VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Nacionalinei švietimo agentūrai
Europos socialinio fondo agentūrai
žiniai
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto
|
2021-01-
Į 2021-03-05
2021-03-10
|
Nr.
Nr.
|
4S-269 (7.4Mr)
SD-539(1.6E)
El. laišką
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Nacionalinės švietimo agentūros (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimų* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris
|
„Elektroninio vertinimo paslaugos“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2021-01-01, pirkimo Nr. 527236) (toliau – Pirkimas)
|
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas
|
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01) (toliau – Įstatymas)
|
Pirkimo būdas
|
Atviras konkursas
|
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM
|
396 694,21 Eur be PVM
|
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis)
|
–
|
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas
|
Pirkimo procedūrų vertinimas / po pasiūlymų pateikimo, iki sutarties sudarymo
|
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija
|
Projektas – „Bendrojo ugdymo tyrimų, vertinimo ir stebėsenos sistemos plėtra: mokinių pasiekimų vertinimas“ (Projekto identifikacijos duomenys: Nr. 09.2.1-ESFA-V-706-02-0001),
Europos socialinio fondo agentūra
|
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas.
–
|
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
IV dalis. Sprendimas
Įstatymo pažeidimų nenustatyta, todėl Tarnyba neprieštarauja, kad Perkančioji organizacija tęstų Pirkimo procedūras.
|
**kiekvieno pirkimo/sutarties vertinimas aprašomas atskirai
Pastabos
1.
|
|
Specialiųjų sąlygų 4.1.1 punkte nustatytas kvalifikacinis reikalavimas: „Per pastaruosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos <...> turi būti sėkmingai įvykdęs arba šiuo metu vykdyti bent vieną elektroninio vertinimo paslaugų teikimo sutartį, kurios vertė turi būti ne mažesnė kaip 110000,00 Eur be PVM. <...>“.
Vadovaujantis Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[1] (toliau – Kvalifikacijos metodika) 21.1.2 punktu, reikalaujamas pirkimo sutarčių skaičius priklauso nuo to, ar pirkimo objektas yra nedalus[2] ar dalus[3].
Tarnybos nuomone, Pirkimo objektas turėtų būti dalus, nes Elektroninio vertinimo paslaugos (toliau – Paslaugos) yra suskaidytos į 3 ciklus[4], kuriuose numatoma atlikti tokias pačias paslaugas[5], atsiskaitymas už Paslaugas nevienkartinis[6].
Apibendrindama Tarnyba rekomenduoja vykdant pirkimus atidžiai įsivertinti objekto dalumą/nedalumą, nes nuo to priklauso kokiu skaičiumi sutarčių tiekėjas galės grįsti savo patirtį. Atsižvelgus į tai, kad Perkančioji organizacija nustatė reikalavimą patirtį grįsti viena sutartimi, galima daryti prielaidą, kad galbūt dėl šios priežasties pasiūlymą Pirkimui pateikė tik vienas tiekėjas. Primename, jog kvalifikacijos reikalavimų nustatyto tikslas ne atrinkti aukščiausią kvalifikaciją turinčius tiekėjus, bet atrinkti visus tiekėjus, kurie turi teisę ir (ar) būtų pajėgūs vykdyti pirkimo sutartį.
|
2.
|
|
Specialiųjų sąlygų 4.1.3 punkte nustatytas kvalifikacijos reikalavimas informacinių sistemų architektui turėti patirties įgyvendinant „<...> ne mažiau kaip 1 (vieną) panašios apimties (ne mažiau kaip 85000 (aštuoniasdešimt penkių tūkstančių) dokumentų apdorojimas ir ne mažiau kaip 250 (dviejų šimtų penkiasdešimt) vartotojų, dirbančių sistemoje vienu metu) <...>“ informacinę sistemą.
Specialiųjų sąlygų 4.1.4 punkte nustatytas kvalifikacijos reikalavimas konsultantui turėti patirties įgyvendinant „<...> bent 1 (vieną) įvykdytą (baigtą) projektą/sutartį, kuriame būtų konsultavęs elektroninių vertinimo informacinių sistemų vartotojus darbui su sistema skirta ne mažiau kaip 85000 (aštuoniasdešimt penkių tūkstančių) dokumentų apdorojimui ir ne mažiau kaip 250 (dviejų šimtų penkiasdešimt) vartotojų, dirbančių sistemoje vienu metu“.
Tarnybos nuomone, šie kvalifikacijos reikalavimai viršija numatomą įsigyti Paslaugų apimtį per vieną Paslaugų teikimo ciklą, ir yra pernelyg aukšti, nes:
- planuojami Paslaugų kiekiai yra „ne daugiau, kaip 85000 kandidatų darbų per mokslo metus (vienų metų VBE elektroninio vertinimo ciklą). <...>“[7];
- Paslaugos suskaidytos į 3 dalis – ciklus[8], kuriuose numatoma atlikti tokias pačias paslaugas[9];
- Paslaugų teikimo ciklo kritinis momentas yra valstybinių brandos egzaminų procesas;
- kitu metu, t. y. ne valstybinių brandos egzaminų sesijos metu, Paslaugos teikiamos ne tokiu įtemptu rėžimu.
Nustatant kvalifikacijos reikalavimus, siūlome atkreipti dėmesį tai, kad jų tikslas yra „leisti pateikti pasiūlymus visiems tiekėjams, kurie galės įvykdyti ketinamą sudaryti pirkimo sutartį, o ne atrinkti tuos, kurie geriausiai galėtų įvykdyti pirkimo sutartį, todėl turi būti nustatomi ne didesni nei minimaliai būtini reikalavimai dėl patirties. Tokia praktika formuotina atsižvelgiant į tai, jog nustatant aukštą kvalifikacijos reikalavimą dėl patirties, lyginant su numatoma sudaryti pirkimo sutartimi, dalyje pirkimų susidaro ydinga situacija, kad pasiūlymą neretai gali pateikti tik vienas tiekėjas, tuo tarpu pirkimo vykdytojo tikslas yra gauti konkurencingus pasiūlymus“[10]. Tai įmanoma tik tuomet, kai pirkime dalyvauja kuo daugiau tiekėjų.
|
3.
|
|
Pirkimą vykdo Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus sudaryta[11] viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija).
Tarnyba pastebi, kad Komisija, atsižvelgdama į gautus tiekėjo paklausimus[12] dėl Pirkimo sąlygų, priėmė sprendimą[13] pakeisti, patikslinti Pirkimo sąlygas ir apie priimtus sprendimus informavo tiekėjus dėl Pirkimo sąlygų pakeitimo[14].
Tarnyba atkreipia Perkančiosios organizacijos dėmesį, kad keičiant viešojo pirkimo sąlygas, labai svarbu, jog pakeitimai nebūtų esminiai ir primena apie Lietuvos Aukščiausiojo Teismo suformuotą teisės aiškinimo ir taikymo praktiką[15], kad paskelbto viešojo pirkimo dokumentai negali būti aiškinami ar tikslinami taip, kad keistųsi pagrindinių pirkimo sąlygų esmė; kai perkančiosios organizacijos apibrėžia pirkimo sąlygų turinį (jam suteikia tikslią reikšmę), jos negali vėliau keisti pirkimo dokumentų turinio ar jų aiškinti taip, kad būtų iš esmės pakeistos pirkimo sąlygos, nes tokiu atveju būtų pažeisti skaidrumo ir tiekėjų teisėtų lūkesčių principai; patikslinimais nelaikomi tokie perkančiųjų organizacijų paaiškinimai, kuriais iš esmės keičiamas pirkimo sąlygų turinys, dėl ko keičiasi arba prieš paaiškinimą galėjo būti kitokia tiekėjų ir dalyvių padėtis ir galimybės konkuruoti viešojo pirkimo konkurse; tai galioja ir tuo atveju, kai besiskundžiančiam tiekėjui perkančiųjų organizacijų sąlygų paaiškinimas (patikslinimas) suteikia galimybę konkuruoti su kitais dalyviais, nors prieš tai jis tokios galimybės neturėjo.
|
[1] Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodika, patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017-06-29 įsakymu Nr. 1S-105 „Dėl tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos patvirtinimo“.
[2] Kvalifikacijos metodikos 21.1.2 punktas: „1) jei pirkimo objektas yra nedalomas, pavyzdžiui, perkamas vienas automobilis, vienos informacinės sistemos kūrimas ir/ar diegimas ir/ar modernizavimas, vieno pastato projektavimas ir panašiai, reikalaujama, kad tiekėjas <...> būtų įvykdęs ar vykdytų bent 1 pirkimo sutartį <...>“.
[3] Kvalifikacijos metodikos 21.1.2 punktas: „2) jei pirkimo objektas yra sudėtinis ir gali būti dalus (pavyzdžiui, perkami keli automobiliai, kelių objektų kadastriniai matavimai, maitinimo paslaugos, valymo paslaugos) ir/ar prekių pristatymo, paslaugų suteikimo ar darbų atlikimo terminas yra nevienkartinis (pavyzdžiui, prekės turės būti pristatytos ne visos iš karto, o dalimis, tada, kai atsiras poreikis arba jei sudaroma preliminarioji sutartis), tiekėjo prašoma būti įvykdžius/vykdyti bent 1 ar daugiau pirkimo sutarčių <...>“.
[4] Techninės specifikacijos 1 punktas.
[5] Pasiūlymo formos 5 lentelė: Elektroninio vertinimo aplinkos bei reikiamų techninių išteklių suteikimas, įskaitant teisę paslaugos gavėjui naudotis elektroninio vertinimo informacine sistema (kiekis – 3 metai); EVIS techninių pajėgumų užtikrinimo ir techninio palaikymo paslaugų kaina 2020/2021 mokslo metų egzaminų ciklui (kiekis – 1 komplektas); EVIS techninių pajėgumų užtikrinimo ir techninio palaikymo paslaugų kaina 2021/2022 mokslo metų egzaminų ciklui (kiekis – 1 komplektas); EVIS techninių pajėgumų užtikrinimo ir techninio palaikymo paslaugų kaina 2022/2023 mokslo metų egzaminų ciklui (kiekis – 1 komplektas); EVIS papildomo funkcionalumo vystymo paslaugos (kiekis – 60 val.).
[6] Sutarties projekto 2.6 punktas.
[7] Techninės specifikacijos 3 punktas.
[8] Techninės specifikacijos 1 punktas.
[9] Pasiūlymo formos 5 lentelė: Elektroninio vertinimo aplinkos bei reikiamų techninių išteklių suteikimas, įskaitant teisę paslaugos gavėjui naudotis elektroninio vertinimo informacine sistema (kiekis – 3 metai); EVIS techninių pajėgumų užtikrinimo ir techninio palaikymo paslaugų kaina 2020/2021 mokslo metų egzaminų ciklui (kiekis – 1 komplektas); EVIS techninių pajėgumų užtikrinimo ir techninio palaikymo paslaugų kaina 2021/2022 mokslo metų egzaminų ciklui (kiekis – 1 komplektas); EVIS techninių pajėgumų užtikrinimo ir techninio palaikymo paslaugų kaina 2022/2023 mokslo metų egzaminų ciklui (kiekis – 1 komplektas); EVIS papildomo funkcionalumo vystymo paslaugos (kiekis – 60 val.).
[10] Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos, patvirtintos Tarnybos direktoriaus 2017-06-29 įsakymu Nr. 1S-105 „Dėl tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos patvirtinimo“ (redakcija nuo 2021-03-01), 16 punktas.
[11] Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus 2020-12-30 įsakymas Nr. VK-685 „Dėl viešojo pirkimo komisijos sudarymo“.
[12] CVP IS 2021-01-27 pranešimas Nr. 9132935; CVP IS 2021-01-28 pranešimas Nr. 9135280.
[13] Komisijos 2021-02-02 posėdžio protokolas Nr. VP1-52.
[14] CVP IS 2021-02-02 pranešimas Nr. 9147251.
[15] Lietuvos Aukščiausiojo Teismo Civilinių bylų skyriaus 2017-06-22 nutartis civilinėje byloje Nr. e3K-3-279-690/2017.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite