išvada 2019 (76)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai 2019-05- Nr. 4S-
prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Į 2019-05-23 Nr. (7.98E) I-3434
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data | „Pensijos gavėjo pažymėjimo kortelių pirkimas“ pirkimo Nr. 428670 (toliau – Pirkimas), Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) paskelbtas 2019 m. balandžio 2 d. |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2019-01-01) (toliau – Įstatymas). |
Pirkimo būdas | Supaprastintas atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) faktinė pirkimo vertė, EUR be PVM | Bendra planuojama vertė 120 000,00 EUR su PVM |
Tiekėjas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis | - |
Pirkimo vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas dėl Pirkimo procedūrų tęsimo panaikinus Pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus dėl rezervuotos teisės dalyvauti Pirkime / Pirkimo procedūrų vertinimas po vokų atplėšimo procedūros, bet iki pirkimo pabaigos |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas | - |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[1] | |
Skelbimo apie Pirkimą, kuris yra Pirkimo dokumentų sudėtinė dalis, III.1.5) dalyje nustatyta, kad „Pirkime rezervuota teisė dalyvauti tik: socialinei įmonei; neįgaliųjų socialinei įmonei; tiekėjui, kuriame dirba daugiau kaip 50 procentų nuteistųjų, atliekančių arešto, terminuoto laisvės atėmimo ir laisvės atėmimo iki gyvos galvos bausmes; tiekėjui, kurių dalyviai yra sveikatos priežiūros įstaigos ir kuriose darbo terapijos pagrindais dirba ne mažiau kaip 50 procentų pacientų“. Kadangi Pirkimo dokumentuose, patvirtintuose Perkančiosios organizacijos viešojo pirkimo komisijos (toliau – Komisija) 2019 m. balandžio 1 d. posėdžio protokolo Nr. ŪV-10-67 nutarimu Nr. 2.2, tokio reikalavimo nebuvo, Komisija 2019-04-10 posėdyje (protokolas Nr. ŪV-10-71) nutarė papildyti Pirkimo dokumentus 2.6 punktu – „Pirkimas bus vykdomas vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 2 punkto nuostatomis, t. y. iš neįgaliųjų socialinės įmonės“ ir 6.7.5 punktu, numatančiu, kad pasiūlyme turi būti „Dokumentas, įrodantis, kad tiekėjas yra socialinė įmonė; neįgaliųjų socialinei įmonė; tiekėjas, kuriame dirba daugiau kaip 50 procentų nuteistųjų, atliekančių arešto, terminuoto laisvės atėmimo ir laisvės atėmimo iki gyvos galvos bausmes; tiekėjas, kurio dalyviai yra sveikatos priežiūros įstaigos ir kuriose darbo terapijos pagrindais dirba ne mažiau kaip 50 procentų pacientų“. Gavusi CVP IS priemonėmis tiekėjo UAB „ATEA“ 2019-04-16 pretenziją Nr. S-96, Komisija 2019-04-18 posėdyje (protokolas Nr. ŪV-10-76) nutarė pretenziją tenkinti ir panaikinti Pirkimo dokumentų 2.6 ir 6.7.5 punktų reikalavimus. Atitinkamai 2019-04-18 buvo pakeista skelbimo apie Pirkimą III.1.5) dalis, atsisakant reikalavimo dėl rezervuotos teisės dalyvauti Pirkime. Tarnyba sprendžia, kad Perkančiosios organizacijos 2019-04-18 padaryti Pirkimo dokumentų pakeitimai yra esminiai, todėl Pirkimas turėjo būti nutrauktas ir pradėtas naujas pirkimas. Analogišką poziciją išsakė ir Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (toliau – LAT): „Paskelbto viešojo pirkimo dokumentai negali būti aiškinami ar tikslinami taip, jog keistųsi pagrindinių pirkimo sąlygų esmė; kai perkančioji organizacija apibrėžia pirkimo sąlygų turinį (jam suteikia tikslią reikšmę), ji negali vėliau keisti pirkimo dokumentų turinio ar jų aiškinti taip, kad būtų iš esmės pakeistos pirkimo sąlygos, nes tokiu atveju būtų pažeisti skaidrumo ir tiekėjų teisėtų lūkesčių principai“ (LAT CBS 2016 m. kovo 30 d. nutartis c. b. UAB „Akiro“ v VšĮ Trakų ligoninė, bylos Nr. 3K-3-177-916/2016). Tarnyba, remdamasi LAT pozicija konstatuoja, jog Perkančioji organizacija negalėjo atlikti tokio Pirkimo dokumentų tikslinimo, o turėjo Pirkimą nutraukti bei pradėti naują. Tokiu būdu Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus pirkimų lygiateisiškumo, nediskriminavimo ir skaidrumo principus. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atsižvelgdama į nustatytus Įstatymo pažeidimus, nurodytus šios vertinimo išvados II dalyje, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja Perkančiąją organizaciją nutraukti Pirkimo procedūras ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
Nustatyta, kad Perkančiosios organizacijos vadovo pavaduotojos V.L. patvirtintoje 2019-03-20 Pirkimo paraiškoje Nr. VP-48 nurodyta Komisijos pirmininko pavaduotoja A.L. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai pavėluotai, tik 2019-05-20, deklaravo savo, kaip Komisijos narės statusą, nors prieš tai dalyvavo priimant sprendimus dėl Pirkimo procedūrų. |
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo <...> skaidrumo principų“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami