2022-08-17 Nr. 4S-726 VšĮ Kelmės ligoninė
VšĮ Kelmės ligoninei Žiniai Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai Kelmės rajono savivaldybės administracijai |
2022-08-17 Į 2022-08-09
|
Nr. Nr. |
4S-726(7.4Mr) S-415(1.14E) |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Tarnybos direktoriaus 2019 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 1S-25, atliko VšĮ Kelmės ligoninės (toliau – Perkančioji organizacija) įvykdyto viešojo pirkimo „Laboratoriniai reagentai ir priemonės įstaigos turimiems arba tiekėjo panaudai suteikiamiems analizatoriams“ vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Laboratoriniai reagentai ir priemonės įstaigos turimiems arba tiekėjo panaudai suteikiamiems analizatoriams“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2022 m. gegužės 11 d., pirkimo Nr. 599441) pirkimo objekto dalis Nr. 12 „Laboratoriniai reagentai ir priemonės“ (toliau – Pirkimas)/ 2022 m. liepos 19 d. viešojo prekių pirkimo-pardavimo sutartis Nr. PPS20220718/01/2022/VPS-44 (toliau – Sutartis) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2022 m. gegužės 1 d.) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas |
Tarptautinis pirkimas, atviras konkursas |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuota Pirkimo vertė – 12 000,00 Sutarties vertė – 15 087,08[1]
|
Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas |
UAB „Vitrolab“, juridinio asmens kodas – 235279070
|
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas
|
Dalinis Pirkimo vertinimas dėl Pirkimo dokumentų 2 priedo „Techninė specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija) teisėtumo/ Pirkimo procedūrų vertinimas atliktas po Sutarties sudarymo |
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija |
- |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją: teismo procesas nevyksta |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[2] Įstatymo 35 straipsnio 4 dalis[3] Įstatymo 37 straipsnio 3 dalis[4] |
Pirkimą vykdė Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2022 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. V-53(1.4) sudaryta viešojo pirkimo komisija (toliau – Pirkimo komisija). Pirkimo sąlygos patvirtintos Pirkimo komisijos 2022 m. gegužės 6 d. posėdžio protokolu Nr. VPPRO-1. Pirkimu buvo siekiama įsigyti laboratorinius reagentus ir priemones įstaigos turimiems arba tiekėjo panaudai suteikiamiems analizatoriams (konkrečiai: reagentus ir papildomas priemones ABO sistemos kraujo grupei ir RH(D) faktoriui nustatyti, antikūnų paieškai prieš RH D neigiamos nėščiosios kraujyje, kraujo suderinamumo mėginio recipientui gelinės stulpelinės hemagliutinacijos metodu, naudojant centrifugą su termostatu „Ortho Bio Vue Workstation“ (arba lygiavertę), skirtą centrifuguoti stulpinės agliutinacijos plokšteles ir inkubuoti sistemos sudėtyje esančiame termostate[5]). Perkančiojoje organizacijoje reikalingi atlikti tyrimai: ABO sistemos kraujo grupės ir Rh(D) faktoriaus nustatymas gelinės stulpelinės hemagliutinacijos metodu[6]; antikūnų prieš Rh(D) paieška Rh(D) neigiamos nėščiosios kraujyje gelinės stulpelinės hemagliutinacijos metodu stulpelyje (tiesioginis Kumbsas)[7]; kraujo suderinamumo mėginys recipientui gelinės hemagliutinacijos metodu stulpelyje;[8] antikūnų nustatymas, naudojant 2 standartinius eritrocitus gelinės hemagliutinacijos metodu stulpelyje (netiesioginis Kumbsas)[9]; kambario temperatūros mėginys gelinės hemagliutinacijos metodu stulpelyje. Techninėje specifikacijoje taip pat įtvirtinti būtinieji reikalavimai centrifugai[10], tuo atveju, jeigu būtų siūlomi lygiaverčiai analizatoriai, teikiami panaudai. Įvertinusi Pirkimui pateiktus dviejų tiekėjų pasiūlymus, Pirkimo komisija tiekėjo UAB „Multilabo“ pasiūlymą atmetė motyvuodama tuo, jog jis[11]: „1. Neatitinka reikalautos techninės specifikacijos „12. (...) naudojant centrifugą su termostatu „Ortho Bio Vue Workstation“ (arba lygiavertę), skirtą centrifuguoti stulpinės agliutinacijos plokšteles ir inkubuoti sistemos sudėtyje esančiame termostate.“ Jūsų siūlomoje įrangoje yra du atskiri prietaisai, atskira centrifuga ir atskiras inkubatorius. 2. 12.1 tyrimo pozicijai pasiūlyta netinkama reagento kortelė, pasiūlyta donoro-recipiento patvirtinamoji „confirmation“, o buvo reikalauta kraujo grupės nustatymui.“ Tiekėjo UAB „Vitrolab“ pasiūlymas buvo nustatytas Pirkimą laimėjusiu[12]. Įvertinusi Perkančiosios organizacijos UAB „Multilabo“ pasiūlymo atmetimo priežastis, pateiktas 2022-07-07 pranešimu CVP IS Nr. 10713767[13], Tarnyba sprendžia, jog Perkančiosios organizacijos priimtas sprendimas atmesti UAB „Multilabo“ pasiūlymą nepagrįstas. Pažymėtina, kad Techninės specifikacijos 1.1 papunktyje įtvirtinta, jog „Analizatoriai turi būti techniškai pajėgūs atlikti visą Techninės specifikacijos įvardintų laboratorinės diagnostikos tyrimų spektrą“, o nustatytuose būtinuosiuose reikalavimuose centrifugai ir termostatui (tuo atveju, jeigu būtų siūlomi lygiaverčiai analizatoriai, teikiami panaudai), kad – „Siūloma lygiavertė centrifugos ir termostato sistema turi būti visiškai pritaikyta centrifuguoti kartu siūlomoms stulpinės agliutinacijos plokštelėms ir jas inkubuoti.“ Perkančiosios organizacijos nuosavybės teise valdoma Ortho BioVue Workstation medicinos priemonė (prietaisas) centrifuguoja stulpinės agliutinacijos plokštele ir inkubuoja termostate. Atkreipiamas dėmesys, kad abi funkcijos veikia nepriklausomai viena nuo kitos, o stulpinės agliutinacijos plokštelės įstatomos atidarius skirtingus, vienas nuo kito nepriklausomus dangtelius. UAB „Multilabo“ pasiūlyta ID-Centrifuge 6S medicinos priemonė (prietaisas) centrifuguoja stulpinės agliutinacijos plokšteles, o inkubuoja ID-lncubator L termostate. Abiejų prietaisų sistema pritaikyta centrifuguoti kartu siūlomoms stulpinės agliutinacijos plokštelėms ir jas inkubuoti, tik nėra apjungtos bendru korpusu. Nepaisant to, UAB „Multilabo“ pasiūlyti medicininiai prietaisai, kuriais atliekami Perkančiajai organizacijai reikalingi tyrimai, šiuo atveju, turėjo būti traktuojami kaip lygiavertis sprendimas, ypač įvertinus tai, kad Pirkimu Perkančioji organizacija, racionaliai naudojant lėšas, siekė įsigyti laboratorinius reagentus ir priemones (Bendrame viešųjų pirkimų žodyne kodas – 33696000 Reagentai ir kontrastiniai preparatai), o ne pačią medicininę priemonę (prietaisą) (panaudos pagrindais) norimam rezultatui pasiekti. Be to, atsižvelgiant į tai, kad Pirkimu buvo siekiama įsigyti laboratorinius reagentus ir priemones ABO sistemos kraujo grupei ir RH(D) faktoriui nustatyti, antikūnų paieškai pieš RH D neigiamos nėščiosios kraujyje, kraujo suderinamumo mėginio recipientui gelinės stulpelinės hemagliutinacijos metodu, o Techninės specifikacijos 12.1 punkte nurodytas tik tyrimas „ABO sistemos kraujo grupės ir Rh(D) faktoriaus nustatymas gelinės stulpelinės hemagliutinacijos metodu“, Perkančiosios organizacijos UAB „Multilabo“ pateiktas paaiškinimas[14] nepagrindžia jos priimto sprendimo dėl UAB „Multilabo“ pasiūlymo neatitikimo Techninėje specifikacijoje nustatytiems reikalavimams, kadangi Pirkimo dokumentuose nebuvo aprašytas tyrimo principas (instrukcija) ar kita informacija, kuri tiekėjams būtų aiški ir suprantama, t. y. Perkančioji organizacija negalėjo atmesti UAB „Multilabo“ pasiūlymo vadovaudamasi šiuo metu atliekamo metodo tyrimo instrukcija ar kitaip interpretuoti ar lyginti tyrimo metodikas ar instrukcijas su skirtingais laboratorijos reagentais, priemonėmis ir analizatoriais. Tarnyba kreipėsi į Perkančiąją organizaciją su prašymu pateikti išsamius paaiškinimus[15], kaip buvo įsitikinta Pirkimo dalyvių UAB „Multilabo“ ir UAB „Vitrolab“ pasiūlytos įrangos, atitinkamai ir siūlomų reagentų bei priemonių[16] (ne)atitikimu įtvirtintiems reikalavimams, bei kodėl ir kuo vadovaujantis tiekėjo UAB „Multilabo“ pasiūlytas lygiavertis sprendimas – inkubatoriaus ir centrifugos sistema neatitiko Perkančiosios organizacijos poreikių, atitinkamai – Techninėje specifikacijoje nustatytų reikalavimų. Perkančioji organizacija nurodė[17], jog prieš paskelbiant apie Pirkimą, imunohematologiniams tyrimams atlikti naudojo gamintojo Ortho Clinical Diagnostics įrangą Ortho BioVue Workstation centrifugą su termostatu viename, kurią yra įsigijusi ir valdo nuosavybės teise. Pirkimo dalyvis UAB „Vitrolab“ pasiūlė reagentus būtent šiai ligoninės turimai įrangai. Pažymėtina, jog Perkančiosios organizacijos Tarnybai nurodytos UAB „Multilabo“ pasiūlymo atmetimo priežastys[18] yra papildytos ir išsamesnės, nei buvo pateiktos tiekėjui UAB „Multilabo“. Apibendrinus tai, kas pirmiau išdėstyta, sprendžiama, jog Perkančioji organizacija Techninėje specifikacijoje nurodydama, jog Pirkimu įsigyjami reagentai ir priemonės, reikalingi atitinkamiems tyrimams atlikti, bus naudojami naudojant centrifugą su termostatu Ortho BioVue Workstation (arba lygiavertę), kitos nei Perkančiosios organizacijos turimos medicinos priemonės (prietaiso) lygiavertiškumą interpretavo kaip visišką techninės įrangos atitikimą jos turimai įrangai Ortho BioVue Workstation. Tarnyba pažymi, kad vadovaujantis Įstatymo 37 straipsnio 5 dalimi: „Apibūdinant pirkimo objektą, techninėje specifikacijoje negali būti nurodytas konkretus modelis <...> dėl kurių tam tikriems subjektams ar tam tikriems produktams būtų sudarytos palankesnės sąlygos arba jie būtų atmesti. Toks nurodymas yra leidžiamas išimties tvarka, kai pirkimo objekto yra neįmanoma tiksliai ir suprantamai apibūdinti pagal šio straipsnio 4 dalyje nustatytus reikalavimus. Šiuo atveju nurodymas pateikiamas įrašant žodžius „arba lygiavertis“. Įvertinus tai, kad Perkančioji organizacija, pasinaudojusi Įstatymo išimtimi, šalia konkrečios medicininės įrangos nurodė „arba lygiavertė“, pasiūlyta lygiavertė medicininė įranga turėjo būti vertinama kaip techninių ir skaitmeninių sprendimų visuma siekiant to paties rezultato – centrifuguoti stulpinės agliutinacijos plokšteles ir inkubuoti termostate, o ne kaip Perkančiosios organizacijos eksploatuojamą įrangą Ortho BioVue Workstation turintis visiškai atitikti prietaisas. Pabrėžtina ir tai, kad Techninė specifikacija parengta neaiškiai, dviprasmiškai, galimai siekiant įsigyti laboratorinius reagentus ir priemones tik turimiems analizatoriams. Atkreipiamas dėmesys į tai, kad vykdant pirkimus tais atvejais, kuomet perkančiosios organizacijos neturi savo analizatorių, dalių techninės specifikacijos punktai yra detalūs, pakankamai aiškūs ir suprantami potencialiems rinkos dalyviams. Vertinamu atveju, Techninėje specifikacijoje nurodyti tik tyrimų pavadinimai, nedetalizuojant, ką konkrečiai tiekėjai turi pasiūlyti, kas sąlygoja Techninės specifikacijos turinio priklausymą tik nuo subjektyvaus pačios Perkančiosios organizacijos šių reikalavimų aiškinimo[19]. Įvertinus tai, kas išdėstyta, Tarnyba konstatuoja[20], kad dėl neaiškios, dviprasmiškos Techninės specifikacijos[21] buvo sudarytos kliūtys tiekėjams vienodai suprasti ir aiškinti nurodytas Pirkimo sąlygas, tinkamai įvertinti tiekėjų panaudai suteikiamo analizatoriaus lygiavertiškumą, dėl ko buvo pažeista Įstatymo 35 straipsnio 4 dalies nuostata, Įstatymo 37 straipsnio 3 dalies reikalavimas, Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtinti skaidrumo, lygiateisiškumo ir nediskriminavimo principai. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[22] Įstatymo 103 straipsnio 1 dalis[23] |
Pirkimo komisija 2022 m. liepos 7 d. posėdžio metu (protokolo Nr. VPPRO-20) sudarė pasiūlymų eilę ir apie laimėtoją informavo Pirkimo dalyvius (CVP IS pranešimo Nr. 10713767). 2022 m. liepos 7 d. Pirkimo dalyvis UAB „Multilabo“ kreipėsi į Perkančiąją organizaciją su prašymu leisti susipažinti su laimėtojo pasiūlymu pilna apimtimi (CVP IS pranešimo Nr. 10713819). Perkančioji organizacija prašomą informaciją UAB „Multilabo“ išsiuntė 2022 m. liepos 14 d. (CVP IS pranešimo Nr. 10733553)[24]. 2022 m. liepos 18 d. dalyvis UAB „Multilabo“ pateikė pretenziją (CVP IS pranešimo Nr. 10742364) dėl Perkančiosios organizacijos sprendimo atmesti UAB „Multilabo“ pasiūlymą 12 Pirkimo dalyje. 2022 m. liepos 21 d. Perkančioji organizacija informavo UAB „Multilabo“ apie tai, jog pretenzija pateikta pavėluotai[25], todėl nebus nagrinėjama (CVP IS pranešimo Nr. 10752978)[26]. Tarnyba pažymi, kad Įstatymo 102 straipsnio 1 dalyje[27] įtvirtinta bendroji pretenzijos pateikimo terminų skaičiavimo taisyklė yra siejama su pranešimo raštu apie jį išsiuntimo dienos. Tačiau teismų praktikoje pažymima, kad pretenzijos padavimo terminų skaičiavimas pradedamas nuo tos dienos, kurią tiekėjas sužinojo arba turėjo sužinoti apie savo teisės pažeidimą[28]. Tiekėjui, kuris kreipėsi į perkančiąją organizaciją dėl informacijos suteikimo, turi būti sudaryta galimybė ginti galimai pažeistas savo teises per įstatymų nustatytą terminą nuo datos, kurią jis gavo informaciją, iš kurios sužinojo arba objektyviai turėjo sužinoti apie perkančiosios organizacijos padarytą pažeidimą[29]. Taigi, Įstatymo 102 straipsnio 1 dalyje įtvirtintų terminų taikymas nuo sužinojimo momento praktikoje dažnai siejamas su atvejais, kai tiekėjai pateikia perkančiajai organizacijai prašymą susipažinti su kitų dalyvių pasiūlymais. Jei nesibaigus sutarties sudarymo atidėjimo terminui ar dar nesant sudarytai sutarčiai tiekėjai iš perkančiosios organizacijos gauna prašomą informaciją, pretenzijos pateikimo termino skaičiavimas atnaujinamas nuo šio sužinojimo momento[30]. Vertinamu atveju, 2022 m. liepos 7 d. gavęs informaciją apie sudarytą pasiūlymų eilę ir nustatytą Pirkimo laimėtoją, Pirkimo dalyvis UAB „Multilabo“ 2022 m. liepos 7 d. pateikė Perkančiajai organizacijai prašymą dėl susipažinimo su Pirkimo laimėtojo pasiūlymu. Perkančioji organizacija tiekėjo prašomą informaciją pateikė 2022 m. liepos 14 d. Įvertinus tai, UAB „Multilabo“ pretenziją galėjo pateikti per 10 kalendorinių dienų, skaičiuojant nuo 2022 m. liepos 14 d., todėl UAB „Multilabo“ 2022 m. liepos 18 d. pateikta pretenzija turėjo būti laikoma pateikta Įstatyme nustatytais terminais ir Perkančioji organizacija ją privalėjo nagrinėti. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, darytina išvada, jog Perkančioji organizacija, priėmusi sprendimą atmesti tiekėjo UAB „Multilabo“ pretenziją, konstatuojant, jog ji buvo pateikta pavėluotai, pažeidė 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo, nediskriminavimo principus, Įstatymo 103 straipsnio 1 dalies nuostatas. |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgiant į šioje vertinimo išvadoje konstatuotus Įstatymo pažeidimus bei į Perkančiosios organizacijos pateiktą informaciją, kad šiuo metu pagal Pirkimo pagrindu sudarytą Sutartį Perkančioji organizacija yra užsakiusi ir jai yra pristatyta 1 proc. prekių nuo visų pagal Sutartį turimų pristatyti prekių kiekio, ir vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, Tarnyba rekomenduoja Perkančiajai organizacijai nutraukti Sutartį (dėl Pirkimo objekto dalies Nr. 12) ir, esant Pirkimo objekto poreikiui, organizuoti naują pirkimą. Prašome nedelsiant, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, raštu informuoti apie priimtus sprendimus dėl Tarnybos rekomendacijos vykdymo. |
Pastabos
- |
[1] Pirkimo komisija 2022 m. liepos 7 d. posėdžio metu (protokolo Nr. VPPRO-20) priėmė sprendimą UAB „Vitrolab“ pasiūlymo kainą laikyti priimtina ir suderinama su racionaliu lėšų panaudojimu.
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.“
[3] „Perkančioji organizacija pirkimo dokumentus rengia vadovaudamasi šio įstatymo nuostatomis. Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, o perkančioji organizacija – nupirkti tai, ko reikia.“
[4] „Techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų.“
[5] Pirkimo sąlygų 2 priedo „Techninė specifikacija“ XII dalis.
[6] Techninės specifikacijos 12.1-12.2 papunkčiai.
[7] Techninės specifikacijos 12.3-12.4 papunkčiai.
[8] Techninės specifikacijos 12.5 papunktis.
[9] Techninės specifikacijos 12.6 papunktis.
[10] „Siūloma lygiavertė centrifugos ir termostato sistema turi būti visiškai pritaikyta centrifuguoti kartu siūlomoms stulpinės agliutinacijos plokštelėms ir jas inkubuoti. Visos centrifugos, siūlomų reagentų ir reikalingų papildomų priemonių instrukcijos turi būti pateiktos lietuvių ir anglų kalbomis. Sistema turi būti geros techninės būklės, būtinas CE ženklinimas ir sertifikatas, techninio aptarnavimo sertifikatas, gamintojo atstovavimo Lietuvoje dokumentas. Lentelės Nr. 13 eilučių skaičius neribojamas (jų gali būti daugiau ar mažiau, - svarbu, kad būtų galima užtikrinti kokybišką ir patikimą tyrimų atlikimą)“.
[11] Perkančiosios organizacijos 2022-07-07 pranešimas UAB „Multilabo“ CVP IS Nr. 10713767.
[12] Pirkimo komisijos 2022 m. liepos 7 d. posėdžio protokolas Nr. VPPRO-20.
[13] Pažymėtina, kad Pirkimo komisija 2022 m. liepos 7 d. posėdžio metu (protokolo Nr. VPPRO-20) kitų UAB „Multilabo“ siūlomų įrenginių funkcinių ar techninių aspektų (pvz., kaip lygiaverčius parametrus išskiriant atlikimo laiką, centrifuguojamų ir inkubuojamų plokštelių skaičių, centrifugos ciklo greitį, inkubatoriaus temperatūrą, triukšmo lygį, energijos suvartojimą) lygiavertiškumo nevertino. Dar kartą paminėtina, kad Pirkimo komisija nurodė šias UAB „Multilabo“ pasiūlymo atmetimo priežastis: „1. Neatitinka reikalautos techninės specifikacijos „12. (...) naudojant centrifugą su termostatu „Ortho Bio Vue Workstation“ (arba lygiavertę), skirtą centrifuguoti stulpinės agliutinacijos plokšteles ir inkubuoti sistemos sudėtyje esančiame termostate.“ Jūsų siūlomoje įrangoje yra du atskiri prietaisai, atskira centrifuga ir atskiras inkubatorius. 2. 12.1 tyrimo pozicijai pasiūlyta netinkama reagento kortelė, pasiūlyta donoro-recipiento patvirtinamoji „confirmation“, o buvo reikalauta kraujo grupės nustatymui.“
[14] Perkančiosios organizacija 2022-07-07 pranešime CVP IS Nr. 10713767 UAB „Multilabo“ nurodyta, kad: „<...> pasiūlymas 12 pirkimo dalyje yra atmetamas, kadangi neatitinka techninės specifikacijos reikalavimų: <...> 2. 12.1 tyrimo pozicijai pasiūlyta netinkama reagento kortelė, pasiūlyta donoro-recipiento patvirtinamoji „confirmation“, o buvo reikalauta kraujo grupės nustatymui.“
[15] Tarnybos 2022 m. rugpjūčio 1 d. raštas Nr. 4S-685.
[16] Techninės specifikacijos 12.1 papunktis.
[17] Perkančiosios organizacijos 2022 m. rugpjūčio 9 d. raštas Nr. S-415(1.14E).
[18] „1. Du atskiri prietaisai. Pasiūlyta sistema sudaryta iš dviejų atskirų prietaisų – individualiai valdomos centrifugos ir individualiai valdomo atskiro inkubatoriaus, kas yra nelygiavertis sprendimas Perkančiosios turimai įrangai. Perkančiosios organizacijos techninėje specifikacijos nurodyta 12. (…) naudojant centrifugą su termostatu „Ortho BioVue Workstation“ (arba lygiavertę), skirtą centrifuguoti stulpinės agliutinacijos plokšteles ir inkubuoti sistemos sudėtyje esančiame termostate. 2. Tiekėjo pasiūlytos 12.1 dalies kortelės ABO sistemos kraujo grupės ir Rh(D) faktoriaus nustatymui, neatitinka Perkančiosios organizacijos poreikio ir konkurso medžiagoje keliamų reikalavimų, nes Tiekėjas UAB „Multilabo“ 12.1 pozicijoje pasiūlė korteles: 001255, Diaclon ABD Confirmation for patients, 1x12 vnt. Perkančioji organizacija atlikdama šiuos tyrimus vadovaujasi 2000 10 25 LR sveikatos apsaugos ministro įsakymu Nr. 576 „Dėl imunohematologinių tyrimų atlikimo tvarkos patvirtinimo“, recipiento imunohematologinių tyrimų atlikimo tvarka, kurioje aiškiai ir nedviprasmiškai yra aprašytas kraujo grupės pagal ABO sistemos antigenus ir Rh(D) nustatymas, bet ne nustatytos kraujo grupės ir Rh faktoriaus patvirtinimas. Pažymėtina, kad vien tik sąvokų „nustatymas“ ir „patvirtinimas“ skirtumai savaime suponuoja į Perkančiosios organizacijos iškeltą reikalavimą 12.1 pozicijos tyrimo pobūdžiui t. y. Perkančioji organizacija šios pozicijos pavadinime nemini žodžio – patvirtinimui, o būtent mini kraujo grupės nustatymui, kuris apibūdina kortelių paskirtį. Be to, kaip nurodyta pirkimo 12.1 pozicijos Tiekėjo pasiūlytos kortelės 50053 pateiktose gamintojo metodikose originalo kalba „A,B,DVI-/A,B,DVI- monoclonal confirmation of blood groups ABO and RhD“, vertimas į lietuvių kalbą „A,B,DVI-/A,B,DVI - monokloniniai kraujo grupių ABO ir RhD naudojamos patvirtinimui“, bet ne nustatymui. Paties Tiekėjo pateiktoje siūlomos patvirtinamosios kortelės naudojimo instrukcijoje APRIBOJIMŲ skiltyje (4 psl.) b) punkte aiškiai parašyta: „ABD patvirtinimas nepakeičia pilno ABO/Rh nustatymo“ <...>. Perkančioji organizacija aiškiai ir nedviprasmiškai pateikė informaciją formuluojant perkamą poziciją, kad šios kortelės negali būti skirtos ABO ir Rh faktoriaus patvirtinimui, o aiškiai nurodė, kad kortelės turi būti skirtos ABO ir Rh faktoriaus nustatymui. Papildomi neatitikimai: 3. Ekstrinio tyrimo atlikimo greitis. Tiekėjo pasiūlyta centrifuga kortelės privalo būti centrifuguojamos net 10 min., kas reiškia, kad bendras suderinamumo tyrimo atlikimo laikas iki rezultatų gavimo pailgėtų daugiau nei 5 minutėmis, kas galėtų ženkliai pakenkti kritinio paciento būklei dėl uždelsto gydymo. Maža to, tyrimų metodikose nurodyta, kad tyrimų atlikimui reikia naudoti papildomas priemones – skiediklius, kurių pipetavimas užtruktų ir žymiai prailgintų tyrimo atlikimo laiką.“
[19] UAB „Multilabo“ 2022 m. liepos 18 d. CVP IS priemonėmis (pranešimo Nr. 10742364) Perkančiajai organizacijai pateiktoje pretenzijoje Nr. 50 nurodė priežastis, kodėl Perkančiosios organizacijos parengta Techninė specifikacija nėra pakankamai suprantama potencialiems rinkos dalyviams: „nepateikė konkrečios informacijos, kokios kortelės turi būti siūlomos, kokios tikslios analitės analizuojamos kiekviename kortelės šulinėlyje tokiu būdu palikdama tiekėjams galimybę siūlyti platų ratą nurodytuosius reikalavimus atitinkančių tyrimų“.
[20] PASTABA: nustatant pažeidimus, susijusius su Techninės specifikacijos reikalavimais, Pirkimo dalyvių pasiūlymų įvertinimu, buvo pasitelktas specialių medicininių žinių turintis specialistas (ekspertas).
[21] Vien tik turimos įrangos nuoroda pirkimo dokumentuose laikytina nepakankamu pirkimo objekto apibūdinimu (ESTT 2012 m. gegužės 10 d. sprendimas byloje Komisija prieš Nyderlandus, C-368/10), dėl kurio tiekėjų, kurie gali pasiūlyti kitas, bet lygiavertes prekes, konkuravimo galimybės su ūkio subjektais, siūlančiais tuos pačius įrenginius, tampa menkesnės ir nelygiavertės.
[22] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.“
[23] „Perkančioji organizacija privalo nagrinėti tik tas tiekėjų pretenzijas, kurios gautos iki pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo dienos ir pateiktos laikantis šio įstatymo 102 straipsnio 1 dalyje nustatytų terminų <..>.“
[24] Pirkimo komisijos 2022 m. liepos 14 d. protokolas Nr. VPPRO-24.
[25] „Vadovaujantis <...> VPĮ 102 straipsnio 1 dalies 1 punktu, kuris nustato, kad Tiekėjas turi teisę pateikti pretenziją Perkančiajai organizacijai <...> per 10 dienų (supaprastintų pirkimų atveju – per 5 darbo dienas) nuo perkančiosios organizacijos pranešimo raštu apie jos priimtą sprendimą išsiuntimo tiekėjams dienos...“, Tiekėjas turėjo galimybę ginčyti sprendimą per 10 dienų nuo Perkančiosios organizacijos pranešimo išsiuntimo dienos, t. y. iki 2022 m. liepos 17 d. imtinai, tačiau Tiekėjas per įstatymu numatytą laiką Pretenzijos nepateikė.“
[26] Pirkimo komisijos 2022 m. liepos 20 d. protokolas Nr. VPPRO-27.
[27] „Tiekėjas turi teisę pateikti pretenziją perkančiajai organizacijai, pateikti prašymą ar pareikšti ieškinį teismui (išskyrus šio straipsnio 3 ir 4 dalyse nurodytus atvejus): 1) per 10 dienų (supaprastintų pirkimų atveju – per 5 darbo dienas) nuo perkančiosios organizacijos pranešimo raštu apie jos priimtą sprendimą išsiuntimo tiekėjams dienos, o jeigu šis pranešimas nebuvo siunčiamas elektroninėmis priemonėmis, – per 15 dienų nuo pranešimo išsiuntimo tiekėjams dienos <...>.“
[28] LAT 2011 m. balandžio 5 d. nutartis civilinėje byloje Nr. 3K-3-158/2011.
[29] Plačiau žrt. https://klausk.vpt.lt/hc/lt/articles/360016428039-102-straipsnis-Pretenzijos-pateikimo-perkan%C4%8Diajai-organizacijai-pra%C5%A1ymo-pateikimo-ar-ie%C5%A1kinio-parei%C5%A1kimo-teismui-terminai
[30] LAT 2018 m. gegužės 23 d. nutartis civilinėje byloje Nr. e3K-3-211-248/2018.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite