išvada 2019 (17)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Lietuvos Respublikos finansų ministerijai | 2019-09-11 Į 2019-08-09 | Nr. 4S-1015 (7.4) Nr. ((.99 E-04)-5K-1912924)-6K-1904212 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo dalinį vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų informacinės sistemos VSAKIS palaikymo ir plėtros paslaugos“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2018-11-08, pirkimo Nr. 407706) (toliau – Pirkimas)/ Sutartis dėl Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų informacinės sistemos VSAKIS palaikymo ir plėtros paslaugų, 2019-06-19, Nr. 14P-32 (toliau – Sutartis) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | 495 867,77 Eur be PVM, 350 000,00 Eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | UAB „Alna Business Solutions“, 300067906 |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas dėl Pirkimo laimėtojo pasitelkto subteikėjo galimybės vykdyti Pirkimo dokumentų 1 priedo „Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų informacinės sistemos VSAKIS palaikymo ir plėtros paslaugų techninė specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija) 1.1.1.2[1] ir 1.1.2.2[2] papunkčiuose nurodytas paslaugas/ Pirkimo procedūrų vertinimas po sutarties sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas | – |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
- |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- |
IV dalis. Sprendimas
Atlikus vertinimą, kad Pirkimo laimėtojo[3] pasitelktas subteikėjas sutarties vykdymui Alna Business Solutions SP z.o.o. (toliau – Subteikėjas) negali atlikti VSAKIS technologinių komponenčių diegimo, taikomosios programinės įrangos modifikavimo arba naujinimų, nes neturi tinkamos sertifikacijos (angl. Partner Centre of Expertise Certification (toliau - PCOE)), nustatyta, kad Perkančioji organizacija pati kaip gamintojo SAP AG klientas gauna įsigytos programinės įrangos naujai išleistas versijas, pataisymus ir naujinimus, o Pirkimo objektas apima VSAKIS technologinių komponenčių gamintojo (SAP AG) išleistų naujų komponenčių versijų, pateikiamų pataisymų bei naujinimų, susijusių su veikimo klaidų, veikimo optimizavimo, saugumo spragų taisymu diegimo paslaugas, todėl Sutarties vykdymui PCOE sertifikatas nereikalingas. Gamintojo raštas[4] patvirtina, kad nurodytas Subteikėjas turi reikiamas kompetencijas Techninės specifikacijos 1.1.1.2 ir 1.1.2.2 papunkčiuose nurodytoms paslaugoms atlikti. Atsižvelgiant į nurodytą, Įstatymo pažeidimų nenustatyta. |
Pastabos
1. | |
Techninės specifikacijos 1.1.1.2 papunktyje nurodyta, kad „Tiekėjas turi turėti VSAKIS technologinių komponenčių gamintojo (SAP AG) suteiktą teisę diegti, modifikuoti taikomąją programinę įrangą ir jos naujinimus“ (toliau - Reikalavimas). Tarnyba pažymi, kad Perkančioji organizacija visus SAP sistemos atnaujinimus gauna tiesiogiai iš programinės įrangos gamintojo ir turi teisę specialistų pagalba juos diegti, nustatyti naujas klaidas, siųsti užklausimus dėl iškilusių naujų klaidų SAP programinės įrangos gamintojui. Kadangi Perkančioji organizacija gauna atnaujinimus tiesiogiai ir turi teisę juos diegti nesikreipiant į SAP sertifikuotus specialistus, Techninėje specifikacijoje nurodytas paslaugas (VSAKIS plėtros ir palaikymo paslaugas) gali teikti bet kuris teikėjas, kuris prisiima riziką ir turi gebėjimus tokiems darbams atlikti. Nors Techninės specifikacijos 1.1.1.2 papunktyje nurodytas Reikalavimas yra Sutarties vykdymo sąlyga, tačiau Perkančioji organizacija nustatydama šį Reikalavimą Pirkimo dokumentuose galimai sumažino norinčių dalyvauti teikėjų skaičių, nes jie neturi galiojančios SAP partnerystės. Perkančioji organizacija paaiškina[5], kad šį Reikalavimą paslaugų teikėjas privalės išpildyti teikdamas konkrečias Perkančiosios organizacijos užsakytas (jei esant poreikiui tokios VSAKIS plėtros ir palaikymo paslaugos bus užsakytos) VSAKIS plėtros ir palaikymo paslaugas. Tarnyba atkreipia dėmesį, kad jeigu nėra aišku, ar paslaugos, kurioms nustatytas Reikalavimas, bus užsakytos, o tuo labiau Reikalavimas tokioms paslaugoms atlikti nėra būtinas, Perkančioji organizacija tokio Reikalavimo Pirkimo dokumentuose neturėtų nustatyti. | |
2. | |
Nustatyta, kad Perkančiosios organizacijos ministro įsakymu[6] paskirtas Pirkimo komisijos narys D. D. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai nėra pateikęs privačių interesų deklaracijos, nors dalyvavo Pirkimo komisijos posėdžiuose priimant sprendimus. |
[1] „1.1.1.2. VSAKIS technologinių komponenčių gamintojų išleistų naujų komponenčių versijų diegimas. Tiekėjas turi turėti VSAKIS technologinių komponenčių gamintojo (SAP AG) suteiktą teisę diegti, modifikuoti taikomąją programinę įrangą ir jos naujinimus“;
[2] „1.1.2.2. VSAKIS technologinių komponenčių gamintojo (SAP AG) pateikiamų pataisymų bei naujinimų, susijusių su veikimo klaidų, veikimo optimizavimo, saugumo spragų taisymu diegimas“;
[3] Teikėjas UAB „Alna Business Solutions“;
[4] SAP Polska Sp. z.o.o. 2019-06-21 raštas;
[5] Perkančiosios organizacijos 2019-08-09 raštas Nr. ((.99 E-04)-5K-1912924)-6K-1904212 „Atsakymas į prašymą pateikti informaciją“;
[6] Lietuvos Respublikos Finansų ministro 2018-03-28 įsakymas Nr. 1K-128 „Dėl viešojo pirkimo komisijos sudarymo“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami