išvada 2019 (23)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
VšĮ „Naujosios Akmenės ligoninė“ | 2019- - Į 2018-12-14 | Nr. 4S- b/n |
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, įvertino dokumentus, susijusius su VšĮ „Naujosios Akmenės ligoninė“ (toliau – Perkančioji organizacija) vykdytu viešuoju pirkimu.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Medicinos laboratorinių tyrimų paslaugos“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2018 m. rugpjūčio 20 d., pirkimo Nr. 396529) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | 150 000,00 Eur be PVM[1]*. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikomo įstatymo, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01 iki 2018-12-31) (toliau – VPĮ). |
Vertinimo apimtys/etapas | Išsamus vertinimas / Pirkimo procedūrų vertinimas po sutarties sudarymo. |
Dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | – |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
Pirkimo sąlygos patvirtintos Pirkimo komisijos 2018-08-10 protokolu Nr. 2. Reikalavimai numatytoms įsigyti paslaugoms nustatyti Pirkimo sąlygų priede Nr. 2 „Laboratorinių tyrimų paslaugų techninė specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija). Pirkimo sąlygų 2.5 punkte nurodyta, kad: „Tiekėjo įsipareigojimų įvykdymo vieta yra Žemaitijos g. 6, 85138 Naujoji Akmenė“ (Perkančiosios organizacijos adresu). Pagal Pirkimo sąlygų 14.6 punktą[4], vertinant pasiūlymų ekonominį naudingumą, aukščiausius balus numatyta skirti tiekėjams, turintiems įrengtą mėginių paėmimo vietą ir laboratoriją arčiausiai Perkančiosios organizacijos. Techninės specifikacijos 5 punkte nurodyta, kad: „Skubūs tyrimai turi būti atliekami tiekėjo laboratorijoje ne vėliau kaip per 2 valandas nuo mėginio paėmimo iš paciento“. Pažymėtina, kad laboratorinė diagnostika, vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. V-364 „Dėl licencijuojamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašų patvirtinimo“ (žr. aktualią redakciją), priskirta licencijuojamoms paslaugoms. Teisę teikti laboratorinės diagnostikos paslaugas patvirtinanti licencija išduodama pagal konkrečią paslaugų teikimo vietą (turint reikiamas patalpas, numatytas konkrečias asmens sveikatos priežiūros paslaugas reglamentuojančiuose sveikatos apsaugos ministro įsakymuose)[5]. Remiantis 2018 m. balandžio 24 d. Papildomu susitarimu Nr. SS-191 prie 2012 m. birželio 12 d. Savivaldybės materialiojo turto nuomos sutarties Nr. SS-304, atitinkamas patalpas adresu: Žemaitijos g. 6/ Respublikos g. 32, 85138, Naujoji Akmenė (Perkančiojoje organizacijoje) šiuo metu nuomojasi UAB Medicina practica laboratorija, kuri vienintelė ir pateikė pasiūlymą Pirkime bei buvo pripažinta laimėtoja[6]. Pastebėtina, kad, vadovaujantis Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. lapkričio 27 d. sprendimu Nr. T-262(E) patvirtinto Akmenės rajono savivaldybės materialiojo turto viešojo nuomos konkurso ir nuomos ne konkurso būdu organizavimo tvarkos aprašo 35.5 punktu[7], savivaldybės turtas ne konkurso būdu gali būti išnuomojamas tik, kai viešuoju pirkimu perkamos paslaugos, kurioms teikti šis turtas bus naudojamas (t. y., įtvirtinta galimybė savivaldybei priklausantį turtą išnuomoti tokiu būdu, kad būtų užtikrintas tiek teisės aktų reikalavimus atitinkantis savivaldybės turto panaudojimas, tiek viešųjų pirkimų principų ir tikslo (racionalaus lėšų panaudojimo) pasiekimas), tačiau minėta bendrovė patalpas Perkančiojoje organizacijoje yra išsinuomojusi iki 2019 m. balandžio 25 d. (nors ankstesnė medicinos laboratorinių tyrimų paslaugų sutartis su UAB Medicina practica laboratorija galiojo iki 2018 m. spalio 22 d.). Dėl savivaldybių patalpų nuomos ir paslaugų, kurioms teikti naudojamos išnuomotos patalpos, viešųjų pirkimų yra pasisakęs ir Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas: 2015 m. rugpjūčio 31 d. nutartyje administracinėje byloje Nr. A-1163-624/2015 teisėjų kolegija konstatavo, kad sprendimas patalpų nuomos konkursą ir paslaugų, kurioms teikti naudojamos išnuomotos patalpos, pirkimus vykdyti atskirai, iš esmės neužtikrina nei teisės aktų reikalavimus atitinkančio šio savivaldybės turto panaudojimo, nei juo labiau skaidraus paslaugų viešojo pirkimo būdo parinkimo, o tuo pačiu – ir galutinio tikslo – paslaugų teikimo už racionalią kainą, pasiekimo. Perkančioji organizacija 2018 m. gruodžio 14 d. pranešimu Tarnybai pripažino, kad neturi duomenų apie kitus tiekėjus, turinčius savo laboratorijas įrengtas arčiau kaip 2 km. atstumu nuo Perkančiosios organizacijos. Apibendrindama aukščiau nurodytas faktines aplinkybes, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija VPĮ nuostatų dėl konkurencijos užtikrinimo laikėsi formaliai: nesudarydama galimybės Pirkime dalyvauti ir kitiems tiekėjams (UAB Medicina practica laboratorija, dar iki Pirkimo pradžios išsinuomojusi patalpas Perkančiojoje organizacijoje, yra įgijusi konkurencinį pranašumą kitų tiekėjų atžvilgiu, kuriems tokia galimybė šio Pirkimo metu nebuvo sudaryta), Perkančioji organizacija pažeidė VPĮ 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo principus ir VPĮ 17 straipsnio 2 dalies 1 punkto reikalavimus. | |
VPĮ 17 straipsnio 1 dalis[8], 2 dalies 1 punktas[9], 37 straipsnio 3 dalis[10] | |
Techninėje specifikacijoje Pirkimo objektas – planuotų įsigyti laboratorinių tyrimų paslaugos – suskirstytas į 3 grupes: skubūs tyrimai (atliekami ne vėliau kaip per 2 val. nuo mėginio paėmimo iš paciento), kiti neskubūs tyrimai (atliekami ne vėliau kaip per 24 valandas nuo mėginio paėmimo iš paciento), kiti neskubūs tyrimai, atliekami ne vėliau kaip per 5 dienas nuo mėginio paėmimo iš paciento. Dvejose pastarosiose grupėse tyrimai dar suskirstyti į: bendraklinikinius imunohematologinius, biocheminius, kraujo krešėjimo rodiklių, imunofermentinius, hormonų, vėžinių žymenų, kitus imunofermentinius, infekcinių žymenų. Iš viso 187 pozicijos. Techninės specifikacijos 2 punkte nurodyta, kad: „Pirkimo objektas į dalis neskaidomas. Tiekėjas turi pateikti pasiūlymą visoms perkamoms paslaugoms“. Remiantis Lietuvos Aukščiausiojo Teismo (toliau – LAT) praktika, atskirų pirkimo objektų sujungimas į vieną turi būti pagrįstas svarbiomis priežastimis, ypač atsižvelgiant į galimybę, kad atskirų pirkimo objektų sujungimas į vieną lemia mažesnį dalyvių skaičių, nei būtų šiuos pirkimo objektus išskaidžius; kelių pirkimo objektų sujungimo į vieną teisėtumo vertinimas pirmiausia priklauso nuo to, ar toks perkančiosios organizacijos sprendimas pagrįstas svarbiomis priežastimis ir ar šis sprendimas vienintelis galimas ir būtinas, ar norimo rezultato negalima pasiekti kitomis, mažiau varžančiomis priemonėmis (proporcingumas) (LAT 2010 m. gegužės 4 d. nutartis civilinėje byloje Nr. 3K-3-126/2010, 2015 m. kovo 27 d. nutartis civilinėje byloje 3K-3-161-415/2015). Perkančioji organizacija 2018-09-10 rašte Nr. S-260(4.33) Tarnybai paaiškino, kad: „<...> iš vieno kraujo mėginio dažnai yra daromi keli kraujo mėginiai, todėl neracionalu būtų iš vieno paciento imti kelis kraujo mėginius, kad juos būtų galima pristatyti į kelias skirtingas laboratorijas <...> tik tarptautinio pirkimo objektas privalo būti skaidomas į dalis. Skaidyti supaprastintų pirkimų objektų įstatymas neįpareigoja, o tik numato galimybę. Todėl akivaizdu, jog paskelbusi supaprastintą pirkimą Perkančioji organizacija neprivalėjo pirkimo objekto skaidyti į dalis, bei nurodyti priežasčių, dėl kurių pirkimo objektas nėra skaidomas į dalis <...> Pirkimo sąlygos, be kita ko, numato galimybę tiekėjams, kurie patys savarankiškai negali atlikti visų perkamų tyrimų, pasitelkti subtiekėjus arba dalyvauti Pirkime su tiekėjų grupe <...>“. Tarnyba, įvertinusi Perkančiosios organizacijos pateiktus paaiškinimus, ir, atsižvelgdama į LAT poziciją, konstatuoja, kad Perkančiosios organizacijos sprendimas neskaidyti Pirkimo objekto į dalis nepagrįstas. Tarnyba paaiškina, kad Perkančioji organizacija VPĮ 28 straipsnio 1 ir 2 dalių[11] nuostatų, kuriomis grindžia Pirkimo objekto neskaidymą į dalis, neturėtų aiškinti plečiamai, paminant viešųjų pirkimų esmę, principus ir siekius. Viešųjų pirkimų teisinis reglamentavimas, atsižvelgiant į VPĮ 17 straipsnio 1-3 dalių nuostatas bei 37 straipsnio 3 dalies nuostatas, nesuteikia teisės Perkančiajai organizacijai, vykdant supaprastintą viešąjį pirkimą, apjungti bet kokio pobūdžio prekes, paslaugas ir/ar darbus į vieną viešojo pirkimo objektą, o vėliau tokį sprendimą motyvuoti VPĮ 28 straipsnio 1 dalimi. Tarnyba savo išvadą, kad Perkančiosios organizacijos sprendimas neskaidyti Pirkimo objekto į dalis yra nepagrįstas, grindžia tuo, kad: 1. perkami tiriamąja medžiaga, paėmimo technika, lokacija ir atlikimo metodologija skirtingi laboratoriniai tyrimai (kraujo, šlapimo, išmatų, organizmo skysčių, išskyrų, tepinėlių ir kt.), kurių tik dalis gali būti atlikta iš vieno mėginio. Kai kurie iš Techninėje specifikacijoje nurodytų imunofermentinių hormonų, vėžio žymenų, infekcinių žymenų tyrimų pasižymi tam tikra specifika ir gali būti atliekami tik didžiosiose Lietuvos laboratorijose, dalis paprastai užsakoma tretinio lygio specialistų (pagal įstaigos asmens sveikatos priežiūros licenciją[12], Perkančioji organizacija III lygio paslaugų neteikia); 2. potencialūs tiekėjai (pagal turimą kvalifikaciją ir patirtį) specializuojasi atlikdami būtent atskirų grupių laboratorinius tyrimus, todėl teikti konkurencingus pasiūlymus galėtų tik dėl atskirų grupių (pogrupių) tyrimų paslaugų bei taip užtikrinti Perkančiajai organizacijai galimybę įsigyti reikalingas paslaugas iš jos nustatytus kriterijus atitinkančių tiekėjų už mažiausią kainą; 3. Perkančiosios organizacijos sprendimas neskaidyti Pirkimo objekto į dalis, atitinkamai Pirkimo sąlygose nustatyti tiekėjams keliami kvalifikaciniai reikalavimai, sąlygoja tai, kad Pirkimo sąlygose nustatytus reikalavimus atitinkančius pasiūlymus gali teikti tik nedidelė dalis tiekėjų; 4. Pirkimo sąlygose nustatyta galimybė pateikti pasiūlymą ūkio subjektų grupei, pasitelkti trečiuosius asmenis, yra VPĮ įtvirtinta tiekėjų teisė, bet ne pareiga. LAT yra pažymėjęs, kad galimybė jungtis tiekėjams ar pasitelkti trečiuosius asmenis (subrangovus) visų pirma priklauso nuo asmeninės kiekvieno ūkio subjekto padėties, tačiau tai savaime nereiškia, kad pernelyg aukštus reikalavimus visuomet pateisina ir pagrindžia bendroji ūkio subjektų galimybė kooperuotis. Priešingu atveju pirkimo sąlygų teisėtumo vertinimas iš dalies prarastų prasmę, nes visus reikalavimus pagrįstų teorinė VPĮ tiekėjams suteikiama teisė bendradarbiauti. Atitinkamos viešojo pirkimo sąlygos teisėtumas vertinamas, inter alia, atsižvelgiant į ūkio subjektų bendradarbiavimo galimybę, tačiau kartu įvertinus tam tikro pirkimo objekto rinką, jo specifiškumą, paklausos ir pasiūlos apimtį bei kitus parametrus. Perkančiosios organizacijos turi siekti kuo didesnės ūkio subjektų konkurencijos, taigi ir racionalaus lėšų panaudojimo, todėl privalo įvertinti aplinkybę, kad nurodytus tikslus pirmiausia užtikrins tokios pirkimo sąlygos, kurias siekdami atitikti neprivalės kooperuotis visi ar dauguma tiekėjų, o tai darys tik atskiri, tam tikrų pajėgumų neturintys tiekėjai (LAT 2017 m. liepos 12 d. nutartis civilinėje byloje Nr. e3K-3-322-916/2017). Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, nuspręsdama neskaidyti Pirkimo objekto į dalis, pažeidė VPĮ 37 straipsnio 3 dalies nuostatas, VPĮ 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo ir proporcingumo principus, nes potencialiems tiekėjams nesudarė sąlygų dalyvauti Pirkimo procedūrose, taip pat VPĮ 17 straipsnio 2 dalies 1 punkte perkančiosioms organizacijoms nustatytą tikslą – siekti, kad prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai.
| |
VPĮ 17 straipsnio 1 dalis[13] | |
Gavusi tiekėjo UAB „Diagnostikos laboratorija“ pretenziją[14], Pirkimo komisija priėmė sprendimą[15] tikslinti Pirkimo sąlygas, išbraukiant iš jų 14.6.3 punktą, numačiusį, kad, vertinant pasiūlymo ekonominį naudingumą, tiekėjas, kuris užtikrins kraujo paėmimo prie ligonio lovos paslaugos suteikimą VšĮ Naujosios Akmenės ligoninės patalpose, gaus 20 balų, o tiekėjas, kuris neįsipareigoja užtikrinti kraujo paėmimo prie ligonio lovos paslaugos suteikimo VšĮ Naujosios Akmenės ligoninės patalpose, gaus 0 balų. Apie šį pakeitimą informuoti tik prie Pirkimo CVP IS jau prisijungę tiekėjai (dvi bendrovės). Tarnyba sprendžia, kad: 1) Perkančiosios organizacijos padaryti Pirkimo sąlygų pakeitimai yra tokie esminiai, jog galėjo pritraukti potencialių dalyvių, kurie, jei tų pakeitimų nebūtų padaryta (atsižvelgdami į tai, kad patalpas VšĮ Naujosios Akmenės ligoninėje jau nuo 2012 metų nuomojasi UAB Medicina practica laboratorija ir į tai, kad kainos lyginamasis svoris ekonominio naudingumo įvertinime tik 40 balų, o kitais vertinimo kriterijais numatyta aukščiausius balus skirti tiekėjui, kurio turima kraujo mėginių paėmimo vieta yra ne didesniu kaip 0,5 km atstumu nuo Perkančiosios organizacijos, skubių tyrimų atlikimo laikas ne daugiau kaip 0,5 val. nuo kraujo mėginio iš paciento paėmimo), negalėtų pateikti konkurencingo pasiūlymo; 2) apie šiuos pakeitimus nepaskelbta tinkamai, kad visi potencialūs pakankamai informuoti ir įprastai rūpestingi dalyviai galėtų su jais susipažinti tokiomis pačiomis sąlygomis ir tuo pačiu momentu[16]. Tarnyba remdamasi LAT išaiškinimais[17], konstatuoja, jog Perkančioji organizacija negalėjo atlikti tokio Pirkimo dokumentų tikslinimo, o turėjo Pirkimą nutraukti bei pradėti naują. Tokiu būdu Perkančioji organizacija pažeidė VPĮ 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo, nediskriminavimo bei lygiateisiškumo principus, bei apribojo galimybę Pirkime dalyvauti didesniam tiekėjų ratui. |
III dalis. Pastabos, į kurias Perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
– | |
IV dalis. SPRENDIMAS
Apibendrindama, kas išdėstyta, Tarnyba konstatuoja, kad, vykdydama Pirkimą, Perkančioji organizacija tik formaliai laikėsi VPĮ reikalavimų dėl konkurencijos užtikrinimo bei tikslo siekimo, pažeidė VPĮ įtvirtintus skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo principus.
Atsižvelgdama į tai, kad 2018 m. spalio 22 d. Medicinos laboratorinių tyrimų paslaugų pirkimo-pardavimo sutartis Nr. ST-39 (toliau – Pirkimo sutartis) su UAB Medicina practica laboratorija sudaryta pažeidus VPĮ nuostatas, taip pat į tai, kad laboratorinių tyrimų paslaugos Perkančiajai organizacijai turi būti teikiamos nenutrūkstamai, kad šių paslaugų teikimas yra susijęs su viešuoju interesu ir naujo (kito) tiekėjo atėjimas (viešojo pirkimo būdu) į Perkančiojoje organizacijoje esančias patalpas sudarytų keblumų Perkančiajai organizacijai, nes tiekėjas turėtų įgyti licenciją dėl teisės teikti laboratorinių tyrimų paslaugas konkrečiose Perkančiosios organizacijos patalpose, kas atimtų laiko, o Perkančioji organizacija turėtų spręsti klausimą kaip tuo laikotarpiu, kol naujasis viešojo pirkimo laimėtojas gaus licenciją Perkančiojoje organizacijoje esančiose patalpose, užtikrinti nenutrūkstamų laboratorinių tyrimų paslaugų teikimą, Tarnyba rekomenduoja Perkančiajai organizacijai svarstyti Pirkimo sutarties galiojimo trumpinimo galimybes ir organizuoti naujo pirkimo procedūras taip, kad viešojo pirkimo laimėtojas turėtų galimybes išsinuomoti patalpas Perkančiojoje organizacijoje.
Tarnyba prašo Perkančiosios organizacijos ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šios išvados gavimo dienos raštu informuoti Tarnybą apie priimtus sprendimus.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
[1]* Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 20 str. 1 d., „PVM neapmokestinamos asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugos <...>“.
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[3] „Perkančioji organizacija turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai“.
[4] Pvz., Pirkimo sąlygų 14.6.1 punkte nustatyta, kad tiekėjas, turintis kraujo mėginių paėmimo vietą įrengtą ne didesniu kaip 0,5 km atstumu nuo Perkančiosios organizacijos, vertinant pasiūlymo ekonominį naudingumą gaus 40 balų, tiekėjas, turintis kraujo mėginių paėmimo vietą įrengtą didesniu kaip 0,5 km, bet ne didesniu kaip 1,5 km atstumu nuo Perkančiosios organizacijos, gaus 20 balų, o tiekėjas, kurio kraujo mėginių paėmimo vieta įrengta toliau, gaus 0 balų.
[5] Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. V-156 „Dėl asmens sveikatos priežiūros įstaigų licencijavimo“ patvirtintų Asmens sveikatos priežiūros įstaigų licencijavimo taisyklių 12.1 punktas.
[6] Pirkimo komisijos 2018-09-24 posėdžio protokolas Nr. 7. Medicinos laboratorinių tyrimų paslaugų pirkimo-pardavimo sutartis Nr. ST-39 su UAB Medicina practica laboratorija sudaryta 2018-10-22.
[7] „Savivaldybės turtas ne konkurso būdu gali būti išnuomojamas: 35.5. Savivaldybės turto valdytojo sprendimu, kai perkamos paslaugos, kurioms teikti bus naudojamas Savivaldybės ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis turtas, ir kai šis turtas išnuomojamas Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka vykdomo viešojo paslaugų pirkimo metu“.
[8] Žr. išnašą Nr. 1.
[9] Žr. išnašą Nr. 2.
[10] „Techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų“.
[11] „1. Tarptautinis pirkimas privalo būti, o supaprastintas ar šio įstatymo 2 priede nurodytų socialinių ir kitų specialiųjų paslaugų pirkimas gali būti atliekamas skaidant pirkimo objektą į dalis, kurių kiekvienai numatoma sudaryti atskirą pirkimo sutartį, ir apibrėžiant šių dalių apimtį ir dalyką. Pirkimo objektas skaidomas į dalis kiekybiniu, kokybiniu pagrindu ar pagal skirtingus jo įgyvendinimo etapus. 2. Tarptautinio pirkimo atveju šio straipsnio 1 dalyje nurodyta pareiga skaidyti pirkimo objektą į dalis netaikoma, jeigu perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose pagrindžia, kad dėl to sumažėtų tiekėjų konkurencija, pirkimo sutarties vykdymas taptų per daug brangus ar sudėtingas techniniu požiūriu, skirtingų pirkimo objekto dalių įgyvendinimas būtų glaudžiai susijęs ir dėl to perkančiajai organizacijai atsirastų būtinybė koordinuoti šių dalių tiekėjus ir tai keltų riziką netinkamai įvykdyti pirkimo sutartį, ar nurodo kitas pagrįstas aplinkybes, dėl kurių netikslinga pirkimo objektą skaidyti į dalis“.
[12] Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos Perkančiajai organizacijai išduota Įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencija Nr. 783 (http://www.nal.lt/paslaugos).
[13] Žr. išnašą Nr. 1.
[14] CVP IS 2018-08-27 pranešimas Nr. 6470443.
[15] Pirkimo komisijos 2018-08-28 posėdžio protokolas Nr. 2.
[16] Žr. LAT 2017 m. birželio 22 d. nutarties c. b. Nr. e3K-3-279-690/2017 73 pastraipą: „73. Dėl antrojo Borta kriterijaus teisėjų kolegija atkreipia dėmesį į tai, kad reikalavimas tinkamai išviešinti viešojo pirkimo sąlygų pakeitimus reiškia perkančiųjų organizacijų pareigą apie tai pranešti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje taip, jog apie šį sprendimą sužinotų ne tik prie atitinkamo pirkimo prisijungę (priėmę kvietimus) dalyviai, bet visi potencialūs tiekėjai – tiek atitinkantys pradinę ir pakeistą viešojo pirkimo sąlygų redakciją ar jų neatitinkantys. Taip visiems ūkio subjektams sudaromos prielaidos dalyvauti pirkime (jei pratęsiamas pasiūlymų pateikimo terminas, o šių subjektų asmeninė padėtis ir siūlomas pirkimo objektas atitiko tiek ankstesnę, tiek pakeistą pirkimo sąlygų redakciją), be to, jiems suteikiamos realios galimybės kvestionuoti viešojo pirkimo sąlygų pakeitimą“.
[17] LAT CBS 2016 m. kovo 30 d. nutartis c. b. bylos Nr. 3K-3-177-916/2016; LAT CBS 2017 m. vasario 14 d. nutartis c. b. bylos Nr. e3K-7-23-248/2017; LAT 2017 m. birželio 2 d. nutartis c. b. Nr. e3K-3-258-378/2017; LAT 2017 m. birželio 22 d. nutartis c. b. Nr. e3K-3-279-690/2017; ESTT 2012 m. gegužės 10 d. Sprendimo Komisija / Nyderlandai, C 368/10, 55 punktas ir 2015 m. balandžio 16 d. Sprendimo Enterprise Focused Solutions, C 278/14, 27–29 punktai; ESTT 2017 m. balandžio 5 d. Sprendimas C-298/15.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami