išvada 2019 (73)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
VšĮ Kauno Panemunės 2019-03- Nr. 4S-
socialinės globos namams Į 2019-02-20 Nr. (1.2)-49
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Kauno Panemunės socialinės globos namų (toliau – Perkančioji organizacija) vykdytų viešųjų pirkimų vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data | „Infuzijos reikmenys (1)“ pirkimo Nr. 417806 (toliau – Pirkimas Nr. 1), „Popieriniai higienos gaminiai“ pirkimo Nr. 417727 (toliau – Pirkimas Nr. 2), „Vatos pagaliukai“ pirkimo Nr. 417737 (toliau – Pirkimas Nr. 3), „Tvarsliava“ pirkimo Nr. 417739 (toliau – Pirkimas Nr. 4), „Pleistrai“ pirkimo Nr. 417740 (toliau – Pirkimas Nr. 5), „Švirkštai“ pirkimo Nr. 417741 (toliau – Pirkimas Nr. 6), „Dezinfekcijos priemonės“ pirkimo Nr. 417743 (toliau – Pirkimas Nr. 7), „Maišeliai šlapimui“ pirkimo Nr. 417744 (toliau – Pirkimas Nr. 8), „Kraujo lancetai“ pirkimo Nr. 417746 (toliau – Pirkimas Nr. 9), Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) paskelbti 2019 m. sausio 15 d. |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01) (toliau – Įstatymas). Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas, patvirtintas Tarnybos direktoriaus 2017-06-28 įsakymu Nr. 1S-97 „Dėl Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ |
Pirkimo būdas | Mažos vertės pirkimai (skelbiamos apklausos) |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) faktinė pirkimo vertė, EUR be PVM | Bendra planuojama vertė 32 000,00 EUR be PVM |
Tiekėjas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis | - |
Pirkimo vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas dėl tiekėjų kvalifikacijos reikalavimo / Pirkimo procedūrų vertinimas po sutarties sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas | - |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[1] | |
Pirkimų Nr. 1, Nr. 2, Nr. 3, Nr. 4, Nr. 5, Nr. 6, Nr. 7, Nr. 8 ir Nr. 9 sąlygų, patvirtintų Perkančiosios organizacijos viešųjų pirkimų komisijos (toliau – Komisija) 10 punkto lentelės 2 punkte nustatytas tiekėjų kvalifikacijos reikalavimas – „Licencija verstis farmacine veikla Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos išduotas dokumentas su priedais (jeigu šis dokumentas juos turi), patvirtinantis, kad juridinis asmuo turi teisę verstis licencijoje nurodyta medicinos įranga, farmacijos ir asmens higienos produktų veikla“. Farmacinės veiklos licencijavimą reglamentuojančio Lietuvos Respublikos farmacijos įstatymo 19 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad licencijuojama farmacinė veikla yra „vaistinių, tiriamųjų vaistinių preparatų gamyba, importas iš trečiųjų šalių, plazmos, naudojamos kaip pradinė medžiaga kraujo preparatams gaminti, ruošimas, didmeninis vaistinių preparatų platinimas, vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonių ir vaistinės veikla“. Atsižvelgiant į tai, perkant Pirkimų Nr. 1, Nr. 2, Nr. 3, Nr. 4, Nr. 5, Nr. 6, Nr. 7, Nr. 8 ir Nr. 9 objektuose nurodytas prekes nėra būtina licencija verstis farmacine veikla, šis Perkančiosios organizacijos keliamas tiekėjų kvalifikacijos reikalavimas yra neproporcingas, nepagrįstas ir perteklinis. Tokiu būdu, Perkančioji organizacija, įtvirtindama visų pirkimų sąlygose tokį tiekėjų kvalifikacijos reikalavimą, dirbtinai apribojo konkurenciją ir tuo pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytus lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo ir skaidrumo principus. Pažymėtina, kad Pirkimams Nr. 1, Nr. 3, Nr. 4, Nr. 5 ir Nr. 8 pasiūlymą pateikė vienintelis tiekėjas. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
Įstatymo 103 straipsnio 3 dalis[2] ir 17 straipsnio 1 dalis[3] | |
Įstatymo 25 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad atliekant mažos vertės pirkimus, taikomos Įstatymo VII skyriaus, reglamentuojančio ginčų nagrinėjimo tvarką, nuostatos. UAB „Sentios“ pateikė Perkančiajai organizacijai pretenziją dėl Pirkimo Nr. 1 tiekėjų kvalifikacijos reikalavimo (2019-01-21 CVP IS pranešimas 6868983), UAB „Manjana“ – pretenziją dėl Pirkimo Nr. 2 tiekėjų kvalifikacijos reikalavimo (2019-01-18 CVP IS pranešimas 6863507), A. Zapalskio IĮ „Azas“ – pretenziją dėl Pirkimo Nr. 2 techninės specifikacijos reikalavimų (2019-01-18 CVP IS pranešimas 6864472) ir pretenziją dėl Pirkimo Nr. 2 procedūrų pažeidimų (2019-01-22 CVP IS pranešimas 6871000), UAB „Sentios“ – pretenziją dėl Pirkimo Nr. 9 tiekėjų kvalifikacijos reikalavimo (2019-01-21 CVP IS pranešimas 6866372), tačiau Perkančioji organizacija šių pretenzijų neišnagrinėjo, nepateikė tiekėjams jokių atsakymų ir tuo pažeidė Įstatymo 103 straipsnio 3 dalies nuostatas ir Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytą skaidrumo principą. | |
Įstatymo 86 straipsnio 9 dalis[4] ir 17 straipsnio 1 dalis[5] | |
Įstatymo 25 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad atliekant mažos vertės pirkimus, taikomos Įstatymo 86 straipsnio 9 dalies nuostatos. Perkančioji organizacija, sudariusi Pirkimų Nr. 1, Nr. 2, Nr. 3, Nr. 4, Nr. 5, Nr. 6, Nr. 7, Nr. 8 ir Nr. 9 sutartis, nepaskelbė jų ir laimėjusių dalyvių pasiūlymų CVP IS ir tuo pažeidė Įstatymo 86 straipsnio 9 dalies nuostatas ir Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytą skaidrumo principą. |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į nustatytus Įstatymo pažeidimus, nurodytus šios vertinimo išvados II dalyje ir III dalies 2 punkte, Tarnyba rekomenduoja imperatyvioms Įstatymo nuostatoms prieštaraujančias su A. Zapalskio IĮ „Azas“ 2019 m vasario 11 d. sudarytas Pirkimo Nr. 1 sutartį Nr. 11/02/19-9, Pirkimo Nr. 3 sutartį Nr. 11/02/19-1, Pirkimo Nr. 4 sutartį Nr. 11/02/19-3, Pirkimo Nr. 5 sutartį Nr. 11/02/19-5, Pirkimo Nr. 6 sutartį Nr. 11/02/19-4, Pirkimo Nr. 8 sutartį Nr. 11/02/19-6, Pirkimo Nr. 9 sutartį Nr. 11/02/19-7, su UAB „Limedika“ 2019 m vasario 24 d. sudarytą Pirkimo Nr. 2 sutartį Nr. LIM-SUT-284/2019, su UAB „Armila“ 2019 m kovo 1 d. sudarytą Pirkimo Nr. 7 sutartį Nr. 2019/0396 nutraukti ir, esant poreikiui, organizuoti naujus viešuosius pirkimus. Atsižvelgdama į nustatytus Įstatymo pažeidimus, nurodytus šios vertinimo išvados III dalies 3 punkte, Tarnyba įpareigoja Perkančiąją organizaciją laimėjusių dalyvių pasiūlymus ir sudarytas pirkimų sutartis paskelbti CVP IS. Prašome ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, nuo šios vertinimo išvados gavimo dienos, raštu informuoti Tarnybą apie įpareigojimo įvykdymą ir priimtus sprendimus dėl Tarnybos rekomendacijos nutraukti Pirkimų Nr. 1, Nr. 2, Nr. 3, Nr. 4, Nr. 5, Nr. 6, Nr. 7, Nr. 8 ir Nr. 9 sutartis. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
Nustatyta, kad Perkančiosios organizacijos 2019 m. sausio 10 d. įsakymu Nr. (1.4.)-7 „Dėl nuolatinės viešųjų pirkimų komisijos sudarymo ir įgaliojimų jai suteikimo“ sudarytos Komisijos nariai I.K., D.Ž, R.G., M.J-L. ir 2019 m. sausio 10 d. įsakymu Nr. (1.4.)-10 „Dėl pirkimų organizatorių paskyrimo“ paskirta pirkimų organizatorė R.G. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai nėra deklaravę savo, kaip Komisijos narių ir pirkimų organizatorių statuso, nors dalyvavo priimant sprendimus dėl pirkimų procedūrų. |
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo <...> proporcingumo, skaidrumo principų“;
[2] „Perkančioji organizacija privalo išnagrinėti pretenziją, priimti motyvuotą sprendimą ir apie jį <...> raštu pranešti pretenziją pateikusiam tiekėjui, suinteresuotiems kandidatams ir suinteresuotiems dalyviams ne vėliau kaip per 6 darbo dienas nuo pretenzijos gavimo dienos“;
[3] Žr. išnašą Nr. 2;
[4] „Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį <...> ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties <...> sudarymo <...> turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje“;
[5] Žr. išnašą Nr. 2.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami