išvada 2019 (95)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Trakų rajono savivaldybės administracijai
| 2019-08- | Nr. | 4S- (7.14) | ||
Į 2019-07-31 2019-08-05 2019-08-23 | Nr. | V-19-219 V-19-226 el. p. |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Įstatymas) 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Trakų rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomų pirkimų dalinį vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | 2018 m. Trakų rajono administracijos pastato kabinetų remonto darbai: 1. Trakų rajono administracijos pastato 305 ir 306 kabinetų remonto darbai, kvietimo pateikti pasiūlymus data 2018-04-16 (toliau – 305 ir 306 kabinetų remonto darbų pirkimas), sutartis sudaryta žodžiu, faktinė sutarties vertė 3 350,40 Eur be PVM; 2. Trakų rajono administracijos pastato 211 kabineto remonto darbai, 2018-07-26 Pažyma apie ketinamą pradėti mažos vertės neskelbiamą pirkimą Nr. 346, sutartis sudaryta žodžiu, faktinė sutarties vertė 2 465,00 Eur be PVM; 3. Trakų rajono administracijos pastato 218, 2018A kabinetų remonto, antro aukšto koridoriaus dalinio atnaujinimo darbai, 2018-08-08 Pažyma apie ketinamą pradėti mažos vertės neskelbiamą pirkimą Nr. 362, sutartis sudaryta žodžiu, faktinė sutarties vertė 2 540,00 Eur be PVM: 4. Trakų rajono administracijos pastato 111 kabineto remonto darbai, 2018-12-11 Pažyma apie ketinamą pradėti mažos vertės neskelbiamą pirkimą Nr. 644 (toliau – 111 kabineto remonto darbų pirkimas), sutartis sudaryta žodžiu, faktinė sutarties vertė 3 155,00 Eur be PVM; 5. Trakų rajono administracijos pastato 110 kabineto remonto darbai, 2018-12-14 Pažyma apie ketinamą pradėti mažos vertės neskelbiamą pirkimą Nr. 645 (toliau – 110 kabineto remonto darbų pirkimas), sutartis sudaryta žodžiu, faktinė sutarties vertė 3 420,00 Eur be PVM; 6. Trakų rajono administracijos pastato 210 kabineto remonto darbai, 2018-12-27 Pažyma apie ketinamą pradėti mažos vertės neskelbiamą pirkimą Nr. 652, sutartis sudaryta žodžiu, faktinė sutarties vertė 2 290,00 Eur be PVM; (toliau visi kartu – Kabinetų remonto darbų pirkimai). 7. Lentvario vaikų globos namų Klevų al. 24A, Lentvaris patalpų, pritaikytų neįgaliųjų užimtumo centrui, virtuvės patalpų remontas, kvietimo pateikti pasiūlymus data 2018-11-28 (toliau – Virtuvės patalpų remonto darbų pirkimas), sutartis sudaryta žodžiu, faktinė sutarties vertė 7 045,45 Eur be PVM. 2019 m. Gatvių lietaus tinklų valymo darbai: 8. Gatvių lietaus tinklų valymo darbai Trakų mieste Vytauto, Karaimų, Trakų, Mindaugo, Birutės, Gedimino, Vilniaus gatvėje, kvietimo pateikti pasiūlymus data 2019-04-19 (toliau – Gatvių lietaus tinklų valymo darbai Trakų mieste), 2019-05-07 Lietaus tinklų valymo darbų rangos sutartis Nr. 92-T1, faktinė sutarties vertė 10 031,00 Eur be PVM; 9. Gatvių lietaus tinklų valymo darbai Lentvario mieste Geležinkelio, Bažnyčios Lauko gatvėje, kvietimo pateikti pasiūlymus data 2019-04-19, 2019-05-07 Lietaus tinklų valymo darbų rangos sutartis Nr. T1-91, faktinė sutarties vertė 9 106,00 Eur be PVM; 10. Gatvių lietaus tinklų valymo darbai Rūdiškių mieste Sodo ir Trakų gatvėje, kvietimo pateikti pasiūlymus data 2019-04-19, 2019-05-07 Lietaus tinklų valymo darbų rangos sutartis Nr. 90-T1, faktinė sutarties vertė 4 931,00 Eur be PVM; 11. Gatvių lietaus tinklų valymo darbai Aukštadvario mieste Vilniaus ir Draugystės gatvėje, kvietimo pateikti pasiūlymus data 2019-04-19, 2019-05-07 Lietaus tinklų valymo darbų rangos sutartis Nr. 89-T1, faktinė sutarties vertė 4 712,00 Eur be PVM (toliau visi kartu – Gatvių lietaus tinklų valymo darbų pirkimai). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01 iki 2019-06-11) (toliau – Įstatymas). Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas, patvirtintas Tarnybos direktoriaus 2017-06-28 įsakymu Nr. 1S-97 „Dėl Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Mažos vertės pirkimų aprašas). Trakų rajono savivaldybės Viešųjų pirkimų planavimo, inicijavimo, organizavimo, atlikimo ir atskaitomybės taisyklės, patvirtintos Trakų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. P3E-54 (toliau – Taisyklės). |
Pirkimo būdas | Mažos vertės pirkimai vykdyti Mažos vertės pirkimų aprašo 21.2.1 punkte nurodytu neskelbiamos apklausos būdu: Kabinetų remonto darbų pirkimai – apklausa žodžiu; Virtuvės patalpų remonto pirkimas ir Gatvių lietaus tinklų valymo darbų pirkimai – apklausa raštu. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | Nurodyta aukščiau prie kiekvieno pirkimo |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | Kabinetų remonto darbų pirkimai ir Virtuvės patalpų remonto pirkimas – fizinis asmuo A. M. Gatvių lietaus tinklų valymo darbų pirkimai – UAB „Trakų vandenys“ |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas dėl pirkimo objekto išskaidymo, sudarytų sutarčių viešinimo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
Įstatymo 86 straipsnio 9 dalis[1], Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[2] | |
Įstatymo 86 straipsnio 9 dalyje ir Mažos vertės pirkimų aprašo[3] 21.4.4., 21.4.5. punktuose nurodyta, kad Perkančioji organizacija privalo paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) laimėjusio dalyvio pasiūlymą ir sudarytą pirkimo sutartį, jei pasiūlymai pateikiami raštu ir sutartis sudaroma raštu bei numatytos išimtys, kuomet šis reikalavimas yra netaikomas. Nustatyta, kad Gatvių lietaus tinklų valymo darbų pirkimai vykdyti neskelbiamos apklausos raštu būdu, vadovaujantis Mažos vertės pirkimų aprašo 21.2.1. punktu. Minėtus pirkimus vykdė Pirkimų organizatorius, kreipdamasis į tris tiekėjus. Pasibaigus pirkimams buvo raštu sudarytos keturios lietaus tinklų valymo darbų rangos sutartys su UAB „Trakų vandenys“. Pažymėtina, kad nagrinėjamu atveju nei vykdytų neskelbiamų apklausų sąlygos, nei pateikti pasiūlymai ar sudarytos sutartys neatitinka Įstatymo 86 straipsnio 9 dalyje nurodytų pasiūlymų ir sutarčių paskelbimo CVP IS išimčių. Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, nepaskelbusi Gatvių lietaus tinklų valymo darbų pirkimus laimėjusio dalyvio pasiūlymų ir sudarytų sutarčių, pažeidė Įstatymo 86 straipsnio 9 dalies reikalavimus ir Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[4], Įstatymo 25 straipsnio 2 dalis[5] | |
Iš pateiktų dokumentų nustatyta, kad Gatvių lietaus tinklų valymo darbų Trakų mieste pirkimas vykdytas, vadovaujantis Įstatymo 25 straipsnio 2 dalimi ir Mažos vertės pirkimų aprašo 21.2.1 punktu, apklausos raštu būdu, kreipiantis į tris tiekėjus. Atkreiptinas dėmesys, kad sudarytos sutarties vertė – 10 031 Eur be PVM, o tai viršija Perkančiosios organizacijos suplanuotą šio pirkimo vertę (9 990,00 Eur be PVM). Tarnyba pažymi, Perkančioji organizacija netinkamai vertino tiekėjų pasiūlymus, nes šiuo atveju UAB „Trakų vandenys“ siūloma kaina – per didelė ir Perkančiajai organizacijai nepriimtina, todėl Perkančioji organizacija negalėjo pripažinti UAB „Trakų vandenys“ laimėtoju bei sudaryti su šiuo tiekėju 2019-05-07 Lietaus tinklų valymo darbų rangos sutartį Nr. 92-T1. Apibendrindama išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija pažeidė skaidrumo, lygiateisiškumo principus, nustatytus Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje, nesivadovavo Mažos vertės pirkimų aprašo 21.3.7.1. punkto[6] nuostatomis, ir tuo pažeidė Įstatymo 25 straipsnio 2 dalį. | |
Įstatymo 86 straipsnio 7 dalis[7], Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[8] | |
Išnagrinėjusi Perkančiosios organizacijos pateiktus dokumentus ir informaciją, Tarnyba nustatė, kad dalies 2018 m. žodžiu sudarytų Trakų rajono administracijos pastato kabinetų remonto darbų sutarčių vertė yra didesnė kaip 3 000,00 Eur be PVM: 1. 305 ir 306 kabinetų remonto darbų pirkimas įvykdytas 2018 m. balandžio mėn. apklausos žodžiu būdu, kreipiantis į tris tiekėjus[9]. Pasiūlymus pateikė du tiekėjai. Iš Tiekėjų apklausos pažymos Nr. 134 matyti, kad tiekėjo A. M. pasiūlyta bendra kaina 3 350,40 Eur. Sutartis sudaryta žodžiu su mažiausią kainą pasiūliusiu A. M. Ši kaina nurodyta Darbų kiekių žiniaraštyje, Atliktų darbų ir išlaidų apmokėjimo Pažymoje Nr. 1 ir 2018-05-09 Sąskaitoje-faktūroje serija AM Nr.18/01. Iš minėtų dokumentų matyti, kad pasiūlyta kaina 3 350,40 Eur yra nurodyta be PVM. 2. 111 kabineto remonto darbų pirkimas ir 110 kabineto remonto darbų pirkimas vykdyti 2018 m. gruodžio mėnesį apklausos žodžiu būdu, vadovaujantis Mažos vertės pirkimų aprašo 21.2.1. punktu. Minėtus pirkimus vykdė Pirkimų organizatorius, kreipdamasis į vieną tiekėją A. M. Pasibaigus pirkimams Perkančioji organizacija su A. M. sudarė sutartis žodžiu: 111 kabineto remonto darbų pirkimo sutarties kaina 3 155,00 Eur be PVM[10], 110 kabineto remonto darbų pirkimo sutarties kaina 3 420,00 Eur be PVM[11]. 3. Virtuvės patalpų remonto pirkimas įvykdytas 2018 m. lapkričio mėn. apklausos raštu būdu, kreipiantis į tris tiekėjus[12]. Pasiūlymus pateikė du tiekėjai. Sutartis sudaryta žodžiu su mažiausią kainą pasiūliusiu A. M. Tiekėjų apklausos pažymoje nurodyta A. M. pasiūlymo kaina – 8 525,00 Eur su PVM, t. y. kaina be PVM – sudaro 7 045,45 Eur. Pažymėtina, kad vadovaujantis Įstatymo 86 straipsnio 7 dalimi, pirkimo sutartis žodžiu gali būti sudaroma tik tada, kai supaprastinto pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 3 000 Eur be PVM. Šis reikalavimas yra įtvirtintas Mažos vertės pirkimų apraše[13], reglamentuojančiame mažos vertės pirkimų vykdymą[14] bei Perkančiosios organizacijos parengtose ir patvirtintose Taisyklėse[15]. Be to, Perkančioji organizacija sudariusi žodžiu Virtuvės patalpų remonto pirkimo sutartį, išvengė Įstatymo 86 straipsnio 9 dalyje ir Mažos vertės pirkimų aprašo 21.4.4. punkte nurodytos pareigos paskelbti CVP IS laimėjusio dalyvio pasiūlymą ir sudarytą pirkimo sutartį, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams arba visuomenės interesams, pažeistų teisėtus konkretaus tiekėjo komercinius interesus arba turėtų neigiamą poveikį tiekėjų konkurencijai. Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis Taisyklėmis, Pirkimo organizatorius, atlikdamas mažos vertės pirkimą gali kreiptis į vieną tiekėją žodžiu tik tuo atveju, kai pirkimo sutarties vertė neviršija 3 000 Eur be PVM. Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, žodžiu sudariusi 305 ir 306 kabinetų remonto darbų pirkimo sutartį, 111 kabineto remonto darbų pirkimo sutartį, 110 kabineto remonto darbų pirkimo sutartį ir Virtuvės patalpų remonto pirkimo sutartį, kurių kiekvienos vertė didesnė nei 3 000 Eur be PVM, pažeidė Įstatymo 86 straipsnio 7 dalį ir Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą, o vykdydama 111 kabineto remonto darbų pirkimo ir 110 kabineto remonto darbų pirkimo procedūras, kreipiantis į vieną tiekėją žodžiu, nesivadovavo Taisyklėmis ir tuo pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. | |
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[16] | |
Iš pateiktų dokumentų nustatyta, kad: 1. Pirkimo paraiška-užduotis Nr. PPU-576 dėl Virtuvės patalpų remonto darbų pirkimo parengta 2018-11-27. Kvietimai pateikti pasiūlymus elektroniniu paštu išsiųsti trims tiekėjams 2018-11-28[17]. Pažymėtina, kad A. M. pasiūlymo parengimo data 2018-11-27, o UAB „Kovas“ – 2018-11-26, t. y. abi datos yra ankstesnės nei buvo patvirtinta paraiška pirkimui ir išsiųsti kvietimai tiekėjams. 2. Pirkimo paraiška-užduotis Nr. PPU-134 dėl 305 ir 306 kabinetų remonto darbų įsigijimo parengta 2018-04-16. Remiantis Tiekėjų apklausos pažyma Nr. 134 tiekėjai pasiūlymus pateikė 2018-04-18, 2018-04-20 ir 2018-04-19. Vadovaujantis Taisyklėmis[18] pirkimo iniciatorius prie minėtos paraiškos pridėjo numatomų apklausti tiekėjų sąrašą, kuriame be kitų dviejų tiekėjų buvo nurodytas A. M. bei jo verslo liudijimo numeris. Tarnyba pastebi, kad minėtas verslo liudijimas išduotas 2018-04-03 ir buvo pratęstas 2018-04-23, papildant pradinį verslo liudijimo numerį skaičiumi „-2“. Pažymėtina, kad prie 2018-04-16 Pirkimo paraiškos-užduoties Nr. PPU-134 pridėtame numatomų apklausti tiekėjų sąraše nurodytas būtent 2018-04-23 pratęsto verslo liudijimo numeris su skaičiumi „-2“, t. y. prie Pirkimo paraiškos-užduoties Nr. PPU-134 nurodytas verslo liudijimas, kuris nei inicijuojant 305 ir 306 kabinetų remonto darbų pirkimą, nei jį vykdant dar nebuvo išduotas. Dėl aukščiau nurodytų aplinkybių, Virtuvės patalpų remonto darbų pirkimo, 305 ir 306 kabinetų remonto darbų pirkimo procedūras bei asmenų, atsakingų už šių pirkimų vykdymą, veiksmus galima vertinti, kaip neteisėtus ir nesuderinamus su Įstatymo reikalavimais, kas leidžia abejoti Perkančiosios organizacijos nešališkumu tiekėjų atžvilgiu ir suteikia pagrindą daryti prielaidą dėl Perkančiosios organizacijos bei tiekėjų susitarimų dar iki pirkimų pradžios. Be to, paaiškėjusios aplinkybės sukuria prielaidą abejoti Perkančiosios organizacijos nešališkumu tiekėjų atžvilgiu, vykdant ir kitus pirkimus, net ir tuos, kurių dokumentuose, pagrindžiančiuose pirkimų eigą, tokių neatitikimų nustatyta nebuvo. Atsižvelgiant į išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad vykdant Virtuvės patalpų remonto darbų pirkimą, 305 ir 306 kabinetų remonto darbų pirkimą, pirkimų procedūros buvo imituotos, tuo Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į šios išvados II dalyje nustatytus Įstatymo pažeidimus, Tarnyba, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja Perkančiąją organizaciją nedelsiant paviešinti Gatvių lietaus tinklų valymo darbų pirkimus laimėjusio dalyvio pasiūlymus ir sudarytas Gatvių lietaus tinklų valymo darbų pirkimų sutartis, kaip nustatyta Įstatymo 86 straipsnio 9 dalyje. Atsižvelgdama į tai, kad 2019-05-07 Lietaus tinklų valymo darbų rangos sutartis Nr. 92-T1 sudaryta pažeidžiant imperatyvias Įstatymo nuostatas, Tarnyba rekomenduoja šią sutartį nutraukti ir, esant poreikiui, organizuoti naują viešąjį pirkimą. Prašome ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, nuo šios vertinimo išvados gavimo dienos, raštu informuoti Tarnybą apie priimtus sprendimus dėl Tarnybos rekomendacijos nutraukti 2019-05-07 Lietaus tinklų valymo darbų rangos sutartį Nr. 92-T1. Įvertinusi tai, kad 305 ir 306 kabinetų remonto darbų pirkimo, 110 kabineto remonto darbų pirkimo, 111 kabineto remonto darbų pirkimo ir Virtuvės patalpų remonto darbų pirkimo sutartys yra įvykdytos, Tarnyba apsiroja šiuo vertinimu. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
[1] „Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams arba visuomenės interesams, pažeistų teisėtus konkretaus tiekėjo komercinius interesus arba turėtų neigiamą poveikį tiekėjų konkurencijai, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo ar jų pakeitimo, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal jį pradžios Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje. Šis reikalavimas netaikomas pirkimams, kai pasiūlymas pateikiamas žodžiu arba pirkimo sutartis sudaroma žodžiu, pirkimams, kurie atlikti neskelbiamų derybų būdu (mažos vertės pirkimų atveju – neskelbiant apie pirkimą) esant šio įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 2 punkto b ir c papunkčiuose ir 6 dalies 5, 6, 7 punktuose nustatytoms sąlygoms, jeigu jų metu laimėjusiu dalyviu nustatomas fizinis asmuo, ir esant šio įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 2 punkto a papunktyje nustatytai sąlygai, taip pat laimėjusio dalyvio pasiūlymo, pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties dalims, kai nėra techninių galimybių tokiu būdu paskelbti informacijos. Tokiu atveju perkančioji organizacija turi sudaryti galimybę susipažinti su nepaskelbtomis laimėjusio dalyvio pasiūlymo, pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties dalimis.“;
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.“;
[3] Įstatymo 25 straipsnio 2 dalis: „Atliekant mažos vertės pirkimus, taikomos šio įstatymo I skyriaus, 31, 34 straipsnių, 58 straipsnio 1 dalies, 82 straipsnio, 86 straipsnio 5, 6, 7 ir 9 dalių, 91 straipsnio, VI ir VII skyrių nuostatos ir Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintame mažos vertės pirkimų tvarkos apraše nustatytos taisyklės. <...>“;
[4] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.“;
[5] „Atliekant mažos vertės pirkimus, taikomos šio įstatymo I skyriaus, 31, 34 straipsnių, 58 straipsnio 1 dalies, 82 straipsnio, 86 straipsnio 5, 6, 7 ir 9 dalių, 91 straipsnio, VI ir VII skyrių nuostatos ir Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintame mažos vertės pirkimų tvarkos apraše nustatytos taisyklės. <...>“;
[6] Laimėtoju gali būti pasirenkamas tik toks tiekėjas, kurio pasiūlymas atitinka perkančiosios organizacijos poreikius (jei buvo rengiami pirkimo dokumentai – juose nustatytus reikalavimus) ir tiekėjo siūloma kaina nėra per didelė ir perkančiajai organizacijai nepriimtina;
[7] „Pirkimo sutartis žodžiu gali būti sudaroma tik tada, kai supaprastinto pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 3 000 Eur (trys tūkstančiai eurų) (be pridėtinės vertės mokesčio).<...>“;
[8] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.“;
[9] 2018-04-16 Pirkimo paraiška-užduotis Nr. PPU-134, Tiekėjų apklausos pažyma Nr. 134;
[10] 2019-01-18 Sąskaita-faktūra, Serija AM/TS Nr. 19/01-02, 2019-01-21 Atliktų darbų ir išlaidų apmokėjimo Pažyma Nr. 1;
[11] 2019-01-18 Sąskaita-faktūra, Serija AM/TS Nr. 19/01-01, 2019-01-18 Atliktų darbų ir išlaidų apmokėjimo Pažyma Nr. 1;
[12] 2018-11-27 Pirkimo paraiška-užduotis Nr. PPU-576, 2018 m. gruodžio mėn. Tiekėjų apklausos pažyma;
[13] Mažos vertės pirkimų aprašo 21.4.3. punktas: „Sutartis sudaroma raštu. Žodžiu ji gali būti sudaroma tik tada, kai pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 3 000 Eur (trys tūkstančiai eurų) (be PVM).“;
[14] Įstatymo 25 straipsnio 2 dalis: „Atliekant mažos vertės pirkimus, taikomos šio įstatymo I skyriaus, 31, 34 straipsnių, 58 straipsnio 1 dalies, 82 straipsnio, 86 straipsnio 5, 6, 7 ir 9 dalių, 91 straipsnio, VI ir VII skyrių nuostatos ir Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintame mažos vertės pirkimų tvarkos apraše nustatytos taisyklės.“;
[15] 43.2 punktas;
[16] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.“;
[17] 2018-11-28 Perkančiosios organizacijos raštas Nr. V-18-307;
[18]„19.4. jeigu paraiška paduodama dėl pirkimo, apie kurį nebus paskelbta – pridėti galimų apklausti tiekėjų sąrašą <...>“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami