VšĮ Centro poliklinikai
Pylimo g. 3
Žiniai
Vilniaus miesto savivaldybės administracijai
|
|
2021-01-21
Į 2021-01-11
|
Nr.
Nr.
|
4S- 61 (7.4) Mr
01-30-79
|
|
I VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Centro poliklinikos (toliau – Perkančioji organizacija) viešojo pirkimo „Laboratorijos reagentai ir pagalbinės priemonės, skirti C-reaktyvinio baltymo tyrimų atlikimui, įskaitant analizatorių panaudą su jų technine priežiūra, pirkimas“, vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką / pasiūlymą) data / sutarties pavadinimas, data, numeris
|
„Laboratorijos reagentai ir pagalbinės priemonės, skirti C-reaktyvinio baltymo tyrimų atlikimui, įskaitant analizatorių panaudą su jų technine priežiūra, pirkimas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2020-10-31, pirkimo Nr. 517886) (toliau – Pirkimas_1).
|
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas
|
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01) (toliau – Įstatymas).
|
Pirkimo būdas
|
Atviras konkursas.
|
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė Eur be PVM
|
Pirkimo_1 vertė 480 000,00 Eur su PVM[1].
|
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis)
|
|
Sutarties vertinimo apimtys / etapas
|
Dalinis Pirkimo_1 vertinimas (dėl ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų) / pirkimo procedūrų vykdymas po pasiūlymų pateikimo ir įvertinimo, bet iki sutarties sudarymo procedūros.
|
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija
|
–
|
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas)
–
|
*viešasis pirkimas / pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje / pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų / įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas / koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1.
|
Įstatymo 55 str. 4 d.[2];
Įstatymo 55 str. 5 d.[3];
Įstatymo 17 str. 1 d.[4].
|
Pirkimą_1 vykdo Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2018-02-08 įsakymu Nr. V-16 „Dėl viešųjų pirkimų komisijos sudarymo“ sudaryta viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija). Pirkimo_1 sąlygos patvirtintos 2020-10-28 posėdžio metu (protokolas Nr. 20-10-28) (toliau –Pirkimo_1 sąlygos).
Pirkimo_1 sąlygose nustatyta, kad ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas bus išrenkamas pagal kainos ir kokybės santykį[5]. Nustatyti ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo (kainos ir kokybės) vertinimo kriterijai: „pasiūlymo kaina“ (K) (lyginamasis svoris ekonominio naudingumo vertinime – 50), „Analizatoriaus techninės charakteristikos“ (T1) (lyginamasis svoris ekonominio naudingumo vertinime – 40), „Kompetencijos reikalavimai“ (T2) (lyginamasis svoris ekonominio naudingumo vertinime – 10)[6].
Vertinimo kriterijų „Kompetencijos reikalavimai“ (T2) sudaro trys parametrai: (1) „Analizatoriaus techninį aptarnavimą atliekantis asmuo dirba Lietuvoje registruotoje įmonėje (C1)“, kuriam nustatytas maksimalus įvertinimas – 2 balai; (2) „Bent vienas asmuo, atliekantis techninį analizatoriaus (-ių) aptarnavimą, turi ne mažesnę kaip 5 metų techninio IVD prietaisų aptarnavimo darbo patirtį. Pateikti tai įrodančius dokumentus (C2)“, kuriam gali būti skiriamas maksimalus 1 balas; (3) „Bent vienas asmuo, atliekantis techninį analizatorių aptarnavimą, turi ne mažesnę kaip 2 metų siūlomų analizatorių techninio aptarnavimo darbo patirtį. Pateikti tai įrodančius dokumentus (C3)“, kuriam gali būti skiriami maksimalūs 2 balai.
Komisijos 2020-12-08 posėdžio metu įvyko susipažinimo su pasiūlymais procedūra (protokolas Nr. 20-12-08). Nustatyta, kad pasiūlymą pateikė tik 1 tiekėjas.
Dėl vertinimo kriterijaus „Kompetencijos reikalavimai“ (T2) parametro (1) „Analizatoriaus techninį aptarnavimą atliekantis asmuo dirba Lietuvoje registruotoje įmonėje (C1)“ (toliau – Parametras).
Tarnyba, išnagrinėjusi Perkančiosios organizacijos nurodytus argumentus šio Parametro pagrindimui, nustatė, kad Perkančiajai organizacijai yra labai svarbu, jog analizatoriaus techninį aptarnavimą atliekantis specialistas dirbtų Lietuvoje, o ne užsienyje, nes greitesnis įrangos veikimo atstatymas turi tiesioginę naudą tiek Perkančiajai organizacijai, tiek jos pacientams. Perkančioji organizacija tai grindžia tuo, kad galimybė skubiai susisiekti dėl įrangos gedimo ir operatyvus reagavimas į įrangos gedimus yra itin svarbus kriterijus pacientams teikiamų paslaugų nepertraukiamumo užtikrinimui. Įvykus įrangos gedimui, susisiekti su inžinieriumi, kuris dirba Lietuvoje registruotoje įmonėje yra paprasčiau ir greičiau, nei su tokiu inžinieriumi, kuris dirba pvz., Šveicarijoje ar dirba Lietuvos Respublikos teritorijoje komandiruotės pagrindu. Taip pat Perkančioji organizacija nurodo, kad pandemijos metu daugelyje šalių įvedus karantiną, gali susiklostyti situacija, kad įrangą aptarnaujantis asmuo negalėtų net komandiruotės atveju atvykti į mūsų šalį, dėl ko Perkančioji organizacija neturėtų galimybės atlikti tyrimų neapibrėžtam laikotarpiui. Tiekėjo komandiruotas darbuotojas ne visada iš anksto gali žinoti, kokių atsarginių dalių reikės įrangos gedimui. Dalių siuntimas iš kitos šalies užima daug laiko, todėl gali būti trikdomas paslaugų teikimo pacientams procesas. Įrangos sustabdymas remontui, techninei profilaktikai ar kt. nenumatytais atvejais iš esmės keičia tyrimų atlikimo laiką[7].
Tarnybos vertinimu, tiekėjų pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinime Parametras nėra tiesiogiai siejamas su Pirkimo_1 objektui keliamais reikalavimais (pagal Pirkimo_1 sąlygų sutarties projekto sąlygose nustatytą reikalavimą, įrangos defektai, gedimai turės būti suremontuojami, ar sugedusios įrangos detalės turės būti pakeistos naujomis ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo pranešimo apie defektą / gedimą gavimo momento[8]). Vien tik „įmonės registracijos vieta“ nepagrindžia ir neužtikrina, kad, pvz., gedimo atveju įranga bus suremontuota per 2 ar 4 val. (t. y. greičiau nei per 1 darbo dieną). Todėl pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo Parametre medicininę įrangą aptarnaujančio asmens darbo vietos apribojimas konkrečia teritorija (dirba Lietuvoje registruotoje įmonėje) yra nepagrįstas, vertinamas prielaidomis, neužtikrinantis lygiateisiškumo tiekėjų atžvilgiu (atkreiptinas dėmesys, kad vykdomas tarptautinės vertės pirkimas).
Tarnyba atkreipia dėmesį į tai, kad Perkančioji organizacija, nusprendusi vykdyti Pirkimą pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus, turi įvertinti, ar pasirinkti ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijai atspindi potencialią ekonominę naudą, yra objektyviai apskaičiuojami, nustatytais kriterijais bus pasiekti konkretūs viešojo pirkimo tikslai. Įstatymo 55 straipsnio 5 dalyje numatyta, kad pasirinkti pasiūlymų vertinimo kriterijai turi užtikrinti veiksmingą konkurenciją, tačiau aukščiau aprašytas Parametras nesudaro galimybių tiekėjų efektyviai konkurencijai.
Atsižvelgdama į aukščiau išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančiosios organizacijos pasirinktas vertinimo kriterijaus Parametras nėra tiesiogiai susijęs su Pirkimo_1 objekto reikalavimais, grindžiamas prielaidomis, neužtikrinantis veiksmingos tiekėjų konkurencijos, todėl pažeidžiantis Įstatymo 55 straipsnio 4 ir 5 dalių nuostatas, Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą lygiateisiškumo principą.
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi dalinį Pirkimo_1 vertinimą dėl ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų, Vertinimo išvados II dalyje nustatė, kad Perkančioji organizacija, nustačiusi ekonominio naudingumo vertinimo kriterijaus „Kompetencijos reikalavimai“ (T2) parametrą (1) „Analizatoriaus techninį aptarnavimą atliekantis asmuo dirba Lietuvoje registruotoje įmonėje (C1)“ pažeidė Įstatymo nuostatas.
Tarnyba, atsižvelgdama į tai, kad:
- dėl nuo 2020-11-07 Lietuvoje įvesto karantino susidariusios ekstremalios situacijos, yra siekiama užtikrinti nepertraukiamą paslaugų teikimą asmens sveikatos priežiūros įstaigose,
- atitiktis ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų parametrams nėra privalomi reikalavimai – už atitiktį parametrams yra skiriami tik papildomi balai,
- ekonominio naudingumo vertinimo kriterijaus „Kompetencijos reikalavimai“ parametrui „Analizatoriaus techninį aptarnavimą atliekantis asmuo dirba Lietuvoje registruotoje įmonėje (C1)“ skiriami balai lemia tik 4 proc. Pirkimo_1 pasiūlymo ekonominio naudingumo įvertinime,
vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Viešojo administravimo įstatyme nustatytu priimamų sprendimų proporcingumo principu, Vertinimo išvados II dalyje nustatytus pažeidimus vertina kaip nedarančius esminės įtakos Pirkimo_1 rezultatams ir tik apsiriboja vertinimu bei neprieštarauja, kad VšĮ Centro poliklinika tęstų viešojo pirkimo „Laboratorijos reagentai ir pagalbinės priemonės, skirti C-reaktyvinio baltymo tyrimų atlikimui, įskaitant analizatorių panaudą su jų technine priežiūra, pirkimas“ procedūras.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
|
Pastabos
II VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Centro poliklinikos (toliau – Perkančioji organizacija) viešojo pirkimo „Laboratorijos reagentų ir pagalbinių priemonių, skirtų šlapimo tyrimų atlikimui (įskaitant analizatorių ir centrifugų panaudų su jų technine priežiūra) pirkimas“ vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką / pasiūlymą) data / sutarties pavadinimas, data, numeris
|
„Laboratorijos reagentų ir pagalbinių priemonių, skirtų šlapimo tyrimų atlikimui (įskaitant analizatorių ir centrifugų panaudų su jų technine priežiūra) pirkimas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2020-11-19, pirkimo Nr. 520732) (toliau – Pirkimas_2).
|
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas
|
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01) (toliau – Įstatymas).
|
Pirkimo būdas
|
Atviras konkursas, pagreitinta procedūra, vadovaujantis Įstatymo 60 str. 3 d. 1 p.[9].
|
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė Eur be PVM
|
Pirkimo_2 vertė 170 000,00 Eur su PVM[10].
|
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis)
|
–
|
Sutarties vertinimo apimtys / etapas
|
Dalinis Pirkimo_2 vertinimas (dėl ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų) / pirkimo procedūrų vykdymas po pasiūlymų pateikimo, bet iki sutarties sudarymo procedūros.
|
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija
|
–
|
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas)
–
|
*viešasis pirkimas / pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje / pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų / įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas / koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1.
|
Įstatymo 55 str. 4 d.[11];
Įstatymo 55 str. 5 d.[12];
Įstatymo 17 str. 1 d.[13].
|
Pirkimą_2 vykdo Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2018-02-08 įsakymu Nr. V-16 „Dėl viešųjų pirkimų komisijos sudarymo“ sudaryta viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija). Pirkimo_2 sąlygos patvirtintos 2020-11-17 posėdžio metu (protokolas Nr. 20-11-17) (toliau – Pirkimo_2 sąlygos).
Pirkimo_2 sąlygose nustatyta, kad ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas bus išrenkamas pagal kainos ir kokybės santykį[14]. Nustatyti ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo (kainos ir kokybės) vertinimo kriterijai: „pasiūlymo kaina“ (K) (lyginamasis svoris ekonominio naudingumo vertinime – 50), „Analizatorių techninės charakteristikos“ (T1) (lyginamasis svoris ekonominio naudingumo vertinime – 40), „Kompetencijos reikalavimai“ (T2) (lyginamasis svoris ekonominio naudingumo vertinime – 10)[15].
Vertinimo kriterijų „Kompetencijos reikalavimai“ (T2) sudaro 4 parametrai: (1) „Prietaiso techninį aptarnavimą atliekantis asmuo dirba Lietuvoje registruotoje įmonėje (C1)“, kuriam gali būti skiriamas maksimalus balas 2; (2) „Bent vienas asmuo, atliekantis techninį prietaiso (-ų) aptarnavimą, turi ne mažesnę kaip 5 metų techninio IVD prietaisų aptarnavimo darbo patirtį. Pateikti tai įrodančius dokumentus (C2)“, kuriam gali būti skiriamas maksimalus balas 1; (3) „Bent vienas asmuo, atliekantis techninį prietaiso (-ų) aptarnavimą, turi ne mažesnę kaip 2 metų siūlomų IVD prietaisų aptarnavimo darbo patirtį. Pateikti tai įrodančius dokumentus (C3)“, kuriam gali būti skiriami 2 balai; (4) „Bent vienas asmuo, atliekantis techninį siūlomo prietaiso aptarnavimą, turi ne mažesnę kaip 5 metų siūlomo IVD prietaiso techninio aptarnavimo darbo patirtį. Pateikti tai įrodančius dokumentus (C4)“, kuriam gali būti skiriamas maksimalūs 2 balai.
Komisijos 2020-12-09 posėdžio metu įvyko susipažinimo su pasiūlymais procedūra (protokolas Nr. 20-12-09). Nustatyta, kad pasiūlymą pateikė tik 1 tiekėjas.
Dėl vertinimo kriterijaus „Kompetencijos reikalavimai“ (T2) parametro (1) „Prietaiso techninį aptarnavimą atliekantis asmuo dirba Lietuvoje registruotoje įmonėje (C1)“ (toliau – Parametras).
Tarnyba, išnagrinėjusi Perkančiosios organizacijos nurodytus argumentus šio Parametro pagrindimui, nustatė, kad Perkančiajai organizacijai yra labai svarbu, jog prietaiso techninį aptarnavimą atliekantis specialistas dirbtų Lietuvoje, o ne užsienyje, nes greitesnis įrangos veikimo atstatymas turi tiesioginę naudą tiek Perkančiajai organizacijai, tiek jos pacientams. Perkančioji organizacija tai grindžia tuo, kad galimybė skubiai susisiekti dėl įrangos gedimo ir operatyvus reagavimas į įrangos gedimus yra itin svarbus kriterijus pacientams teikiamų paslaugų nepertraukiamumo užtikrinimui. Įvykus įrangos gedimui, susisiekti su inžinieriumi, kuris dirba Lietuvoje registruotoje įmonėje yra paprasčiau ir greičiau, nei su tokiu inžinieriumi, kuris dirba pvz., Šveicarijoje ar dirba Lietuvos Respublikos teritorijoje komandiruotės pagrindu. Taip pat Perkančioji organizacija nurodo, kad pandemijos metu daugelyje šalių įvedus karantiną, gali susiklostyti situacija, kad įrangą aptarnaujantis asmuo negalėtų net komandiruotės atveju atvykti į mūsų šalį, dėl ko Perkančioji organizacija neturėtų galimybės atlikti tyrimų neapibrėžtam laikotarpiui. Tiekėjo komandiruotas darbuotojas ne visada iš anksto gali žinoti, kokių atsarginių dalių reikės įrangos gedimui. Dalių siuntimas iš kitos šalies užima daug laiko, todėl gali būti trikdomas paslaugų teikimo pacientams procesas. Įrangos sustabdymas remontui, techninei profilaktikai ar kt. nenumatytais atvejais iš esmės keičia tyrimų atlikimo laiką[16].
Tarnybos vertinimu, tiekėjų pasiūlymų ekonominiame vertinime Parametras nėra tiesiogiai siejamas su Pirkimo_2 objektui keliamais reikalavimais (Pirkimo_2 sąlygų sutarties projekto sąlygose nustatytas reikalavimas, jog įrangos defektai, gedimai turės būti suremontuojami, ar sugedusios įrangos detalės turės būti pakeistos naujomis ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo pranešimo apie defektą / gedimą gavimo momento[17]). Vien tik „įmonės registracijos vieta“ nepagrindžia ir neužtikrina, kad, pvz., gedimo atveju įranga bus suremontuota per 2 ar 4 val. (t. y. greičiau nei per 1 darbo dieną). Todėl vertinimo Parametre medicininę įrangą aptarnaujančio asmens darbo vietos apribojimas konkrečia teritorija (dirba Lietuvoje registruotoje įmonėje) yra nepagrįstas, vertinamas prielaidomis, neužtikrinantis lygiateisiškumo tiekėjų atžvilgiu (atkreiptinas dėmesys, kad vykdomas tarptautinės vertės pirkimas).
Tarnyba atkreipia dėmesį į tai, kad Perkančioji organizacija, nusprendusi vykdyti Pirkimą_2 pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus, turi įvertinti, ar pasirinkti ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijai atspindi potencialią ekonominę naudą, yra objektyviai apskaičiuojami, nustatytais kriterijais bus pasiekti konkretūs viešojo pirkimo tikslai. Įstatymo 55 straipsnio 5 dalyje numatyta, kad pasirinkti pasiūlymų vertinimo kriterijai turi užtikrinti veiksmingą konkurenciją, tačiau aukščiau aprašytas parametras nesudaro galimybių tiekėjų efektyviai konkurencijai.
Atsižvelgdama į aukščiau išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančiosios organizacijos pasirinktas vertinimo kriterijaus Parametras nėra tiesiogiai susijęs su Pirkimo_2 objekto reikalavimais, grindžiamas prielaidomis, neužtikrinantis veiksmingos tiekėjų konkurencijos, todėl pažeidžiantis Įstatymo 55 straipsnio 4 ir 5 dalių nuostatas, Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą lygiateisiškumo principą.
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi dalinį Pirkimo_2 vertinimą dėl ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų, Vertinimo išvados II dalyje nustatė, kad Perkančioji organizacija, nustačiusi ekonominio naudingumo vertinimo kriterijaus „Kompetencijos reikalavimai“ (T2) parametrą (1) „Prietaiso techninį aptarnavimą atliekantis asmuo dirba Lietuvoje registruotoje įmonėje (C1)“ pažeidė Įstatymo nuostatas.
Tarnyba, atsižvelgdama į tai, kad:
- dėl nuo 2020-11-07 Lietuvoje įvesto karantino susidariusios ekstremalios situacijos, yra siekiama užtikrinti nepertraukiamą paslaugų teikimą asmens sveikatos priežiūros įstaigose,
- atitiktis ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų parametrams nėra privalomi reikalavimai – už atitiktį parametrams yra skiriami tik papildomi balai,
- ekonominio naudingumo vertinimo kriterijaus „Kompetencijos reikalavimai“ parametrui „Analizatoriaus techninį aptarnavimą atliekantis asmuo dirba Lietuvoje registruotoje įmonėje (C1)“ skiriami balai lemia mažiau kaip 3 proc. Pirkimo_2 pasiūlymo ekonominio naudingumo įvertinime,
vadovaudamasi LR Viešojo administravimo įstatyme nustatytu priimamų sprendimų proporcingumo principu, Vertinimo išvados II dalyje nustatytus pažeidimus vertina kaip nedarančius esminės įtakos Pirkimo_2 rezultatams ir tik apsiriboja vertinimu bei neprieštarauja, kad VšĮ Centro poliklinika tęstų viešojo pirkimo „Laboratorijos reagentų ir pagalbinių priemonių, skirtų šlapimo tyrimų atlikimui (įskaitant analizatorių ir centrifugų panaudų su jų technine priežiūra) pirkimas“ procedūras.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
|
Pastabos
Direktorius
|
Darius Vedrickas
|
L. Klingienė, tel. (8 5) 219 7050, el. p. Lina.Klingiene@vpt.lt
[1] Planuojama pirkimo vertė 2020-12-01 Viešųjų pirkimų komisijos posėdžio metu (protokolas Nr. 20-20-01) buvo padidinta iki 510 000,00 Eur su PVM
[2] „Laikoma, kad pasiūlymų vertinimo kriterijai yra susiję su pirkimo objektu, jeigu jie susiję su perkamais darbais, prekėmis ar paslaugomis bet kokiu atžvilgiu ir bet kuriame jų gyvavimo ciklo etape, įskaitant konkretaus gamybos, tiekimo, teikimo, atlikimo ar prekybos proceso arba kito gyvavimo ciklo etapo proceso veiksnius, net jeigu šie veiksniai neapima jų fizinių ypatybių.“
[3] „Pasirinkti pasiūlymų vertinimo kriterijai neturi perkančiajai organizacijai suteikti neribotos pasirinkimo laisvės ir turi užtikrinti veiksmingą tiekėjų konkurenciją. <...>.“
[4] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[5] Pirkimo_1 specialiųjų sąlygų 1 priedo „Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo (kainos ir kokybės santykio) vertinimo kriterijai ir tvarka“ 1.1 p.: „ Ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas pirkime bus išrenkamas pagal kainos ir kokybės santykį, kuris bus apskaičiuojamas pagal toliau nurodomus kriterijus bei tvarką“.
[6] Pirkimo_1 specialiųjų sąlygų 1 priedo „Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo (kainos ir kokybės santykio) vertinimo kriterijai ir tvarka“ 1.3 p.
[7] 2021-01-11 Perkančiosios organizacijos raštas Nr. 01-30-79 „Dėl informacijos ir dokumentų, susijusių su pirkimais Nr. 517886 ir Nr. 520732, pateikimo“.
[8] Pirkimo_1 Specialiųjų sąlygų 6 priedo „Prekių pirkimo – pardavimo sutarties projektas“ 3.1.2 p.: „<...> Savo sąskaita užtikrinti įrangos techninę priežiūrą, gedimų šalinimą / remontą, ir kalibraciją visą panaudos sutarties ir šios sutarties galiojimo terminą. Sugedus įrangai, Pardavėjas įsipareigoja ją pataisyti sutarties 3.3.1 papunktyje nurodytomis sąlygomis arba užtikrinti lygiavertį sprendimą <...>, kad nenutrūktų kokybiškas Pirkėjo laboratorijos darbas. Savo sąskaita šalinti / remontuoti visus defektus ir / ar gedimus arba sugedusią įrangos detalę (-es) komponentą (-us) pakeisti nauja detale, komponentu Pirkėjo patalpose, kuriose bus laikoma pagal panaudą Pardavėjo suteikta įranga ne vėliau kaip per 1 (vieną) darbo dieną nuo pranešimo apie defektą (gedimą) gavimo momento. Jei defekto ir / ar gedimo šalinimo / remonto atlikti per įsipareigojimų terminą nėra galimybės arba nėra galimybės remonto atlikti Pirkėjo patalpose (vietoje), Pardavėjas defekto ir / ar gedimo šalinimo / remonto laikotarpiui privalo pristatyti Pirkėjui ir perduoti naudoti lygiavertį veikiantį analizatorių. <...>“.
[9] „Skubos atveju, kai neįmanoma pirkimo atlikti laikantis šio straipsnio 1 dalyje nustatytų terminų, perkančioji organizacija turi teisę atvirą konkursą įvykdyti taikydama pagreitintą procedūrą, prieš tai skelbime apie pirkimą nurodžiusi tokį pasirinkimą pagrindžiančias priežastis. Tokiu atveju pasiūlymų pateikimo terminas nustatomas ne trumpesnis kaip : 1) 15 dienų nuo skelbimo apie pirkimą išsiuntimo iš Viešųjų pirkimų tarnybos dienos – tarptautinio pirkimo atveju“.
[10] Planuojama pirkimo vertė 2020-12-01 posėdžio metu (protokolo Nr. 20-20-01) padidinta iki 195 000,00 Eur su PVM.
[11] „Laikoma, kad pasiūlymų vertinimo kriterijai yra susiję su pirkimo objektu, jeigu jie susiję su perkamais darbais, prekėmis ar paslaugomis bet kokiu atžvilgiu ir bet kuriame jų gyvavimo ciklo etape, įskaitant konkretaus gamybos, tiekimo, teikimo, atlikimo ar prekybos proceso arba kito gyvavimo ciklo etapo proceso veiksnius, net jeigu šie veiksniai neapima jų fizinių ypatybių“.
[12] „Pasirinkti pasiūlymų vertinimo kriterijai neturi perkančiajai organizacijai suteikti neribotos pasirinkimo laisvės ir turi užtikrinti veiksmingą tiekėjų konkurenciją. <...>.“
[13] "Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[14] Pirkimo_2 specialiųjų sąlygų 1 priedo „Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo (kainos ir kokybės santykio) vertinimo kriterijai ir tvarka“ 1.1 p.: „ Ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas pirkime bus išrenkamas pagal kainos ir kokybės santykį, kuris bus apskaičiuojamas pagal toliau nurodomus kriterijus bei tvarką“.
[15] Pirkimo_2 specialiųjų sąlygų 1 priedo „Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo (kainos ir kokybės santykio) vertinimo kriterijai ir tvarka“ 1.2 p., 1.3 p.
[16] 2021-01-11 Perkančiosios organizacijos raštas Nr. 01-30-79 „Dėl informacijos ir dokumentų, susijusių su pirkimais Nr. 517886 ir Nr. 520732, pateikimo“.
[17] Pirkimo_2 Specialiųjų sąlygų 6 priedo „Prekių pirkimo – pardavimo sutarties projektas“ 3.1.2 p.: „<...> Savo sąskaita užtikrinti įrangos techninę priežiūrą, gedimų šalinimą / remontą, ir kalibraciją visą panaudos sutarties ir šios sutarties galiojimo terminą. Sugedus įrangai, Pardavėjas įsipareigoja ją pataisyti sutarties 3.3.1 papunktyje nurodytomis sąlygomis arba užtikrinti lygiavertį sprendimą <...>, kad nenutrūktų kokybiškas Pirkėjo laboratorijos darbas. Savo sąskaita šalinti / remontuoti visus defektus ir / ar gedimus arba sugedusią įrangos detalę (-es) komponentą (-us) pakeisti nauja detale, komponentu Pirkėjo patalpose, kuriose bus laikoma pagal panaudą Pardavėjo suteikta įranga ne vėliau kaip per 1 (vieną) darbo dieną nuo pranešimo apie defektą (gedimą) gavimo momento. Jei defekto ir / ar gedimo šalinimo / remonto atlikti per įsipareigojimų terminą nėra galimybės arba nėra galimybės remonto atlikti Pirkėjo patalpose (vietoje), Pardavėjas defekto ir / ar gedimo šalinimo / remonto laikotarpiui privalo pristatyti Pirkėjui ir perduoti naudoti lygiavertį veikiantį analizatorių. <...>“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite