išvada 2019 (102)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai | 2019-03 | Nr. | ||
Į | 2019-03-05 | Nr. | RV-145 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Išmaniosios mokesčių administravimo sistemos (i.MAS) išmaniųjų elektroninių kasos aparatų posistemio (i.EKA) sukūrimo ir įdiegimo paslaugų viešasis pirkimas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2018-09-01, pirkimo Nr. 392875) (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01) (toliau – Įstatymas). |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | 3 100 421,00 Eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | - |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas dėl kvalifikacinių reikalavimų / iki sutarties sudarymo procedūros. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos įgyvendinimo priemonė 02.3.1-CPVA-V-529 „Pažangių elektroninių paslaugų kūrimas“, Įgyvendinančioji institucija – VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra. |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. | |
Pirkimo sąlygos patvirtintos Perkančiosios organizacijos viešojo pirkimo komisijos, sudarytos Perkančiosios organizacijos viršininko 2018-07-11 įsakymu Nr. V-351 (toliau – Komisija), 2018-08-30 posėdžio protokolu Nr. 2, (toliau – Pirkimo sąlygos). 1) Pirkimo sąlygų 7.1.2 punkte nustatytas kvalifikacinis reikalavimas – „Tiekėjas per pastaruosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) tinkamai įvykdė bent 1 sutartį, kurios vykdymo metu sukurta (modernizuota) ir įdiegta informacinė sistema: a) <...>; b) <...>; c) kuri turi integraciją su ne mažiau kaip 2 informacinėmis sistemomis (sąveikos lygis ne mažesnis kaip periodiniai automatizuoti duomenų mainai tiek vienpusiai, tiek ir dvipusiai), iš kurių bent 1 IS yra įmonės, įstaigos ar organizacijos išorinių elektroninių (tinklinių) paslaugų teikimo sistema; d) <...>; e) kuri nenutrūkstamai teikia elektronines paslaugas, veikiančias 24 valandas per parą kiekvieną dieną, išoriniams vartotojams. Tarnyba konstatuoja, kad Pirkimo sąlygų 7.1.2 punkto c) papunktyje nustatytas nepagrįstas reikalavimas integracijai su ne mažiau kaip 2 informacinėmis sistemomis, nes jei tiekėjas yra vykdęs susiejimą bent su viena sistema, jis jau turi reikiamus įgūdžius atlikti susiejimą su bet kokiu kiekiu sistemų. Apibendrinant tai, kas išdėstyta, konstatuojama, kad aukščiau nurodytuose Pirkimo sąlygų punktuose nustatyti reikalavimai pažeidžia Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytus lygiateisiškumo, proporcingumo ir skaidrumo principus, Įstatymo 47 straipsnio 1 dalies nuostatas. | |
2. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[3], 47 straipsnio 1[4] ir 7[5] dalys, Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[6] (toliau – Metodika) 21.6 punktas[7] |
1) Pirkimo sąlygų 7.1.6.4 punkte nustatytame kvalifikacijos reikalavime nurodyta sąlyga turėti ne mažiau kaip 2 informacinių sistemų analitikus, 7.1.6.9 punkte – turėti ne mažiau kaip 3 informacinės sistemos programuotojus; 7.1.6.10 punkte – turėti ne mažiau kaip 2 informacinės sistemos testavimo specialistus yra nepagrįsta, perteklinė ir ribojanti konkurenciją bei neatitinka Metodikos 21.6 punkto, kad „Pirkimo vykdytojas nurodo reikalaujamas kompetencijas, o tiekėjas pateikia minimalų reikalaujamas kompetencijas galinčių atitikti asmenų skaičių <...>“. Tarnyba atkreipia dėmesį, kad visi reikalavimai/sąlygos, susijusios su tinkamu ir savalaikiu paslaugų atlikimu ir sutarties vykdymu, turi būti nurodyti pirkimo dokumentuose, o tiekėjai, būdami profesionalūs viešųjų pirkimų dalyviai ir savo srities profesionalai, teikdami pasiūlymus viešuosiuose pirkimuose ir siekdami juos laimėti, įsivertinę visus reikalavimus/sąlygas bei visas galimas rizikas, patys parenka reikiamų žmogiškųjų išteklių skaičių, kad optimaliomis sąnaudomis galėtų įvykdyti pirkimo ir sutarties sąlygas. Apibendrinant tai, kas išdėstyta, konstatuojama, kad Pirkimo sąlygų 7.1.6.4; 7.1.6.9; 7.1.6.10 punktuose nustatytas kvalifikacijos reikalavimas, turėti tam tikrą specialistų skaičių, pažeidžia Įstatymo 47 straipsnio 1 ir 7 dalis, neatitinka Metodikos 21.6 punkto nuostatų bei neužtikrina Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintų principų laikymosi. 2) Pirkimo sąlygų 7.1.6.1 punkte nustatytame kvalifikacijos reikalavime nurodyta sąlyga projekto vadovui turėti „vadovavimo bent 1 informacinės sistemos, užtikrinančios elektroninių paslaugų teikimą išoriniams naudotojams, kūrimo ir diegimo projekte, kuri integruota su daugiau nei 2 informacinėmis sistemomis <...>“, yra perteklinė, nepagrįsta, nes vadovavimui būtent sąsajų skaičius, jų egzistavimas arba ne, įtakos neturi. 3) Pirkimo sąlygų 7.1.6.2 – 7.1.6.11 punktuose nustatytuose kvalifikacijos reikalavimuose visiems specialistams (ekspertams) nurodyta sąlyga „informacinės sistemos kūrimo sutarties vertė ne mažesnė kaip 400 000 EUR be PVM“. Toks reikalavimas visiems tiekėjo specialistams yra perteklinis, kadangi specialistų (ekspertų) vaidmuo bei indėlis į projektą/sutartį gali būti labai maža verte. Tiekėjo ekspertų/specialistų kompetencija įrodoma gyvenimo aprašymu, sertifikatais, įgyvendintais projektais, aprašant specialistų vaidmenį ir apimtis projekte, o ne sutarties verte. Apibendrinant tai, kas išdėstyta, konstatuojama, kad Pirkimo sąlygų 7.1.6.1 punkte nustatytas reikalavimas dėl integravimo su daugiau nei 2 informacinėmis sistemomis, bei 7.1.6.2 – 7.1.6.11 punktuose nustatytas kvalifikacijos reikalavimas specialistams (ekspertams) turėti patirtį sistemos kūrimo sutarties verte ne mažesne kaip 400 000 EUR be PVM, pažeidžia Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytus lygiateisiškumo, proporcingumo ir skaidrumo principus bei Įstatymo 47 straipsnio 1 ir 7 dalis. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į šios išvados II dalyje nustatytus Įstatymo pažeidimus, Tarnyba, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja Perkančiąją organizaciją:
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
|
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“;
[2] „<...> Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs <...>“;
[3] Žr. nuorodą Nr. 1;
[4] „<...>Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu <...>“;
[5] „Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką“;
[6] Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodika, patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017-06-29 įsakymu Nr. 1S-105;
[7] „Pirkimo vykdytojas negali kelti tokių kvalifikacijos reikalavimų, kurie dirbtinai riboja konkurenciją.<...>“
[8] „<...>Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, o perkančioji organizacija – nupirkti tai, ko reikia“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami