išvada 2019 (8)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Policijos departamentui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos | 2019-02 | Nr. | ||
Į | 2019-01-30 | Nr. | 5-S-1003 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 9 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostatomis, atliko Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vykdomo viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Neperšaunamosios liemenės“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2018 m. gegužės 23 d., pirkimo Nr. 381267, toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymas (redakcija nuo 2017-01-01) (toliau – VPAGSSĮ) |
Pirkimo būdas | Ribotas konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | 2 750 000 Eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | - |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Išsamus vertinimas iki sutarties sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
- |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba nenustatė VPAGSSĮ pažeidimų, todėl neprieštarauja, kad Pirkimo procedūros būtų tęsiamos. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
Išanalizavus Pirkimo procedūrų eigą, tiekėjų paklausimuose dėl Pirkimo sąlygų keliamus klausimus, Pirkimo techninę specifikaciją, matyti, kad esminiai klausimai tiekėjams kilo dėl techninėje specifikacijoje nustatytų reikalavimų, ypatingai akcentuojant tam tikrų būtinų testavimų ir bandymų, kuriems atlikti reikia papildomai laiko, problematiką. Nustatyta, kad Perkančioji organizacija, tiekėjų prašymu, pasiūlymų pateikimo terminą ne kartą buvo nukėlusi. Tačiau nors pasiūlymų pateikimo terminas (trims mėnesiams) buvo nukeltas, tačiau kaip matyti iš pateiktų pasiūlymų skaičiaus (pateikti tik du pasiūlymai), pasiūlymų pateikimo terminas nebuvo pakankamas, kad tiekėjai sugebėtų pasiruošti ir tinkamai parengti pasiūlymus. Tarnybos duomenimis, esminės priežastys lėmusios pasiūlymų nepateikimą yra specifiniai reikalavimai, susiję su tam tikrų tyrimų, bandymų, testavimų atlikimu, saugumo reikalavimų ir standartų atitikties įvertinimo procedūromis. Įvertinus Pirkimo objektą matyti, kad Pirkimo objektas nėra masinės gamybos, jis yra unikalus ir specifinis, be to turi atitikti tam tikrus keliamus standartus bei saugumo reikalavimus, atsižvelgiant į jo panaudojimo paskirtį. Tarnybai paprašius Perkančiosios organizacijos pateikti techninėje specifikacijoje nustatytų reikalavimų pagrindimą, pakankamai detaliai nurodytus kokybinius reikalavimus neperšaunamosioms liemenėms, Perkančioji organizacija pateikė argumentuotus paaiškinimus dėl keliamų reikalavimų būtinumo. Nustatytus reikalavimus Perkančioji organizacija grindžia ypatinga perkamo objekto svarba ir sutarties, kuria siekiama įsigyti šį objektą, specifine paskirtimi, taip pat tuo, kad keliamus reikalavimus pateisina viešojo intereso apsauga, kad Lietuvos policijos pareigūnams būtų nupirktos patikimos, kokybiškos, lengvos, patogios ir visiškai parengtos naudoti neperšaunamos liemenės, atitinkančios policijos specifinius poreikius ir naudojimo aplinkybes. Reikalavimų detalumą ir aiškumą Perkančioji organizacija motyvuoja tuo, kad tiekėjams/gamintojams būtų kuo mažiau neaiškumų ar dviprasmybių rengiant pasiūlymus, o Perkančioji organizacija galėtų objektyviai juos įvertinti. Perkančiosios organizacijos teigimu, techninės specifikacijos reikalavimai nustatyti įvertinus konkretaus reikalavimo tikslingumą, pagrįstumą ir reikalingumą, pateikiant objektyviai pagrįstus motyvus dėl konkretaus techninės specifikacijos reikalavimo būtinumo, taip pat paaiškinimus, kodėl techninėje specifikacijoje nustatyti būtent tokie reikalavimai. Atsižvelgdama į išdėstytą, į tai, kad iš pateiktų dokumentų ir turimų duomenų nėra pagrindo konstatuoti, kad Perkančioji organizacija, vertindama pasiūlymus, būtų kaip nors diskriminavusi nors vieno tiekėjo pasiūlymą, ar Pirkimo vykdymo bei vertinimo metu kėlusi tiek neproporcingus reikalavimus, kad būtų užkirtusi kelią nors vienam tiekėjui dalyvauti Pirkime ir tinkamai parengti bei pateikti pasiūlymą, tačiau kaip jau buvo nurodyta aukščiau, didžioji dalis tiekėjų pasiūlymų nepateikė dėl to, kad nesugebėjo laiku atlikti tyrimų/bandymų ir pateikti jų rezultatus patvirtinančių dokumentų, pagaminti pagal keliamus reikalavimus prekės pavyzdį, Tarnyba mano, kad Perkančioji organizacija, žinodama Pirkimo objekto specifiškumą ir ypatumus, turėtų įsivertinti nurodytas aplinkybes, įvardijamą problematiką, apsvarstyti ir numatyti teisėtus būdus, siekiant sudaryti kuo palankesnes sąlygas bei galimybes potencialiems tiekėjams tinkamai pasirengti tokio pobūdžio pirkimams.
|
[1] „Perkančioji organizacija pirkimo dokumentus rengia vadovaudamasi šio įstatymo nuostatomis. Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus“
[2] „2018-07-13 pirkimo komisijos posėdžio protokolas“
[3] „2018-10-29 komisijos posėdžio protokolas“
[4] „2018-12-17 komisijos posėdžio protokolas“
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami