išvada 2019 (65)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
VšĮ Joniškio ligoninei | 2019-01- I 2018-11-15 | Nr. Nr. | 4S- S-631(1.14) |
PIRKIMO VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – VPT), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Joniškio ligoninės (toliau – Ligoninė) viešojo pirkimo procedūrų vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti pasiūlymą) data | „Maisto tiekimo paslaugos“ (skelbtas 2018-10-08 Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (pirkimo Nr. 402389) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo būdas | atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) pirkimo sutarties vertė, su PVM/be PVM | 440 000 Eur (be PVM), 532 400 Eur (su PVM) |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas (pirkimui taikoma įstatymo redakcija) | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01) (toliau – VPĮ) |
Vertinimo apimtys / pirkimo etapas | Dalinis – Pirkimo sąlygų 30.2 punkte nustatyto kvalifikacijos reikalavimo vertinimas / Pirkimo procedūrų vertinimas po vokų atplėšimo procedūros, bet iki Pirkimo pabaigos. |
Dėl pirkimo / sutarties vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo metu nustatyti pažeidimai
Pirkimo sąlygos patvirtintos Pirkimo komisijos 2018-10-01 posėdžio protokolu Nr. 1 VP-36. Pirkimo sąlygų 4 priedu pateikto Pirkimo sutarties projekto 4.7.2 punkte nustatyta, kad „Pirkėjas apmoka Tiekėjui už suteiktą Sutartyje numatytą Paslaugą ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas po to, kai privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšos (PSDF) pervedamos į Pirkėjo sąskaitą <...>“. Ligoninė taip pat paaiškino, jog apyvartinių lėšų neturi, o už suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas finansavimą gauna kito mėnesio 20 d., kartais ir vėliau. Atsižvelgiant į tai, VPT sprendžia, kad Ligoninė Pirkimo dokumentuose nustatė, jog Pirkimo laimėtojui bus periodiškai mokama už suteiktas paslaugas. Pirkimo sąlygų 30.2 punkte nustatytas dalyvių kvalifikacijos reikalavimas, kad tiekėjo bendrojo mokumo koeficiento (nuosavo kapitalo santykis su mokėtinomis sumomis ir įsipareigojimais) reikšmė turi būti ne mažesnė kaip 0,8 (toliau – Reikalavimas). VPT, atsižvelgdama į Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[3] 16.1 punkto nuostatas, kad bendrojo mokumo koeficiento reikalavimas nenaudotinas, jei pirkimo sutartyje numatytas avansas ir (ar ) tarpiniai mokėjimai, kadangi periodiškai gaunant mokėjimus už prekes, paslaugas ir darbus, tiekėjui yra lengviau vykdyti prisiimtus įsipareigojimus, konstatuoja, jog Reikalavimas neatitinka teisinio reguliavimo bei dirbtinai riboja tiekėjų konkurenciją. Tuo Ligoninė pažeidė VPĮ 47 straipsnio 7 dalies bei VPĮ 47 straipsnio 1 dalies reikalavimus. | |
VPĮ 17 straipsnio 1 dalis[4] | |
VPT taip pat nustatė, kad Ligoninė 2018-10-15 gavo tiekėjo pretenziją, kurioje tiekėjas pateikė argumentus, jog Pirkimo sąlygų 1 priedu pateikto Pirkimo techninės specifikacijos 4 punkto reikalavimo dalis – „Paslauga <...> turi būti teikiama vadovaujantis <...> standartų LST EN ISO 9001:2008, LST EN ISO 14001:2005, LST EN ISO 22000:2006, LST 1977:2008 (BS OHSAS 18001:2007) maitinimo paslaugoms reikalavimais“ (toliau – Reikalavimo dalis) galimai pritaikyta tiekėjui, šiuo metu teikiančiam Ligoninei maitinimo paslaugas bei prašė panaikinti Reikalavimo dalį. Pirkimo komisija 2018-10-17 posėdyje (protokolo Nr.VP2-38) išnagrinėjo tiekėjo pretenziją ir, motyvuodama VPĮ 17 straipsnyje nurodytais principais, siekiu išplėsti konkurenciją, etc., nusprendė panaikinti ne tik Reikalavimo dalį, bet visą Pirkimo techninės specifikacijos 4[5] punktą. Atsižvelgdama į tai, VPT sprendžia, kad Ligoninės padaryti Pirkimo sąlygų pakeitimai yra tokie esminiai, jog gali pritraukti potencialių dalyvių, kurie, jei tų pakeitimų nebūtų padaryta, negalėtų pateikti pasiūlymo ir, atsižvelgdama į Teismų suformuotą praktiką[6], konstatuoja, jog Ligoninė negalėjo atlikti tokio Pirkimų dokumentų tikslinimo, o turėjo Pirkimą nutraukti bei pradėti naują. Tokiu būdu Ligoninė pažeidė VPĮ 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo, nediskriminavimo bei lygiateisiškumo principus. |
III dalis Pastabos, į kurias perkančioji organizacija turėtų atsižvelgti vykdydama kitus pirkimus
IV dalis. SPRENDIMAS
VPT, atsižvelgdama į šios išvados II dalyje nustatytus VPĮ pažeidimus, vadovaudamasi VPĮ 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja Ligoninę nutraukti Pirkimo procedūras ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
[1] <...> Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi <...>“
[2] „Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką.“
[3] patvirtinta VPT direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-105 „Dėl tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos patvirtinimo“.
[4] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.“
[5] „4. Paslauga, dietinio maisto gamybos ir pristatymo į ligoninės skyrius, turi būti teikiama vadovaujantis Lietuvos higienos norma HN 15:2005 ,,Maisto higiena“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. V-675 (su visais šios normos pakeitimais); HN 47-1:2012 ,,Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“, patvirtintomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2016 m. gruodžio 16 d. Nr. V-1435 „Maitinimo organizavimo asmens sveikatos priežiūros įstaigose rekomendacijomis“ ir specialistų (gydytojo dietologo, dietisto, dietikos technologo ir dietinių patiekalų virėjo) darbą reglamentuojančių Lietuvos medicinos normų reikalavimais ir kitais teisės aktais, į kuriuos šioje higienos normoje pateikiamos nuorodos, bei standartų LST EN ISO 9001:2008, LST EN ISO 14001:2005, LST EN ISO 22000:2006, LST 1977:2008 (BS OHSAS 18001:2007) maitinimo paslaugoms reikalavimais, Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) 852-2004 „Dėl maisto produktų higienos“.
[6] Žr. LAT 2017 birželio 2 d. nutartį civilinėje byloje Nr. e3K-3-258-378/2017 ir joje nurodytą praktiką.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami