškai įvykdęs bent vieną panašią rangos sutartį, kurios vertė yra ne mažesnė kaip 40 000 Eur su PVM“. Pastebėtina, kad Tiekėjų kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[9] (toliau - Kvalifikacijos metodika) 21.1.4 papunktis numato, kad: „<...> kuo aukštesnės vertės sutartis, tuo žemesnis turi būti nustatomas koeficientas, pavyzdžiui, kai sudaroma didelės vertės pirkimo sutartis – koeficientas 0,3, vidutinės vertės pirkimo sutartis – 0,5, mažos vertės pirkimo sutartis – 0,7“. Šiuo atveju, planuota Pirkimo objekto vertė pagal Kvalifikacijos metodiką laikytina nedidele, maža[10], tačiau reikalaujama atliktų rangos sutarčių vertė lygi 0,86 koeficientui, skaičiuojant nuo planuotos Pirkimo objekto vertės. Perkančiosios organizacijos, vykdydamos mažos vertės viešuosius pirkimus, neprivalo vadovautis Kvalifikacijos metodika, tačiau jeigu perkančiosios organizacijos mažos vertės viešųjų pirkimų procedūrų metu pasirenka tikrinti tiekėjų kvalifikaciją, nustatyti kvalifikacijos reikalavimai neturėtų prieštarauti Kvalifikacijos metodikos nuostatoms. Tokiu būdu šio kvalifikacinio reikalavimo reikšmė yra per aukšta ir turėtų būti sumažinta proporcingai Pirkimo objektui (iki 0,5 – 0,7 numatytos Pirkimo objekto vertės), taip suteikiant galimybę konkuruoti didesniam potencialių tiekėjų ratui. |
|
3. |
|
Pirkimo sąlygų 3.3 punkto 4 lentelės „Specialieji ekonominės ir finansinės būklės, techninės kompetencijos reikalavimai“ 3.3.6 papunktyje nustatytas kvalifikacinis reikalavimas, kad tiekėjas „perkamų statybos darbų vykdymui taiko profesinės saugos ir sveikatos vadybos užtikrinimo priemones pagal OHSAS 18001“. Tarnyba pažymi, kad profesinės saugos ir sveikatos vadybos reikalavimai turėtų būti nustatomi atsižvelgiant į pirkimo objekto sudėtingumą, į darbų apimtys, t. y. tik tais atvejais, kai yra būtini ir reikalingi užtikrinti tinkamą sutarties vykdymą, bei įvertinus, ar tokių reikalavimų nustatymas neribos tiekėjų konkurencijos. Vertinamu atveju Pirkimo objektas nėra sudėtingas, statybos darbų apimtys nedidėlės (nereikšmingos). Pastebėtina, kad tam tikrų standartų turėjimas ne visada užtikrina, kad tiekėjas suteiks paslaugas ar atliks darbus kokybiškai. Todėl Perkančioji organizacija, kiekvienu konkrečiu atveju viešojo pirkimo dokumentuose įtvirtindama tokius reikalavimus, privalo įvertinti šių reikalavimų būtinumą, reikalingumą, sąsają su pirkimo objektu bei proporcingumą pirkimo objektui. Pirkimo, kurio apimtys nėra didelės, tokių standartų/sertifikatų reikalavimas turi neigiamą poveikį ir gali apriboti galimybę teikti pasiūlymus mažesniems rinko dalyviams. |
|
4. |
|
Pirkimo organizatorė S.B. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai nėra pateikusi privačių interesų deklaracijos, nedeklaravo savo kaip viešųjų pirkimų organizatoriaus statuso, nors vykdė ir priėmė sprendimus dėl Pirkimo. |
[1] Atliekant mažos vertės pirkimus, taikomos šio įstatymo I skyriaus <...> nuostatos ir Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintame mažos vertės pirkimų tvarkos apraše nustatytos taisyklės.
[2]2019-11-14 Viekšnalių bendruomenės “Šatrijos vingis“ pirmininkės įsakymas „Dėl Viekšnalių bendruomenės „Šatrijos vingis“ viešojo pirkimo organizatoriaus skyrimo“ Nr. 2;
[3] 2021-03-12 Viekšnalių bendruomenės “Šatrijos vingis“ raštas „Dėl dokumentų, susijusių su pirkimo Nr. 527233, pateikimo Viešųjų pirkimų tarnybai“ Nr. 1;
[4] 21.3.3.1. prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas, kiekis (apimtis), su prekėmis tiektinų paslaugų pobūdis, prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo terminai;
[5] 2021-03-12 Viekšnalių bendruomenės “Šatrijos vingis“ raštas „Dėl dokumentų, susijusių su pirkimo Nr. 527233, pateikimo Viešųjų pirkimų tarnybai“ Nr. 1;
[6] 2021-03-12 Viekšnalių bendruomenės “Šatrijos vingis“ raštas „Dėl dokumentų, susijusių su pirkimo Nr. 527233, pateikimo Viešųjų pirkimų tarnybai“ Nr. 1;
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite