2021-04-23 Vilniaus vandenys Nr. 527806
UAB „Vilniaus vandenys“
|
2021-04-23 Į 2021-03-22 2021-04-14 |
Nr. Nr. Nr. |
4S-412 (7.4 Mr) SD21-1169 SD21-1498 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko UAB „Vilniaus vandenys“ (toliau – Perkantysis subjektas) vykdyto pirkimo „Centrifugų atsarginių dalių ir techninio aptarnavimo paslaugos“ dalinį vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Centrifugų atsarginių dalių ir techninio aptarnavimo paslaugos“, 2021-01-10 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 527806 (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01; toliau – Pirkimų įstatymas)` |
Pirkimo būdas |
Skelbiamos derybos (tarptautinis pirkimas) |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
700 000,00 Eur |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
- |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Pirkimo vykdymo dalinis vertinimas dėl kvalifikacijos reikalavimų / po pirkimo procedūrų pabaigos |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
- |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas
Teismo procesas nevyksta |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
IV dalis. Sprendimas
Perkantysis subjektas pažeidė Pirkimų įstatymo 59 straipsnio 1 dalį, Viešųjų pirkimų įstatymo 47 straipsnio 1 dalies reikalavimus, Pirkimų įstatymo 29 straipsnio 1 dalyje nustatytą proporcingumo principą ir Pirkimų įstatymo 29 straipsnio 3 dalies reikalavimus. Pažymėtina, kad vykdydamas naują pirkimą dėl to paties objekto, kaip pasibaigusiame Pirkime, Perkantysis subjektas turi atsižvelgti į šioje vertinimo išvadoje nustatytus pažeidimus bei rekomendacijas. |
Pastabos
Papildomai pastebėtina, kad nors CVP IS prie Pirkimo buvo prisijungę daugiau tiekėjų, tačiau pasiūlymą pateikė vienintelis tiekėjas, be kita to, dėl analogiško objekto Perkantysis subjektas jau vykdė pirkimą 2020 m. rugsėjo mėnesį, tačiau nebuvo gauta nei vienos paraiškos. Tarnybos nuomone, Perkantysis subjektas, rengdamas naujo centrifugų techninio aptarnavimo ir remonto bei jų atsarginių detalių pirkimo sąlygas, turėtų ne tik išskirti į atskirą pirkimo dalį (pirkimą) UCD 755-00-34 modelio centrifugų techninio aptarnavimo, remonto ir atsarginių detalių įsigijimą (atsižvelgiant į Vertinimo išvados 2 dalyje nustatytą pažeidimą), bet ir svarstyti dėl kitų centrifugų techninio aptarnavimo, remonto ir atsarginių detalių įsigijimo skaidymo į dalis (atskirus pirkimus) teritoriniu pagrindu. |
[1] „Perkantysis subjektas užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.“;
[2] „<...> Reikalavimai dėl tiekėjų pašalinimo pagrindų nebuvimo ir kvalifikacijos tikrinimo nustatomi ir patvirtinimo priemonės dėl jų teikiamos mutatis mutandis taikant Viešųjų pirkimų įstatymo 46, 47, 50, 51 straipsnių nuostatas <...>“;
[3] „<...> Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs. <...>“;
[6] „1. Perkantysis subjektas <...> laimėjusį nustato ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, jeigu tenkinamos visos šios sąlygos: <...> 4) pasiūlymą pateikęs tiekėjas per perkančiojo subjekto nustatytą terminą patikslino, papildė, paaiškino informaciją, kaip nurodyta šio straipsnio 5 dalyje;“;
[7] „2. Pirkimo (ar atskiros pirkimo dalies) ar projekto konkurso procedūros baigiasi, kai: <...> 2) atmetamos visos paraiškos, pasiūlymai, projekto konkurso planai ar projektai;“;
[10] Specialiųjų Pirkimo sąlygų Priedas Nr. 5 Sutarties projektas „GEA Westfalia Separator centrifugų techninio aptarnavimo ir remonto kartu su atsarginėmis detalėmis prekių pirkimo–pardavimo sutarties specialioji dalis“;
[11] Specialiųjų Pirkimo sąlygų 3.1. punkto 2 lentelės 1 punkte nustatytas kvalifikacinis reikalavimas: „Per pastaruosius 3 metus arba per laiką nuo Tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu Tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) Tiekėjas yra įvykdęs ir (ar) vykdo technologinių įrenginių techninės priežiūros ir remonto paslaugų teikimo sutartį, kurios vertė būtų ne mažesnė nei 70.000,00 EUR (septyniasdešimt tūkstančių eurų, 00ct)“.
[16] Specialiųjų Pirkimo sąlygų Priedas Nr. 5 Sutarties projektas „GEA Westfalia Separator centrifugų techninio aptarnavimo ir remonto kartu su atsarginėmis detalėmis prekių pirkimo–pardavimo sutarties specialioji dalis“;
[17] Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodika, patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017-06-29 įsakymu Nr. 1S-105, (taikoma pirkimams, pradėtiems iki 2021-03-01);
[18] Perkančiosios organizacijos 2021-03-22 rašto Nr. SD21-1169 Priede Nr. 5 biudžeto skaičiavimas „Biudžetas pagal rinkos apklausą“;
[19] Perkančiosios organizacijos 2021-03-22 rašto Nr. SD21-1169 Priede Nr. 5 biudžeto skaičiavimas „Biudžeto poreikis pagal išlaidas centrifugų remontams“;
[20] Perkančiosios organizacijos 2021-03-22 rašto Nr. SD21-1169 Priede Nr. 5 biudžeto skaičiavimas „Biudžeto poreikis pagal išlaidas centrifugų remontams“;
[21] Specialiųjų Pirkimo sąlygų Priedas Nr. 5 Sutarties projektas „GEA Westfalia Separator centrifugų techninio aptarnavimo ir remonto kartu su atsarginėmis detalėmis prekių pirkimo–pardavimo sutarties specialioji dalis“;
[22] „Perkantysis subjektas užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.“;
[23] „Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama išvengti šiame įstatyme nustatytos tvarkos taikymo ar dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams.“;
[24] Specialiųjų Pirkimo sąlygų 3.1. punkto 2 lentelės 2 punkte nustatytas kvalifikacinis reikalavimas: „Bent vienas Tiekėjo specialistas, kuris laimėjimo atveju bus skiriamas Sutarties vykdymui, turi teisę teikti perkamas paslaugas ir turi ne mažiau kaip vienerių metų patirtį remontuojant ar prižiūrint centrifugą UCD 755-00-34.“;
[26] Techninės specifikacijos 3.1 punktas: Centrifugų techninis aptarnavimas ir remontas bei atsarginės detalės perkamos centrifugoms, esančioms: Vilniaus miesto nuotekų valykloje – centrifugos UCD 755-00-34 (3 vnt.) ir UCF 466-00-35 (3 vnt.); Šalčininkų nuotekų valykloje – centrifuga UCD 305-00-02 (1 vnt.); Eišiškių nuotekų valykloje – centrifuga UCD 205-00-02 (1 vnt.); Švenčionėlių nuotekų valykloje – centrifuga UCD 305-00-02.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite