išvada 2019 (70)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
VšĮ „Kaunas IN“ VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra | 2019-10-08 Į 2019-09-30
| Nr. Nr. | 4S-1130 S-109 |
PIRKIMO VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ „Kaunas IN“ (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Projekto „Lietuvos tarpukario (1918-1940 m.) architektūra“ e. rinkodaros priemonių diegimas ir skaida“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2019-08-22, pirkimo Nr. 449908; toliau – Pirkimas)[1] |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2019-06-11) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | 84 975,21 Eur be PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | – |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis Pirkimo vertinimas dėl kvalifikacijos reikalavimų, techninės specifikacijos, pasiūlymų pateikimo terminų vertinimo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programa Projektas – „Lietuvos tarpukario (1918-1940 m. ) architektūra“ (Projekto identifikacijos duomenys: VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. – |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. | ||
Pirkimo sąlygų 87 punkto lentelėje Eil. Nr. 2 nurodytas techninio ir profesinio pajėgumo reikalavimas: „Tiekėjas per pastaruosius 3 (trejus) metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą trumpiau nei 3 (trejus) metus) yra tinkamai įvykdęs arba vykdo: 1) reklamos kampanijų internetiniuose portaluose ir socialiniuose tinkluose įgyvendinimo paslaugų bent 1 sutartį kurios vertė ne mažesnė kaip 10 000 EUR (be PVM). 2) straipsnių naujienų portalams parengimo ir talpinimo, straipsnių kelionių dienraščiams parengimo ir talpinimo paslaugų bent 1 sutartį kurios vertė ne mažesnė kaip 35 000 EUR (be PVM).“ Nustatyta, kad Perkančioji organizacija, nurodydama kvalifikacinio reikalavimo rodiklio „Reikalaujamas pirkimo sutarčių skaičius“ reikšmę, nesivadovavo Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[4] (toliau - Metodika) 21.1.2 punkto 2 papunkčio nuostatomis, kad: „jei pirkimo objektas yra sudėtinis ir gali būti dalus <...> ir/ar prekių pristatymo, paslaugų suteikimo ar darbų atlikimo terminas yra nevienkartinis <...>, tiekėjo prašoma būti įvykdžius/vykdyti bent 1 ar daugiau pirkimo sutarčių, kurių bendra vertė būtų ne mažiau kaip 0,5 pirkimo objekto vertės. <...> Laikytina, kad tiekėjo pajėgumui įvykdyti sutartį neturi įtakos, ar perkamas prekių kiekis buvo pristatytas pagal vieną didesnės vertės sutartį, ar pagal daugiau mažesnės vertės sutarčių. <...>.“ Nagrinėjamu atveju, Projekto „Lietuvos tarpukario (1918-1940 m.) architektūra“ ( toliau – Projektas) e. rinkodaros priemonių diegimo ir sklaidos paslaugas sudaro tokios paslaugos: Paskyrų socialiniuose tinkluose sukūrimas, socialinių tinklų administravimas, reklamos socialiniuose tinkluose kūrimas ir administravimas, reklaminių skydelių ir jų adaptacijos sukūrimas, straipsniai turizmo tinklaraščiuose ir internetiniuose portaluose, reklaminių Projektų internetiniuose portaluose administravimas. Pirkimo sąlygų 3 priede „Projekto Lietuvos tarpukario (1918-1940 m.) architektūra e. rinkodaros priemonių diegimas ir sklaida sutartis“ III skyriaus 4 punkte nurodyta, kad „Su Tiekėju atsiskaitoma periodiškai kas mėnesį už suteiktas paslaugas pagal pasiūlymo formoje nurodytus įkainius per 30 (trisdešimt) dienų nuo sąskaitos faktūros arba PVM sąskaitos-faktūros pateikimo dienos“. Apibendrinus tai, kas išdėstyta, daroma išvada, kad Pirkimo objektas yra sudėtinis ir dalus. Atsižvelgiant į tai, turėjo būti nustatytas techninio ir profesinio pajėgumo reikalavimas, kad „turi būti įvykdyta/vykdoma bent 1 ar daugiau pirkimo sutarčių, kurių bendra vertė būtų <...>“, todėl Pirkimo sąlygų 87 punkto lentelės Eil. Nr. 2 1 ir 2 punktuose nustatytas reikalavimas turėti „<...> bent 1 sutartį <...>“, yra nepagrįstas, dirbtinai ribojantis konkurenciją bei galimybę Pirkime dalyvauti sutartį gebantiems įvykdyti tiekėjams. Atsižvelgdama į išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, nustatydama kvalifikacinį reikalavimą, nesivadovavo Metodikos reikalavimais, dirbtinai apribojo tiekėjų konkurenciją ir jų galimybę dalyvauti Pirkime, taip pažeisdama Įstatymo 47 straipsnio 1 ir 7 dalių reikalavimus. | ||
2. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[5] Įstatymo 47 straipsnio 1 dalis[6] | |
Pažymėtina, kad nors perkančiosioms organizacijoms Įstatymas suteikia teisę nustatyti kvalifikacinius reikalavimus, siekiant įsitikinti tiekėjų pajėgumu vykdyti sutartį, vykdant pirkimus būtina atsižvelgti į perkamo objekto specifiką ir pagal tai nustatyti tokius minimalius kvalifikacijos reikalavimus, kurie dirbtinai neribotų tiekėjų konkurencijos ir užtikrintų įmanomai didžiausią pasiūlymų skaičių, kad paslaugos būtų įsigytos racionaliai naudojant pirkimui skirtas lėšas. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, darytina išvada, kad Perkančiosios organizacijos nustatyta tiekėjo kvalifikacijos reikalavimo dalis: 1) dėl straipsnių kelionių dienraščiuose parengimo ir talpinimo, nėra susijusi su Pirkimo objektu ir yra dirbtinai ribojanti tiekėjų konkurenciją, todėl pažeidžia Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą proporcingumo principą bei Įstatymo 47 straipsnio 1 dalies reikalavimus; 2) dėl straipsnių naujienų portalams ir kelionių dienraščiams parengimo ir talpinimo yra nepagrįstai aukšta, neproporcinga ir suvaržanti tiekėjų konkurenciją, todėl pažeidžia Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą proporcingumo principą bei Įstatymo 47 straipsnio 1 dalies reikalavimus. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
– |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į nustatytus pažeidimus, nurodytus šios vertinimo išvados II dalyje, Tarnyba, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja Perkančiąją organizaciją:
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Vertinimo išvada, galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
**kiekvieno pirkimo/sutarties vertinimas aprašomas atskirai
[1] Pirkimą vykdo VšĮ „Kaunas IN“ direktoriaus 2019-04-12 įsakymu Nr. DI-38 (su pakeitimais) sudaryta viešojo pirkimo komisija.
[2] „Perkančioji organizacija privalo išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, todėl ji turi teisę skelbime apie pirkimą ar kituose pirkimo dokumentuose nustatyti būtinus kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimus ir šių reikalavimų atitiktį patvirtinančius dokumentus ar informaciją. Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs. <...>“.
[3] „Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką.“
[4] Patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017-06-29 įsakymu Nr. 1S-105.
[5] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[6] Žr. Nuorodą Nr. 2.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami