išvada 2019 (3)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Valstybės sienos apsaugos tarnybai prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos | 2019-11- | Nr. | 4S -- 4S- (7.29) | |
Į | 2019-11-06 | Nr. | 21-14-3338 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Detekcinės įrangos sistemos įsigijimas“ (2019-09-08 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CPV IS), pirkimo Nr. 452173) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2019-01-01) (toliau – Įstatymas). |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | 247.933,00 Eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | - |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas (dėl Pirkimo objekto neskaidymo į dalis ir techninės specifikacijos neaiškumo). / Pirkimo vertinimas po laimėtojo nustatymo iki Pirkimo sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | Latvijos Vidaus saugumo fondo projektas Nr. 786413 BSIEG2-ISFB-2016-AG-ESUR „Informacijos mainų įrankio tarp Baltijos šalių sukūrimas (Perkančioji organizacija dalyvauja kaip partneris). |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. - |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 28 straipsnio 2 dalies[1]. |
Pirkimą vykdo Perkančiosios organizacijos vado 2019-01-28 įsakymu Nr. 4-27 sudaryta Pirkimo komisija (toliau – Komisija). Pirkimo sąlygos patvirtintos Komisijos 2019-09-06 posėdyje (protokolas Nr. 87-590) (toliau – Pirkimo sąlygos). Pirkimo sąlygų 10 punkte nurodyta, kad „Pirkimas į dalis neskaidomas. Šio Pirkimo objektas yra viena detekcinės įrangos sistema <...>“. Pirkimo sąlygų 1 priedo „Techninė specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija) 6 punkte nurodyta, kas Detekcinės įrangos sistemą turi sudaryti ir turi būti įdiegta[2]. Pirkimo sąlygų 2 priedo (Pasiūlymas dėl Detekcinės įrangos sistemos įsigijimo, toliau – Pasiūlymo Pirkimui forma) 3 punkto lentelėje (Mes siūlome šias Prekes) nurodytos Pirkimo objekto sudėtinės dalys: 1. Detekcinė įranga, 2. Valdymo centras, 3. Įvykių archyvavimo ir peržiūros įranga (serveris), 4. Elektros nepertraukiamo maitinimo (UPS) užtikrinimo įranga. Tačiau Pirkimo dokumentuose nepateiktas Pirkimo objekto neskaidymo į dalis pagrindimas. Atsižvelgiant į išdėstytą, pagal duomenis Techninėje specifikacijoje ir Pasiūlymo formoje, Tarnyba sprendžia, kad Pirkimo objektas sudarytas iš sudėtinių dalių, o Perkančioji organizacija, priėmusi sprendimą, neskaidyti Pirkimo objekto į dalis pagal Įstatymo 28 straipsnio 1 dalies[3] reikalavimais, ir savo sprendimo nepagrindusi Pirkimo dokumentuose, pažeidė Įstatymo 28 straipsnio 2 dalis[4] reikalavimus. Į Tarnybos prašymą, paaiškinti, kodėl Pirkimo dokumentuose nepateiktas Pirkimo objekto neskaidymo į dalis pagrindimas, Perkančioji organizacija atsakė, kad anksčiau vykdytam atviram konkursui „Automatinės bepiločio orlaivio sistemos įsigijimas“ (pirkimo Nr. 420199, toliau – Konkursas) negavus tinkamų pasiūlymų, Konkurso objektas buvo padalintas ne į atskiras dalis, o į du pirkimus (vienas iš jų – Pirkimas, antras – „Bepiločio orlaivio komplekto įsigijimas“, pirkimo Nr. 450816). Atkreiptinas dėmesys, kad Pirkimo paraiškoje (2019-06-28 Nr. 13-2737) nurodytos Pirkimo objekto neskaidymo į dalis aplinkybės: (1) pirkimo sutarties vykdymas sudėtingas techniniu požiūriu, (2) skirtingų pirkimo objekto dalių įgyvendinimas yra glaudžiai susijęs ir dėl to atsirastų būtinybė koordinuoti šių dalių tiekėjus ir tai keltų riziką netinkamai įvykdyti pirkimo sutartį, tačiau jos neperkeltos į Pirkimo dokumentus. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, susipažinusi su Pirkimo objekto techninės specifikacijos reikalavimų visuma bei įvertinusi tai, kad detekcinės įrangos sistema turi veikti nepertraukiamai 24 val. per parą, ir tai, kad detekcinės įrangos kaina sudaro apie 95 proc. bendros Pirkimo objekto vertės (valdymo centro, severio ir UPS kaina sudaro tik apie 5 proc. Pirkimo objekto vertės), nenustatė Įstatymo nuostatų pažeidimų, susijusių su Pirkimo objekto neskaidymu į dalis bei techninės specifikacijos neaiškumu. Atsižvelgdama į tai, Tarnyba neprieštarauja, kad Perkančioji organizacija tęstų Pirkimo procedūras. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
Nustatyta, kad Komisijos nariai N.J. ir M.D. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai nėra deklaravę savo, kaip viešųjų pirkimų komisijos narių statuso, tačiau dalyvavo priimant sprendimus Pirkime. |
[1] „Tarptautinio pirkimo atveju šio straipsnio 1 dalyje nurodyta pareiga skaidyti pirkimo objektą į dalis netaikoma, jeigu perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose pagrindžia, kad dėl to sumažėtų tiekėjų konkurencija, pirkimo sutarties vykdymas taptų per daug brangus ar sudėtingas techniniu požiūriu, skirtingų pirkimo objekto dalių įgyvendinimas būtų glaudžiai susijęs ir dėl to perkančiajai organizacijai atsirastų būtinybė koordinuoti šių dalių tiekėjus ir tai keltų riziką netinkamai įvykdyti pirkimo sutartį, ar nurodo kitas pagrįstas aplinkybes, dėl kurių netikslinga pirkimo objektą skaidyti į dalis.“
[2] „Sistemą turi sudaryti ir turi būti įdiegta: 6.1. mobilūs foto davikliai (toliau – davikliai su retransliatoriais; 6.2. valdymo centras; 6.3. įvykių archyvavimo ir priežiūros įranga; 6.4 elektros nepertraukiamo maitinimo (UPS) užtikrinimo įranga; 6.5. inžineriniai įrenginiai, reikalingi sistemos funkcionavimui; 6.6. visa kita sistemos funkcionavimui reikalinga aparatinė bei programinė įranga; 6.7. į sistemą turi būti pilnai integruoti esami Defendec (SMARTDEC SYSTEM) foto davikliai“.
[3] „Tarptautinis pirkimas privalo būti, o supaprastintas ar šio įstatymo 2 priede nurodytų socialinių ir kitų specialiųjų paslaugų pirkimas gali būti atliekamas skaidant pirkimo objektą į dalis, kurių kiekvienai numatoma sudaryti atskirą pirkimo sutartį, ir apibrėžiant šių dalių apimtį ir dalyką. Pirkimo objektas skaidomas į dalis kiekybiniu, kokybiniu pagrindu ar pagal skirtingus jo įgyvendinimo etapus“.
[4] „Tarptautinio pirkimo atveju šio straipsnio 1 dalyje nurodyta pareiga skaidyti pirkimo objektą į dalis netaikoma, jeigu perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose pagrindžia, kad dėl to sumažėtų tiekėjų konkurencija, pirkimo sutarties vykdymas taptų per daug brangus ar sudėtingas techniniu požiūriu, skirtingų pirkimo objekto dalių įgyvendinimas būtų glaudžiai susijęs ir dėl to perkančiajai organizacijai atsirastų būtinybė koordinuoti šių dalių tiekėjus ir tai keltų riziką netinkamai įvykdyti pirkimo sutartį, ar nurodo kitas pagrįstas aplinkybes, dėl kurių netikslinga pirkimo objektą skaidyti į dalis.“
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami