išvada 2019 (20)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai | 2019-05-28 | Nr. | 4S-660 | |
Į | 2019-05-02 2019-05-07 | Nr. | S-1517 el. paštu |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Kibernetinį ir informacinį atsparumą skatinančios visuomenės informavimo kampanijos įgyvendinimo paslaugų pirkimas“ (2019-02-13 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CPV IS), pirkimo Nr. 421018) (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2019-01-01) (toliau – Įstatymas). |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | Pirkimo objekto I dalies – 750 000,00 Eur su PVM; Pirkimo objekto II dalies – 238 000,00 Eur su PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | - |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Išsamus vertinimas / Pirkimo vertinimas po vokų su pasiūlymais, kuriuose yra techniniai duomenys, atplėšimo ir tiekėjų techninių pasiūlymų įvertino. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. _ |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 55 straipsnio 5 dalis[1], Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[2]. |
Pirkimo sąlygos, patvirtintos Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2019-02-06 įsakymu Nr. V-32 sudarytos Viešojo pirkimo komisijos (toliau – Komisija) 2019-02-11 posėdžio protokolu Nr. 67-11 (toliau – Pirkimo sąlygos). Pirkimo sąlygų X skyriuje (Pasiūlymų vertinimas) nustatyti pasiūlymų vertinimo kriterijai: pirmas – „kaina“ (lyginamasis svoris 40) ir antras – „kokybė“ (lyginamasis svoris 60). Vertinimo kriterijaus „kokybė“ išskirti trys parametrai: 1 parametras „visuomenės informavimo kampanijos viešinimo grafikas“ (maks. – 10 balų, parametro lyginamasis svoris 0,2) , 2 parametras – visuomenės informavimo kampanijos koncepcija (maks. – 10 balų, parametro lyginamasis svoris 0,5), 3 parametras – kūrybinė užduotis (maks. – 10 balų, parametro lyginamasis svoris 0,3). Vertinant pirmą parametrą (P1) „visuomenės informavimo kampanijos viešinimo grafikas“ nustatyta, kad vertinimui yra reikšmingos šios Pirkimo dokumentų nuostatos:
Tarnyba, atsižvelgdama į išdėstytą, apibendrindama Pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus ir sąlygas, pažymi, kad pasiūlymams parengti pagal pirmą vertinimo parametrą, tiekėjams nesudarytos sąlygos tarpusavyje efektyviai konkuruoti pagal nustatytą vertinimo kriterijų, nes:
Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 55 straipsnio 5 dalies[5] nuostatas ir Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje[6] įtvirtintą skaidrumo principą. | |
2. | Įstatymo 55 straipsnio 5 dalis[7], Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[8]. |
Vertinant Pirkimo sąlygose nurodytą „Pasiūlymų vertinimo tvarką“ nustatyta, kad: 2.1. Pirkimo sąlygų 10.3.2.1 punkte pateiktas vertinimas „silpnai – nuo 0 iki 2,0 balų“[9], suformuluotas netinkamai, nes pasiūlymai, neatitinkantys techninės specifikacijos reikalavimų, turėtų būti atmetami, kaip neatitinkantys Pirkimo dokumentų reikalavimų ir nevertinami; 2.2. Pirkimo sąlygų 10.3.3 punkte pateikta pirmo parametro (P1) įvertinimo tvarka orientuota į tai, kas pateiks „gražesnį“ aprašymą. Tarnyba tai grindžia tuo, kad įvertinimo tvarkoje (prie kiekvieno įvertinimo – patenkinamai, vidutiniškai, gerai, puikiai) nurodyta, kad „vertinamas priemonių pasirinkimas, jų pasiekiamumo rodikliai, argumentavimas“. Kadangi „priemonių pasirinkimui“ galimybės ribotos, „pasiekiamumo rodikliams“ reikalavimai nenustatyti (Išvados II dalies 1 punktas), lieka tik „argumentavimas“ – aprašymas. Tačiau net vertinant „argumentavimą“ vartojamos abstrakčios, įvairiai interpretuojamos sąvokos, nepateikti paaiškinimai kuo praktiškai viena sąvoka skiriasi nuo kitos, kurioms suteikiami skirtingi balai, pvz.: - „nėra aiškiai aprašyti“, „aprašyti aiškiai, bet aprašyme yra neesminių trūkumų ar neatitikimų“; -„abstrakčiai pateikiamas“, „argumentuotai pateikiamas“, „detaliai ir argumentuotai pateikiamas“;
Perkančiajai organizacijai palikta interpretavimo laisvė (pvz., tarp vieno įvertinimo „pagrįstas“ – nuo 6,1 iki 8,0 balų iki kito įvertinimo „išsamiai pagrįstas“– nuo 8,1 iki 10 balų, galėtų būti 4 balų skirtumas) ir sudarytos prielaidos subjektyviam, neskaidriam pasiūlymų vertinimui. Atitinkamai tiekėjams sudėtinga įvertinti, kaip turi būti parengtas pasiūlymas, tikintis gauti aukščiausią balų įvertinimą, nes kiekvienas savaip gali suprasti šias plačiai aiškinamas sąvokas. Taip pat nustatyta, kad: pasiūlymai vertinami patenkinamai, jei „<...> veiksmų apimtys neatitinka plano trukmės <...>“ ir pasiūlymai vertinami vidutiniškai, jei „<...> veiksmų apimtys nevisiškai neatitinka plano trukmę <...>“. Pažymėtina, kad tokie pasiūlymai turėtų būti atmesti, kaip neatitinkantys Pirkimo dokumentų reikalavimų ir nevertinami pagal nustatytus kriterijus. 2.3. Pirkimo sąlygų 10.3.4 punkte pateikta pasiūlymų antro parametro (P2) įvertinimo tvarka. Pasiūlymai gali būti vertinami – silpnai, patenkinamai, vidutiniškai, gerai ir puikiai. Pasiūlymų įvertinimo tvarkoje (prie kiekvieno įvertinimo) nurodyta, kad vertinamas aprašymas, strategijos sudėtinės dalys – idėja, strateginiai tikslai bei uždaviniai (atkreiptinas dėmesys, kad – konkrečių rodiklių reikšmių vertinimo pagal šį parametrą nėra). Tačiau net vertinant „aprašymą“ vartojamos abstrakčios, įvairiai interpretuojamos sąvokos, nepateikti paaiškinimai kuo praktiškai viena sąvoka skiriasi nuo kitos, kurioms suteikiami skirtingi balai, pvz.: - „neišsamiai ir netiksliai“, „nepakankamai išsamiai ir nepakankamai tiksliai“, „išsamiai <...> tačiau yra neesminių trūkumų“; -„nepakankamai suprantama“, „nėra pakankamai įsimintini ir paveikūs“, „įsimintini ir paveikūs“; -„formai ir stiliui trūksta patrauklumo“, „patrauklios formos ir stiliaus“, „labai patrauklios formos ir stiliaus“; - „nėra išsamiai pagrįsta“, „pagrįsta“, „gerai pagrįsti“. Perkančiajai organizacijai palikta interpretavimo laisvė (pvz., tarp vieno įvertinimo „pagrįsta“ – nuo 6,1 iki 8,0 balų iki kito įvertinimo „gerai pagrįsti“– nuo 8,1 iki 10 balų, galėtų būti 4 balų skirtumas) ir sudarytos prielaidos subjektyviam, neskaidriam pasiūlymų vertinimui. Atitinkamai tiekėjams sudėtinga įvertinti, kaip turi būti parengtas pasiūlymas, tikintis gauti aukščiausią balų įvertinimą, nes kiekvienas savaip gali suprasti šias plačiai aiškinamas sąvokas. Taip pat nustatyta, kad pasiūlymai vertinami patenkinamai, jei „<...> Koncepcija neatitinka Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo tikslų šios visuomenės informavimo kampanijos kontekste“(Techninės specifikacijos I skyriaus 2 punktas[10]). Toks pasiūlymas turėtų būti atmestas, kaip neatitinkantis Pirkimo dokumentų reikalavimų ir nevertinamas pagal parametrus. 2.4. Pirkimo sąlygų 10.3.5 punkte pateikta pasiūlymų trečio parametro (P3) įvertinimo tvarka. Pasiūlymai gali būti vertinami – patenkinamai, vidutiniškai, gerai ir puikiai. Pasiūlymų įvertinimo tvarkoje (prie kiekvieno įvertinimo) nurodyta, kad vertinami kūrybiniai sprendimai (atkreiptinas dėmesys, kad – konkrečių rodiklių reikšmių vertinimo pagal šį parametrą nėra). Tačiau net vertinant „kūrybinius sprendimus“ vartojamos abstrakčios, įvairiai interpretuojamos sąvokos, nepateikti paaiškinimai, kuo praktiškai viena sąvoka skiriasi nuo kitos, kurioms suteikiami skirtingi balai pvz.: - „iš esmės atitinka“, „atitinka“; -„atsispindi“, „aiškiai atsispindi“; - „gerai pagrįsti ir argumentuoti“, „labai gerai pagrįsti ir argumentuoti“; - „patrauklios formos ir stiliaus“, „labai patrauklios formos ir stiliaus“. Perkančiajai organizacijai palikta interpretavimo laisvė (pvz., tarp vieno įvertinimo „gerai“ – nuo 6,1 iki 8,0 balų iki kito įvertinimo „labai gerai“– nuo 8,1 iki 10 balų, galėtų būti 4 balų skirtumas) ir sudarytos prielaidos subjektyviam, neskaidriam pasiūlymų vertinimui. Atitinkamai tiekėjams sudėtinga įvertinti, kaip turi būti parengtas pasiūlymas, tikintis gauti aukščiausią balų įvertinimą, nes kiekvienas savaip gali suprasti šias plačiai aiškinamas sąvokas. Taip pat nustatyta, kad pasiūlymai vertinami patenkinamai, jei „<...> jei pateikti turinio pavyzdžiai neatitinka visuomenės informavimo kampanijos tematikos <...>“. Toks pasiūlymas turėtų būti atmestas, kaip neatitinkantis Pirkimo dokumentų reikalavimų ir nevertinamas pagal parametrus Šiuo atveju akcentuotina LAT nutartis[11] byloje, kurioje buvo kilęs ginčas iš esmės dėl tokios pačio nekonkrečios, sunkiai pamatuojamos ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų balų skyrimo tvarkos. LAT konstatavo, kad „<…> nustatytų ekonominio naudingumo kriterijų <…> vertinimo aprašymai suformuluoti nekonkrečiai, abstrakčiai, aiškiai neapibrėžiant, kaip bus vertinama atitiktis nustatytiems kriterijams. Iš Pirkimo sąlygose nurodytų formuluočių darytina išvada, kad tiekėjai tarpusavyje ir perkančioji organizacija galėjo skirtingai suprasti ir vertinti, ar nurodytos konkrečios rizikos yra „realios ir valdomos“, o jų valdymo priemonės „realios ir pagrįstos“, kas laikoma „vadybos sistemų taikymo nauda“, taip pat kokiais atvejais pateiktas pagrindimas yra „aiškus“, „realus“. <...> tais atvejais, kai pagal perkančiosios organizacijos parengtas pirkimo sąlygas sprendžiant dėl tiekėjų pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinamas ne konkretus matmuo (pvz., fizikinis dydis), tačiau prašoma pateikti nurodyto kriterijaus aprašymą, perkančiajai organizacijai kyla pareiga kuo tiksliau ir detaliau aprašyti vertinimo kriterijus, kuriais remiantis bus skiriami konkretūs pasiūlymo ekonominio naudingumo balai. <...> Pirkimo sąlygose nenustačius detalios kriterijų vertinimo sistemos, buvo sukurta situacija, kai konkretaus pasiūlymo vertinimas priklausys nuo subjektyvaus vertintojo požiūrio, perkančiosios organizacijos poreikių ar motyvų, o tai neatitinka VPĮ įtvirtinto skaidrumo imperatyvo“. Tai, kad šiuo atveju balų skyrimo tvarka yra neaiški ir neobjektyvi, rodo ir ekspertų atliktas pasiūlymų vertinimas (žr. Išvados II dalies 4 punktą). Atsižvelgiant į išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančiosios organizacijos pasirinkta pasiūlymų vertinimo tvarka ydinga, nes neužtikrina objektyvaus bei skaidraus pasiūlymų vertinimo (balų skyrimo), suteikia Perkančiajai organizacijai plačias galimybes subjektyviam pasiūlymų vertinimui, tuo neužtikrinama veiksminga tiekėjų konkurencija ir pažeidžiami Įstatymo 55 straipsnio 5 dalies reikalavimai bei Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintas skaidrumo principas. | |
3. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[12]. |
Pirkimo sąlygų 7.1 punkte nustatyta, kad Pirkimo sąlygos gali būti paaiškinamos, patikslinamos, tiekėjams kreipiantis į Perkančiąją organizaciją. Tarnyba, įvertinusi Perkančiosios organizacijos atsakymus (CVP IS 2019-03-11 pranešimas Nr. 7001510) į tiekėjų paklausimus nustatė, kad Perkančioji organizacija į paklausimus atsakė formaliai, nepaaiškindama Pirkimo sąlygų nuostatų ir reikalavimų, nesuteikė tiekėjams prašomos informacijos, susijusios su pasiūlymų (kuris gautų aukščiausią įvertinimą) parengimu, apsiribojo deklaravimu, kad pasiūlymus vertins ekspertai, pavyzdžiui:
Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija neužtikrino, kad Pirkimo dokumentai būtų tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, o perkančioji organizacija nupirkti tai ko reikia (Įstatymo 35 straipsnio 4 dalis) ir pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. | |
4. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[15]. |
Komisija 2019-04-29 posėdyje (protokolas Nr. 67-66, toliau – Protokolas) įvertino tiekėjų pasiūlymų techninius duomenis. Protokole nurodyta, kad pasiūlymų techninių duomenų vertinimą atliko ekspertai. Tarnyba, susipažinusi su ekspertų Tiekėjų pasiūlymų ekspertinio vertinimo anketų duomenimis, nustatė, kad: 4.1. Pirkimo objekto I daliai:
4.2. Pirkimo objekto II daliai:
- ekspertas N.M., vertindamas tiekėjo A pasiūlymą pagal pirmą parametrą, Vertinimo pagrindime nurodė argumentuotą pagrindimą[16] ir skyrė 8,5 balus, tačiau ekspertas R.J., vertindamas kito – tiekėjo B pasiūlymą pagal pirmą parametrą, Vertinimo pagrindime nurodė visiškai tokį pat argumentuotą pagrindimą, bet skyrė 9,5 balo; Atsižvelgdama į išdėstytą, Tarnyba pažymi, kad tiekėjų pasiūlymų vertinimui įtakos turėjo Pirkimo dokumentuose nustatyta ydinga, Įstatymo nuostatas pažeidžianti pasiūlymų vertinimo tvarka (Išvados II dalies 2 punktas) ir konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, vertindama tiekėjų pasiūlymus pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus lygiateisiškumo bei skaidrumo principus. | |
5. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[17], Įstatymo 59 straipsnio 3 dalies 3 punktas[18]. |
Tarnyba, susipažinusi su: 5.1. ekspertų Tiekėjų pasiūlymų ekspertinio vertinimo anketų duomenimis, nustatė, kad: vertindamas Tiekėjo X pasiūlymą Pirkimo objekto I daliai pagal pirmą parametrą Vertinimo pagrindime ekspertas R.Z., nurodė, kad Tiekėjas X informacinių tekstų publikavimui pasiūlė tik 4 internetinius naujienų portalus ir skyrė 8 balus, o ekspertas R.J. taip pat nurodė, kad pasiūlyti tik 4 internetiniai naujienų portalai ir skyrė 9 balus. Kitų ekspertų (M.G., R.J. ir V.Š.) Vertinimo pagrindimuose neužfiksuoti duomenys apie tai, kad pasiūlyme nurodyti tik „4 internetiniai naujienų portalai“, atitinkamai skirti 8,5, 8 ir 8 balai. Pažymėtina, kad pagal Pirkimo sąlygų 10.3.3 punkto nuostatas – vertinama „siūlomų visuomenės informavimo priemonių parinkimas pagal konkurso sąlygas ir pagrindimas“, o Pirkimo sąlygose nustatytas reikalavimas, informacinių tekstų publikavimui pasiūlyti 5 internetinius naujienų portalus; 5.2. tiekėjų pasiūlymais II Pirkimo objekto daliai, nustatė, kad Tiekėjas Y pasiūlyme nurodė tik 47 vietinius laikraščius, Tiekėjas Z – tik 55 laikraščius. Ekspertai šių tiekėjų Vertinimo pagrindimuose pagal pirmą parametrą neužfiksavo duomenų apie tiekėjų siūlomą mažesnį laikraščių skaičių (neatitikimą Pirkimo dokumentų reikalavimams). Pasiūlymai įvertinti 8-9 balais. Pažymėtina, kad pagal Pirkimo sąlygų 10.3.3 punkto nuostatas – vertinama „siūlomų visuomenės informavimo priemonių parinkimas pagal konkurso sąlygas ir pagrindimas“, o Pirkimo sąlygose nustatyti reikalavimai, kad tiekėjas turi pasiūlyti 9 regioninius laikraščius ir 59 vietinius laikraščius. Atsižvelgdama į išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, vertindama tiekėjų pasiūlymus pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus lygiateisiškumo, bei skaidrumo principus ir Įstatymo 59 straipsnio 3 dalies 3 punkto[19] reikalavimus (vertino nesivadovaudama Pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis). |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- |
IV dalis. Sprendimas
Vertinimo išvadoje Tarnyba konstatavo, kad Perkančioji organizacija parengdama Pirkimo dokumentus neužtikrino veiksmingos tiekėjų konkurencijos, pažeidė Įstatymo 55 straipsnio 5 dalies reikalavimus, Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą, o vertindama tiekėjų pasiūlymų techninius duomenis pagal ekonomiškai naudingiausio vertinimo kriterijaus „Kokybė“ tris parametrus – pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus lygiateisiškumo, nediskriminavimo bei skaidrumo principus ir Įstatymo 59 straipsnio 3 dalies 3 punkto reikalavimus. Atsižvelgdama į tai, Tarnyba, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu[20], įpareigoja Perkančiąją organizaciją:
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
Komisijos 2019-03-25 posėdyje (protokolas Nr. 67-49) patvirtintoje „Tiekėjų pasiūlymų ekspertinio vertinimo užduotyje“ nepateikta informacija, nustatyta Pirkimo sąlygų 2 priede (B pasiūlymo forma. Tai galimai turėjo įtakos tiekėjų pasiūlymų vertinimui.
|
[1] „Pasirinkti pasiūlymų vertinimo kriterijai neturi perkančiajai organizacijai suteikti neribotos pasirinkimo laisvės ir turi užtikrinti veiksmingą tiekėjų konkurenciją. Pasiūlymų vertinimo kriterijai turi būti suformuluoti taip, kad tiekėjų pasiūlymuose pateiktos informacijos atitiktį nustatytiems pasiūlymų vertinimo kriterijams būtų galima patikrinti. Kilus abejonių, perkančioji organizacija turi patikrinti tiekėjo pateiktos informacijos tikslumą ir įrodymus.“
[2] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[3] „<...> Prašome patikslinti kaip bus matuojami šios kompanijos rezultatai? Ar yra atlikti tyrimai, kurie fiksuotų esamą situaciją kibernetinio ir informacinio išprusimo srityje šiuo metu ir numatytų, kokio rezultato tikimasi kampanijos įgyvendinimo rezultate, ir kaip šis rezultatas bus pamatuotas?
[4] Pirkimo sąlygų X skyrius (Pasiūlymų vertinimas).
[5] „Pasirinkti pasiūlymų vertinimo kriterijai neturi perkančiajai organizacijai suteikti neribotos pasirinkimo laisvės ir turi užtikrinti veiksmingą tiekėjų konkurenciją. Pasiūlymų vertinimo kriterijai turi būti suformuluoti taip, kad tiekėjų pasiūlymuose pateiktos informacijos atitiktį nustatytiems pasiūlymų vertinimo kriterijams būtų galima patikrinti. Kilus abejonių, perkančioji organizacija turi patikrinti tiekėjo pateiktos informacijos tikslumą ir įrodymus.“
[6] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[7] „Pasirinkti pasiūlymų vertinimo kriterijai neturi perkančiajai organizacijai suteikti neribotos pasirinkimo laisvės ir turi užtikrinti veiksmingą tiekėjų konkurenciją. Pasiūlymų vertinimo kriterijai turi būti suformuluoti taip, kad tiekėjų pasiūlymuose pateiktos informacijos atitiktį nustatytiems pasiūlymų vertinimo kriterijams būtų galima patikrinti. Kilus abejonių, perkančioji organizacija turi patikrinti tiekėjo pateiktos informacijos tikslumą ir įrodymus.“
[8] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[9] „<...> jei: parametro aprašymas, kaip bus vykdomi techninės specifikacijos reikalavimai pagal atitinkamą parametrą, yra mažai įtikinamas arba blogai parengtas, neaprašyti svarbūs komponentai ar darbai, deklaruojami techninės specifikacijos reikalavimai, o ne aprašomi jų pasiekimo būdai <...> 2,0 balų nesurinkęs pasiūlymas yra atmetamas ir toliau pirkimo procedūroje nedalyvauja“.
[10] „Visuomenės informavimo kompanijos kontekstas“.
[11] Lietuvos Aukščiausiojo Teismo Civilinių bylų skyriaus 2018 m. gegužės 3 d. nutartis civilinėje byloje Nr. e3K-3-178-378/2018.
[12] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[13] „Per kampanijos laikotarpį (t. y. 3 mėn.) yra planuojama publikuoti 50 straipsnių ir 50 vaizdo siužetų internetiniuose naujienų portaluose. Jei darome prielaidą, kas tai bus unikalaus turinio vaizdo siužetai ir straipsniai, tuomet per šį 90 d. laikotarpį interneto portaluose turės pasirodyti apie 100 unikalus turinio vienetų, t. y. daugiau nei po vieną turinio vienetą per dieną. Mūsų manymu, tokiam intensyviam informacijos srautui įsisavinti yra numatytas per trumpas laiko tarpas. Galbūt Perkančioji organizacija, pasirinkdama tokius suspaustus kampanijos įgyvendinimo terminus, turėjo savų motyvų? Jei taip, prašome šiuos motyvus atskleisti. Juos norėtume žinoti tam, kad parengtume argumentuotą ir logišką pasiūlymą“.
[14] „Konkurso sąlygų dalyje „Pasiūlymų vertinimas“ punkte 10.3.4 nurodoma, kad Antruoju parametru (P2)– bus vertinamos trys skirtingo pobūdžio užduotys: visuomenės informavimo koncepcija (informavimo kampanijos idėjos, tikslų ir uždavinių aprašymas, tikslinių grupių poreikių analizė ir siūlomi sprendimai, jų argumentavimas, projekto valdymo aprašymas įtraukiant užduočių paskirstymą (pagal apimtis ir kompetenciją) specialistams, jų koordinavimą, darbų kokybės kontrolės aprašymas. Prašome nurodyti kokie svoriai vertinimuose suteikiami kiekvienai iš šių užduočių“.
[15] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[16] „Pateikiami prognozuojami informacijos sklaidos rezultatai yra maksimalūs atsižvelgiant į turimą biudžetą ir priemones, pagrindimas yra puikiai argumentuotas, numatomas tolygus informacijos paskirstymas visuomenės informavimo priemonėms, kurios visiškai derėtų tarpusavyje, pateiktas planas ypač išsamus ir konkretus, veiksmų apimtys puikiai atitinka plano trukmę ir eigą, detaliai ir argumentuotai pateikiamas prognozuojamas tikslinės auditorijos pasiekiamumas, siūlomų visuomenės informavimo priemonių efektyvumas išsamiai pagrįstas“.
[17] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[18] „Perkančioji organizacija atvirą konkursą vykdo šiais etapais: <...> nagrinėja, vertina ir palygina dalyvių pateiktus pasiūlymus, vadovaudamasi pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis“.
[19] „Perkančioji organizacija atvirą konkursą vykdo šiais etapais: <...> nagrinėja, vertina ir palygina dalyvių pateiktus pasiūlymus, vadovaudamasi pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis“.
[20] Viešųjų pirkimų tarnyba turi teisę: <...> įtarusi šio įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus ir vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, įpareigoti perkančiąją organizaciją sustabdyti pirkimo procedūras iki perkančiosios organizacijos pateiktų dokumentų ir sprendimų įvertinimo, o nustačiusi šiuos pažeidimus, – įpareigoti perkančiąją organizaciją nutraukti pirkimo procedūras, pakeisti ar panaikinti neteisėtus sprendimus ar veiksmus;
[21] „Prie parametro (P2) vertinimo dalies Puikiai yra nurodoma, kad turi būti „Išsamiai ir aiškiai aprašyti ne tik darbai, būtini projektui įgyvendinti, bet ir papildomi ar pagalbiniai darbai“. Prašome patikslinti, kokie papildomi ir pagalbiniai darbai turimi omenyje?“
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami