išvada 2019 (85)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
AB „Klaipėdos vanduo“ | 2019-11-25
| Nr. 4S-1298 | (7.4) | |||
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko AB „Klaipėdos vanduo“ (toliau – Perkantysis subjektas) vykdyto viešojo pirkimo dalinį vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Kuras (biodujos)“ (2019-08-11 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 448785; toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas (aktuali redakcija nuo 2019-06-11) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | 627 858,00 Eur be PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | - |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis pirkimo procedūrų vertinimas dėl tiekėjų kvalifikacijos ir techninės specifikacijos reikalavimų / iki pirkimo sutarties sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas | - |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
Įstatymo 94 str. 5 d.[1], Įstatymo 29 str. 2 d. 1 p.[2] | |
Perkantysis subjektas Pirkimo sąlygų 2.7 p. ir sutarties projekto specialiųjų sąlygų 2.2 p. įtvirtino nuostatas, kad pirkimo sutartis bus sudaroma 60 mėnesių laikotarpiui. Perkančiojo subjekto Pirkimo komisija 2019-08-08 protokolo Nr. 1 priede Nr. 1 pateikė pagrindimą dėl sutarties sudarymo penkerių metų laikotarpiui. Minėtame dokumente nurodyta, kad jeigu tiekėjo tiekiamose biodujose nustatytas „<...> H2S kiekis dujose bus didesnis negu 100 ppm, AB „Klaipėdos vanduo“ dėl technologinės įrangos (kogeneracinių jėgainių) apsaugojimo turės įsirengti sąvartyno biodujų valymo įrangą, kurios išlaidas Tiekėjas turės kompensuoti per visą Sutarties vykdymo laikotarpį. Kadangi planuojamos įsigyti įrangos amortizacijos laikotarpis yra ilgesnis kaip 5 metai, Pirkėjas siekia, kad iki sutarties galiojimo termino pabaigos būtų kompensuota kuo didesnė investuotų pinigų suma“. Minėtos komisijos posėdžio protokolo nuostatos taip pat įtvirtintos ir techninės specifikacijos 6.6 p. Pažymėtina, kad Įstatymo 94 str. 5 d. nustatyta, jog sudaromoje pirkimo sutartyje turi būti nustatomas ne ilgesnis kaip 3 metų nuo sutarties įsigaliojimo prekių tiekimo, paslaugų teikimo, darbų atlikimo laikotarpis, išskyrus pagrįstus atvejus, kai atsižvelgiant į perkamo objekto ypatybes ir siekiant racionalaus lėšų panaudojimo būtina pailginti šį laikotarpį. Perkančiojo subjekto pateiktas ilgesnio sutarties termino nustatymas iš esmės remiasi prielaida, kurią bus įmanoma patvirtinti arba paneigti tik jau sudarius pirkimo sutartį, t. y. patikrinus faktiškai tiekiamų biodujų kokybę. Todėl tuo atveju, jeigu tiekėjas tieks tokias biodujas, kurių papildomai išvalyti nereikės, minėta prielaida nepasitvirtins ir ilgesnis kaip 3 metų sutarties galiojimas Perkančiojo subjekto nurodomu pagrindu bus laikomas nepagrįstu. Perkantysis subjektas pirkimo dokumentuose turėtų aiškiai nustatyti, kokios kokybės biodujos bus reikalingos, o tiekėjui nesilaikant nustatytų reikalavimų – sutartyje numatyti atitinkamas priemones kokybės užtikrinimui. Šiuo atveju Perkantysis subjektas netinkamos kokybės biodujų tiekimo klausimą sprendžia valymo įrangos įsigijimu, kurios kaštus tiekėjai privalės įskaičiuoti į pasiūlymo kainą[3]. Pažymėtina, kad Techninės specifikacijos 6.6 punkte nustatyta, kad „H2S kiekis dujose negali būti didesnis nei 100 ppm“, taigi tiekėjas, teikdamas pasiūlymą, įsipareigoja sutarties vykdymo metu laikytis šio reikalavimo. Atsižvelgiant į išdėstytą, darytina išvada, kad Perkančiojo subjekto argumentai nėra pagrįsti Pirkimo sutarties sudarymui ilgesniam kaip 3 metų laikotarpiui, dėl to Tarnyba konstatuoja, kad Perkantysis subjektas, rengdamas pirkimo sąlygas, pažeidė Įstatymo 94 str. 5 d. nuostatas, Įstatymo 29 str. 2 d. 1 p. įtvirtintą siekį skirtas lėšas naudoti racionaliai. |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgiant į nustatytus pažeidimus, įvertinus tai, kad Pirkimo sąlygų pakeitimas ženkliai sumažinant sutarties trukmę bei keičiant kitas Pirkimo dokumentų nuostatas galimai lemtų kitų tiekėjų dalyvavimą Pirkime ir todėl nėra galimybės nustatyto pažeidimo ištaisyti nekeičiant esminių Pirkimo sąlygų, Tarnyba įpareigoja Perkantįjį subjektą nutraukti Pirkimą. Apie priimtą sprendimą dėl Tarnybos įpareigojimo prašome informuoti per 10 darbo dienų. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
[1] „Sudaromoje pirkimo sutartyje turi būti nustatomas ne ilgesnis kaip 3 metų nuo sutarties įsigaliojimo prekių tiekimo, paslaugų teikimo, darbų atlikimo laikotarpis, išskyrus pagrįstus atvejus, kai atsižvelgiant į perkamo objekto ypatybes ir siekiant racionalaus lėšų panaudojimo būtina pailginti šį laikotarpį“.
[2] „Perkantysis subjektas turi siekti, kad <...> prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai“.
[3] Įstatymo 48 str. 2 d. 16 p.: „<...> Į kainą ar sąnaudas turi būti įskaityti visi mokesčiai <...>“
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami