2021-02-24 Anykščių rajono savivaldybės administracija, Pirkimas Nr. 521611
Anykščių rajono savivaldybės administracijai
|
2021-02-24 Į 2021-02-11
|
Nr. 4S-192 Nr. 1-SD-422 (6.37 E)
|
(7.4 Mr)
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Anykščių rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Anykščių rajono savivaldybės elektros energijos taupymo paslaugų pirkimas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2020-11-25, pirkimo Nr. 521611) (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Viešųjų pirkimų įstatymas (aktuali suvestinė redakcija nuo 2020-08-01) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas |
Atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
702479,34 EUR be PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
- |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Išsamus Pirkimo vertinimas apimtimi, nepatenkančia į ieškinio dalyką / iki Pirkimo sutarties sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
- |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas |
Ieškinio dalykas –Pirkimo dokumentų pakeitimai Pirkimo vykdymo metu, dėl kurių daugiau tiekėjų būtų galėję dalyvauti Pirkime. Ieškovas – UAB „Yellow Energy LT“, atsakovas – Anykščių rajono savivaldybės administracija. Civilinės bylos Nr. e2-205-739/2021. Byla nagrinėjama pirmosios instancijos Panevėžio apygardos teisme, pritaikytos laikinosios apsaugos priemonės (2021-01-25 nutartis civilinėje byloje Nr. e2-205-739-2021). |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
|
|
Perkančioji organizacija Pirkimo sąlygų 13.2.3 p. nustatė kvalifikacijos reikalavimą, kad tiekėjas privalo „turėti bent vieną specialiųjų statybos darbų vadovą galintį vadovauti apšvietimo tinklo atnaujinimo darbams ir turintį Kvalifikacijos atestatą. Statiniai; inžineriniai tinklai; darbų sritis; elektros tinklų tiesimas“. Tarnyba 2021-02-02 raštu 4S-99 kreipėsi į Perkančiąją organizaciją, prašydama pagrįsti, kodėl buvo nustatytas toks kvalifikacijos reikalavimas, nepaisant to, kad Pirkimu nėra siekiama įsigyti elektros tinklų tiesimo darbų. Perkančioji organizacija 2021-02-11 rašte Nr. 1-SD-422 (6.37 E) patvirtino, kad darbai bus atliekami „<...> jau veikiančiame gatvių ir kitų teritorijų elektros apšvietimo tinkle“. Perkančioji organizacija taip pat pažymėjo, kad „darbas apšvietimo tinkle susijęs su aukštais darbų saugos reikalavimais (darbai aukštyje ir dažnu atveju važiuojamoje kelio ar gatvės dalyje arba šalia jos, tinkle tekanti elektros srovė). Šios aplinkybės reikalauja, kad darbams vadovautų patirtį turintis, darbų technologiją, elektrosaugos reikalavimus ir darbų saugos reikalavimus išmanantis specialistas. Šias kvalifikacijas gali užtikrinti tik darbų vadovas, turintis Kvalifikacijos atestatą. (statiniai: inžineriniai tinklai; darbų sritis: elektros tinklų tiesimas)“. Atsižvelgiant į techninėje specifikacijoje nurodytą darbų apimtį, t. y. elektros tinklų tiesimo darbai nebus atliekami, Tarnyba konstatuoja, kad nustatytas kvalifikacijos reikalavimas yra nepagrįstas, neproporcingas Pirkimo objektui bei dirbtinai riboja tiekėjų konkurenciją. Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, nustatydama Pirkimo sąlygų 13.2.3 p. kvalifikacijos reikalavimą, pažeidė Įstatymo 47 str. 1 d. reikalavimus. Papildomai pažymėtina, kad Perkančioji organizacija Pirkimo vykdymo metu gavo tiekėjo UAB „ENIM“ pretenziją, kurioje tiekėjas nurodė „pagal nurodytus darbus, kuriuos reiks atlikti, matome, kad pakaktų turėti atestatą, kuris leidžia eksploatuoti elektros įrenginius iki 1000V. <...> Tai nėra nauja elektros įrenginių statyba“, tačiau Perkančioji organizacija šios pretenzijos iš esmės nenagrinėjo, motyvuodama praleistais pretenzijos pateikimo terminais.
|
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į išvados II dalyje nustatytus Įstatymo pažeidimus, Tarnyba įpareigoja Perkančiąją organizaciją nutraukti Pirkimo procedūras ir per 21 darbo dieną informuoti Tarnybą apie įpareigojimo įvykdymą, pateikiant tai patvirtinančius dokumentus. Tarnyba atkreipia dėmesį, kad Perkančioji organizacija, nusprendusi pradėti naują viešąjį pirkimą dėl to paties objekto, turi atsižvelgti į šioje vertinimo išvadoje nurodytus. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
|
Perkančioji organizacija Pirkimo sąlygų 13.2.4 p. nustatė kvalifikacijos reikalavimą, nurodantį, kad tiekėjas privalo turėti „pakankamas apyvartines lėšas sutartiniams įsipareigojimams pradėti vykdyti“. Pastebėtina, kad Pirkimo dokumentuose nėra nurodyta, ką reiškia sąvoka „pakankamas“ ir kaip Perkančioji organizacija vertins, ar tiekėjas turės pakankamas lėšas ar ne.
|
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite