2021-02-17 Valstybinė darbo inspekcija 520064
Lietuvos Respublikos valstybinei darbo inspekcijai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos žiniai Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai |
2021-01-17 Į 2021-01-25 |
Nr. Nr. |
4S-161(7.4Mr) SD-130-1205 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimų* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Darbo sąlygų darbo vietose nuolatinės stebėsenos informacinės sistemos programinės įrangos priežiūros ir vystymo paslaugų pirkimas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2020-11-14, pirkimo Nr. 520064) (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas |
Tarptautinis atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
61 983,47 Eur be PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
– |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Išsamus Pirkimo procedūrų vertinimas / po pasiūlymų pateikimo, iki sutarties sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
–
|
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. – |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgiant į vertinimo išvadoje nustatytus Įstatymo pažeidimus, vadovaujantis Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, Tarnyba įpareigoja Perkančiąją organizaciją:
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos vertinimo išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
**kiekvieno pirkimo/sutarties vertinimas aprašomas atskirai
Pastabos
1. |
|
Dėl techninio ir profesinio pajėgumo. Pirkimo sąlygų 3.2 punkto 2 lentelės 4 punkte nustatyta, kad „Tiekėjas per pastaruosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus), turi būti tinkamai įvykdęs arba vykdo:
Kvalifikacinio reikalavimo (A) papunktyje nustatytas reikalavimas tiekėjui turėti patirties vykdant sutartis pritaikytas ne mažiau kaip 100 vidinių sistemos vartotojų, yra perteklinis, nes vidinių sistemos vartotojų skaičius nepagrindžia informacinės sistemos greitaveikos (tokie reikalavimai įtvirtinti Pirkimo sąlygų 1 priede „Techninė specifikacija“). Nors kvalifikacinio reikalavimo (B) papunktyje nustatytas reikalavimas tiekėjui turėti internetinių technologijų (JAVA, ASP.NET, ASP, PHP arba lygiavertes) naudojimo patirties nurodo tiekėjo kvalifikaciją, tačiau dažnu atveju sutartyse, sudarytose tarp tiekėjų ir privataus sektoriaus įstaigų, nėra įvardijama kokios technologijos buvo naudotos teikiant paslaugas, todėl toks tiekėjų kvalifikacijos reikalavimas apriboja galimybę platesniam rinkos dalyvių ratui pateikti pasiūlymus. Kvalifikacinio reikalavimo (C) papunktyje nustatytas reikalavimas tiekėjui turėti patirties kuriant priemones veiklos planavimui, veiklos vertinimui bei apdorojimui, veiklos vertinimui reikalingų duomenų atsiskaitymui už veiklos rezultatus nėra tiksliai ir aiškiai suformuluotas, nes nėra aišku ką apima veiklos planavimo priemonės, pavyzdžiui, tokiomis priemonėmis gali būti paprasto kalendoriaus pildymas, automatinis užduočių priskyrimas pagal apkrovimus ar maršrutų planavimas. Taip pat neaišku, kas apima veiklos vertinimo priemones. |
|
2. |
|
Pirkimo sąlygų 3.2 punkto 2 lentelės 5 punkte nustatytas kvalifikacinis reikalavimas tiekėjo specialistui – Projekto vadovas „turi būti dalyvavęs vykdant ne mažiau kaip 1 sutartį (sėkmingai įvykdytą), susijusią su informacinių sistemų diegimu ar modernizavimu, ar vystymu elektroninių paslaugų srityje, <...>“. Perkančioji organizacija reikalauja, kad projekto vadovas būtų dalyvavęs vykdant su informacinių sistemų diegimu ar modernizavimu, ar vystymu susijusią sutartį, nors Pirkimo objektas yra DSS IS priežiūros ir vystymo paslaugos. Kaip jau minėta aukščiau, DSS IS priežiūros paslaugos pradedamos teikti nuo Pirkimo sutarties įsigaliojimo dienos, tuo tarpu DSS IS vystymo paslaugos gali būti iš viso neteikiamos, nes tai priklausys nuo Perkančiosios organizacijos poreikių. |
|
3. |
|
Pastebime, kad Pirkimo sąlygų 12.1 punkte nustatytas kokybės vertinimo kriterijaus parametras P3 – „Tiekėjo siūlomų specialistų patirtis kuriant (modernizuojant) ir diegiant integracijas su kitomis IS, kuriose buvo realizuotos bent 3 (trys) integracijos tarp skirtingų IS“ nesukuria realios pridėtinės vertės, nes, jei specialistas yra vykdęs vieną susiejimą bent su viena sistema, jis jau turi reikiamus įgūdžius atlikti susiejimą su bet kokiu kiekiu informacinių sistemų. Be to, norime atkreipti dėmesį ir į tai, kad tiekėjo specialistas tokią patirtį gali įgyti ne tik siejant vieną informacinę sistemą su kita informacine sistema, tačiau taip pat ir atlikdamas vienoje informacinėje sistemoje integracijas tarp skirtingų modulių. |
|
4. |
|
Teikiam žiniai Tarnybos atliktas simuliacijas:
Rekomenduojame ateityje prieš paskelbiant apie pirkimus atlikti situacijos modeliavimus, tikslu pasitikrinti ar pagrįstai nustatyti pasiūlymų ekonominio naudingumo kriterijų lyginamieji svoriai bei taikomos ekonominio naudingumo skaičiavimo formulės. |
|
5. |
|
Pirkimo sąlygose yra klaidingų nuorodų, pvz., Pirkimo sąlygų 12.10 punkte pateiktos „Kriterijų P3 balų skyrimo tvarka“ a punkte nurodyta, jog bus vertinamas „kiekvienas pozicijai 3.15.5 siūlomas specialistas“, tačiau tokio punkto Pirkimo sąlygose nėra, Sutarties projekto 3.7 ir 5.4 punktuose pateikiamos nuorodos į Sutarties projekto 3.4 punktą, kuriame turi būti numatytas Paslaugų priėmimo-perdavimo aktas, tačiau šiame punkte Paslaugų priėmimo-perdavimo aktas nenurodytas. Šis Paslaugų priėmimo-perdavimo aktas nurodytas Sutarties projekto 3.6 punkte. |
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“;
[2] „<...> Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs“;
[3] Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus 2020-10-09 įsakymas Nr. EV-274 „Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešųjų pirkimų komisijos sudarymo ir pirkimų organizatorių skyrimo“ ir 2020-12-04 įsakymas Nr. EV-333 „Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešųjų pirkimų komisijos sudarymo ir pirkimų organizatorių skyrimo“;
[8] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[9] „Pasirinkti pasiūlymų vertinimo kriterijai neturi perkančiajai organizacijai suteikti neribotos pasirinkimo laisvės ir turi užtikrinti veiksmingą tiekėjų konkurenciją. Pasiūlymų vertinimo kriterijai turi būti suformuluoti taip, kad tiekėjų pasiūlymuose pateiktos informacijos atitiktį nustatytiems pasiūlymų vertinimo kriterijams būtų galima patikrinti <...>“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite