išvada 2019 (43)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Panevėžio miesto savivaldybės administracijai | 2019-02- Į 2018-12-13 2019-01-16 | Nr. Nr. Nr. | 4S- 19-3516(4.10) 19-171(4.45) | |||
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Panevėžio miesto savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo procedūrų vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką / pasiūlymą) data | „Plaukiojančio sinchronizuoto fontano Senvagės tvenkinyje įrengimo darbai“ (skelbtas 2018-08-20 Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje, pirkimo Nr. 396511) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas | Supaprastintas atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo vertė Eur be PVM | 460 000,00 Eur be PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | – |
Pirkimo vertinimo apimtys / etapas | Išsamus pirkimo procedūrų vertinimas iki sutarties sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | Fontano įrengimo išlaidos yra priskiriamos projekto „Panevėžio senvagės teritorijos kompleksinis sutvarkymas“ Projekto kodas Nr. 07.1.1-CPVA-R-904-51-0009 netinkamoms išlaidoms |
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | – |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[1] Įstatymo 47 straipsnio 1 dalis[2] | |
Pirkimą vykdė Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. A-65(4.1E) „Dėl Viešųjų pirkimų komisijos sudarymo ir savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. rugsėjo 1 d. įsakymo Nr. A-924 pripažinimo netekusiu galios“ sudaryta viešųjų pirkimų komisija. Pirkimo sąlygų 3.9 punkto 2 lentelės 4 eilutėje nustatytas kvalifikacijos reikalavimas, kad tiekėjas per paskutinius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) yra įvykdęs bent 1 interaktyvaus fontano eksploatacinės priežiūros sutartį yra nesusijęs su pirkimo objektu. Nustatyta, kad planuojamos sudaryti sutarties terminas – 2 mėnesiai, t. y. sutartis turi baigtis, atlikus fontano įrengimo darbus[3]. Nors Sutarties projekte ir minima, kad garantiniu laikotarpiu bus privaloma vykdyti įrangos techninės priežiūros ir remonto darbus bei techninį aptarnavimą[4], bet šis garantinis laikotarpis nėra įskaičiuotas į bendrą sutarties trukmę, todėl darytina išvada, kad techninė priežiūra nėra pirkimo objekto dalis. Be to, Pirkimo dokumentuose aiškiai nurodyta, kad šio Pirkimo objektas – Plaukiojančio sinchronizuoto fontano Senvagės tvenkinyje įrengimo darbai[5], t. y. į Pirkimo objektą neįeina fontano eksploatacijos priežiūra, todėl Perkančioji organizacija negalėjo tiekėjams kelti kvalifikacijos reikalavimo būti įvykdžius bent 1 interaktyvaus fontano eksploatacinės priežiūros sutartį. Atsižvelgiant į nustatytą, konstatuotina, kad Perkančiosios organizacijos nustatytas kvalifikacijos reikalavimas nėra susijęs su Pirkimo objektu ir yra dirbtinai ribojantis tiekėjų konkurenciją, kas pažeidžia Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo, skaidrumo principus bei Įstatymo 47 straipsnio 1 dalies nuostatas. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- | - |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atsižvelgdama į nustatytus Įstatymo pažeidimus, nustatytus šios vertinimo išvados II dalyje, ir, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja Perkančiąją organizaciją:
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
1. | - |
Pirkimo sąlygų 4 priedo „Sutarties projektas“ 14.3 punkte nustatyta: „<...> jei Užsakovas leidžia stabdyti darbus, Darbų atlikimo terminas pratęsiamas tiek, kiek buvo sustabdyti darbai. <...>“. Tarnyba atkreipia dėmesį į tai, kad sutartinių įsipareigojimų, kurių vykdymas buvo sustabdytas, vykdymo terminas turi būti pratęsiamas ne tam laikotarpiui, kiek trunka sutartinių įsipareigojimų vykdymo sustabdymas, o laikotarpiui, kuris, išnykus aplinkybėms, dėl kurių sutartinių įsipareigojimų (jų dalies) vykdymas buvo sustabdytas, pagal sutartį buvo likęs tiekėjo sutartinių įsipareigojimų (jų dalies) vykdymui. | |
2. | - |
Pirkimo sąlygų 3.9 punkte pateiktos 2 lentelės dalyje „Reikalaujami kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartai“ nustatyta, kad Tiekėjas turi turėti įdiegtą ir veikiančią kokybės vadybos sistemą pagal ISO 9001 standartą pirkime numatytą statybos darbų srityje. Kokybės sistema turi būti sertifikuota nepriklausomos sertifikavimo įstaigos bei Tiekėjas turi turėti įdiegtą ir veikiančią aplinkos apsaugos vadybos sistemą pagal ISO 14001 standartą pirkime numatytų statybos darbų srityje. Sistema turi būti sertifikuota nepriklausomos sertifikavimo įstaigos. Pažymėtina, kad šie reikalavimai nustatyti prie kitų tiekėjams keliamų minimalių kvalifikacijos reikalavimų. Vadovaujantis Kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodika[6], negalima kelti kvalifikacijos reikalavimo turėti kokybės vadybos sistemos ir (ar) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartus, kadangi tokių kvalifikacijos reikalavimų Kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodika nenumato. Įstatymo 48 straipsnis numato galimybę pirkimo dokumentuose reikalauti, kad tiekėjas pateiktų nepriklausomos įstaigos išduotą sertifikatą, patvirtinantį, kad jis laikosi tam tikrų kokybės vadybos sistemos standartų, aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų[7], tačiau šie reikalavimai nėra laikomi kvalifikaciniais. | |
3. | - |
Nustatyta, kad 2018 m. sausio 23 d. Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu Nr. A-62(4.1E) „Dėl viešųjų pirkimų komisijos sudarymo ir savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. rugsėjo 1 d. įsakymo Nr. A-924 pripažinimo netekusiu galios“ sudarytos viešųjų pirkimų komisijos narės G. P., J. V. ir R. A., 2018 m. rugpjūčio 14 d. įsakymu Nr. A-582(4.1E) „Dėl laikino viešųjų pirkimų komisijos pirmininko paskyrimo“ laikinai paskirta viešųjų pirkimų komisijos pirmininkė A. S., bei 2018 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. A-743(4.1E) „Dėl ekspertų grupės viešojo pirkimo „Plaukiojančio sinchronizuoto fontano Senvagės tvenkinyje įrengimo darbai“ pasiūlymų atitikties pirkimo dokumentuose nustatytiems reikalavimams įvertinti sudarymo ir jos darbo reglamento patvirtinimo“ sudarytos ekspertų grupės nariai T. J., D. L., R. Š. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai nėra pateikę privačių interesų deklaracijų ir / ar nėra deklaravę savo kaip Viešųjų pirkimų komisijos nario ar eksperto statuso. |
[1] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[2] Perkančioji organizacija privalo išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, todėl ji turi teisę skelbime apie pirkimą ar kituose pirkimo dokumentuose nustatyti būtinus kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimus ir šių reikalavimų atitiktį patvirtinančius dokumentus ar informaciją. Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs. <...>;
[3] Pirkimo sąlygų 2.3 p.: „<...> Darbų vykdymo terminas – Darbai turi būti atlikti per du mėnesius nuo sutarties įsigaliojimo dienos. Numatoma Pirkimo sutarties pratęsimo galimybė – vieną kartą 14 kalendorinių dienų“.
Pirkimo sąlygų 4 priedo „Sutarties projektas“ 5.2 p.: „Darbai turi būti baigti ir perduoti Užsakovui ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Sutarties įsigaliojimo dienos (į šį terminą įeina tyrinėjimai, jei tokių reikės). Darbų atlikimo terminas gali būti pratęstas, tačiau ne daugiau kaip 1 kartą ne ilgesniam nei 14 kalendorinių dienų terminui“.
[4] Pirkimo sąlygų 4 priedo „Sutarties projektas“ 6.1 p.: „Rangovas turės vykdyti įrangos techninės priežiūros ir remonto darbus bei techninį aptarnavimą numatytą Sutarties 2.2 punkte pagal savo pateiktą pasiūlymą, <...> per 36 mėnesių laikotarpį nuo darbų pridavimo akto pasirašymo dienos.<...>“;
Pirkimo sąlygų 4 priedo „Sutarties projektas“ 6.2 p.: „Garantinis terminas yra suteikiamas bei apima visus Darbus, jiems panaudotas medžiagas, įrangą bei priemones, o taip pat visas jų sudėtines dalis <...>“;
Pirkimo sąlygų 4 priedo „Sutarties projektas“ 6.3 p.: „Darbų garantinis terminas pradedamas skaičiuoti nuo visų Darbų perdavimo –ž priėmimo Užsakovui dienos. Šis terminas negali būti trumpesnis kaip nustatytas Sutarties 5 (penki) metai, paslėptų statinio elementų (konstrukcijų, vamzdynų ir kt.) – 10 metų, o jeigu šiuose elementuose buvo nustatyta tyčia paslėptų defektų – 20 metų“.
[5] Pirkimo paraiška, patvirtinta Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. rugpjūčio 16 d.;
Skelbimo apie Pirkimą II dalies 1.1) p.: Plaukiojančio sinchronizuoto fontano Senvagės tvenkinyje įrengimo darbai“;
Skelbimo apie Pirkimą II dalies 1.2) p:.: Pagrindinis BVPŽ kodas 45240000 – Vandens objektų statybos darbai;
Skelbimo apie Pirkimą II dalies 1.3) p.: Sutarties tipas – darbai;
Pirkimo sąlygų 2.1 p.: „Pirkimo objektas: Plaukiojančio sinchronizuoto fontano Senvagės tvenkinyje įrengimo darbai“.
[6] 2017 m. birželio 29 d. Tarnybos direktoriaus įsakymas Nr. 1S-105 „Dėl tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodika)
[7] Įstatymo 48 straipsnio 1 d.: „Perkančioji organizacija gali reikalauti, kad tiekėjas pateiktų nepriklausomos įstaigos išduotą sertifikatą, patvirtinantį, kad jis laikosi tam tikrų kokybės vadybos sistemos standartų, įskaitant ir prieinamumo neįgaliesiems standartus.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami