išvada 2019 (63)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
UAB „Verslo aptarnavimo centras“ | 2019-02- Į 2019-01-14 | Nr. 4S- b/n |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – VPT), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko UAB „Verslo aptarnavimo centras“ vykdomo pirkimo dalinį vertinimą. Perkantysis subjektas, įgaliojęs UAB „Verslo aptarnavimo centras“ atlikti pirkimo procedūras – AB „Energijos skirstymo operatorius".
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „(2018-ESO-652) Įrankių ir mechanizmų techninio patikrinimo, taisymo, techninio aptarnavimo paslaugos“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2018 m. rugpjūčio 7 d., pirkimo Nr. 394981) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas (toliau – PĮ). |
Pirkimo būdas | Skelbiamos derybos. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | 57 000,00 Eur be PVM, 68 970,00 Eur su PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | – |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas dėl kvalifikacinių reikalavimų / Pirkimo procedūrų vertinimas iki sutarties sudarymo procedūros. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas | – |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
PĮ 29 straipsnio 1 dalis[1], 2 dalies 1 punktas[2], 59 straipsnio 1 dalis[3], Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – VPĮ) 47 straipsnio 1 dalis[4], 47 straipsnio 7 dalis[5] | |
Pirkimo sąlygos patvirtintos Pirkimo komisijos 2018-08-03 protokolu. Specialiųjų Pirkimo sąlygų Priedo Nr. 4 „Tiekėjams keliami reikalavimai: pašalinimo pagrindai, kvalifikacijos ir kiti reikalavimai“ II dalies C punkto 1 papunktyje nustatytas kvalifikacinis reikalavimas tiekėjui būti įvykdžius ir (ar) vykdyti bent 1 (vieną) sutartį, kurios dalykas ir vykdymo sąlygos panašios, t. y. įrankių ir mechanizmų techninio patikrinimo, taisymo, techninio aptarnavimo paslaugos, kurios vertė ne mažesnė nei 39.900,00 EUR be PVM. Vadovaujantis Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[6] (toliau – Kvalifikacijos metodika) 21.1.2 punkto 2 papunkčiu, reikalaujamas pirkimo sutarčių skaičius priklauso nuo to, ar pirkimo objektas yra dalus: „ 2) jei pirkimo objektas yra sudėtinis ir gali būti dalus (pavyzdžiui, perkami keli automobiliai, kelių objektų kadastriniai matavimai, maitinimo paslaugos, valymo paslaugos) ir/ar prekių pristatymo, paslaugų suteikimo ar darbų atlikimo terminas yra nevienkartinis (pavyzdžiui, prekės turės būti pristatytos ne visos iš karto, o dalimis, tada, kai atsiras poreikis arba jei sudaroma preliminarioji sutartis), tiekėjo prašoma būti įvykdžius/vykdyti bent 1 ar daugiau pirkimo sutarčių <...>“. Kvalifikacijos metodikos 21.1.3 punkte nurodyta, kad riboti vertinamų sutarčių skaičių pirkimo vykdytojas gali, kai planuoja daryti kelis stambesnius užsakymus ir abejoja, ar praktikoje mažesnės apimties sutartis vykdęs tiekėjas sugebės įvykdyti didesnės apimties sutartis. Remiantis Pirkimo dokumentais nustatyta, kad Pirkimo objektą sudaro įrankių ir mechanizmų techninis patikrinimas, taisymas, techninis aptarnavimas bei kitos paslaugos, išvardintos Pirkimo techninės specifikacijos priede Nr. 1 bei atsarginės dalys ir medžiagos, reikalingos įrangos remontui. Planuojamas maksimalus paslaugų kiekis – ne daugiau kaip 5000 vnt. užsakymų sutarties galiojimo laikotarpiu (vienetu laikoma viena remonto paslauga).[7] Užsakymas formuojamas dėl ne mažiau kaip 2 sugedusių prietaisų.[8] Maksimalus priimtinas brangiausiai įkainuotos paslaugos įkainis – ne daugiau kaip 520 Eur be PVM.[9] Įgaliojusi organizacija neįsipareigoja nupirkti viso nurodyto paslaugų kiekio ar bet kokios jo dalies.[10] Apmokėti numatyta už faktiškai suteiktas paslaugas pagal tiekėjo pasiūlyme nurodytus įkainius,[11] už tinkamai suteiktas paslaugas pagal kiekvieną užsakymą[12]. Atsižvelgdama į planuojamas Pirkimo objekto apimtis, paslaugų kainas ir sutartinių įsipareigojimų vykdymo pobūdį (sutartį numatyta vykdyti pagal atskirus užsakymus, paslaugų suteikimo terminas yra nevienkartinis), VPT sprendžia, kad Pirkimo objektas yra dalus, todėl minėtas kvalifikacinis reikalavimas yra nepagrįstas, neproporcingas Pirkimo objektui ir dirbtinai riboja tiekėjų konkurenciją. VPT konstatuoja, kad nustatydama minėtą kvalifikacinį reikalavimą, UAB „Verslo aptarnavimo centras“ pažeidė PĮ 29 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus nediskriminavimo ir proporcingumo principus, PĮ 29 straipsnio 2 dalies 1 punkto, 59 straipsnio 1 dalies, VPĮ 47 straipsnio 1 dalies ir 7 dalies reikalavimus. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
– |
IV dalis. Sprendimas
VPT, atsižvelgdama į šios išvados II dalyje nustatytus PĮ ir VPĮ reikalavimų pažeidimus, vadovaudamasi PĮ 101 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja UAB „Verslo aptarnavimo centras“: 1. nutraukti Pirkimo procedūras; 2. per 20 darbo dienų raštu informuoti VPT apie įpareigojimo įvykdymą ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su VPT sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
[1] „Perkantysis subjektas užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[2] „Perkantysis subjektas turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai;“.
[3] „<...> Reikalavimai dėl tiekėjų pašalinimo pagrindų nebuvimo ir kvalifikacijos tikrinimo nustatomi ir patvirtinimo priemonės dėl jų teikiamos mutatis mutandis taikant Viešųjų pirkimų įstatymo 46, 47, 50, 51 straipsnių nuostatas <...>“.
[4] „<...> Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu <...>“.
[5] „Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką“.
[6] Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodika patvirtinta VPT direktoriaus 2017-06-29 įsakymu Nr. 1S-105.
[7] Specialiųjų Pirkimo sąlygų Priedo Nr. 1 „Techninė specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija) 2.1, 3.1, 3.4 punktai.
[8] Techninės specifikacijos 7.1.2 punktas.
[9] Paslaugų teikimo sutarties Specialiosios dalies projekto priedas Nr. 3.
[10] Techninės specifikacijos 3.2 punktas.
[11] Paslaugų teikimo sutarties Specialiosios dalies projekto 2.5 punktas.
[12] Paslaugų teikimo sutarties Specialiosios dalies projekto 6.1 punktas.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami