išvada 2019 (87)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos | 2019-09-27 Į 2019-07-25 2019-08-14 | Nr. Nr. Nr. | 4S- 1072 (7.4) 9.4-1289(1.20) 9.4-1381(5.2) |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Apsauginė ugniagesių apranga“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2019-02-22, pirkimo Nr. 422127; toliau – Pirkimas)[1] |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2019-01-01) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | I ir II Pirkimo dalys – 3 515 000,00 Eur su PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | I Pirkimo dalis – II Pirkimo dalis – Viking Life Saving Equipment A/S, (DK15016213) |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis Pirkimo vertinimas dėl techninės specifikacijos reikalavimų ir pasiūlymų vertinimo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. DEVA F-M. s.r.o. 2019-06-27 pateikė ieškinį Vilniaus apygardos teismui dėl: 1) DEVA F-M. s.r.o. kartu su pasiūlymu pateiktos siūlomos apsauginės ugniagesių aprangos bandymų ataskaitos tinkamumo; 2) pasiūlymo atitikimo Pirkimo sąlygų 5 priedo 39 punkto reikalavimams; 3) Viking Life Saving Equipment A/S pasiūlymo neatitikimo Pirkimo sąlygų (5 priedo 5 punktas) reikalavimams bei draudimo DEVA F-M. s.r.o. susipažinti su Viking Life Saving Equipment A/S pateiktu EB tipo tyrimo sertifikatu; 4) laikinųjų apsaugos priemonių taikymo. Vilniaus apygardos teismas 2019-07-02 nutartimi civilinėje byloje Nr. e2-3647-779/2019 2019-08-14 Vilniaus apygardos teismas civilinėje byloje Nr. e2-3647-779/2019 priėmė sprendimą atmesti DEVA F-M. s.r.o. ieškinį ir, sprendimui įsiteisėjus, panaikinti 2019-07-02 teismo nutartimi pritaikytas laikinąsias apsaugos priemones. DEVA F-M. s.r.o. 2019-08-28 pateikė Lietuvos apeliaciniam teismui apeliacinį skundą dėl Vilniaus apygardos teismo 2019-08-14 sprendimo civilinėje byloje Nr. e2-3647-779/2019. |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[2] Įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 1 punktas[3] Įstatymo 59 straipsnio 3 dalies 3 punktas[4] |
Pasiūlymus Pirkimui pateikė 3 tiekėjai: UAB „Milisec“, Viking Life Saving Equipment A/S ir DEVA F-M s.r.o.[5]. UAB „Milisec“ ir Viking Life Saving Equipment A/S pateikė pasiūlymus 1 ir 2 Pirkimo dalims, o DEVA F-M s.r.o. pateikė pasiūlymą tik 1 Pirkimo daliai. Perkančioji organizacija atliko tiekėjų pasiūlymų atitikimo Pirkimo sąlygose[6] keliamiems reikalavimams vertinimą ir nustatė, kad 1 ir 2 Pirkimo dalyse visus Pirkimo dokumentuose ir Techninėje specifikacijoje nustatytus reikalavimus atitinka Viking Life Saving Equipment A/S pasiūlymai[7], pripažino Viking Life Saving Equipment A/S Pirkimo laimėtoju 1 ir 2 Pirkimo dalyje[8] [9] bei 2019-06-27 sudarė 2 Pirkimo dalies sutartį Nr. 35-499 (toliau – Sutartis). Tarnyba, susipažinusi su tiekėjų pasiūlymais CVP IS, nustatė, kad Viking Life Saving Equipment A/S pasiūlymai neatitinka:
Tarnyba nustatė, kad Perkančioji organizacija, atmesdama UAB „Milisec“ pasiūlymą, kaip vieną iš atmetimo priežasčių nurodė, kad išoriniam audiniui DELTA 200/170 NOMEX ir pamušalo audiniui DELTA C120/150 Nomex Confort nepateikti tinkami Oeko-Tex sertifikatai, o Viking Life Saving Equipment A/S pasiūlymą pripažino atitinkančiu Techninės specifikacijos reikalavimus, nors išorinei medžiagai „Nomex®NXT Viking Life Saving Equipment A/S nepateikė tinkamo Oeko-Tex sertifikato. Be to, Perkančioji organizacija neteisėtai pripažino tiekėjo Viking Life Saving Equipment A/S pasiūlymus 1 ir 2 Pirkimo daliai atitinkančiais Techninės specifikacijos reikalavimus[15], pripažino Pirkimo laimėtoju 1 ir 2 Pirkimo dalyse ir sudarė 2 Pirkimo dalies Sutartį. Apibendrindama tai, kas išdėstyta, Tarnyba daro išvadą, kad Perkančioji organizacija, taikydama skirtingus reikalavimus tiekėjų pasiūlymams vertinti, netinkamai įvertinusi tiekėjų techninių pasiūlymų duomenis, nustačiusi 1 ir 2 Pirkimo dalių laimėtojus, pažeidė Įstatymo |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[16]; Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punktas[17]; Įstatymo 86 straipsnio 3 dalis[18] |
Perkančioji organizacija su Viking Life Saving Equipment A/S, 2 Pirkimo dalies laimėtoju, pasirašė Sutartį. Tarnyba, palyginusi Pirkimo sutarties sąlygas (Pirkimo dokumentų XIII skyrius. Pagrindinės pirkimo sutarties sąlygos) su pasirašyta Sutartimi, nustatė, kad Perkančioji organizacija, sudarydama Sutartį, pakeitė specialiąsias Sutarties sąlygas. Pirkimo dokumentų 108.4 punkte nustatyta, kad „Prekių vieneto (komplekto) įkainis nesikeis visą Sutarties galiojimo laikotarpį, išskyrus PVM pasikeitimą. Pasikeitus PVM, už Prekes, pristatytas po naujo PVM tarifo įsigaliojimo, atsiskaitoma taikant naują PVM tarifą“. Nors Perkančioji organizacija Pirkimo dokumentuose nenurodė jokių kitokių sąlygų (pvz., padidėjus (sumažėjus) infliacijai ar defliacijai, pasikeitus kitiems mokesčiams, turintiems tiesioginę reikšmingą įtaką prekių įkainiui, ir kt.) kada keisis prekių vieneto (komplekto) įkainis, tačiau tokias sąlygas įtraukė į Sutartį[19]. Atsižvelgdama į tai, kas išdėstyta, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, specialiosiose Sutarties sąlygose įrašiusi naujus punktus, kurių nebuvo nurodyta Pirkimo dokumentuose, pažeidė Įstatymo 86 straipsnio 3 dalies nuostatas bei Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nurodytą skaidrumo principą. |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į nustatytus pažeidimus, nurodytus šios vertinimo išvados II ir III dalyse, Tarnyba, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu:
2.Rekomenduoja nutraukti Pirkimo pagrindu sudarytą Sutartį dėl 2 Pirkimo dalies. Atsižvelgiant į Vilniaus apygardos teismo 2019-08-14 sprendimą civilinėje byloje Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir Prašome raštu informuoti Tarnybą apie galutinį teismo sprendimą ir Tarnybos įpareigojimo įvykdymą, pateikiant tai pagrindžiančius dokumentus; taip pat ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, nuo šios Vertinimo išvados gavimo dienos, – apie priimtus sprendimus dėl Tarnybos rekomendacijos nutraukti Pirkimo sutartį dėl 2 Pirkimo dalies. |
**kiekvieno pirkimo/sutarties vertinimas aprašomas atskirai
Pastabos
1. | |
Perkančioji organizacija Techninės specifikacijos 4 punkte nurodė, kad apranga turi atitikti ne tik Standarto EN 469 reikalavimus, bet ir papildomus Techninėje specifikacijoje keliamus techninius, funkcinius, kokybės, ergonominius bei estetinius reikalavimus. Perkančioji organizacija Techninės specifikacijos 11.2, 12.2, 13.2 ir 14.2 punktuose nustatė reikalavimą, kad išorinė medžiaga, drėgmės barjeras, šilumą izoliuojantis įdėklas ir pamušalas būtų atitinkamo paviršinio tankio. Audinio paviršinis tankis – tai tam tikro ploto medžiagos masė, išreikšta gramais kvadratiniam metrui (g/m2). Tai parametras, kuriuo apibūdinamas medžiagos svoris, bet ne kokia nors funkcinė savybė, suteikianti medžiagai pridėtinę (techninę, funkcinę, kokybės ir kt.) vertę. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, Tarnybos nuomone, Perkančioji organizacija neturėtų Techninėje specifikacijoje nustatyti reikalavimo audinių paviršiniam tankiui. |
[1] Pirkimą vykdė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus
2019-02-06 įsakymu Nr. 1-72 sudaryta Apsauginės ugniagesių aprangos, ugniagesių šalmų, ugniagesių pošalmių, ugniagesių batų, ugniagesių pirštinių ir ugniagesių pirštinių gelbėjimo darbams viešojo pirkimo komisija (toliau – Viešojo pirkimo komisija).
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[3] Įstatymo 45 straipsnio 1 dalis: „Perkančioji organizacija, vadovaudamasi šio įstatymo 55, 56 ir 57 straipsnių nuostatomis, laimėjusį nustato ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, jeigu tenkinamos visos šios sąlygos:
1) pasiūlymas atitinka skelbime apie pirkimą, kvietime patvirtinti susidomėjimą ir pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus, sąlygas ir kriterijus, atsižvelgiant ir į šio įstatymo 43 straipsnio, jeigu jis taikomas, nuostatas“.
[4] „Perkančioji organizacija atvirą konkursą vykdo šiais etapais: <...> nagrinėja, vertina ir palygina dalyvių pateiktus pasiūlymus, vadovaudamasi pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis“.
[5] Viešųjų pirkimų komisijos 2019-04-05 protokolas Nr. 48-72.
[6] Apsauginės ugniagesių aprangos atviro konkurso sąlygos, patvirtintos Viešojo pirkimo komisijos 2019-02-19 protokolu Nr. 48-31.
[7] Viešojo pirkimo komisijos 2019-05-02 protokolas Nr. 48-121.
[8] Viešojo pirkimo komisijos 2019-05-20 protokolas Nr. 48-162.
[9] Viešojo pirkimo komisijos 2019-05-31 protokolas Nr. 48-185.
[10] „Aprangos gamybai naudojamų medžiagų komponentų rinkinys arba kiekvienas sluoksnis atskirai turi atitikti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl produktų, kurių viešiesiems pirkimams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašų, aplinkos apsaugos kriterijų ir aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos turi taikyti pirkdamos prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintus tekstilės gaminiams taikomus visus minimalius aplinkos apsaugos kriterijus:
- Atitiktį reikalavimams įrodantys dokumentai: pateiktas ekologinis ženklas European Ecolabel, Öko-Tex label, arba kitas lygiavertis ekologinis ženklas, arba gamintojo techniniai dokumentai, arba paskelbtosios (notifikuotos) institucijos atlikto bandymo protokolas, arba kiti lygiaverčiai įrodymai. Juose turi būti tiksli ir išsami informacija, patvirtinanti atitikimą aplinkos apsaugos reikalavimams.“
[11] 2018-07-13 Oeko-Tex sertifikatas Nr. CQ 539/1 (galioja iki 2019-07-31); 2018-12-14 Oeko-Tex sertifikatas Nr. 96.0.9650 (galioja iki 2019-12-31); 2018-12-07 Oeko-Tex sertifikatas Nr. A04-0617 (galioja iki 2019-11-30).
[12] 2017-10-25 Techniniam naudojimui skirtų audinių (TOF) techninių duomenų lapas (Fireblocker N 2L).
[13] 2015-02-02 1121 – DR000, TISSU ARAMIDE NMX CONFORT – TP techninių duomenų lapas.
[14] „Aprangai pagal standarto EN 469 6.15 punktą turi būti atliktas testavimas nudegimų prognozavimui, naudojant manekeną su matuojamąją aparatūra, esant šioms veikimo sąlygoms: šilumos srauto tankis 84 kW/m2, veikimo laikotarpis ne trumpesnis kaip 8 s. Sistema turi gebėti kaupti ir laikyti kiekvieno jutiklio matavimų duomenis bent du kartus per sekundę, esant 120 s arba trumpesniam duomenų kaupimo laikotarpiui. Prognozuojamas bendras antrojo ir trečiojo laipsnio manekeno nudegimo plotas turi būti ne daugiau, kaip 12 proc. (įskaitant neapsaugotos galvos plotą – 6 proc.). Turi būti pateikta tyrimo ataskaita su visais jai priklausančiais priedais, užpildyta pagal standarto EN 469 C priedo reikalavimus.“
[15] Žr. nuorodą Nr. 7.
[16] Žr. nuorodą Nr. 2.
[17] „Perkančioji organizacija turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai“;
[18] „Sudarant pirkimo sutartį ar preliminariąją sutartį, joje negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina, sąnaudos ar kitos sąlygos, <...> ir pirkimo dokumentuose nustatytos pirkimo sąlygos. <...>“.
[19] „2.4. Prekių įkainis Šalių susitarimu gali būti peržiūrimas ir keičiamas ne dažniau kaip 2 kartus per 12 (dvylika) mėnesių“; „2.5. Prekių įkainis gali būti peržiūrimas ir keičiamas: 2.5.1. kai Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar kitų oficialių institucijų paskelbta vidutinė metinė infliacija ar defliacija padidėja (sumažėja) 5 procentais, palyginti su Sutarties sudarymo metu buvusia vidutine metine infliacija (defliacija); <...> 2.5.3. pasikeitus kitiems mokesčiams, turintiems tiesioginę reikšmingą įtaką Prekių įkainiui; 2.5.4. esant ar pasikeitus kitoms nuo Šalių valios nepriklausančioms aplinkybėms, turinčioms įtakos Prekių įkainiui.“. 2.6. Jei Prekių įkainis jau buvo keistas dėl vidutinės metinės infliacijos ar defliacijos padidėjimo (sumažėjimo), dar po 12 mėnesių Prekių įkainio keitimas galimas tik, jei vidutinė metinė infliacija ar defliacija padidėja (sumažėja) 5 procentais, palyginti su Prekių įkainio paskutinio pakeitimo metu buvusia vidutine metine infliacija ar defliacija“, ir kt.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami