išvada 2019 (33)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Neringos savivaldybės administracijai | 2019-01-10 Į 2018-11-12 2018-11-29 2018-12-21
| Nr. Nr. Nr. Nr. | 4S-32 (4.16) V15-2380 (4.12) V15-2557 (4.16) V15-2804 |
PIRKIMO-PARDAVIMO SUTARTIES NEPLANINIO VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, įvertino Neringos savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo pagrindu sudarytą preliminariąją sutartį bei jos pagrindu sudarytas pagrindines viešojo pirkimo sutartis.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro „Agila“ Nidoje, Taikos g. 4, rekonstrukcija“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2013-10-18, pirkimo Nr. 144012; toliau – Pirkimas) |
Pirkimo būdas | Ribotas konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | Planuota maksimali Pirkimo sutarties vertė – 8 643 419,55 Eur su PVM |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Sutarties pavadinimas, data, numeris | 2015-07-20 Preliminarioji Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro „Agila“ Nidoje, Taikos g. 4, rekonstrukcijos darbų pirkimo sutartis Nr. V31-146 (toliau – Preliminarioji sutartis) |
Sutarties pakeitimai (jei tokių buvo): data, Nr. | - |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas | Ūkio subjektų grupė: UAB „Irdaiva“, MB „Virmalda“, UAB „Kortas“, veikianti 2014-06-04 Jungtinės veiklos sutarties Nr. 152824 pagrindu, (toliau – Rangovas) |
Subrangovai / subtiekėjai / subteikėjai | - |
Už sutarties vykdymą atsakingas darbuotojas (-ai) ar kiti asmenys | Perkančiosios organizacijos Miesto tvarkymo ir statybos skyriaus vedėjas D. S. |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas, Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2013-01-30) (toliau – Įstatymas) |
Vertinimo apimtys / pirkimo etapas / sutarties vykdymo etapas | Dalinis Preliminariosios sutarties vertinimas / Preliminariosios sutarties galiojimo terminas – 48 mėn. (iki 2019-07-20) |
Dėl pirkimo / sutarties vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo (aktuali redakcija nuo 2015-01-01) 3 straipsnio 1 dalis[1] Įstatymo (aktuali redakcija nuo 2015-01-01) 18 straipsnio 11 dalis[2] |
Nustatyta, kad įvykdžiusi Pirkimą, Perkančioji organizacija su Rangovu 2015-07-20 sudarė Preliminariąją sutartį, tačiau šią sutartį CVP IS paviešino[3] vėliau nei nustatyta Įstatyme. Taip pat nustatyta, kad kartu su Preliminariąja sutartimi paviešindama konkursinį pasiūlymą[4], Perkančioji organizacija jį paskelbė ne pilna apimtimi, t. y. uždengė techninio ir darbo projektų parengimo paslaugų bei rangos darbų atlikimo kainas, paviešinant tik bendrą projekto „Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro „Agila“ Nidoje, Taikos g. 4, rekonstrukcija“ (toliau – projektas) kainą. Įstatymo 18 straipsnio 11 dalyje nurodyta, kad CVP IS Perkančioji organizacija viešina laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį ir pirkimo sutarties sąlygų pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų teisės aktams arba teisėtiems tiekėjų komerciniams interesams arba trukdytų laisvai konkuruoti tarpusavyje, o vadovaujantis Įstatymo 6 straipsnio 1 dalimi[5], pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina, išskyrus jos sudedamąsias dalis, nėra laikoma konfidencialia informacija. Atsižvelgiant į tai, vertinamu atveju, konkursiniame pasiūlyme pateiktos techninio ir darbo projektų parengimo paslaugų bei rangos darbų atlikimo kainos nėra bendros projekto kainos sudėtinės dalys Įstatymo 6 straipsnio 1 dalies prasme, todėl negali būti laikomos konfidencialia informacija ir turi būti viešinamos taip, kaip nurodyta įstatymo 18 straipsnio 11 dalyje. Apibendrinant tai, kas išdėstyta, Tarnyba konstatuoja, kad sudarytą Preliminariąją sutartį CVP IS paskelbusi vėliau kaip per 10 dienų nuo sutarties sudarymo, o konkursinį pasiūlymą paviešinusi ne pilna apimti, Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 18 straipsnio 11 dalies nuostatas ir Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. |
*kiekvienos sutarties vertinimas aprašomas atskirai
III dalis. Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
- |
IV dalis. SPRENDIMAS
Perkančioji organizacija, vykdydama Įstatyme jai numatytą pareigą CVP IS viešinti Pirkimą laimėjusio dalyvio pasiūlymą bei sudarytą Preliminariąją sutartį, pažeidė Įstatymo 18 straipsnio 11 dalies nuostatas ir Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. Atsižvelgiant į nustatytą, Tarnyba įpareigoja Perkančiąją organizaciją ne vėliau kaip per 5 d. d. nuo vertinimo išvados gavimo dienos paskelbti CVP IS konkursinį pasiūlymą visa apimtimi, t. y. paskelbti techninio ir darbo projektų parengimo paslaugų bei rangos darbų atlikimo kainas. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su vertinimo išvada, galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro „Agila“ Nidoje, Taikos g. 4, rekonstrukcija“ (CVP IS skelbtas 2013-10-18, pirkimo Nr. 144012) |
Pirkimo būdas | Ribotas konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | Planuota maksimali Pirkimo sutarties vertė – 8 643 419,55 Eur su PVM. Preliminariosios sutarties pagrindu sudarytos pagrindinės sutarties vertė – 86 885,99 Eur su PVM |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Sutarties pavadinimas, data, numeris | Preliminariosios sutarties pagrindu 2015-08-27 sudaryta Pagrindinė rangos sutartis Nr. V31-183 dėl projektinių pasiūlymų ir ardymo projekto parengimo paslaugų (toliau – Sutartis Nr. 1) |
Sutarties pakeitimai (jei tokių buvo): data, Nr. | - |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas | Ūkio subjektų grupė: UAB „Irdaiva“, MB „Virmalda“, UAB „Kortas“, veikianti 2014-06-04 Jungtinės veiklos sutarties Nr. 152824 pagrindu |
Subrangovai / subtiekėjai / subteikėjai | - |
Už sutarties vykdymą atsakingas darbuotojas (-ai) ar kiti asmenys | Perkančiosios organizacijos Miesto tvarkymo ir statybos skyriaus vedėjas D. S. |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas, Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2013-01-30) |
Vertinimo apimtys / pirkimo etapas / sutarties vykdymo etapas | Dalinis Preliminariosios sutarties pagrindu sudarytos Sutarties Nr. 1 vertinimas / Preliminariosios sutarties pagrindu sudaryta Sutartis Nr. 1 įvykdyta |
Dėl pirkimo / sutarties vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[6] Įstatymo 18 straipsnio 11 dalis[7] | ||
Nustatyta, kad Perkančioji organizacija su Rangovu Preliminariosios sutarties pagrindu 2015-08-27 sudarė Sutartį Nr. 1, tačiau šią sutartį CVP IS paviešino[8] vėliau nei nustatyta Įstatyme. Tokiu būdu Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 18 straipsnio 11 dalies nuostatas ir Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. | |||
2. | Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[9] | ||
Preliminariosios sutarties 4.9 punkte nustatyta, kad pagrindinės sutarties įvykdymo užtikrinimas (banko garantija arba draudimo bendrovės laidavimo raštas) ne mažiau kaip 2 proc. nuo sutarties kainos. Pasiūlymo, išankstinio apmokėjimo, atlikimo ir garantinio laikotarpio laidavimo draudimo taisyklių Nr. 029 9.1 punkte nurodyta, kad „Draudiko atsakomybė prasideda nuo draudimo polise ir atsakomybės dokumente nurodytos datos, tačiau tik tuomet ir ne anksčiau, nei draudėjas sumoka draudikui visą draudimo įmoką.“ Sutarties Nr. 1 vykdymo metu gautas Atlikimo laidavimo draudimo raštas[10] kartu su draudimo liudijimu Nr. 710-451-68808, kuriame nurodytą draudimo įmoką (57,00 Eur) draudėjas įsipareigojo sumokėti draudikui iki 2015-09-15. Iš Tarnybai pateikto draudimo įmokos sumokėjimą patvirtinančio dokumento nustatyta[11], kad minėta draudimo įmoka buvo sumokėta 2015-12-15, t. y. praėjus 3 mėn. nuo draudimo liudijime nurodytos įmokos sumokėjimo datos. Sutartyje Nr. 1 įtvirtintas sutarties galiojimo terminas 6 mėn.[12], todėl įvertinus aukščiau nurodytą, daroma išvada, kad sutartinių įsipareigojimų vykdymas nebuvo užtikrintas Sutartyje Nr. 1 numatyta sutartinių įsipareigojimų įvykdymo užtikrinimo priemone apie pusę Sutarties Nr. 1 vykdymo laikotarpio. Atkreiptinas dėmesys, kad sutarties įvykdymo užtikrinimas turi galioti visą sutarties galiojimo laikotarpį, kadangi jis garantuoja, kad perkančiajai organizacijai bus atlyginti nuostoliai, atsiradę tiekėjui pažeidus sutartį, todėl Perkančioji organizacija turi pareigą užtikrinti tinkamą Sutarties Nr. 1 vykdymo priežiūrą ir Sutartį Nr. 1 vykdyti vadovaujantis jos nuostatomis. Įvertinus tai, kad vykdant Sutartį Nr. 1 nebuvo vadovaujamasi Preliminariosios sutarties 4.9 punkto nuostatomis, reglamentuojančiomis Sutarties Nr. 1 įvykdymo užtikrinimą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija netinkamai vykdė Sutarties Nr. 1 priežiūrą ir tuo pažeidė Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. |
*kiekvienos sutarties vertinimas aprašomas atskirai
III dalis. Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
- |
IV dalis. SPRENDIMAS
Perkančioji organizacija, vykdydama Įstatyme jai numatytą pareigą CVP IS viešinti sudarytą Sutartį Nr. 1, pažeidė Įstatymo 18 straipsnio 11 dalies nuostatas ir Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą, o netinkamai vykdydama Sutarties Nr. 1 priežiūrą – Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su vertinimo išvada, galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro „Agila“ Nidoje, Taikos g. 4, rekonstrukcija“ (CVP IS skelbtas 2013-10-18, pirkimo Nr. 144012) |
Pirkimo būdas | Ribotas konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | Planuota maksimali Pirkimo sutarties vertė – 8 643 419,55 Eur su PVM. Preliminariosios sutarties pagrindu sudarytos pagrindinės sutarties vertė – 74 036,15 Eur su PVM |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Sutarties pavadinimas, data, numeris | Preliminariosios sutarties pagrindu 2016-03-18 sudaryta Pagrindinė rangos sutartis Nr. V31-57 dėl techninio projekto parengimo (toliau – Sutartis Nr. 2) |
Sutarties pakeitimai (jei tokių buvo): data, Nr. | Sutarties Nr. 2 pakeitimas: paslaugų atlikimo termino pratęsimas[13] |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas | Ūkio subjektų grupė: UAB „Irdaiva“, MB „Virmalda“, UAB „Kortas“, veikianti 2014-06-04 Jungtinės veiklos sutarties Nr. 152824 pagrindu |
Subrangovai / subtiekėjai / subteikėjai | UAB „A405“ |
Už sutarties vykdymą atsakingas darbuotojas (-ai) ar kiti asmenys | Perkančiosios organizacijos Miesto tvarkymo ir statybos skyriaus vedėjas D. S. |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas, Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2013-01-30) |
Vertinimo apimtys / pirkimo etapas / sutarties vykdymo etapas | Dalinis Preliminariosios sutarties pagrindu sudarytos Sutarties Nr. 2 vertinimas / Preliminariosios sutarties pagrindu sudaryta Sutartis Nr. 2 įvykdyta |
Dėl pirkimo / sutarties vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[14] Įstatymo 18 straipsnio 11 dalis[15] |
Nustatyta, kad Perkančioji organizacija su Rangovu Preliminariosios sutarties pagrindu 2016-03-18 sudarė Sutartį Nr. 2, tačiau šią sutartį CVP IS paviešino[16] vėliau nei nustatyta Įstatyme. Taip pat nustatyta ir tai, kad Sutarties Nr. 2 pakeitimas – paslaugų teikimo termino pratęsimas[17] CVP IS paskelbtas vėliau[18] nei reikalaujama Įstatyme. Atsižvelgiant į tai, konstatuojama, kad tokiu būdu Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 18 straipsnio 11 dalies nuostatas ir Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. | |
2. | Įstatymo 19 straipsnio 5 dalis[19] |
Perkančioji organizacija nurodė[20], jog Sutartis Nr. 2 yra įvykdyta. Atsižvelgiant į tai, Perkančioji organizacija, vadovaudamasi Įstatyme nustatytais terminais, Tarnybai turėjo pateikti įvykdytos Sutarties Nr. 2 ataskaitą. Nustačius, kad įvykdytos Sutarties Nr. 2 ataskaita nebuvo pateikta, konstatuojama, kad Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 19 straipsnio 5 dalies nuostatas. | |
3. | Įstatymo 3 straipsnio 1 dalis[21] |
Preliminariosios sutarties 4.9 punkte nustatyta, kad pagrindinės sutarties įvykdymo užtikrinimas (banko garantija arba draudimo bendrovės laidavimo raštas) ne mažiau kaip 2 proc. nuo sutarties kainos. Sutarties Nr. 2 vykdymo metu gautas Atlikimo laidavimo draudimo raštas[22], kuriame nurodyta, kad raštas įsigalioja 2016-07-29 ir galioja iki 2016-09-30. Perkančioji organizacija nurodė[23], kad laikotarpiu nuo Sutarties Nr. 2 sudarymo (nuo 2016-03-18) iki 2016-07-28 sutartinių įsipareigojimų įvykdymas nebuvo užtikrintas, t. y. Rangovas jokių sutartinių įsipareigojimų įvykdymą pagrindžiančių dokumentų Perkančiajai organizacijai nepateikė. Atkreiptinas dėmesys, kad sutarties įvykdymo užtikrinimas turi galioti visą sutarties galiojimo laikotarpį, kadangi jis garantuoja, kad perkančiajai organizacijai bus atlyginti nuostoliai, atsiradę tiekėjui pažeidus sutartį. Įvertinus tai, kad vykdant Sutartį Nr. 2 laikotarpiu nuo 2016-03-18 iki 2016-07-29 sutartinių įsipareigojimų įvykdymas nebuvo užtikrintas Preliminariojoje sutartyje numatyta Sutarties Nr. 2 įvykdymo užtikrinimo priemone, o Perkančioji organizacija neužtikrino tinkamos Sutarties Nr. 2 vykdymo priežiūros, Tarnyba konstatuoja, kad tokiu būdu buvo pažeistas Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtintas skaidrumo principas. |
*kiekvienos sutarties vertinimas aprašomas atskirai
III dalis. Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
- |
IV dalis. SPRENDIMAS
Perkančioji organizacija, vykdydama Įstatyme jai numatytą pareigą CVP IS viešinti sudarytą Sutartį Nr. 2, taip pat Sutarties Nr. 2 pakeitimą, pažeidė Įstatymo 18 straipsnio 11 dalies nuostatas ir Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą, o netinkamai vykdydama Sutarties Nr. 2 priežiūrą – Įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su vertinimo išvada, galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro „Agila“ Nidoje, Taikos g. 4, rekonstrukcija“ (CVP IS skelbtas 2013-10-18, pirkimo Nr. 144012) |
Pirkimo būdas | Ribotas konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | Planuota maksimali Pirkimo sutarties vertė – 8 643 419,55 Eur su PVM. Preliminariosios sutarties pagrindu sudarytos pagrindinės sutarties vertė – 8 482 497,40 Eur su PVM |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Sutarties pavadinimas, data, numeris | Preliminariosios sutarties pagrindu 2018-04-24 sudaryta Pagrindinė rangos sutartis Nr. V31-64 dėl darbo projekto parengimo ir rangos darbų vykdymo (toliau – Sutartis Nr. 3) |
Sutarties pakeitimai (jei tokių buvo): data, Nr. | - |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas | Ūkio subjektų grupė: UAB „Irdaiva“, MB „Virmalda“, UAB „Kortas“, veikianti 2014-06-04 Jungtinės veiklos sutarties Nr. 152824 pagrindu |
Subrangovai / subtiekėjai / subteikėjai | - |
Už sutarties vykdymą atsakingas darbuotojas (-ai) ar kiti asmenys | Perkančiosios organizacijos Miesto tvarkymo ir statybos skyriaus vedėjas D. S. |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas, Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas, supaprastintų pirkimų taisyklių redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2013-01-30) |
Vertinimo apimtys / pirkimo etapas / sutarties vykdymo etapas | Dalinis Preliminariosios sutarties pagrindu sudarytos Sutarties Nr. 3 vertinimas / Preliminariosios sutarties pagrindu sudarytos Sutarties Nr. 3 vykdymo etapas: Sutartyje Nr. 3 įtvirtinta, kad Sutartis Nr. 3 įsigalioja nuo 2018-10-01 ir galioja 36 mėn. Perkančioji organizacija nurodė[24], kad darbai nepradėti. |
Dėl pirkimo / sutarties vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
- |
*kiekvienos sutarties vertinimas aprašomas atskirai
III dalis. Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
1. | ||
Nustatyta, kad su tiekėju sudaromos preliminariosios sutarties galiojimo terminas – 48 mėn.[25] Pirkimo dokumentų Techninės specifikacijos / Užsakovo reikalavimų 2.5 dalyje „Darbų atlikimo terminai“ įtvirtintas analogiškas laikotarpis bei nustatyta, kad per 5 mėn. nuo sutarties turi būti parengtas techninis projektas, o per 43 mėn. nuo techninio projekto parengimo – įvykdyti rangos darbai. Pirkimo dokumentų priedo Preliminariosios sutarties projekto 1.1 punkto e) papunktyje įtvirtinta (analogiškos sąlygos perkeltos ir į Preliminariąją sutartį; toliau bendrai – Preliminarioji sutartis), kad „<...> Techninio projekto parengimo paslaugos ir rangos darbai gali būti perkami etapais, sudarant atskiras pagrindines sutartis. Kiekvieno etapo apimtį nurodo užsakovas, atsižvelgdamas į turimą finansavimą ir poreikius“, o 3.3 punkte, – kad pagal sudarytą preliminariąją sutartį „gali būti sudaromos kelios pagrindinės sutartys“. Preliminariosios sutarties 4.3 punkte nurodyta, kad sudaromos pagrindinės sutarties terminą nustato Perkančioji organizacija, tačiau numatomas pagrindinės sutarties galiojimo terminas negali būti ilgesnis nei Preliminariosios sutarties galiojimo terminas ir negali viršyti Techninės specifikacijos / Užsakovo reikalavimų 2.5 dalyje nurodytų prievolių įvykdymo terminų. Atsižvelgiant į tai, kad vienose Preliminariosios sutarties nuostatose numatyta, kad kviečiant tiekėją Preliminariosios sutarties pagrindu sudaryti pagrindinę sutartį, pati Perkančioji organizacija tiekėjui nurodo, kokie darbai ir per kokius terminus turi būti atlikti[26], kitose – griežtai įtvirtinta, kad sudarant pagrindinę sutartį jos terminą nustato Perkančioji organizacija, tačiau šis terminas negali būti ilgesnis nei Preliminariosios sutarties galiojimo terminas, daroma išvada, kad Preliminariojoje sutartyje įtvirtintos sąlygos yra neaiškios ir dviprasmiškos, apsunkinančios Preliminariosios sutarties pagrindu sudaromų pagrindinių sutarčių vykdymą, t. y. vienu atveju, pagrindinių sutarčių terminą Perkančioji organizacija nustato savo nuožiūra, atsižvelgdama į turimą finansavimą ir poreikius, kitu atveju – pagrindinės sutarties galiojimo termino pabaiga yra siejama išimtinai su Preliminariosios sutarties galiojimo pabaiga. Apibendrinus tai, kas išdėstyta, daroma išvada, kad Preliminariojoje sutartyje įtvirtintos sąlygos neužtikrina Įstatymo 24 straipsnio 8 dalies nuostatų, kad „Perkančioji organizacija pirkimo dokumentus rengia vadovaudamasi šio įstatymo nuostatomis. Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, o perkančioji organizacija nusipirkti tai, ko reikia.“ Remiantis Įstatymo 2 straipsnio 23 dalimi, preliminariosios sutarties tikslas – nustatyti esmines būsimų pagrindinių sutarčių, sudaromų per tam tikrą nurodytą laikotarpį, sąlygas, ir nors vertinamu atveju Preliminariosios sutarties galiojimo terminas – 48 mėn., tačiau tai nereiškia, kad šiam terminui pasibaigus, turi pasibaigti ir Preliminariosios sutarties pagrindu sudarytos Sutarties Nr. 3 galiojimas. Šiuo atveju, 48 mėn. Preliminariosios sutarties galiojimo terminas yra terminas, skirtas pagrindinėms sutartims sudaryti, o šiam suėjus – baigiasi šalių pareiga sudaryti tokias sutartis, todėl 2019-07-19 pasibaigus Preliminariosios sutarties galiojimo terminui, sutartiniai įsipareigojimai pagal Sutartį Nr. 3 ir toliau galės būti vykdomi Sutartyje Nr. 3 nustatytais terminais[27]. |
IV dalis. SPRENDIMAS
Sutarties Nr. 3 vykdymo metu pažeidimų nenustatyta. |
[1]„Perkančioji organizacija užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“;
[2] „Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį ir pirkimo sutarties sąlygų pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų teisės aktams arba teisėtiems tiekėjų komerciniams interesams arba trukdytų laisvai konkuruoti tarpusavyje, ne vėliau kaip per 10 dienų nuo pirkimo sutarties sudarymo ar jos sąlygų pakeitimo turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje“;
[3] Paskelbimo CVP IS data: 2015-08-05;
[4] Rangovo 2014-12-05 Pasiūlymo raštas;
[5]„Perkančioji organizacija, Viešojo pirkimo komisija, jos nariai ar ekspertai ir kiti asmenys, nepažeisdami įstatymų reikalavimų, ypač dėl sudarytų pirkimo sutarčių skelbimo ir informacijos, susijusios su jos teikimu kandidatams ir dalyviams <...> negali tretiesiems asmenims atskleisti perkančiajai organizacijai pateiktos tiekėjo informacijos, kurios konfidencialumą nurodė tiekėjas. Tokią informaciją sudaro visų pirma komercinė (gamybinė) paslaptis ir konfidencialieji pasiūlymų aspektai. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina, išskyrus jos sudedamąsias dalis, nėra laikoma konfidencialia informacija“;
[6] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“;
[7] „Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį ir pirkimo sutarties sąlygų pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų teisės aktams arba teisėtiems tiekėjų komerciniams interesams arba trukdytų laisvai konkuruoti tarpusavyje, ne vėliau kaip per 10 dienų nuo pirkimo sutarties sudarymo ar jos sąlygų pakeitimo turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje“;
[8] Paskelbimo CVP IS data: 2015-09-09;
[9]„Perkančioji organizacija užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“;
[10] ERGO Insurance SE Lietuvos filialo 2015-09-15 Atlikimo laidavimo draudimo raštas Nr. AT 68808;
[11] AB SEB banko mokėjimo nurodymas;
[12] Sutarties Nr. 1 10 punktas;
[13] Perkančiosios organizacijos 2016-08-03 raštas Nr. (4.16) V15-1720 „Dėl paslaugų termino pratęsimo“;
[14]„Perkančioji organizacija užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“;
[15] „Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį ir pirkimo sutarties sąlygų pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų teisės aktams arba teisėtiems tiekėjų komerciniams interesams arba trukdytų laisvai konkuruoti tarpusavyje, ne vėliau kaip per 10 dienų nuo pirkimo sutarties sudarymo ar jos sąlygų pakeitimo turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje“;
[16] Paskelbimo CVP IS data: 2016-08-09;
[17]Perkančiosios organizacijos 2016-08-03 raštas Nr. (4.16) V15-1720 „Dėl paslaugų termino pratęsimo“;
[18] Paskelbimo CVP IS data: 2016-10-03;
[19] „Perkančioji organizacija privalo Viešųjų pirkimų tarnybai raštu pateikti kiekvienos įvykdytos ar nutrauktos pirkimo sutarties <...> ataskaitą <...> ne vėliau kaip per 14 dienų, įvykdžius ar nutraukus pirkimo sutartį <...>“;
[20] Perkančiosios organizacijos 2018-11-12 raštas Nr. (4.16) V15-2380 „Dėl informacijos ir dokumentų pateikimo“;
[21]„Perkančioji organizacija užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“;
[22] AB „Lietuvos draudimas“ 2016-07-29 Atlikimo laidavimo draudimo raštas Nr. 385845588;
[23] Perkančiosios organizacijos 2018-11-29 raštas Nr. (4.12) V15-2557 „Dėl papildomos informacijos ir dokumentų pateikimo“;
[24] Perkančiosios organizacijos 2018-11-29 raštas Nr. (4.12) V15-2557 „Dėl papildomos informacijos ir dokumentų pateikimo“;
[25] Pirkimo dokumentų 11 punkto, Preliminariosios sutarties 7.1 punkto nuostatos;
[26] Preliminariosios sutarties 5.1 punkto nuostata;
[27] Sutarties Nr. 3 10 punkte įtvirtinta, kad ji įsigalioja nuo 2018-10-01 ir galioja 36 mėn.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami