išvada 2019 (79)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
VšĮ „Versli Lietuva“ 2019-06-28 Nr. 4S-798
VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūrai Į 2019-06-04 Nr. 2019-R4-2611
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ „Versli Lietuva“ (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo vertinimą. Vertinimas atliktas gavus VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūros (toliau – LVPA) prašymą pateikti pirkimo vertinimo išvadą, ar Perkančioji organizacija nepažeidė pirkimų skaidrumo, lygiateisiškumo ir nediskriminavimo principų.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data | „LSB renginio viešinimo paslaugos“ pirkimo Nr. 368412 (toliau – Pirkimas), Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) paskelbtas 2018 m. vasario 28 d. |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01) (toliau – Įstatymas). Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas, patvirtintas Tarnybos direktoriaus 2017-06-28 įsakymu Nr. 1S-97 „Dėl Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ |
Pirkimo būdas | Mažos vertės pirkimas (skelbiama apklausa) |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) faktinė pirkimo vertė, EUR be PVM | Faktinė Pirkimo sutarties vertė 50 000,00 EUR be PVM |
Tiekėjas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis | - |
Pirkimo vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas dėl pirkimų principų laikymosi / Pirkimo procedūrų vertinimas po sutarties įvykdymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | „Mokslinių tyrimų eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“, 01.2.1-LVPA-V-842 priemonės „Inogeb LT“, LVPA |
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas | - |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[1] | |
Pirminius pasiūlymus Pirkimui pateikė du tiekėjai – UAB „Carat“ ir UAB „MVP sprendimai“. UAB „Carat“ pirminiame pasiūlyme nurodyta paslaugos „Renginio reklamos banerių kampanija užsienio portaluose“ vieneto kaina 300,00 EUR be PVM. Perkančioji organizacija 2018-03-12 CVP IS priemonėmis (pranešimas 5983378) informavo tiekėją, kad jo pirminis pasiūlymas atitinka Pirkimo sąlygų reikalavimus. Pažymėtina, kad tiekėjams pateikus galutinius pasiūlymus, UAB „Carat“ pasiūlyme minėtos paslaugos vieneto kaina padidėjo iki 2 000,00 EUR be PVM. LVPA paprašius pateikti paaiškinimus dėl įtariamo pažeidimo, Perkančioji organizacija 2019-04-19 rašte Nr. VL2019-151 aiškino, kad „Nagrinėjant tiekėjo UAB „Carat“ pasiūlymą, Perkančioji organizacija atkreipė dėmesį į tiekėjo paslaugai „Renginio reklamos banerių kampanija užsienio portaluose“ nurodytą įkainį, kuris Perkančiajai organizacijai pasirodė neįprastai mažas lyginant su rinkoje esančiomis šios paslaugos kainomis, todėl pirminis pasiūlymas galimai pateiktas ne pirkimo dokumentuose numatytam objektui <...>. Perkančioji organizacija telefonu susisiekė su tiekėju norėdama pasitikslinti, ar šis teisingai supranta pirkimo objektą ir techninės specifikacijos 3 punkte nurodytą pageidaujamą paslaugą ir jos apimtį“. Perkančiosios organizacijos rašte nurodyti argumentai dėl tiekėjo pirminio pasiūlymo paaiškinimo telefonu yra nepagrįsti, nes prieštarauja Pirkimo sąlygų 1.10 punkto reikalavimui, kad „Pirkimas vykdomas CVP IS elektroninėmis priemonėmis. Bet kokia informacija, Pirkimo sąlygų paaiškinimai, pranešimai, ar kitas perkančiosios organizacijos susirašinėjimas su tiekėjais yra vykdomas tik CVP IS elektroninėmis priemonėmis“ ir Pirkimo sąlygų 1.13 punkto reikalavimui, jog „Bendravimas vyks tik CVP IS susirašinėjimo priemonėmis“. Tokiu būdu, Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- |
IV dalis. Sprendimas
Perkančioji organizacija vykdydama Pirkimą pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
- |
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi <...> skaidrumo principų“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami