išvada 2019 (7)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
AB „Amber Grid” Centrinei projektų valdymo agentūrai | 2019-10- | Nr. | 4S- (7.14) | ||
Į 2019-09-11 2019-09-23
| Nr. El.l. | 7-140-831 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – VPT), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko AB „Amber Grid” (toliau – Pirkimo vykdytojas) vykdomo pirkimo „Dujotiekių jungties tarp Lenkijos ir Lietuvos dalies Lietuvos Respublikos teritorijoje statybos darbai“ dalinį vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Dujotiekių jungties tarp Lenkijos ir Lietuvos dalies Lietuvos Respublikos teritorijoje statybos darbai“ Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2018-06-07, pirkimo numeris 381642 (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas (redakcija 2017-07-01 – 2019-06-10) (toliau – PĮ) |
Pirkimo būdas | Skelbiamos derybos |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | 104 000 000,00 Eur |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | - |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas – Pirkimo vykdytojo sprendimų, susijusių su Pirkimo dalyvių kvalifikacijos ir pasiūlymų vertinimu, atitikties Pirkimų įstatymo reikalavimams vertinimas / vertinimas iki Pirkimo sutarties sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | Pirkimas dalinai finansuojamas ES finansinės paramos lėšomis pagal 2015-10-15 AB „Amber Grid“ ir GAZ-SYSTEM S.A. pasirašytą trišalę sutartį su ES Inovacijų ir tinklų vykdomąja agentūra (INEA) dėl ES finansinės paramos projekto veiklai „Dujotiekių jungties tarp Lenkijos ir Lietuvos statyba įskaitant papildomą infrastruktūrą“ finansuoti. Administruojanti institucija – Centrinė projektų valdymo agentūra |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas Dėl Pirkimo vyksta teismo procesas Vilniaus apygardos teisme. Vienas iš Pirkimo dalyvio (ūkio subjektų grupė UAB „MT Group“ ir Rafako S.A.) narių UAB „MT Group“ (toliau – Ieškovas) 2019-08-26 pateikė ieškinį (2019-09-06 patikslintą ieškinį) atsakovui AB „Amber Grid“ dėl: 1) nustatyto Pirkimo laimėtojo atitikties nacionalinio saugumo interesams vertinimo pagal Pirkimo sąlygų 12 punktą; 2) ūkio subjektų grupės UAB „Alvora“ ir UAB „Šiaulių dujotiekio statyba“ (toliau – Dalyvis) teisės vykdyti darbus kultūros paveldo teritorijoje; 3) Dalyvio pasiūlymo vertinimo pagal Pirkimo sąlygų 14.2 punkte nustatytą pasiūlymų vertinimo kriterijaus „Projekto valdymo efektyvumas“ parametrą „Pajėgumai K2“; 4) Dalyvio pasiūlymo vertinimo pagal Pirkimo sąlygų 14.2 punkte nustatytą pasiūlymų vertinimo kriterijaus „Kompetencija“ parametrą „Ypatingojo statinio statybos darbų vadovo kompetencija E1“; 5) Dalyvio melagingos informacijos pateikimo; 6) susipažinimo su Dalyvio pasiūlymo duomenimis. Laikinosios apsaugos priemonės netaikomos. |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
PĮ 29 straipsnio 1 dalis[1] PĮ 59 straipsnio 1 dalis[2] Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (redakcija 2018-01-01 - 2018-12-31) (toliau – VPĮ) 50 straipsnio 6 dalis[3] | |
Vadovaujantis Pirkimo sąlygų 3.1.1[4] bei 4.1 punktu[5] tiekėjai su paraiška privalėjo pateikti užpildytus savo (kiekvieno ūkio subjekto, jei tiekėją sudaro ūkio subjektų grupė) bei ūkio subjektų, kurių pajėgumais tiekėjas remiasi įrodinėdamas kvalifikacijos atitiktį, Europos bendruosius viešųjų pirkimų dokumentus (toliau – EBVPD). Pirkimo komisija 2019-07-31 posėdyje (protokolo Nr. 190731/4) (toliau – Posėdis) nusprendė, kad Dalyvio kvalifikacija atitinka Pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus ir nėra jo pašalinimo pagrindų. VPT nustatė, kad Dalyvis nepateikė Formoje nurodytų ūkio subjektų, kurių pajėgumais jis remiasi, - UAB „Vekada“, UAB „Įžvalga“, UAB „Dzūkijos statyba“, UAB „Šakių hidrotechnika“, UAB „Žemetra“ (EBVPD pateiktos su paraiška Pirkimui) dokumentų, patvirtinančių jų pašalinimo pagrindų nebuvimą. Taip pat nustatyta, kad Dalyvis, teikdamas Pirkimo vykdytojui dokumentus, patvirtinančius EBVPD nurodytą informaciją, ne visais atvejais pateikė aktualius dokumentus, kaip buvo nustatyta Pirkimo dokumentuose[6], pvz., Dalyvio pateiktose UAB „Šiaulių dujotiekio statyba“ išduotose Valstybinės mokesčių inspekcijos bei Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos pažymose nurodyti ne aktualūs, o 2018-08-22 duomenys, J. Kregždės įmonei išduotuose Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos respublikos vidaus reikalų ministerijos pažymose nurodyti – 2018-08-22 bei 2018-08-28 duomenys. VPT, atsižvelgdama į tai, kad tiekėjai privalėjo ne tik su paraiška Pirkimui pateikti ūkio subjektų, kurių pajėgumais jie remiasi, EBVD, bet, vadovaujantis Pirkimo sąlygų 14.7.1[7] punktu, tokius ūkio subjektus nurodyti ir Formoje su galutiniu pasiūlymu, konstatuoja, jog Pirkimo vykdytojas, nepatikrinęs Dalyvio Formoje nurodytų ūkio subjektų, kurių pajėgumais jis remiasi bei vieno iš Dalyvį sudarančio ūkio subjekto, pašalinimo pagrindų nebuvimo Pirkimo dokumentuose nustatyta tvarka, pažeidė PĮ 59 straipsnio 1 dalies, VPĮ 50 straipsnio 6 dalies reikalavimus bei neužtikrino PĮ 29 straipsnio 1 dalyje nustatyto skaidrumo principo laikymosi. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
IV dalis. Sprendimas
VPT, atsižvelgdama į šios išvados II dalies 1 punkte nustatytus PĮ ir VPĮ pažeidimus, vadovaudamasi PĮ 101 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja Pirkimo vykdytoją, jeigu Pirkimo laimėtojas nesikeis:
Pažymėtina, kad vien tik VPT vertinimo apimtyje nustatyti PĮ ir VPĮ pažeidimai neturi įtakos Pirkimo rezultatui, todėl VPT naikina 2019-09-10 d. rašte Nr. 4S-1006(7.29) nurodytą įpareigojimą stabdyti sutarties sudarymą. VPT taip pat pastebi, kad ekonomiškai naudingiausio Pirkimo pasiūlymo nustatymas priklauso nuo Teismo sprendimų išnagrinėjus Ieškovo ieškinius iš esmės. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
Pirkimo sąlygų 14.4 punkte nustatytas vienas iš galutinių Pirkimo pasiūlymų vertinimo kriterijų „Pirkimo sutartį vykdysiančių darbuotojų atlyginimas A“ (toliau – A kriterijus). Vadovaujantis Pirkimo sąlygų 14.7 punktu, A kriterijumi vertinama kiek tiekėjo siūlomas atlyginimas pirkimo sutartį vykdysiantiems darbuotojams viršija jo arba ūkio subjekto, kurio pajėgumais remiamasi, kilmės šalyje nustatytą minimalų darbo užmokestį, o duomenys vertinimui imami iš tiekėjų pasiūlymuose pateiktos užpildytos Pirkimo sąlygų A-5 priedo formos (toliau – Forma)[8]. Pirkimo komisija 2019-05-10 posėdyje (protokolo Nr. 190510/5) pagal Pirkimo dalyvių galutiniuose pasiūlymuose pateiktą informaciją skyrė balus, įskaitant ir už A kriterijų. VPT nustatė, kad Pirkimo komisija, skaičiuodama Pirkimo dalyviams balus pagal A kriterijų, duomenis ėmė ne tik iš Pirkimo dalyvių pateiktos Formos, bet ir iš jų galutinių pasiūlymų formos 4 punkto lentelės, kur Pirkimo dalyviai turėjo nurodyti subtiekėjus, kurių pajėgumais jie remiasi bei visus kitus galutinio pasiūlymo teikimo metu jiems žinomus subtiekėjus, o tai neatitinka Pirkimo sąlygose nustatytų reikalavimų. Be to, nustatyta, kad tiekėjas (ūkio subjektų grupė) UAB „KRS“ ir Oao „Beltruboprovodstroj“ (toliau – 1 Dalyvis) Formoje nurodė 11 fizinių asmenų ir Pirkimo komisija, skirdama balus 1 Dalyviui pagal A kriterijų, šiuos fizinius asmenis traktavo kaip atskirus ūkio subjektus, kurių pajėgumais remiasi 1 Dalyvis. VPT, atsižvelgdama į tai, kad 1 Dalyvio pateiktuose ketinimų tarp nurodytų fizinių asmenų bei Oao „Beltruboprovodstroj“ ir UAB „Katlita engineering“ protokoluose nurodyta, kad 1 Dalyviui laimėjus Pirkimą, jie bus įdarbinti, bei į tai, kad Oao „Beltruboprovodstroj“ ir UAB „Katlita engineering“ taip pat yra 1 Dalyvio Formoje, sprendžia, jog Pirkimo komisija nepagrįstai traktavo 1 Dalyvio Formoje nurodytus fizinius asmenis, kaip atskirus ūkio subjektus, kurių pajėgumais remiasi 1 Dalyvis. Apibendrinant išdėstytą, VPT pastebi, kad Pirkimo vykdytojas, Pirkimo dalyvių pasiūlymams skirdamas balus pagal A kriterijų, nesilaikė Pirkimo dokumentuose savo nustatytos tvarkos ir nepagrįstai traktavo fizinius asmenis kaip savarankiškus ūkio subjektus. |
t
[1] „Perkantysis subjektas užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.“;
[2] „Reikalavimai dėl tiekėjų pašalinimo pagrindų nebuvimo ir kvalifikacijos tikrinimo nustatomi ir patvirtinimo priemonės dėl jų teikiamos mutatis mutandis taikant Viešųjų pirkimų įstatymo 46, 47, 50, 51 straipsnių nuostatas <...>“;
[3] „Prieš nustatydama laimėjusį pasiūlymą, išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma preliminariosios sutarties pagrindu pagal šio įstatymo 78 straipsnio 4 dalį ar 5 dalies 1 punktą, perkančioji organizacija reikalauja, kad ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pateikęs tiekėjas pateiktų aktualius dokumentus, patvirtinančius jo pašalinimo pagrindų nebuvimą <...>“;
[4] „<...> Jeigu pirkime dalyvauja ūkio subjektų grupė, atskirą EBVPD privalo pateikti kiekvienas ūkio subjektų grupės narys. Jeigu tiekėjas remiasi subtiekėjų ar kitų ūkio subjektų pajėgumais (įskaitant specialistus, kuriuos pirkimo sutarties sudarymo atveju planuoja įdarbinti tiekėjo įmonėje), kartu su paraiška turi būti pateikiami ir šių subjektų EBVPD <…>“;
[5] „<...>Patvirtindamas, kad jo atžvilgiu nėra šių pašalinimo pagrindų ir jis atitinka nurodytus reikalavimus, kartu su paraiška tiekėjas pateikia tinkamai užpildytą EBVPD. Perkantysis subjektas reikalaus kad tiekėjas, pateikęs pirkimui ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, per Perkančiojo subjekto nurodytą protingą terminą pateiktų aktualius dokumentus, patvirtinančius EBVPD nurodytą informaciją <...>“;
[6] Pirkimo sąlygų A-3 priedas „Prašomi dokumentai, patvirtinantys pašalinimo pagrindų nebuvimą, turi būti išduoti ne anksčiau kaip 60 dienų iki tos dienos, kai galimas laimėtojas turės pateikti dokumentus“;
[7] „14.7 Pirkimo sutartį vykdysiančių darbuotojų atlyginimo (A) kriterijaus tikslas yra įvertinti, kiek tiekėjo (ir, jeigu yra – ūkio subjektų, kurių pajėgumais jis remiasi) siūlomas atlyginimas savo darbuotojams, kurie vykdys pirkimo sutartį, viršija tiekėjo (arba, jei taikoma, ūkio subjekto, kurio pajėgumais jis remiasi) kilmės šalyje nustatytą minimalų darbo užmokestį. Kartu su pasiūlymu tiekėjas turi pateikti: 14.7.1 tinkamai užpildytą Sąlygų A-5 priede pateiktą informacijos apie pirkimo sutartį vykdysiančių darbuotojų atlyginimą formą“;
[8] „14.7 Pirkimo sutartį vykdysiančių darbuotojų atlyginimo (A) kriterijaus tikslas yra įvertinti, kiek tiekėjo (ir, jeigu yra – ūkio subjektų, kurių pajėgumais jis remiasi) siūlomas atlyginimas savo darbuotojams, kurie vykdys pirkimo sutartį, viršija tiekėjo (arba, jei taikoma, ūkio subjekto, kurio pajėgumais jis remiasi) kilmės šalyje nustatytą minimalų darbo užmokestį. Kartu su pasiūlymu tiekėjas turi pateikti: 14.7.1 tinkamai užpildytą Sąlygų A-5 priede pateiktą informacijos apie pirkimo sutartį vykdysiančių darbuotojų atlyginimą formą“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami