išvada 2019 (91)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
VšĮ Vilniaus universiteto ligoninei Santaros klinikos | 2019-09-10 Į 2019-06-03 2019-06-12 2019-08-14 | Nr. Nr. Nr. Nr. | 4S-1008 (7.4) 19SR-1903 19SR-1989 19SR-2682 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Popierinių ir kitų higienos priežiūros priemonių pirkimas Nr. 18819“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2019-04-28, pirkimo Nr. 432599; toliau – Pirkimas)[1] |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2019-01-01) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | I Pirkimo dalis – 167 706,00 Eur su PVM; II Pirkimo dalis – 148 104,00 Eur su PVM; III Pirkimo dalis – 378 609,00 Eur su PVM; IV Pirkimo dalis – 635 250,00 Eur su PVM; V Pirkimo dalis – 72 919,44 Eur su PVM; VI Pirkimo dalis – 2 795,10 Eur su PVM; VII Pirkimo dalis – 2 994,75 Eur su PVM; VIII Pirkimo dalis – 2 250,60 Eur su PVM; IX Pirkimo dalis – 68 020,15 Eur su PVM; X Pirkimo dalis – 73 442,16 Eur su PVM; XI Pirkimo dalis – 34 303,50 Eur su PVM; XII Pirkimo dalis – 14 973,75 Eur su PVM; XIII Pirkimo dalis – 2 057,00 Eur su PVM; XIV Pirkimo dalis – 1 752,38 Eur su PVM; XV Pirkimo dalis – 9 757,44 Eur su PVM; XVI Pirkimo dalis – 53 724,00 Eur su PVM; XVII Pirkimo dalis – 20 265,00 Eur su PVM; XVIII Pirkimo dalis – 4 618,57 Eur su PVM; XIX Pirkimo dalis – 4 618,57 Eur su PVM; XX Pirkimo dalis – 4 618,57 Eur su PVM; XXI Pirkimo dalis – 56 070,00 Eur su PVM; |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | – |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis Pirkimo vertinimas dėl techninės specifikacijos reikalavimų ir sprendimo nepirkti per Centrinę perkančiąją organizaciją (toliau – CPO) iki sutarties sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas – |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 82 straipsnio 2 dalis[2] | |
Perkančioji organizacija, atlikusi Pirkimą atviro konkurso būdu, nors centrinės perkančiosios organizacijos (toliau – CPO) kataloge higieninis popierius (tualetinis popierius, lapiniai rankšluosčiai, rankšluosčiai ritinyje) yra siūlomas, nesivadovavo Įstatymo 82 straipsnio 2 dalimi. Priežastys nepirkti reikiamų prekių per CPO yra nurodytos Pirkimo iniciatoriaus V.G. 2019-01-25 pažymoje „Dėl nepirkimo naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos paslaugomis“ (toliau – Pažyma 1) ir 2016-06-13 pažymoje (toliau – Pažyma 2): 1) CPO kataloge yra prekės, nurodytos 2, 3, 4, 5 ir 16 Pirkimo dalyse, tačiau CPO katalogo higieninio popieriaus skiltyje esančiose specifikacijose nereglamentuotas popieriaus lyginamasis svoris, kuris yra įtrauktas į visas perkamo higieninio popieriaus pozicijas (2, 3, 4, 5 ir 16 Pirkimo dalys). Perkančioji organizacija taip pat pažymi[3], kad vienas pagrindinių popierinių gaminių kokybės rodiklių yra popieriaus lyginamasis svoris, kuris tiesiogiai apibūdina popieriaus gaminio tvirtumo savybes; 2) CPO pasiūlymuose nėra atitinkamo dydžio perkamų gaminių (pvz. 34-36 cm ilgio ir 3) popierinių gaminių baltumas yra žemesnės reikšmės. Baltesnio popieriaus reikalaujama dėl estetinės išvaizdos ir priimtinumo vartotojui, be to, baltesnis popierius yra minkštesnis, nes jis yra balinamas chloro preparatais; 4) popieriniai gaminiai iš grynos celiuliozės bus naudojami rankų higienai patalpose, kuriose atliekamos chirurginės intervencijos[4]. Tarnyba, susipažinusi su Pirkimo dokumentais ir CPO kataloge siūlomu higieniniu popieriumi, nustatė, kad:
Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta aukščiau ir į Perkančiosios organizacijos 2019-08-14 rašte Nr. 19SR-2682 „Dėl informacijos ir dokumentų pateikimo“ nurodytus argumentus, Pažymoje 1 ir Pažymoje 2 nurodytas priežastis ir motyvus, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, nepateikė objektyvių argumentų, kad CPO kataloge siūlomos prekės neatitinka Perkančiosios organizacijos poreikių ir, kad Perkančioji organizacija, nepirkdama iš CPO, Pirkimą atliks efektyvesniu būdu racionaliai naudodama tam skirtas lėšas. Kadangi Perkančioji organizacija nepateikė objektyvių argumentų dėl kitokių reikalavimų, nei nustatyta CPO, visumos (tokio reikalavimų derinio) Pirkimo objektui būtinumo, o tai sudarė galimybę Perkančiajai organizacijai išvengti pareigos pirkti higieninius popierius (tualetinį popierių, lapinius rankšluosčius, rankšluosčius ritinyje) per CPO, Tarnyba daro išvadą, kad Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 82 straipsnio 2 dalies reikalavimus. Tarnyba palygino CPO kataloge siūlomų popierinių gaminių vienetų kainas (jei popierius yra ritinyje, CPO kataloge nurodyta 1 metro kaina, jei popierius yra lapeliais – 1 lapelio kaina) su tiekėjų-galimų laimėtojų pasiūlymuose nurodytomis vienetų kainomis (Perkančioji organizacija Techninėje specifikacijoje, prašė tiekėjų pateikti 1 pakuotės arba 1 ritinio kainą). Tarnybos nuomone, Perkančioji organizacija būtų pasiekusi Pirkimo tikslą, jei minėtus popierinius gaminius būtų pirkusi per CPO, be to, pirkdama per CPO šiuos gaminius būtų įsigijusi pigiau. | ||
2. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[12], Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punktas[13], Įstatymo 17 straipsnio 3 dalis[14], Įstatymo 37 straipsnio 3 dalis[15] | |
Pirkimo objektas suskaidytas į 21 Pirkimo dalį. Perkančioji organizacija, atlikusi dalyvių pasiūlymų atitikimo Pirkimo sąlygose keliamiems reikalavimams vertinimą, atmetė visus tiekėjų pasiūlymus 1, 13 ir 15 Pirkimo dalyse dėl to, kad pasiūlymai neatitiko Techninėje specifikacijoje nustatytų reikalavimų[16] [17]. Pasiūlymai 6-8 ir21 Pirkimo dalyse buvo atmesti, nes tiekėjai pasiūlė per dideles, Perkančiajai organizacijai nepriimtinas kainas[18]. Perkančioji organizacija Techninėje specifikacijoje labai išsamiai suformulavo reikalavimus Pirkimo objektui – 1 Pirkimo daliai[19], 2 Pirkimo daliai[20], 3 Pirkimo daliai[21], 4 Pirkimo daliai[22], Nors šie reikalavimai Pirkimo objektui formaliai atitinka Įstatymo 37 straipsnio nuostatas (nėra nurodytas konkretus prekės ženklas, modelis, reikalavimai nėra griežtai apibrėžti, nes vartojamos sąvokos „ne mažiau“, nurodomi intervalai ir pan.), tačiau jų visuma (toks Pirkimo sąlygų derinys) pritaikyta vienam gamintojui ar labai siauram, ribotam jų ratui. Tai patvirtina Perkančiosios organizacijos atliktas tiekėjų pasiūlymų vertinimas[25] [26], kurio metu nustatyta, kad visus Techninėje specifikacijoje nustatytus reikalavimus 2 Pirkimo daliai atitiko tik tualetinis popierius TORK 12160[27], 3 Pirkimo daliai – rankų šluostymo servetėlės TORK 100288 ir INDUSTRIE CELTEX M FOLD pura cellulosa 21,5x36 cm[28], 4 Pirkimo daliai – rankų šluostymo servetėlės TORK 471146, 5 Pirkimo daliai – rankų šluostymo popierius rulonais TORK 100134 ir 16 Pirkimo daliai – rankų šluostymo popierius rulonais TORK 140002. Tokių Techninės specifikacijos reikalavimų pasirinkimą Perkančioji organizacija grindė argumentais[29] [30] [31] [32]:
Tarnyba, įvertinusi Perkančiosios organizacijos argumentus, pažymi, kad iš grynos celiuliozės pagaminti popieriniai gaminiai, kuriais naudosis personalas, teikiantis medicinines paslaugas, yra perkami 3 Pirkimo dalimi ir 5 Pirkimo dalimi, likusiomis dalimis (2 Pirkimo dalis, 4 Pirkimo dalis ir 16 Pirkimo dalis) yra perkami popieriniai gaminiai pagaminti iš antrinės žaliavos arba iš pirminės ir antrinės žaliavos mišinio. Tai nėra didžioji dalis popierinių gaminių. Be to, higienos normoje nėra nustatyti popierinių rankšluosčių (servetėlių) lyginamojo svorio, baltumo rodikliai bei reikalavimai iš kokios žaliavos turi būti pagaminti popieriniai rankšluosčiai (servetėlės), užtikrinantys sveikatos priežiūros įstaigose dirbančio personalo rankų higieną. Kadangi Perkančioji organizacija nepateikė Tarnybai pagrįstų, moksliškai patvirtintų, patikimų ir įtikinamų įrodymų, kad būtent tokių aukštų ir specifinių Techninėje specifikacijoje nurodytų fizikinių savybių (lyginamasis svoris, baltumas, išmatavimai, žaliava) popieriniai rankšluosčiai (servetėlės) užtikrina vandens sugeriamumo, minkštumo savybes bei tinkamą medicininio personalo rankų higieną, o argumentai, kad pasiūlymus tam tikroms Pirkimo dalims pateikė ne vienas, o keli tiekėjai, Tarnybos nuomone, nepašalina diskriminuojančio Techninės specifikacijos reikalavimų pobūdžio, ypač įvertinus tai, kad tokių prekių rinka yra pakankamai plačiai išplėtota. Perkančiosios organizacijos argumentai apie jos statusą[33] („tretinio lygio daugiaprofilinė ligoninė“) ir vykdomą veiklą (asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas), vien dėl savo pobūdžio (socialiai jautri visuomenei svarbi sveikatos priežiūros sritis), negali būti vertinami kaip pateisinantys tiekėjų sąžiningą varžymosi ribojimą. Poreikis itin detaliai apibrėžti Pirkimo objektui keliamus techninius reikalavimus turėjo būti pagrįstas nurodant detalius jį patvirtinančius argumentus, o ne apibendrintus teiginius apie teikiamų paslaugų svarbą. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas 2019 m. sausio 2 d. nutartyje civilinėje byloje Nr. e3K-3-32-378/2019 nurodė, kad „galimybė nustatyti tam tikrus (specifinius) ar itin detalius reikalavimus viešojo pirkimo objektui, kaip išimtis iš bendros taisyklės, turi būti aiškinama ir taikoma siaurai, suteikiama išimtinais atvejais bei tinkamai pagrindus“. Tarnybos nuomone, pasiūlymų skaičius Pirkime patvirtina dirbtinai apribotą konkurenciją: skirtingi tiekėjai, galėdami siūlyti tik konkrečius popierinius gaminius, realiai konkuravo turimais susitarimais su gamintoju, o ne kainomis. Įvertinus tai, kas išdėstyta, daroma išvada, kad Perkančioji organizacija formaliai teisėtomis priemonėmis (reikalavimai Pirkimo objektui nėra griežtai apibrėžti, nes vartojamos sąvokos „ne mažiau“, nurodomi intervalai ir pan., nėra nurodytas konkretus prekės ženklas ar modelis ir t.t.) sukūrė netiesioginės (paslėptos) diskriminacijos situaciją, nes Techninės specifikacijos reikalavimų visumą (tokį Pirkimo sąlygų derinį) pritaikė konkretaus gamintojo gaminamai produkcijai (arba labai siauram, ribotam gamintojų ratui), nors tokių gaminių rinka yra pakankamai plačiai išplėtota, tuo pažeisdama Įstatymo 37 straipsnio 3 dalies reikalavimus, nustatančius, kad „techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų“. Perkančioji organizacija, neužtikrinusi laisvos ir sąžiningos tiekėjų konkurencijos, pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 3 dalies nuostatą „<...> konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams“. Pažymėtina, kad Perkančioji organizacija, Techninėje specifikacijoje nustatydama labai detalius reikalavimus Pirkimo objektui, ne tik dirbtinai sumažino konkurenciją, bet ir pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo, proporcingumo, lygiateisiškumo ir nediskriminavimo principus bei Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punkte nustatytą tikslą. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
3. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[34] Įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 1 punktas[35] |
Perkančioji organizacija atliko dalyvių pasiūlymų atitikimo Pirkimo sąlygose keliamiems reikalavimams vertinimą ir nustatė, kad:
Tarnyba nustatė, kad Perkančioji organizacija neteisėtai pripažino:
Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, Tarnyba daro išvadą, kad Perkančioji organizacija, pripažinusi tiekėjo UAB „Mineraliniai vandenys ir alus“ pasiūlymą 2 Pirkimo daliai atitinkančiu Techninės specifikacijos reikalavimus, pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo ir lygiateisiškumo principus, o pripažinusi tiekėjo UAB „Arvedas“ pasiūlymą 3 Pirkimo daliai atitinkančiu Techninės specifikacijos reikalavimus ir nustačiusi jį galimu laimėtoju, pažeidė Įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostatas ir 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo ir lygiateisiškumo principus. |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į nustatytus pažeidimus, nurodytus šios vertinimo išvados II dalyje, Tarnyba, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja Perkančiąją organizaciją:
Atsižvelgiant į tai, kad 1, 6-8, 13, 15 ir 21 Pirkimo dalyse Pirkimo procedūros yra pasibaigusios[39], Tarnyba neprieštarauja, kad 9-12, 14, 17-20 Pirkimo dalyse būtų tęsiamos procedūros. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Vertinimo išvada, galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
**kiekvieno pirkimo/sutarties vertinimas aprašomas atskirai
Pastabos
– |
[1] Pirkimą vykdo VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų direktoriaus 2018-07-27 įsakymu Nr. V-654 sudaryta Nuolatinė viešųjų pirkimų komisija.
[2] „Perkančiosios organizacijos, <...>, privalo įsigyti prekių, paslaugų ir darbų šio straipsnio 1 dalyje nurodytu būdu, jeigu Lietuvos Respublikoje veikiančios centrinės perkančiosios organizacijos siūlomos prekės ar paslaugos, per sukurtą dinaminę pirkimų sistemą ar sudarytą preliminariąją sutartį galimos įsigyti prekės, paslaugos ar darbai atitinka perkančiosios organizacijos poreikius ir perkančioji organizacija negali prekių, paslaugų ar darbų įsigyti efektyvesniu būdu racionaliai naudodama tam skirtas lėšas. Perkančiosios organizacijos privalo motyvuoti savo sprendimą neatlikti pirkimo naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos paslaugomis <...>“.
[3] VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų 2019-08-14 raštas Nr. 19SR-2682 „Dėl informacijos ir dokumentų pateikimo“.
[4] Žr. Nuorodą Nr. 3.
[5] Jei popierius yra ritinyje: ritinio svoris, ilgis ir plotis; Jei popieriniai rankšluosčiai yra lapeliais: pakuotės svoris, išskleisto lapelio matmenys ir lapelių skaičius pakuotėje.
[6] Šis tualetinis popierius, kaip reikalauja Perkančiosios organizacijos Techninė specifikacija, yra pagamintas iš antrinės žaliavos, perforuotas, 1-o sluoksnio, ritinys yra tinkamo diametro (26,5 cm; reikalaujama 27+/- 1 cm), lyginamojo svorio (27,78 g/m2; reikalaujama 30+/-4 cm), baltumo (70 %; reikalaujama 70-80 %).
[7] Šis rankšluostis, kaip reikalauja Perkančiosios organizacijos Techninė specifikacija, yra pagamintas iš pirminės žaliavos, 2 sluoksnių, tinkamo lyginamojo svorio (45,79 g/m2; reikalaujama 41 – 47 g/m2) ir servetėlių skaičiaus pakelyje (135 vnt.; reikalaujama ne mažiau kaip 110 servetėlių).
[8] Žr. Nuorodą Nr. 3.
[9] Šios rankų šluostymo servetėlės, kaip reikalauja Perkančiosios organizacijos Techninė specifikacija, yra tinkamo lyginamojo svorio (44,54 g/m2; reikalaujama 41-45 g/m2), 2 sluoksnių, sukabintos Z lankstymu, servetėlės ilgis yra tinkamas (24 cm; reikalaujama 23-26 cm).
[10] Šis rankų šluostymo popierius, kaip reikalauja Perkančiosios organizacijos Techninė specifikacija, yra pagamintas iš pirminės žaliavos, 1 sluoksnio, tinkamo skersmens (19 cm; reikalaujama 19-21 cm) ir lyginamojo svorio (26,05 g/m2; reikalaujama 23-27 g/m2), turi indikatorių, kuris pažymi apie popieriaus pabaigą.
[11] Šis rankų šluostymo popierius, kaip reikalauja Perkančiosios organizacijos Techninė specifikacija, yra pagamintas iš antrinės žaliavos, 1 sluoksnio, tinkamo baltumo (75 %; reikalaujama 70-80 %) ir lyginamojo svorio (22,28 g/m2; reikalaujama 22-25 g/m2), ritinys yra tinkamo aukščio (20,5 cm; reikalaujama 19-22 cm) ir skersmens (19,5 cm; reikalaujama 19-21 cm).
[12] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[13] Įstatymo 17 straipsnio 2 dalis: „Perkančioji organizacija turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms, ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai.“
[14] „Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama <...> dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams.“
[15] „Techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų.“
[16] VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų viešųjų pirkimų komisijos 2019-07-18 protokolas Nr. 19VPK-2330.
[17] VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų viešųjų pirkimų komisijos2019-07-22 protokolas Nr. VPK-2373.
[18] Žr. Nuorodą Nr. 16.
[19] „Supakuotos į dvigubą pakuotę, vidinė – iš polietileno, apsauganti nuo pašalinės taršos. Pakuotę tinka talpinti į turimus TORK Top Holder 20.73.00. stacionarius laikiklius. Audinys iš viskozės – tekstilės akrilo pluošto, ne mažesnio kaip
90 g/m2 tankio, tinkamas įvairių paviršių ilgalaikiam valymo procesui užtikrinti. Servetėlės dydis: ne mažesnės nei
35x40 cm. Pakuotėje ne mažiau 100 vnt.“.
[20] „Pagamintas iš antrinės žaliavos, perforuotas, rulone daugiau kaip 2400 lapelių, 1–o sluoksnio, rulone ne mažiau kaip 480–520 metrų, rulono skersmuo 27 +/–1 cm, rulono plotis 9,4–10 cm, popieriaus baltumas 70–80%, popieriaus lyginamasis svoris 30 +/– 4 gr.kv.m.“.
[21] „Vienkartinės rankų šluostymo servetėlės, pagamintos iš pirminės žaliavos, sukabintos W lankstymu, sluoksnių
skaičius – 2, baltumas 80 – 90%, išlankstytos servetėlės ilgis 34–36 cm, plotis 21-23 cm, popieriaus lyginamasis svoris
41–47 gr.kv.m., šluostant rankas nepalieka popieriaus gabalėlių, užsukant krano čiaupą nesuplyšta (nėra pakartotinės rankų taršos), pakelyje ne mažiau 110 serv., svarbu, kad šluostantis rankas jos būtų sulipusios viena su kita, neišsidalintų, neatsisluoksniuotų, neplyštų ir netirptų nuo rankų paviršiaus sugeriant vandenį.“.
[22] „Vienkartinės rankų šluostymo servetėlės, pagamintos iš antrinės ir pirminės žaliavos mišinio, sukabintos Z lankstymu, sluoksnių skaičius – 2, baltumas 80–90%, išlankstytos servetėlės ilgis 23–26 cm, plotis 21–23 cm, popieriaus lyginamasis svoris 41–45 gr.kv.m., šluostant rankas nepalieka popieriaus gabalėlių, užsukant krano čiaupą nesuplyšta (nėra pakartotinės rankų taršos), pakelyje ne mažiau 180 servetėlių, svarbu, kad šluostantis rankas jos būtų sulipusios viena su kita, neišsidalintų, neatsisluoksniuotų, neplyštų ir netirptų nuo rankų paviršiaus sugeriant vandenį, servetėlės supakuotos į polietileninę pakuotę su perforacija, kurios dėka jos neiškrenta iš įstaigoje esamų skirtingų dozatorių.“.
[23] „Vienkartinis rankų šluostymo popierius rulonais, pagamintas iš pirminės žaliavos mišinio, sluoksnių skaičius – 1, baltumas 75–90%, rulono aukštis 24–26 cm, skersmuo 19–21 cm, popieriaus lyginamasis svoris 23–27 gr.kv.m., šluostant rankas nepalieka popieriaus gabalėlių, užsukant krano čiaupą nesuplyšta (nėra pakartotinės rankų taršos), rulone
260–275 m, svarbu, kad šluostantis rankas, neplyštų ir netirptų nuo rankų paviršiaus sugeriant vandenį, rulonas su juosta – indikatorium, kuri pažymi apie popieriaus pabaigą, indikatoriaus ilgis 4 – 6 metrai, rulonas be šerdies, tinkamas iš karto užpildyti dozatorių.“.
[24] „Vienkartinis rankų šluostymo popierius rulonais, pagamintas iš antrinės žaliavos mišinio, sluoksnių skaičius – 1, baltumas 70–80%, rulono aukštis 19–22 cm., skersmuo 19–21 cm., popieriaus lyginamasis svoris 22–25 gr.kv.m., šluostant rankas nepalieka popieriaus gabalėlių, užsukant krano čiaupą nesuplyšta (nėra pakartotinės rankų taršos), rulone
270–280 m., svarbu, kad šluostantis rankas, neplyštų ir netirptų nuo rankų paviršiaus sugeriant vandenį, rulonas su juosta – indikatorium, kuri pažymi apie popieriaus pabaigą, indikatoriaus ilgis 4 – 6 metrai, rulonas be šerdies, tinkamas iš karto užpildyti dozatorių.“.
[25] Žr. Nuorodą Nr. 16.
[26]Žr. Nuorodą Nr. 17.
[27] UAB „Mineralinai vandenys ir alus“ pasiūlymas turėjo būti atmestas, nes pasiūlyto tualetinio popieriaus GRITE STANDART MAXI 480 T SP (produkto kodas 1TGSMA1400) rulonas yra netinkamo pločio.
[28]UAB „Arvedas“ pasiūlymas turėjo būti atmestas, nes rankų šluostymo servetėlės KATRIN Classic One stop L 2 (produkto kodas 31900) yra netinkamo pločio, lyginamojo svorio.
[29] Pirkimo iniciatoriaus V.G. 2019-01-25 pažyma „Dėl nepirkimo naudojantis Centrinės perkančiosios organizacijos paslaugomis“.
[30] Pirkimo iniciatoriaus V.G. 2019-06-13 pažyma.
[31] VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų 2019-06-03 raštas Nr. 19SR-1903 „Dėl galimų LR viešųjų pirkimų įstatymo pažeidimų“.
[32] Žr. Nuorodą Nr. 3.
[33] Žr. Nuorodą Nr. 31.
[34] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[35] 1. Perkančioji organizacija, vadovaudamasi šio įstatymo 55, 56 ir 57 straipsnių nuostatomis, laimėjusį nustato ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, jeigu tenkinamos visos šios sąlygos:
1) pasiūlymas atitinka skelbime apie pirkimą, kvietime patvirtinti susidomėjimą ir pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus, sąlygas ir kriterijus, atsižvelgiant ir į šio įstatymo 43 straipsnio, jeigu jis taikomas, nuostatas“.
[36] Žr. Nuorodą Nr. 16.
[37] Žr. Nuorodą Nr. 16.
[38] Žr. Nuorodą Nr. 17.
[39] Įstatymo 29 straipsnio 2 dalies 2 punktas: „Pirkimo (ar atskiros pirkimo dalies)<...> procedūros baigiasi, kai: 2) atmetamos visos paraiškos, pasiūlymai, <...>;“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami