išvada 2019 (53)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
VšĮ Tauragės ligoninei | 2019-09- Į 2019-08-06 2019-08-13 | Nr. Nr. Nr. | 4S- (7.4.) (1.12) 4-389 (1.12.) 4-403 | |||
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Tauragės ligoninės (toliau – perkančioji organizacija) vykdomo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Sauskelnės, paklotai ir kitos slaugos prekės“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2019-06-26, pirkimo Nr. 442304; toliau – Pirkimas)[1] |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2019-01-01) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas | Supaprastintas atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | 75 000,00 Eur be PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | - |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis Pirkimo vertinimas dėl sprendimo Pirkimą atlikti ne per centrinę perkančiąją organizaciją |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas - |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
Įstatymo 82 straipsnio 2 dalis[2] | |
Perkančioji organizacija, vykdydama Pirkimą, nesivadovavo Įstatymo 82 straipsnio 2 dalies nuostata ir Pirkimą atliko supaprastinto atviro konkurso būdu, nors centrinės perkančiosios organizacijos (toliau – CPO) kataloge asmens higienos prekės (valomosios pirštinės, kepurės galvos prausimui, seilinukai suaugusiems, drėgnos valomosios servetėlės, valomasis kremas, plovimo ir kūno priežiūros putos ir kt.) yra siūlomos. Priežastys nepirkti reikiamų prekių per CPO yra nurodytos Perkančiosios organizacijos 2019-06-25 Paraiškoje Nr. 52, kad CPO kataloge reikalingų įsigyti prekių nėra, o argumentai nepirkti reikiamų prekių per CPO pateikti 2019-06-25 viešojo pirkimo komisijos posėdžio protokole Nr. P52 (toliau – Protokolas), t. y. Protokole pažymėta, kad CPO kataloge nėra tokių prekių, kaip valomosios pirštinės (1.5 poz.), seilinukai suaugusiems (1.12 poz.) bei nurodyta, kad 1.12 poz. nėra reikalingos pakuotės, o tokių prekių kaip drėgnų servetėlių, valomojo kremo bei plovimo ir kūno priežiūros putų aprašymai neatitinka CPO kataloge nurodytoms prekėms (neatitinka techninės specifikacijos reikalavimų). Tarnyba, susipažinusi su Pirkimo dokumentais ir CPO kataloge siūlomomis asmens higienos prekėmis nustatė, kad Pirkimo dokumentų priede Nr. 3 „Techninė specifikacija“ lentelėje „Pagalbinių medicininių priemonių specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija) nurodytos prekės, tokios kaip valomosios pirštinės, vienkartinės kepurės galvos prausimui, seilinukai suaugusiems, drėgnos valomosios servetėlės, valomasis kremas, plovimo ir kūno priežiūros putos yra CPO kataloge, t. y. : - Protokole nurodyta, kad CPO kataloge valomųjų pirštinių (1.5 poz.), kurios skirtos ligonių valymui putomis nėra, tačiau atkreiptinas dėmesys į tai, kad tokia prekė yra CPO kataloge, kuriame nurodyta, kad tai odos valymo pirštinės, vienkartiniam naudojimui, pamušalas padengtas apsaugine plėvele, pirštinės išorė pagaminta iš neaustinės medžiagos. - Protokole nurodyta, kad vienkartinės kepurės galvos prausimui (1.7 poz.) nenurodyta pakuotė CPO kataloge, tačiau Tarnybos nuomone, prekių kiekis pakuotėje ar pakuočių dydis yra perteklinis reikalavimas, kuris nėra būtinas Pirkimo tikslui pasiekti. - Taip pat Protokole nurodyta, kad seilinukų suaugusiems (1.12 poz.) nėra CPO kataloge ir nėra tokios pakuotės, kuri reikalinga Perkančiajai organizacijai, tačiau reikalavimas pakuotei yra perteklinis, o ir Techninėje specifikacijoje nėra nurodyta, kokia pakuotė reikalinga arba turėtų būti. Tuo tarpu tokia priemonė ligonio priežiūrai (maitinimui) CPO kataloge yra. - Protokole nurodyta, kad drėgnų valomųjų servetėlių (3.1 poz.) reikalaujami prekių aprašymai neatitinka, tačiau tiek Techninėje specifikacijoje, tiek CPO kataloge nurodyta, kad sudėtyje nėra alkoholio, apsaugo nuo odos dirginimų, nealergizuoja odos, impregnuotos odą valančiomis, atstatančiomis ir apsauginę funkciją atliekančiomis medžiagomis. - Dėl valomojo kremo (4.1 poz.), kuris skirtas ligonių pragulų profilaktikai, Techninėje specifikacijoje nurodyta, kad sudėtyje turi būti vandens bei valomųjų muilo dalelių, kremas privalo sudaryti mikro plėvelę, kuri apsaugo odą, privalo turėti nemalonų kvapą neutralizuojantį komponentą, pakuotė ne didesnė nei 1000 ml ± 200 ml, tuo tarpu CPO kataloge pažymėta, kad kremas odos valymui ir pragulų profilaktikai, skirtas odos plovimui ir priežiūrai, naudojamas odos plovimui vietoje vandens ir muilo, nereikia nuplauti vandeniu, pašalina nešvarumus, nesausina odos, sudėtyje turi būti medžiagų atstatančių ir išlaikančių odos elastingumą, maitinančių odą, neutralizuojančių nemalonų šlapimo kvapą, nedirgina ir nealergizuoja odos. - Taip pat Techninėje specifikacijoje nustatyta, kad plovimo ir kūno priežiūros putų (5.1 poz.), sudėtyje turi būti odą valančių ir drėkinančių medžiagų, be alkoholio, privalo turėti nemalonų kvapą neutralizuojantį komponentą, ph turi būti 5,5, pakuotė ne didesnė nei 500 ml ± 100 ml, o CPO kataloge nurodyta, kad valomosios putos turi ph neutralų, be parabenų, be dirginančių medžiagų, nealergizuoja odos, sudėtyje yra odą valančių, atstatančių ir apsauginę funkciją atliekančių medžiagų, putų sudėtyje yra nemalonų kvapą neutralizuojančių komponentų, pakuotėje ne mažiau 400 ml ± 50 ml. Atsižvelgiant į planuojamų įsigyti prekių specifiką, nustatyti reikalavimai dėl prekių kiekio pakuotėje, pakuočių dydžių yra pertekliniai ir nebūtini Pirkimo tikslui pasiekti. Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytą ir į Perkančiosios organizacijos 2019-08-06 rašte „Dėl pirkimo Nr. 442034 informacijos ir dokumentų pateikimo“ Nr. (1.12) 4-389 argumentus bei Protokole nurodytas priežastis ir motyvus, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija nepateikė objektyvių argumentų, kad CPO kataloge siūlomos prekės neatitinka Perkančiosios organizacijos poreikių ir, kad Perkančioji organizacija Pirkimą atliks efektyvesniu būdu, neperkant iš CPO, o nurodytas prekes įsigydama ne iš CPO pažeidė Įstatymo 82 straipsnio 2 dalies reikalavimus. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atsižvelgdama į tai, kad Pirkimas buvo skelbiamas viešai, nebuvo apribota tiekėjų konkurencija, galimų laimėtojų pasiūlymų kainos yra artimos CPO kataloguose siūlomoms prekėms, sprendžia, kad nutraukti Pirkimą būtų neproporcinga ir neracionalu, todėl neprieštarauja, kad būtų tęsiamos Pirkimo procedūros, tačiau vykdant kitus viešuosius pirkimus Perkančioji organizacija privalo užtikrinti Įstatymo 82 straipsnio 2 dalies reikalavimus. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Vertinimo išvada, galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
[1] Pirkimą vykdė VšĮ Tauragės ligoninės direktoriaus 2019-03-21 įsakymu Nr. V-23 sudaryta viešojo pirkimo komisija.
[2] „Perkančiosios organizacijos, <...> privalo įsigyti prekių, paslaugų ir darbų šio straipsnio 1 dalyje nurodytu būdu, jeigu Lietuvos Respublikoje veikiančios centrinės perkančiosios organizacijos siūlomos prekės ar paslaugos, per sukurtą dinaminę pirkimų sistemą ar sudarytą preliminariąją sutartį galimos įsigyti prekės, paslaugos ar darbai atitinka perkančiosios organizacijos poreikius ir perkančioji organizacija negali prekių, paslaugų ar darbų įsigyti efektyvesniu būdu racionaliai naudodama tam skirtas lėšas. Perkančiosios organizacijos privalo motyvuoti savo sprendimą neatlikti pirkimo naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos paslaugomis <...> “;
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami